chladící směs - modrá vs. červená
chladící směs - modrá vs. červená
Pánové, jakou dávat chladící směs? Origo je červená Paraflu Up, ale co znám dva servisáky přes Alfy, tak ti dávají pouze modrou/zelenou a jeden tvrdí, že červená podle norem VW žere hadice a chladiče. Paraflu Up stojí nejlevnější cca 245/l a to bude asi důvod, proč se tam dává normálně modrá... jen že tam mám teď červenou, před tím jsem měl modrou a dával ji tam člověk, co se v Alfách taky vyzná a platil jsem asi třetinu peněz, než co by stálo Paraflu... jsem z toho jelen
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 7089
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladící směs - modrá vs. červená
výrobce dporučoval červenou, nalil jsem červenou origo paraflu up a dál jsem to neřešil. celá zima naprosto bez problémů, stejně tak v létě
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladící směs - modrá vs. červená
stačí modrej nebo zelenej
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Re: chladící směs - modrá vs. červená
výrobce nedoporučuje každou červenou, ale Paraflu Up ale Paraflu stojí 285kč (ne 245) a Starline 80kč, 200 tam nebude příplatek jenom za značku
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: chladící směs - modrá vs. červená
Tak si ji tam nalej
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Re: chladící směs - modrá vs. červená
já tam starline lejt nebudu, nevím co tam mám, budu volat, abych zjistil co tam dolejt, jen mě zarazila ta cena, protože jsem platil daleko míň
- Rac3r
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladící směs - modrá vs. červená
nebo tam nedávej žádnou před jízdou do toho nali vodu a po jízdě ji zas vypusť,tak to dělej celou zimu a na jaře seš za vodou
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Re: chladící směs - modrá vs. červená
no to je výpot [-o<
- Rac3r
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1058
- Registrován: 6.4.2010, úte 21:09
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladící směs - modrá vs. červená
Tak jinak - přijde mě zbytečný rvát tam tu červenou,jen aby mě hřálo u srdce že to je podle výrobce i když platím minimálně z 20% za značku.. nebál bych se toho nalít tam třeba zelenou a ušetřený prachy vrazit do něčeho důležitějšího ale toť jen můj pohled na danou problematiku
__ ex __
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD
Alfa Romeo 155 1.8 Twinspark 8v
_________________________________________________
███ Nemá cenu debatovat o Alfách s někým, kdo Alfu nikdy neměl
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3818
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladící směs - modrá vs. červená
Pozor červená s modrou a zelenou se nesmí míchat. Tedy komplet vypustit a dát novou. Já mám červenou a byl jsem v Alfě Hk na změření koncentrace mám na -45stup. prý skoro vostrá ta má -50.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: chladící směs - modrá vs. červená
A můžu míchat zelená - zelená?
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: chladící směs - modrá vs. červená
a bavíte se o TS nebo JTD? Nebo je to jedno?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: chladící směs - modrá vs. červená
Zelená by měla být nějak ekologicky odbouratelná a ta by se měla dát míchat
Re: chladící směs - modrá vs. červená
Teď myslím moje JTS. Měnil jsem v létě termostat, něco vyteklo a já to nahradil destilkou. Takže teď mám hustotu -15 až -20 stupňů. Nechce se mi to celé vypouštět, když stačí dolít 0,5 litru
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: chladící směs - modrá vs. červená
Zelené bych se nebál a dolil
Jen jsem viděl totálně perníkovej chladič, do polviny totálně sežranej a bylo mi řečeno, že za to může červená od VW
Jen jsem viděl totálně perníkovej chladič, do polviny totálně sežranej a bylo mi řečeno, že za to může červená od VW
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladící směs - modrá vs. červená
to jsou kecy. To byl jako rozpuštěnej zevnitř a tekl jako řešeto?
Re: chladící směs - modrá vs. červená
Já vím prd, nejsem mechanik
Ty tam leješ červenou?
Ty tam leješ červenou?
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladící směs - modrá vs. červená
Logicky je to nesmysl, aby se chladič rozpustil v nemrzce, to si jen mechoš hledá důvod, proč to tam nenalít. Chladič rozežrala sůl
nemrzky jsou všechny stejný a dneska jsou v podstatě už jen dvě receptury
červená, růžová
zelená, modrá, fialová atd.
Já tam leju červenou VIF za 75,- Kč litr.
nemrzky jsou všechny stejný a dneska jsou v podstatě už jen dvě receptury
červená, růžová
zelená, modrá, fialová atd.
Já tam leju červenou VIF za 75,- Kč litr.
Re: chladící směs - modrá vs. červená
Je to jedno,vždyť do starších 156 (147) se dávala modrá Paraflu 11 a do novějších Paraflu UP.Bral bych to jako vývojový stupeň,tak bych řekl,že Paraflu UP bude lepší,ale je to v podstatě jedno.Jeden poznatek,já měl ve fáčku nějakou sračku co se odlívá ze sudů za pár korun (určeno na hliníkové hlavy) a za 3 roky totálně sežrané těsnění pod hlavou i hlava byla chycená a musela se stáhnout.Stejně to máš aspoň na 4 roky,tak těch pár stovek ušetřených za to nestojí.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
- venca
- Nováček
- Příspěvky: 191
- Registrován: 23.11.2008, ned 22:51
- Bydliště: markusova 1631/1
- Kontaktovat uživatele:
Re: chladící směs - modrá vs. červená
Vsechno je to stejny jen se modra a zelena NESMY mychat s ruzovou.
Kdyz piju tak na:krasu nasich vozu a rychlost nasich zen.Sex,rychlost a rock´n´roll
75 1.8Turbo(amerika),Alfetta gtv,33 1.7 8v
Ex 155 2.0 ,1.7 ts
156 2.4 Jtd, 2x1.9 Jtd, 25v6
147 2.0 Selespeed
75 2.0 ,2.0 ts,3.0 v6 Amerika
75 1.8Turbo(amerika),Alfetta gtv,33 1.7 8v
Ex 155 2.0 ,1.7 ts
156 2.4 Jtd, 2x1.9 Jtd, 25v6
147 2.0 Selespeed
75 2.0 ,2.0 ts,3.0 v6 Amerika
Re: chladící směs - modrá vs. červená
zítra zjistím co to tam vlasně je, ale já jsem o tom nerozhodoval, prostě tam nalil tu, co používáLadis píše:Je to jedno,vždyť do starších 156 (147) se dávala modrá Paraflu 11 a do novějších Paraflu UP.Bral bych to jako vývojový stupeň,tak bych řekl,že Paraflu UP bude lepší,ale je to v podstatě jedno.Jeden poznatek,já měl ve fáčku nějakou sračku co se odlívá ze sudů za pár korun (určeno na hliníkové hlavy) a za 3 roky totálně sežrané těsnění pod hlavou i hlava byla chycená a musela se stáhnout.Stejně to máš aspoň na 4 roky,tak těch pár stovek ušetřených za to nestojí.
Re: chladící směs - modrá vs. červená
Ono jde pouze o to, že chladicí kapaliny jsou v základu nejčastěji dvojího druhu
1. monoethylenglykolové
2.monopropylenglykolové ... tzv.ekologické, protože zdraví neškodné, ale dražší..
NEJDE VUBEC O BARVY ALE O SLOŽENÍ - tyto dva druhy bází nelze vzájemně kombinovat, u ostatních kapalin na stejné bázi je to v podstatě skoro šumák a nestřílí se z toho
+ druhou významnou složkou je aditivace pomocí inhibitorů na materiály, která je stanovena jednotlivými normami..
Typická vyhovující monoethylenglykolka je pro Alfu přijatelná G48.., od 33% vytváří rosol a netrhá ani při překročení bodu tuhnutí, nad 65% opět stoupá bod tuhnutí, čili nemá smysl dávat koncentrovanější roztok./ pro těch 65 procent je bod tuhnutí monoethylenglykolových kapalin -65 st.C /
Postupem doby vznikly normy --především pro inhibitorovou aditivaci
VW TL 774 B...starší morma, není zaměřena na ochranu hliníkových sloučenin.. starší vozy s litinou na motoru jsou cílovou skupinou
VW TL 774 C...nejpoužívanější standard běžných kapalin, zahrnuje přísná kriteria ochrany hliníkových slitin,volnou alkalinitu,pěnivost, pH, norma stanoví, které inhibitory nelze použít--dusičnany, dusitany,aminy, těžké kovy --interval výměny se většinou uvažuje 2-3 roky-v závislosti na změně pH
Pozn.
Tahle norma stačí na všechnu produkci VW, i Fiat, většinu BMW , Ford atd....
Vylepšení z hlediska lepších inhibitorů a tím pádem výrazně prodloužená životnost řeší
VW TL 774 D/F..definuje organické inhibitory = stabilnější, interval doporučené výměny obvykle cca 200tis nebo 5 let
Antikorozní zkouška pro kapaliny je ASTM D 1384 která stanovuje kriterium úbytku nebo přírůstku kovu v g/m2
I norma VW TL 774C ji překračuje zhruba 3x , čili žádnej problém s tímhle standardem
Pokud by chtěl někdo vědět, jaký pH je OK pak pro ředění 33 procent je to 7,8-8,3
kapalina s tímto pH je optimum. a není vyčerpaná..
Pozn.
Kapaliny "nové G12, G12+,G12++" jsou taky ethylenglykoly
a často plní novou normu VW TL 774/G pro nejnovější hliníkáče
Přehled kapalin VIP co do norem a barev je třeba/trochu na přeskáčku a v kontextu/ tady
......Letošní nabídka obsahuje osvědčenou modrozelenou kapalinu VIP ANTIFREEZE C a dvě zajímavé novinky. Tou první je skutečnost, že růžová kapalina označovaná jako D (tzn. že splňuje normu 774D) má nově uvolnění taktéž pro normu 774F. Nyní tedy splňuje obě normy (D a F) a může tak nahradit i fialovou (lila) kapalinu Eurolub dodávanou v minulých letech. Proto je tato růžová ´nemrzka´ nově označovaná jako VIP ANTIFREEZE D (F).
Úplnou novinkou v sortimentu APM Automotive je růžovočervená chladící kapalina s označením G12++. Tento nejnovější typ chladící kapaliny na bázi etylenglykolu má vyšší obsah inhibitorů koroze s prodlouženou životností, čímž zajišťuje nejen ochranu před mrazem, ale také před korozí oceli, litiny, mosazi, mědi či hliníku. Zároveň zabraňuje usazování vodního kamene v chladicím systému, zvyšuje bod varu chladící náplně a nepoškozuje pryžové spoje a těsnění. Kapalina VIP ANTIFREEZED G12++ je shodná s originální kapalinou G12 a určená pro benzinové i naftové motory a především pak pro nejnovější motory VW z hliníkových slitin (specifikace: VW TL 774/G).
Všechny uvedené chladící kapaliny jsou nabízeny v různých baleních, přičemž samozřejmě platí, že při nákupu většího balení ´nemrzky´ je přepočtená cena za jeden litr menší. Nabídku kapalin navíc opět doplňují i dva praktičtí pomocníci pro práci s ´nemrzkou´, tedy oblíbený optický měřič hustoty (refraktometr) a také sada pro snadné nasátí kapaliny do chladícího systému......
1. monoethylenglykolové
2.monopropylenglykolové ... tzv.ekologické, protože zdraví neškodné, ale dražší..
NEJDE VUBEC O BARVY ALE O SLOŽENÍ - tyto dva druhy bází nelze vzájemně kombinovat, u ostatních kapalin na stejné bázi je to v podstatě skoro šumák a nestřílí se z toho
+ druhou významnou složkou je aditivace pomocí inhibitorů na materiály, která je stanovena jednotlivými normami..
Typická vyhovující monoethylenglykolka je pro Alfu přijatelná G48.., od 33% vytváří rosol a netrhá ani při překročení bodu tuhnutí, nad 65% opět stoupá bod tuhnutí, čili nemá smysl dávat koncentrovanější roztok./ pro těch 65 procent je bod tuhnutí monoethylenglykolových kapalin -65 st.C /
Postupem doby vznikly normy --především pro inhibitorovou aditivaci
VW TL 774 B...starší morma, není zaměřena na ochranu hliníkových sloučenin.. starší vozy s litinou na motoru jsou cílovou skupinou
VW TL 774 C...nejpoužívanější standard běžných kapalin, zahrnuje přísná kriteria ochrany hliníkových slitin,volnou alkalinitu,pěnivost, pH, norma stanoví, které inhibitory nelze použít--dusičnany, dusitany,aminy, těžké kovy --interval výměny se většinou uvažuje 2-3 roky-v závislosti na změně pH
Pozn.
Tahle norma stačí na všechnu produkci VW, i Fiat, většinu BMW , Ford atd....
Vylepšení z hlediska lepších inhibitorů a tím pádem výrazně prodloužená životnost řeší
VW TL 774 D/F..definuje organické inhibitory = stabilnější, interval doporučené výměny obvykle cca 200tis nebo 5 let
Antikorozní zkouška pro kapaliny je ASTM D 1384 která stanovuje kriterium úbytku nebo přírůstku kovu v g/m2
I norma VW TL 774C ji překračuje zhruba 3x , čili žádnej problém s tímhle standardem
Pokud by chtěl někdo vědět, jaký pH je OK pak pro ředění 33 procent je to 7,8-8,3
kapalina s tímto pH je optimum. a není vyčerpaná..
Pozn.
Kapaliny "nové G12, G12+,G12++" jsou taky ethylenglykoly
a často plní novou normu VW TL 774/G pro nejnovější hliníkáče
Přehled kapalin VIP co do norem a barev je třeba/trochu na přeskáčku a v kontextu/ tady
......Letošní nabídka obsahuje osvědčenou modrozelenou kapalinu VIP ANTIFREEZE C a dvě zajímavé novinky. Tou první je skutečnost, že růžová kapalina označovaná jako D (tzn. že splňuje normu 774D) má nově uvolnění taktéž pro normu 774F. Nyní tedy splňuje obě normy (D a F) a může tak nahradit i fialovou (lila) kapalinu Eurolub dodávanou v minulých letech. Proto je tato růžová ´nemrzka´ nově označovaná jako VIP ANTIFREEZE D (F).
Úplnou novinkou v sortimentu APM Automotive je růžovočervená chladící kapalina s označením G12++. Tento nejnovější typ chladící kapaliny na bázi etylenglykolu má vyšší obsah inhibitorů koroze s prodlouženou životností, čímž zajišťuje nejen ochranu před mrazem, ale také před korozí oceli, litiny, mosazi, mědi či hliníku. Zároveň zabraňuje usazování vodního kamene v chladicím systému, zvyšuje bod varu chladící náplně a nepoškozuje pryžové spoje a těsnění. Kapalina VIP ANTIFREEZED G12++ je shodná s originální kapalinou G12 a určená pro benzinové i naftové motory a především pak pro nejnovější motory VW z hliníkových slitin (specifikace: VW TL 774/G).
Všechny uvedené chladící kapaliny jsou nabízeny v různých baleních, přičemž samozřejmě platí, že při nákupu většího balení ´nemrzky´ je přepočtená cena za jeden litr menší. Nabídku kapalin navíc opět doplňují i dva praktičtí pomocníci pro práci s ´nemrzkou´, tedy oblíbený optický měřič hustoty (refraktometr) a také sada pro snadné nasátí kapaliny do chladícího systému......
Re: chladící směs - modrá vs. červená
Tak teď jsem z toho ještě zmatenější Prostě tam mám něco nazelenalého a nevím jakou značku. Potřebují zvýšit odolnost proti zamrznutí (dolití cca 0,5l) můžu tam dát cokoliv zeleného (uvažuju o Fridexu)???
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS
Re: chladící směs - modrá vs. červená
Jj--dyť to říkám--kapalina G48 se tomu říká...:-) na značce skoro nezáleží prostě standard G48 se dá smíchat od různých výrobců bez fatálních následků na chadicí soustavu..tedy náplň dle normy VW TL 774C.. jednoduchý tradiční bezproblematický řešení v motorech s aplikací hliníku či jeho slitin..:-)
VIP ANTIFREEZE C ..72,-peněz /litr
VIP ANTIFREEZE C ..72,-peněz /litr
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 3.12.2010, pát 18:05, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů