159 - platforma,motory

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: 159 - platforma,motory

Příspěvek od Harous » 22.1.2010, pát 21:35

Jenže JP159 to žere asi o 2 litry míň než zbytku světa... :-D
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: 159 - platforma,motory

Příspěvek od tuta146 » 22.1.2010, pát 21:36

Na dobu se.u a ropáka nechci :smt021 jenomže chci alfu a pokud mi 2,2JTS bude reálně žrát 10 tak je to pro mě finančně hodně náročné. A v tuhle chvíli benzínová alternativa k 2,2 JTS prostě neexistuje. I proto jsem psal zlatá 2,0JTS :-k
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

JP159
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 764
Registrován: 2.10.2007, úte 23:10

Re: 159 - platforma,motory

Příspěvek od JP159 » 22.1.2010, pát 21:37

Tuta146 nezlob se tak jsem to nemyslel ani náhodou. Pokud si v tom mým výplodu cítil něco jako urážku,tak se moc omlouvám. Bylo to myšleno obecně a nic osobního v to nehledej. Ach jo ten Net. Není nad teplé lidské slovo zoči v oči. Máš pravdu, že tady jde dost často o nepochopení.
:pivko
JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: 159 - platforma,motory

Příspěvek od Kůrkyn » 22.1.2010, pát 21:44

Když srovnám náklady na provoz ropáka ve svým Fiorinu, tak je to někdy pro zlost.
Potřebuje to olej do motoru minimálně jednou za 10 tis. km, palivový filtr, perfektní baterku (jinak v mrazu šlus), perfektní řemen k alternátoru (aby to tu baterii nabíjelo), při tankování mi smrdí ruka, je v tom kravál, za studena než se to rozhejbe a prohřeje, tak se musim plazit v nízkých otáčkách, vibruje to (na to jsem obzvlášť háklivý - Lancia s vyvažováky je proti tomu elektromobil), aby to jelo, tak to musí být aspoň 2.0, atd.
Pro mě dost mínusů, ale je to auto, s kterým jezdím v montérkách, takže mu to odpustím, ale do osobáku na cesty naftu nikdy.

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: 159 - platforma,motory

Příspěvek od tuta146 » 22.1.2010, pát 21:52

4 JP159: OK v pohodě :pivko jenom by mě zajímalo jakou máš dlouhodobou reálnou spotřebu, ale to patří do jiného vlákna
4 Kůrkyn: zkušenost podobná, už jsem psal, že mám OctII 2,0TDI jako služební a když sečtu náklady na provoz, servis a opravy, tak zlatá 156 :smt023 , ale začínáme být OT :-k
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

JP159
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 764
Registrován: 2.10.2007, úte 23:10

Re: 159 - platforma,motory

Příspěvek od JP159 » 22.1.2010, pát 21:53

Harous píše:Jenže JP159 to žere asi o 2 litry míň než zbytku světa... :-D
Nevím kolik to žere zbytku světa. Ty moje udaje jsou pravda pouze z palubáku, což uznávám nemusí být skutečnost. Harousi specialně pro tebe i pro Tuta146 a pro klid duše provedu skutečné měření z litru do litru. Samotnýho mě to zajímá bo si mi navrtal brouka do hlavy.
Bude to ale chvíli trvat, než opadne ta nádherná sněhová nadílka , neb mám 159 ustájenou ve stodole a ted nejezdím :D .
JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: 159 - platforma,motory

Příspěvek od Harous » 22.1.2010, pát 21:56

Kůrkyne oni jsou nový nafťáky zase o kus dál než ten z toho Fiorina... :smt023

Osobně bych volil v následujícím pořadí:
1. turbobenzín
2. turbonafta
3. benzín
Bohužel se tím nejde řídit když je člověk limitovanej penězma na provoz i na koupi. :(
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

JP159
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 764
Registrován: 2.10.2007, úte 23:10

Re: 159 - platforma,motory

Příspěvek od JP159 » 22.1.2010, pát 22:00

Harous píše:Kůrkyne oni jsou nový nafťáky zase o kus dál než ten z toho Fiorina... :smt023

Osobně bych volil v následujícím pořadí:
1. turbobenzín
2. turbonafta
3. benzín
Bohužel se tím nejde řídit když je člověk limitovanej penězma na provoz i na koupi. :(
Harousi nesplet si se?
Nemělo to být-
1 turbobenzín
2 benzín
3 Nic

:hotovej
JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: 159 - platforma,motory

Příspěvek od tuta146 » 22.1.2010, pát 22:04

Jak který nafťáky jsou dál 2,0 TDI PD od VW je pomsta nejvyššího kalibru.... :smt064 věř mi. No a protože alfa na bod 1 v tuhle chvíli nemám tak řeším rozdíly mezi bodem 2 a 3.
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: 159 - platforma,motory

Příspěvek od Kůrkyn » 22.1.2010, pát 22:08

evoluce jde kupředu, ale zase se řeší DPF (DPH) filtry egr ventily, turbodmychadlo, samá diagnostika a čidla, Ad blue, prostě pro zlost. + k tomu zátěž náprav, minimálně jeden chladič navíc v případě havárie atd. Starej ropák plive saze a jede pořád; dokud má tlaky a dobrou baterii, ale modernímu selže snímač otáček a je po něm.
To srovnání beru jako test životnosti a celk. náklady na provoz vzhledem k počtu ujetých km. Ale i to je zavádějící, protože cena nafty v roce 95 byla jiná než dnes.

Takže co se týče nákladů na servis , je na tom moderní diesel úplně stejně jako moderní benzín.

Věřím tomu, že jtdm je tahoun, ale jts je zase zpěvák :)

Beaumont
Uživatelský avatar

Příspěvky: 53
Registrován: 28.1.2008, pon 12:57
Bydliště: Brno

Re: 159 - platforma,motory

Příspěvek od Beaumont » 20.2.2010, sob 20:49

1) Pozdrav magicovi a díky za info o 1750 TBi. S tímhle motorem mě 159 docela láká, i když ten (relativně) nízkootáčkový charakter je u benzínové Alfy zvláštní. No, musím to taky někdy vyzkoušet :wink:

2)
tuta146 píše:Až budu mít peníze na víkendové auto pro radost, tak Brera 3,2 Q4 :smt023
A řídil jsi to někdy? Já ano a byl jsem poněkud zklamán. Sice to celkem jede, ale proti starému 3.2 V6 ve 147 GTA/156 GTA/GT/GTV/166 to nemá ani zvuk, ani výkonovou špičku, ani tu úžasnou chuť do otáček.

Jako zábavnou Alfu bych teď sháněl nějakou málo jetou GT 3.2 V6, jako Alfu na denní ježdění 159 Sportwagon, buď 1750 TBi nebo 2.4 JTDm.
GT 3.2 V6
GTV V6 2.0 TB

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: 159 - platforma,motory

Příspěvek od tuta146 » 20.2.2010, sob 22:01

jojo, řídil a uznávám, že jsem měl z motoru stejný pocit, proti 147GTA je to flegmatik, ale jede to stejně hezky a design je dokonalý :smt023
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: 159 - platforma,motory

Příspěvek od roberto37 » 8.3.2010, pon 21:45

155 PS 1.4 TBi v Mitu mává s tím autem na pocit opravdu víc než 166PS JTS ve 156-ce.
Teda jen na ten režim Dynamic. To ostatní si mohli soudruzi v Turíně odpustit. A opravdu váha je jistě znát a k tomu výraz mává je to pravé slovo, bez toho že bych za tu půl hoďku přečetl podvozek. Takovej machr nejsem.
Docela mě ale zklamal popis charakteristiky 1750 Tbi od Magica. Teda ne ten popis, spíš ta charakteristika. Srdce mi zaplesalo, když alfa 159-ku odlehčila a dala jí SVŮJ motor. A teď se prý alfa nemá vytáčet. :smt118
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

JP159
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 764
Registrován: 2.10.2007, úte 23:10

Re: 159 - platforma,motory

Příspěvek od JP159 » 9.3.2010, úte 01:07

Roubrt37 bud v klidu, Alfa bude vytáčet stále, když už né motor, tak některé lidi určitě. Stačí vzpomenout na oduševnělé diskuse o 159tce nějakou dobu tomu na zad... :hotovej
případně každodení setkávání se zavistivci, zatracovači a odpůrci Italů vůbec.... :smt068
JP159
Alfa Romeo 75 2,0 TS
Alfa Romeo 159 2,2 JTS

Beaumont
Uživatelský avatar

Příspěvky: 53
Registrován: 28.1.2008, pon 12:57
Bydliště: Brno

Re: 159 - platforma,motory

Příspěvek od Beaumont » 29.6.2010, úte 10:07

Tak se mi konečně povedlo se projet se 159 po faceliftu (FL) a zejména s motorem 1.8TBI (proč se u nás nepoužívá tradiční označení 1750?).
Ten motor je brilantní! Sice nemá smysl ho točit přes nějakých 5.500 otáček, ale mezi 2.000 a 5.000 předvádí divy - zátah, zvuk, bleskové reakce bez znatelné prodlevy. Navíc odlehčená 159 po FL s tímhle lehkým motorem je úplně jiné auto než 159 před FL! Řízení 159 je poměrně lehké (hodil by se systém DNA jako v Giuliettě), Q2 funguje opět dobře a člověk jeho práci cítí přes volant. S 200 koňmi + všudypřítomným přívalem točivého momentu na přední nápravě má ostatně Q2 té práce dost. Určitě bych si k 1.8 TBI vybral 18“ kola na jakých jsem ji řídil, věřím že užší gumy na 17“ už by mohly mít s přenosem vší té síly trochu problémy.

Pokud to jen trochu půjde, moje příští auto bude mít pod kapotou právě tenhle motor :smt007 . Kdy to bude a jestli tím autem bude 159 nebo Giulietta nebo něco jiného, to se ještě uvidí... a.vs.s
GT 3.2 V6
GTV V6 2.0 TB

Radim
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2879
Registrován: 5.1.2007, pát 08:25

Re:

Příspěvek od Radim » 24.11.2010, stř 19:00

Radim píše:presto moje pristi auto bude 159 SW :wink:
můj post zde v tématu, červen 2007 :D :-D
Alfetta GTV L

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 25 hostů