EGR ventil
- kocelsky
- Příspěvky: 24
- Registrován: 26.1.2010, úte 18:40
- Bydliště: severozápadní čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Zdravím. Řeším problém - brera 2.4 JTDm, 147kw, 100 000km, 2006... svítí porucha motoru, na diagnostice nahodí chybu EGR. auto nejede (je v nouzáku řekl bych) netáhne, jede tak max 90, na víc jak na cirka 2500 ot se to nepodaří ani vytočit. Je to naprosto mrtvé. Tlak turba skoro nic neukazuje. EGR sme vyndali, zanešený byl jen minimálně spíš vůbec, vypadá že v něm všechno chodí - vypadá zdravě. Zkusili jsme ho zaslepit ale nic se nezměnilo, tak jsme ho zase otevřeli a auto se chová pořád stejně. Má s tím někdo zkušenost? Popřípadně, je třeba chybu smazat na diagnostice, aby se auto dostalo z nouzáku? Popřípadně dá se někde sehnat levněji, než za 6000? nebo ještě lépe - není někdo z okolí Karlovarsko - Chomutovsko se stejným motorem, který by byl ochotný vyzkoušet z jeho vozu? Nechce se mi to kupovat když se tváří jako že mu nic neni...Díky za každou radu.
AR 156 1.9 JTD 77kw (minulost)
AR 159 JTDm 88kw (minulost)
AR Brera JTDM147 KW (současnost)
AR 159 JTDm 88kw (minulost)
AR Brera JTDM147 KW (současnost)
Re: EGR ventil
smaž chybu a nemáš někdě hadice od oleje nebo prasklé?
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
kocelsky : ahoj jsem ze Sokolova, takže kousek, mám ten samí motor, ale myslím že to tím nebude a pokud ho odpojíš/zaslepíš tak ti to vyhodí chybu
No zavolej mi a nějak to proberem 777904438
No zavolej mi a nějak to proberem 777904438
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: EGR ventil
Tak to tu pročítám a svěřím se se svými zkušenosti. Měl jsem 85 kw JTD, když jsem zaslepil EGR, jelo to lépe, ale v zimě se dlouho ohřívalo. Teď mám JTDm 110 kw a chvíli po koupi mi EGR zahlásil error. Už od počátku mi přišlo, že auto špatně táhne na spodku. Tak jsem začal laborovat, čištění - nic, zaslepení úplné - tah motoru v pořádku ale error, zaslepení částečné - egr stále error. Nakonec jsem se dostal do soukromé dílny kluka co dělá v Imofě diagnostiku. Ukázal mi, čím to je, že EGR hází error a proč auta pomalu umírají na spodku. Vyčištění té mechanické části téměř nepomůže, jde o tu elektromagnetickou. Časem se totiž opotřebí a i zanese a její reakce jsou pomalé, po delší době se i zasekávají v jednotlivých polohách (zavřeno/otevřeno) U mého to napíchl na Examiner a ukazoval mi reakce na plyn u nového EGR a toho starého. Starý se otvíral a zavíral někdy i víc jak dvakrát tak pomaleji než nový. A jednou za čas se i zasekl - error .Čili z toho ten malý tah v nízkých otáčkách, prostě než se zavře, trvá to déle a tudíž dole netáhne, poněvadž po přidání plynu jdou ještě nějaký čas do sání stále spaliny. Občas taky nedovírá úplně, čili část spalin jde do motoru neustále.
Závěrem ucpávka co prodává Imofa, na vývod EGR (čtyři dírky) sice tahu dole pomůže (prý byly problémy hlavně u 159) ale zase zkrátí životnost EGR - rychleji se zanese. A úprava dle Foliho u vstupu do EGR by dle mě i toho technika měla být lepší. Nezanese se tak rychle ani EGR ani sání. Nevýhoda - horší ohřívaní motoru.
Závěrem ucpávka co prodává Imofa, na vývod EGR (čtyři dírky) sice tahu dole pomůže (prý byly problémy hlavně u 159) ale zase zkrátí životnost EGR - rychleji se zanese. A úprava dle Foliho u vstupu do EGR by dle mě i toho technika měla být lepší. Nezanese se tak rychle ani EGR ani sání. Nevýhoda - horší ohřívaní motoru.
Re: EGR ventil
Taky jsem to ted resil, ale nez jsem zacal laborovat, jednoduse jsem si precetl toto tema a hlavne cele. Tusim, ze na strane 7 je odkaz na to jak EGR opravit. Udelal jsem to tak a jezdim zase v pohode.
Mechanicky fungujici EGR poznate tak, ze kdyz ho "rozpulite" (4 sroubky), tak ta hridelka z elektromagnetu musi jit pruzne zatlacit a zase vyskocit ven, me se ani nehla. Pouzil jsem popsany popis, navrtal diru, vymlatil to cely ven, obrousil, namazal, poskladal a funguje.
Jeste si dejte pozor na ten konektor k EGRu, aspon me tam vubec nedrzi, i kdyz je zaaretovany tou zapatkou a tak se mi stalo, ze se mi za jizdy uvolnil a EGR se odpojil. Vyskoci chyba motoru, jede to normalne, ale po 5km motor vubec nejel, ani jako v nouzaku, nulovy tak. Musel jsem ho pridelat paskou.
Mechanicky fungujici EGR poznate tak, ze kdyz ho "rozpulite" (4 sroubky), tak ta hridelka z elektromagnetu musi jit pruzne zatlacit a zase vyskocit ven, me se ani nehla. Pouzil jsem popsany popis, navrtal diru, vymlatil to cely ven, obrousil, namazal, poskladal a funguje.
Jeste si dejte pozor na ten konektor k EGRu, aspon me tam vubec nedrzi, i kdyz je zaaretovany tou zapatkou a tak se mi stalo, ze se mi za jizdy uvolnil a EGR se odpojil. Vyskoci chyba motoru, jede to normalne, ale po 5km motor vubec nejel, ani jako v nouzaku, nulovy tak. Musel jsem ho pridelat paskou.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Re: EGR ventil
JJ, četl jsem to celý, ale rozdělávat egr a hrabat se ještě v tom elektromagnetu se mi už fakt nechtělo. Už takhle jsem s tím strávil dohromady tak celý den. Navíc jsem někde četl, že ani to nepomůže dlouhodobě, poněvadž když to namažeš, lépe se na to chytí saze než dříve a je to zase to samé. No uvidíš. Mimochodem, mně šlo s tím čudlíkem hýbat v pohodě. Zaskakoval a vyskakoval bez problému. A stejně byl v prdeli. To dám radši v Imofě 3 tis Kč, vrátím jim svůj oddělaný a dostanu fungl nový i s těsněním a na dva roky zase pokoj.
Jinak ten konektor se lehce láme, ten vršek žluté mrchy je hned pryč. Nicméně pomůže, když tím šedým vrškem nad tou žlutou pojistkou protáhněš stahovací pásek a nahoře zvenku konektoru ho dotáhhneš, nastavíš ho tak, aby byl uprostřed konektoru, přesně nad tou žlutou packou, co doléhá na konektor egr a ta páska sama přitlačí ten žlutý caplík na tu zarážku u EGR. Kdyžtak někdy vyfotím. A ani s tím nehneš
Jinak ten konektor se lehce láme, ten vršek žluté mrchy je hned pryč. Nicméně pomůže, když tím šedým vrškem nad tou žlutou pojistkou protáhněš stahovací pásek a nahoře zvenku konektoru ho dotáhhneš, nastavíš ho tak, aby byl uprostřed konektoru, přesně nad tou žlutou packou, co doléhá na konektor egr a ta páska sama přitlačí ten žlutý caplík na tu zarážku u EGR. Kdyžtak někdy vyfotím. A ani s tím nehneš
Re: EGR ventil
Jo mas pravdu, novy je urcite novy, ale ja nedavno, dal 5000 za novou vahu, ktera rozdelat nejde. A nez bych dal hned dalsich 5000 za EGR, tak ho budu radsi kazdy mesic cistit.
Navic sundat a opravit trvalo dohromady tak hodku, ted uz to bude trvat ani ne pul hodky.
Navic sundat a opravit trvalo dohromady tak hodku, ted uz to bude trvat ani ne pul hodky.
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018
Re: EGR ventil
JJ to znám, časem se člověk zlepšuje, taky to pozuruju. Už chápu tu rychlost v boxech F1. Sundat a rozmontovat EGR už mám do deseti minut v pohodě Jinak všechno jde rozdělat, ale něco už né dát zase správně dohromady Tá váha to je darda, no
Re: EGR ventil
il ciuffo to ti za 3 tis dali repas jako kus za kus nebo jak to v Imofě funguje ?
Kdesi jsem četl že ti vymění i váhu vzduchu kus za kus pokud ta stará není nijak mechanicky poškozená.
Kdesi jsem četl že ti vymění i váhu vzduchu kus za kus pokud ta stará není nijak mechanicky poškozená.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: EGR ventil
Ahoj, jj kus za kus. Na parkovišti jsem jí vymontoval, donesl jim starou do skladu a dali mi novou. za 3300,- i s těsněními. S váhou vzduchu nevím, zkus tam zavolat.
Re: EGR ventil
S těma váha jsem to četl mám dojem u Bošše.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Re: EGR ventil
Tak jsem na 2.4 JTD dal záslepku EGR a subjektivně to Alfě prospělo, táhne lépe od spodu.Zsusím zaslepit i EGR na Mareji 100 TD.Že je to fakt baví , dávat tam takový kraviny
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 103 kw
Fiat Marea Weekend 100 HP
Ford Transit DI 55 kW
Fiat Marea Weekend 100 HP
Ford Transit DI 55 kW
Re: EGR ventil
Ahoj kluci potřeboval bych poradit ohledně zaslepení EGR ventilu. Už ho mam zaslepený ,ale doneslo se mi že mužu mít problém s tím že by se mi mohlo při větší a delší zatěži hřat turbo. Tak ted nevím jestli mam EGR znovu otevřít a v noci vklidu spát nebo ho nechat zaslepený a vědět že budu mít sání čisté a nebudu mít problém s kolísáním otáček a raníma startama.Děkuji za radu pokud o tom něco víte.
Lubo - Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 170 HP (2010)
Re: EGR ventil
Co jsem nastudoval tak EGR otevírá spíše v nízkých otáčkách , při zátěži je zavřené.
Alfa Romeo 166 2.4 JTD 103 kw
Fiat Marea Weekend 100 HP
Ford Transit DI 55 kW
Fiat Marea Weekend 100 HP
Ford Transit DI 55 kW
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Presne tak, EGR ventil je otevreny do 3000 otacek a poloviny plynu. Takze v momente nejvetsiho tepelneho zatizeni turba je tak jako tak zavreny.
Alfa Romeo Perfection
Re: EGR ventil
Děkuju moc za radu. tak hned zítra opětovně zaslepuji.
Lubo - Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 170 HP (2010)
- AHOSO_VIDAHO
- Štamgast
- Příspěvky: 852
- Registrován: 10.5.2010, pon 09:40
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
jj, jak jsem psal dříve: mám ho taky zaslepený, jede lépe odspodu, spotřeba stejná, a zkušenosti po cca 7 tisících jsou zatím jen pozitivní .. časem to zase rozdělám a podívám se, jak to v okolí EGR vypadá .. :-)
AR 147 JTDm 16v 103 Kw tacho: 218tkm+
senza cuore saremmo solo macchine
ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...
senza cuore saremmo solo macchine
ex Š 120 L, F Punto HGT, AR 145 JTD Limited 500, F Marea 1.6, G III VR6, F Coupé 2.0 16VT, F Bravo 1.6, G IV TDi, ... + něco mezi tím :-) ...
-
recidivista
- Příspěvky: 10
- Registrován: 9.9.2010, čtv 22:13
- Bydliště: v zaměstnání
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Fiat, zdá se, oficiálně prodává záslepku pro Unijety, viz http://www.gabriel-net.de/forum/showthr ... post240981
Re: EGR ventil
Tohle jsou ale zaslepky pro Multijety JTDm. Tu první tam mám a dobrý, druhou jsem koupil taky ale vzhedem k tomu, že je tam nový EGR, pozná to. Takže je v šuplíku.
Re: EGR ventil
mam otazku....bola som v servise lebo mi vyhodil palubny pocitac chybu motora a rozsvietila sa ta kontrolka...ale auto malo normalny vykon motor nesiel do nudzaku...diagnostika ukazala ze EGR ukazuje 1%...bolo mi vysvetlene ze nedostava signal aby ho zoplo (nic so zanesenim to nema spolocne) aj ked mu cez diagnostiku posielal signal tak len veeelmi slabo cukalo...tak v pondelok ho ide vyberat a uvidi sa co je stym ale povedal mi aj taku moznost ze moze byt K.O....takze aky mate na to nazor?
zabudla som dodat ze tu chybu motora mi ukazalo par minut po starte kedy bol motor studeny ale vobec sa ani nevytacal hned proste po par metroch...prvy krat bola chyba vymazana diag. v domneni ze je to nejaky omyl...teraz ked sa mi rano ukazala znova som isla poobede do servisu kde mi povedali info s EGR a chybu zatial znova vymazali (kedze auto tam idem davat v pondelok rano) no a zo servisu domov sa mi ta chyba vobec uz neukazala lebo vodu som mala este na 75°C...vsetko v norme ako pred tym...tak neviem ci to suvisi aj stym ze ci je motor studeny alebo nie...
zabudla som dodat ze tu chybu motora mi ukazalo par minut po starte kedy bol motor studeny ale vobec sa ani nevytacal hned proste po par metroch...prvy krat bola chyba vymazana diag. v domneni ze je to nejaky omyl...teraz ked sa mi rano ukazala znova som isla poobede do servisu kde mi povedali info s EGR a chybu zatial znova vymazali (kedze auto tam idem davat v pondelok rano) no a zo servisu domov sa mi ta chyba vobec uz neukazala lebo vodu som mala este na 75°C...vsetko v norme ako pred tym...tak neviem ci to suvisi aj stym ze ci je motor studeny alebo nie...
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
Re: EGR ventil
nepomohlo by ji třeba přes Sharkana vypnout EGR? nebo to nejde?
Re: EGR ventil
Rozebrat vyčistit,jinak za nový v autorizáku chcou 3000,-
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: EGR ventil
ale tam nejde o to ze je zanesene, ale tu druhu polovicu o tu elektricku cast ze je asi dosrata
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
Re: EGR ventil
Tak s tím už moc nenaděláš,buď nový,odstranit v jednotce (jestli to někdo dělá) nebo nalepit smajlíka přes vrtulník a neřešit to (teda pokud je zstále zavřený)
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů