Zadírání motorů TS 16V

Odpovědět
Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Petr147 » 9.6.2010, stř 23:22

vibrace můžou dělat i ty svody, to teď neřeším, ale rád bych věděl, co to tam může vrzat a hlavně, jestli je to nebezpečné :D

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Kůrkyn » 10.6.2010, čtv 07:50

To pohvizdování v prvním videu může dělat drážkový řemen, nech zkontrolovat baterku, jestli je stará tak je alternátor po startu v zátěži a tenhle zvuk to může dělat. Jinak je to normální zvuk motoru, zabouchni kapotu a jezdi a nebo to tahej po servisech...

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Petr147 » 10.6.2010, čtv 11:38

dík, když to začně dělat něco, co před tím nedělalo, tak to automaticky považuju za závadu :???:

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od kejml » 10.6.2010, čtv 12:03

moje tipy a rady
1. video: zvuk dělá napínák plochého řemene. Řešení - vyčistit, namazat. Měl jsem na JTD 85 kW, zvuk to dělalo po startu, max. minutu, jen na vystydlém motoru a jen v zimě.
"Díky" šikovnému mechanikovi, který špatně diagnostikoval vadné ložisko kompresoru klimatizace, jsem platil několik tisíc korun zbytečně za opravu něčeho, co fungovalo. Klimatizace po jeho zásahu samozřejmě přestala těsnit.
Oprava proběhla až na druhý pokus, svépomocí.

2. video: viz Kůrkyn: Zavři kapotu a jezdi!
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Petr147 » 10.6.2010, čtv 12:08

právě to skřípání z prvního videa se mi nelibi :) kompresor bych nevylučoval, když zapnutej hodně vibruje... no jestli to není nebezpečný, tak příští týden napíšu, co že to bylo :)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Petr147 » 21.6.2010, pon 16:22

Takže je to prej kladka s napínákem příslušenství, že je na kladce nějaká vytlačená ploška/plošky, napínák nemá správnou vuli a řemen po nich "poskakuje"... Asi jsem nabral nějakej bordel, co poškodil kladku a tim i ten napínák... Uvidím zítra, jak budu přebírat auto

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od HonzaR » 21.6.2010, pon 17:08

Stříknul jsi na klíňák silikonovým olejem hned po startu.?. zkus to..jinak souhlas s Kurkyněm
ten zvuk T.S. není nic hroznýho,to pískání buď přejde po oleji nebo ne.. podle toho bych to řešil..pokud nepřejde.--.prošel bych to asi důkladně....

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Petr147 » 21.6.2010, pon 17:13

Pravě, že to i vibrovalo čím dál tím víc... Uvidí se, jestli to přestane i se zapnutou klimou nebo jestli to neudělal kompresor, to budu řešit zítra

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Petr147 » 22.6.2010, úte 16:03

Takže auto mám doma a jenom tiše přede :)

Jeník156

Příspěvky: 8
Registrován: 13.5.2010, čtv 12:11

zkušenosti 1.8 ts

Příspěvek od Jeník156 » 6.7.2010, úte 19:48

Čus, před dvěma měsíci jsem si koupil 1.8 ts rok výroby 2000 106 kw přičemž jsem si vzal k srdci všechny rady, které tady byly vysloveny.Je dotáhnutá z itálie,má servisku,jsou měněné ramena, motor jede krásně a hned jsem vyměnil olej a svíčky.Zatím s ní mám najeto cca 1000 km a všechno šlape. Ale důvod proč tady píšu. Chtěl bych se zeptat kolik máte, vy kdo máte 1.8, najeto. Já mám teď 109 000 km. Ptám se protože jsem hodně četl že 1.8 je z ts 16v nejspolehlivější a tak by mě zajímalo kolik kilometrů ještě můžu jezdit s klidem v duši a kdy už bych měl začít uvažovat o prodeji.Předem dík

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18542
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Kubas » 6.7.2010, úte 20:00

jestli je ten motor v pořádku, tak při správném servisu, oleji a zacházení vydrží dalších 150tkm jak nic....

A jestli v pořádku není, tak se může pokazit kdykoliv....

Není to žádná věda, prostě jezdi, chovej se k tomu jak člověk a uvidíš....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Petr147 » 11.8.2010, stř 19:03

už to zas po startu cca 30s píská a skřípe, navíc za jízdy se stoupajícíma otáčkama jde slyšet tiché pískání, jako by tam bylo turbo :D

Tomyxxx

Příspěvky: 41
Registrován: 4.8.2010, stř 12:53

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Tomyxxx » 12.8.2010, čtv 08:44

Tento problém mám i já že po startu to píská než se to neohřeje. Mé podezření padá na ložisko alternátoru tak možná máš ten samí problém
AR 159, r.v.07 1,9 JTDm 110kW
ex AR 156, r.v.98 2,0 TS 114kW

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Petr147 » 12.8.2010, čtv 09:34

Už jsem byl varovanej Kůrkynem, že je tam načaté ložisko. Netušíš, na kolik příjde repas? Ještě mi to při startu ráno divně škubne s motorem :???:

Tomyxxx

Příspěvky: 41
Registrován: 4.8.2010, stř 12:53

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Tomyxxx » 12.8.2010, čtv 15:18

Tak to nevím na kolik to příjde ale moc to nebu počítám v řádu stovek. Už mám domluvený jeden altík za 800 tak si ho nechám zrepasovat a vyměním pač to pískání mě strašně s*e :smt013 kdyby to bylo aspoň těch 30s ale u mě to je tak 10minut :D
AR 159, r.v.07 1,9 JTDm 110kW
ex AR 156, r.v.98 2,0 TS 114kW

PotkanGT

Příspěvky: 18
Registrován: 17.8.2010, úte 09:58

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od PotkanGT » 18.8.2010, stř 09:03

nasa prva alfa na dvore je u nas uz cca mesiac,kupili sme ju s tym ze zrala vodu a chcala ju cez vyfuk.dal som dolu hlavu dala sa odtlakovat a prerovnat lebo bola skrutena.kuriozne je to ze na nej este bolo vidiet ako bola nedavno prerovnana :D motor sa poskladal a zatial funguje ale neviem no.ked to tu vsade citam tak mam chut povedat majitelovi nech sa toho zbavi.

jedna sa o 2.0 TS
Fiat Punto 1.4 GT & GT25
Lancia Delta 1.3 LX buduci veteranik

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od RV147 » 18.8.2010, stř 19:34

Jeník 156: Pokud je motor v cajku, vadrží klidně 250t.km a víc. Nevěř tomu, že motor 1,8 je nejspolehlivější, prostě TS jako každej jinej.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Rac3r
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1058
Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Rac3r » 18.8.2010, stř 20:12

RV147 píše:Nevěř tomu, že motor 1,8 je nejspolehlivější, prostě TS jako každej jinej.
No například 1.8 TS 8v si myslím že je dobrej držák :smt102 ale jinak souhlasím 250 Tkm-no problemo,teda pokud je motor v cajku :smt064 -yes-
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Lubka
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 167
Registrován: 10.11.2009, úte 15:48
Bydliště: Dobruška, Bačetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Lubka » 3.9.2010, pát 00:43

1.8 TS 16V najeto 225 000 km bez jakékoliv GO :) jen olej každých 10 000km Selénia 10W-60, rozvody každých 80 000km pumpa graf, kladky ina, a řemeny dayco i k altíku, svíčky každých 80 000km NGK, ještě mě čeká variátor ten cvaká, ale jinak si motor ševelí, vačky jak nový, ani kapka oleje z něj přetěsňoval jsem jak vanu, tak hlavu. 10 minut před jízdou když je studený se ohřívá na volnoběh a pak než se voda dostane na 80 stupňů a olej na 60 netočím víc jak 2000 otáček s lehkou nohou na plynu :) jednou do týdne dostane do 7000 na jedničku, dvojku a trojku samo že když je ohřátý aby se taky pořádně projel :) o ničem jiným to není :) a.vs.s
BMW E34 525TDS Touring, Volvo FH12 420, MB Actros
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D

Jans
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 138
Registrován: 25.7.2009, sob 21:45
Bydliště: Čadca - Staškov

Otazicka

Příspěvek od Jans » 5.9.2010, ned 18:10

Po dlhsej trase 2200km som zistil ze mam malo oleja. Kontrolka tlaku oleja este nesvietila. Dolial som 1l. Ide o 156 1.6 naj. 200tkm. Motor ide normalne. Mam robit neake opatrenia, okrem castejsej kontroli oleja :)
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,

Eneck155
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 794
Registrován: 23.2.2009, pon 16:48
Bydliště: Dlouhá Třebová

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Eneck155 » 5.9.2010, ned 18:16

mně taky olej ubyde jen po delší trase, normálně ne, ale litr na 2.200 km není tak moc, občas to chce jen kouknout, aby ho nebylo opravdu málo
AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Otazicka

Příspěvek od Petr147 » 5.9.2010, ned 20:57

Jans píše:Po dlhsej trase 2200km som zistil ze mam malo oleja. Kontrolka tlaku oleja este nesvietila. Dolial som 1l. Ide o 156 1.6 naj. 200tkm. Motor ide normalne. Mam robit neake opatrenia, okrem castejsej kontroli oleja :)

podívat se, jestli někde neteče :D
Lubka píše:netočím víc jak 2000 otáček s lehkou nohou na plynu :) jednou do týdne dostane do 7000 na jedničku, dvojku a trojku samo že když je ohřátý aby se taky pořádně projel :) o ničem jiným to není :) a.vs.s
hele, pokoušel jsem s tím jezdit do 2000 (asi 500m) a to prostě nejde :) přeřazuju v cca 2500-2800, míň by to skoro nejelo :)

Lubka
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 167
Registrován: 10.11.2009, úte 15:48
Bydliště: Dobruška, Bačetín
Kontaktovat uživatele:

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Lubka » 5.9.2010, ned 22:58

no nejede to a já ještě jedu s lehkou nohou na plynu než se to ohřeje na provozní teplotu :) prostě snažím se ho co nejvíc šetřit a doufám že mi to oplatí velkým nájezdem km :)
BMW E34 525TDS Touring, Volvo FH12 420, MB Actros
ex:Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V (2x), Alfa Romeo 33 1.4 Imola, Škoda Favorit Black Line, Fiat Uno 1.0, Fiat Uno 1.7D

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od Petr147 » 5.9.2010, ned 23:15

No já nevím, při najíždění na hlavní, rozjezdy na semaforech, to by pak měl člověk akceleraci nákladního vlaku :)

mara.k
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 7.8.2010, sob 12:37
Bydliště: Jihlava

Re: Zadírání motorů TS 16V

Příspěvek od mara.k » 8.9.2010, stř 18:19

Do 2000 je volnoběh :-D . Víc jak 3500 se studeným nedávám, lepší jak 5000+ ne?
AR 156 SW 2.5 V6 (2004) fárokára pro radost
AR 156 1.6 TS (R.I.P.)
Honda XRV 750 AT

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů