Policie a vše kolem....

Odpovědět
hadXR
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2725
Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
Bydliště: Krkonoše a podhůří
Kontaktovat uživatele:

Re: Policie a vše kolem....

Příspěvek od hadXR » 2.3.2011, stř 17:33

No na rovinu přiznávám, že sem tuhle diskuzi nesledoval od začátku, jenom sem občas nahlíd, ale pořadně sem nic nečet, až teď a takle jak to vidim (možná se pletu) mi to příde, že tu někdo dostal BAN jen za to, že vyjádřil svůj názor.
Nevim jak ostatním, ale mě třeba na tomhle výroku: ""žijeme v pseudodemokracii ovládané zlodějema a tunelářema", nepříde nic co bych nazval: "názory navádějící k rasové, náboženské nebo etnické nesnášenlivosti a vyhraněné politické názory", možná je je to dost nekompromisní názor, ale nepříde mi "vyhraněnej" vzledem k tomu že se nepřiklání k žádné politické straně.
Jak už bylo psáno výše uznávam, že takovej vírok se nehodí do diskuze o seřizování karburátoru, ale debata o policii nebo třeba stavu našich "silnic" apod. k tomu vybízí.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Policie a vše kolem....

Příspěvek od Milano75 » 4.3.2011, pát 20:11

tohle je asi staré, ne??


Zpověď zloděje aut

Špatná zpráva: Naše vozy mizí pod rukama skutečných profesionálů

Zpověď zločince
Martin patří do gangu zkušených zlodějů aut. Stejně jako jeho kolegové si i on přísně chrání soukromí. Aby také ne, vždyť jde o kšeft, ve kterém se točí milióny. A z přepychu do přítmí policejních cel se nechce nikomu.
"Když jste dobří, za rok si vyděláte na dům a luxusní auto - legální, protože jen hlupák na sebe upozorní tím, že bude jezdit v kradeném autě. Chce to ale dělat tak maximálně tři, čtyři roky. Pak vás začne znát hodně lidí, začnete mít profláklý ksicht a je to o průšvih. Málokdo s tím ovšem skončí. Je to tak lukrativní byznys, že v tom všichni vesele jedou dál," přiznává Martin.
Stejně jako řádné podnikání i krádeže aut procházejí vývojem. Na vlastní kůži to zná i Martin: "Kdysi to bylo živelné, z ciziny se vozilo cokoliv. Dnes se krade na objednávku. Klient si přesně specifikuje, jakou chce barvu, typ, stáří, počet najetých kilometrů apod. Je to pro něj výhodné. Chcete třeba posledního golfa? Auťák dostanete od zloděje za 50 tisíc korun, dalších 50 tisíc vás budou stát papíry a 20 tisíc klempířina, aby fízlové na nic nepřišli. A vůz, který má cenu půl miliónu, máte za 120 tisíc."
Zloději jsou přitom schopní ukrást prakticky cokoliv. Pochopitelně kromě automobilů, které u nás mají třeba jen jednoho zástupce.
"Přejete si třeba bavoráka 850 CSi, který má speciální systém vstřiků? Bez problému! Oficiálně, zdůrazňuji oficiálně, tady jsou dva takové vozy, jeden má lékař na pražské Bulovce. A vám, když se v branži trochu vyznáte, stačí zajít do správného bazaru na pražské Skalce, zeptat se na správného člověka a on vám řekne, abyste si pro vůz přijel v noci s liazkou."
Na přímé krádeže má Martinův gang své specialisty.
"Je několik způsobů, jak auťák ukrást. Ty nejubožejší jsou dlažební kostka do okna nebo vyháčkování, ale to dělají jen amatéři. Čistá prácička je přes klíč. Automobily, které se vyráběly zhruba do poloviny devadesátých let, měly klasické klíče se zoubky zvenku. Takže si vyhlédnete třeba golfa a jednoduše mu vytrhnete zámek. Jeden z kluků hlídá, jestli kolem nejede policie nebo majitel. Další kluk odnese zámek do auta opodál. V něm sedí profík, který z vlastního přineseného polotovaru klíče udělá za chvíli nový. Jak dlouho to může trvat? Tak tři minuty, nejdéle. Pak hned odjíždíte, samozřejmě na vlastních espézetkách a s vlastními papíry. Je to v noci, takže když vás chytne hlídka, řeknete, že se vám prostě někdo snažil dostat do auta a vyrval vám zámek. A aby policisté kontrolovali v noci čísla motoru, to jsem ještě nezažil."
S novými typy klíčů, které mají zoubky zabudovány do těla klíče, je to horší.
"Do takových aut se jde většinou přes centrál. Za vytipovaným vozem jede druhý, ve kterém sedí kluk se čtečkou. To je speciální zařízení, které načte kód centrálu vyhlédnutého vozu. Ten je po odchodu majitele upravenou vysílačkou odblokován, často i s imobilizérem. A jste uvnitř. Startujete různými způsoby. Třeba strhnete závit spínačky a nastartujete obyčejnou dvoukorunou. Nebo nafoukáte na zámek dusík, praštíte do něj a on se rozpadne. Pak stačí zručnému elektrikáři jen pár vteřin na to, aby nastartoval a odjel."

V hlavní roli dusík

Dusíkem se překonávají také klasická mechanická zabezpečovací zařízení, například zamykání zpátečky.
"Vezmete dusík, který se u nás sice nesmí prodávat, ale v drogeriích ho v pohodě seženete, lehnete si pod auto a postříkáte zamykání zespodu. Pak to lehce křupne a je to. To samé je s pákou na volant."
Přesto neplatí, že by zamykání zpátečky bylo špatnou investicí.
"Jasně, když budu mít vedle sebe dvě auta, jedno se zamykáním a druhé bez něj, vždy si vyberu to bez něj. Je to o počtu zabezpečovacích zařízení, které je třeba překonat. Máte méně práce a jste rychleji pryč."
Jednoduchý prostředek - dusík - se používá i v případech, kdy je vůz střežený na dálku bezpečnostní agenturou.
"Auto musí vydat signál, musí si pípnout. A je naše. Stačí na štěnici naprat kvanta dusíku a ono to všechno popraská."
Dalším zařízením, které je třeba překonat, bývá alarm.
"K smíchu. Vytipujete si třeba bavoráka, otevřete násilím kapotu, vezmete kleště a odcvaknete sirénu. Ona si sice třikrát houkne, ale pak zmlkne. Lidé si zanadávají a je to. Schovávat se během sirény? Nesmysl. Čím víc se ukrýváte, tím jste nápadnější. Jindy je zase jednodušší nechat majitele vozu, aby si alarm vypnul sám a usnadnil vám tak cestu. Stačí mu každých třicet minut kopnout do kola a spustit sirénu. Garantuji vám, že majitel auta je po pár hodinách tak otrávený, že alarm opravdu vypne."
A pokud jsou zabezpečovací zařízení tak důkladná, že je na jejich překonání potřeba nebezpečně mnoho času?
"Pak je vůbec nejlepší mít u sebe pět tisíc a zavolat odtahovku, protože za pět tisíc vám lidi odvezou, co budete chtít."
Vypadá to jednoduše - pro majitele vozu téměř beznadějně. Přesto existují vozy, s nimiž mají zloději plné ruce práce.
"Špatně se krade porsche, to je špica. Oříškem jsou nové bavoráky nebo subaru, to jsou dobře zajištěné vozy. Také Francouzi se v posledních letech hodně zlepšili. Dříve bývali jen štítkaři - jeden štítek na motoru, druhý na kastli, teď přitvrdili. Zato koncernová auta Volkswagenu včetně škodovek, to je v pohodě. Stejně tak mercedesy, ty jsou pro zloděje jako dělané."
Strach mají zloději ze speciálně upravených vozů.
"Třeba systém SON-AUTO je pro nás velkým rizikem. To je elektronické zabezpečení, které vás prostě chytne. Počká si, až zasednete za volant, a pak vás v autě uvězní. Má speciální úpravu skel, takže nejdou jen tak vyrazit, a další vychytávky."

Výbava od policie

Z ulice putují kradené vozy nejrychlejší cestou do speciálních dílen. Transport mají na starosti nejčastěji samotní zloději, ale někdy jsou používány i jiné, velmi nápadité metody.
"Teď byl třeba zopakován způsob, o kterém vím už z dob povodní na Moravě. Tehdy někdo potřeboval přivézt tři čorky - dva golfy a jednoho passata. A tak si vzal liazku s návěsem bílé barvy, vydával se za Červený kříž a tvrdil, že veze humanitární pomoc na Moravu. Myslíte, že ho někdo kontroloval? V Praze během povodní se stalo to samé. Od Vsetína sem přijel náklaďák, který na první pohled vezl láhve s vodou dobrovolníkům. Jenže pod plachtou se ukrývaly tři kradené auťáky. To je skvělý nápad a ten kluk dostal za převoz 150 tisíc na ruku."
Využíváni jsou prý i prodejní celníci.
"Teď se třeba stalo, že přes Folmavu přejelo ve dvě ráno šest golfů těsně za sebou - všechno čorky z Německa. Pak na plný plyn dojely až do Domažlic. Měla to na triku parta z pražských Stodůlek, to je bašta pražských autařů."
Když se kradený vůz dostane do klempířské dílny, nastává práce pro automechaniky - klempíře.
"Když dostaneme auto vyrobené do zhruba poloviny devadesátých let, není s ním tolik práce. Nemá ještě tolik ochranných prvků. S modernějšími vozy je to horší. Na autech jsou pevné a plovoucí kódy. Pevné jsou neustále na stejných místech, třeba u bavoráků už řadu let. Plovoucí kódy můžete mít kdekoliv. Ovšem pokud máte chytrou knížku, neujde vám žádný detail."
Chytrá knížka je manuál, který automobilka dodává policii. V knize jsou přesně popsány kódy všech výrobních řad včetně přesného umístění na automobilu. Podle tohoto manuálu mohou kriminalisté snadno najít všechny kódy, včetně skrytých plovoucích, a stanovit, zda jde o čisté auto, nebo čorku. Ovšem má to jeden háček: "Policajtům přišlo dvanáct knih. Jedenáct z nich máme my, lidi od fochu."
Pevné kódy z kradených automobilů se nahrazují novými, které pocházejí většinou z bouraček.
"Chcete třeba změnit číslo motoru u bavoráku? Jednoduše vezmete starý motor s legálním číslem, z bloku motoru vyjmete střeva a nahradíte je vnitřkem kradeného motoru. Jasně, je to víc práce, ale nikdo vám nic nedokáže. Výhodou bavoráků totiž je, že mají stále stejné bloky motorů. A výrobní číslo je právě na nich."
Plovoucí kódy jsou většinou k vozu přivařeny nebo přinýtovány.
"Šikovný klempíř to má za chvíli hotové. Jen je problém s tím, že automobilka BMW dává do kódů a nýtků i speciální znaky, třeba tečku se znakem BMW. Na to musíte mít výbavu. Jak ji seženete? Jednoduše, z oficiálních servisů. Oni ty věci mají a po opotřebování je musejí vyřadit. Měli by je mechanicky zničit. A nebo je mohou za 20 tisíc prodat mně. Co myslíte, že udělají?"
Před zloději neobstojí ani vozy Škoda, mimochodem nejkradenější auto u nás.
"Škodovky mají asi sedm kódů. Jasně, jsou nejkradenější, ale jdou buď na náhradní díly, nebo na export. Třeba fabii ukradne na ježdění jen šílenec, protože to je aerodynamicky zmršené auto a po 30 tisících je zralé na renovaci spodku. Navíc má vyzařovák ve střeše. To je zařízení, že přejedete čtečkou přes střechu a zjistíte, co je to za vůz. Je navařené zespoda na střeše, takže strhnete obložení a sundáte ho, ale musíte místo něj navařit nové, legální, a to je práce navíc."
Na českých silnicích jezdí podle Martina statisíce kradených automobilů. Většinou jde o vozy vyrobené přibližně do roku 1995.
"Mladší automobily se vyvážejí, protože mají tolik ochranných znaků, že na domácích silnicích mohou být odhaleny. Nejčastěji se exportují do Polska, i když tam policie po čorkách v poslední době tvrdě jde, do Ruska, na Ukrajinu a do Bulharska. To je výborná lokalita, kde se k zákazníkům chovají férově. Na autech je napsáno: Ukradeno v Německu, Ukradeno v Česku, takže kupující přesně ví, kam s autem nesmí, protože by ho hned odhalili."

Čorky i na internetu
Cesta kradeného vozu do zahraničí je přitom podle Martina velmi jednoduchá. Chce to ovšem známé na celnici.
"Funguje to tak, že v Čechách ukradnete auto a chcete ho odvézt kupci třeba do Polska. Nejdříve autu opatříte německé papíry. Zajdete za známým celníkem a on vám vyplní průvodku na tranzit, že vyvážíte legální automobil z Německa do Polska přes naše území. Zároveň složíte jistinu cla, třeba 20 tisíc. Pak auto papírově přivezete do Čech, ono tady samozřejmě fyzicky stále je. U nás uděláte papírově opravu a vyjedete s autem do Polska. Stát vám pak jistinu zase vrátí."
S kradenými automobily se přitom vesele obchoduje i na internetu. Lidé z branže mají dokonce internetovou schránku, na které se čorky točí jako rohlíky na pultech supermarketů.
"Funguje to tak, že si u nás někdo objedná třeba mercedes. Kluci mu ho ukradnou, ale on se cukne a neodebere ho. Co s tím? Kluci dají popis auta i s cenou na stránky a on už se jim někdo ozve. Třeba čorkař z druhého konce republiky, který má papíry na podobné auto a měl by i kupce."
Pro člověka z ulice už není tak jednoduché koupit kradený vůz. Tedy pokud ho nepořídí v dobré víře v autobazaru jako zcela čisté.
"Musíte mít nějakého známého. Každopádně než auto dostanete, docela si zařídíte. Na schůzku s penězi musíte vždy sám. Jste na mobilu, do kterého vám kluci říkají instrukce. Nejdříve jedete třeba do Kladna. Pak vám zavolají, abyste jel do Průhonic, pak na výpadovku na sever. Během těchto cest si vás oklepnou, jestli jste skutečně sám, jestli vás někdo nesleduje apod. Až pak dojde k setkání, vy zaplatíte a dostanete klíčky a papíry. O klucích se nic nedozvíte a jejich číslo mobilu je vám taky k ničemu. Máme ve skladu asi sto předplacených SIM karet s novým telefonním číslem a pětistovkovým kupónem. Na každou akci používáme číslo, které pak hned zahodíme. Zisk z kšeftu nám to bohatě vynahradí..."
Krádeže osobních automobilů patří podle odborníků k největší metle lidstva. Nejinak je tomu i u nás.
"Jen v loňském roce bylo na území České republiky ukradeno více než 22 tisíc automobilů. Z toho vyplývá, že každé dvě hodiny je u nás ukradeno pět vozidel," říká Jiří Popek z Policejního prezidia ČR.
Přesto může být alespoň malou náplastí na bolístku motoristů fakt, že počet krádeží po boomu na začátku devadesátých let klesá. Důvodem je to, že trh se už ustálil a lidé jsou obezřetnější a snaží se své vozy lépe ochránit.
"Těžiště zájmu o kradené vozy se proto stěhuje více na východ, především do bývalých států Sovětského svazu a Jugoslávie," vysvětluje Jiří Popek.

Podvody s leasingem

Pašeráci používají tři hlavní trasy. Nejfrekventovanější je severovýchodní cesta - do Polska a dále pak do Běloruska, Litvy, Ruska a na Ukrajinu. Druhou exponovanou trasou je východní cesta - na Slovensko, odtud na Ukrajinu nebo do Polska. Už méně frekventovaná je jihovýchodní cesta - přes Slovensko a Maďarsko do států bývalé Jugoslávie, do Bulharska a někdy i do Turecka a dál. Kriminalisté však mají signály i o dalších trasách, například přes Německo a Finsko do Ruska.
Samostatnou kapitolou jsou pronájmy automobilů legitimním způsobem (zloděj si na falešné doklady najme automobil, který převeze do ciziny) a především leasingové podvody. Odborníci odhadují, že z celkového počtu ukradených automobilů jde zhruba o 40 procent takových případů. To ostatně potvrzuje i člen zlodějského gangu Martin.
"Například většina ukradených fabií byla leasingovým podvodem. Protože to je přesně typ auta, které se vám na kšeft nevyplatí ukrást," říká rezolutně.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

edas
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 624
Registrován: 11.6.2010, pát 17:42
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Policie a vše kolem....

Příspěvek od edas » 4.3.2011, pát 20:20

Jo, je to poměrně staré, ale hlavně plné nesmyslů...
159

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Policie a vše kolem....

Příspěvek od Milano75 » 4.3.2011, pát 20:29

někdy dávno už jsem to taky četl

a v čem vidíš nesmysly???
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

edas
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 624
Registrován: 11.6.2010, pát 17:42
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Policie a vše kolem....

Příspěvek od edas » 4.3.2011, pát 20:36

Je toho dost - ale např. předělávání BMW funguje úplně jinak, ve Fabii nikdy nebyl žádný "plovoucí kód", systém úvěrových podvodů je dnes bohužel už úplně jinde, auta se pro fingované dovozy nevozí ven... Ale to je na dlouhou debatu. Je to podobný nesmysl, jako otevírání aut paralyzérem, dálkou od tv atd, co viselo i na YouTube. Snad jedině tenisák fungoval na otevírání starých "pian" Mercedesů.

edit - ta chytrá knížka pro Policii - to je taky klenot.
159

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Policie a vše kolem....

Příspěvek od tuta146 » 4.3.2011, pát 20:46

Milano kam na ty pohádky chodíš? Tyhle voloviny si čtou mladí rádoby gangsteři co neodjedou ani se stodvacítkou :-D
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Policie a vše kolem....

Příspěvek od Milano75 » 4.3.2011, pát 21:10

lol 120ku sem potřeboval jesnou odvést, když sem neměl klíče, takové rádoby kecy, jako že vemu za volant a ono to povolí byl fakt jen kecy a nepomohla ani trubka, nakonec sem spínačku rozřízl flexou

jiank to s tím paralizérem je docela prdel, chtěl bych vidět, jak by s tímhle autem odejly, když to odpálí všechny řídící jednotky :)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Policie a vše kolem....

Příspěvek od tuta146 » 4.3.2011, pát 21:13

Tak sem nepostuj takové kraviny :smt064
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Policie a vše kolem....

Příspěvek od Milano75 » 4.3.2011, pát 21:33

tak zajímal mne váš názor na to
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18542
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Policie a vše kolem....

Příspěvek od Kubas » 7.3.2011, pon 08:28

chlapi vše týkající se BANu JP159 je tady:
http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... 5&start=60
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

sony
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 140
Registrován: 28.7.2010, stř 13:46
Bydliště: Praha 2

Re: Policie a vše kolem....

Příspěvek od sony » 12.3.2011, sob 14:30

http://videa.testap.com/vtipna-videa/sk ... d1023.html

Za 6,5tisíce?? Zajímavá investice...
156 sw 2.4JTD (103kw)

SwimPixo
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 176
Registrován: 14.3.2010, ned 10:23
Bydliště: Brno - Zilina
Kontaktovat uživatele:

Re: Policie a vše kolem....

Příspěvek od SwimPixo » 16.3.2011, stř 11:26

dneska si len taak bruzdam po nete, a zrazu natrafim na statistiky ukradnutych aut. A kto tam nieje na cele? Alfa romeo sa zacala kradnut. slohnu vraj 3 zo 100 alf v CR.

kuknite clanok :
http://auto.aktualne.centrum.cz/clanek.phtml?id=693685

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Policie a vše kolem....

Příspěvek od Harous » 16.3.2011, stř 11:42

Pozor na to. Ne že se šlohnou 3 ze 100 Alf v ČR, ale šlohnou se 3 ze 100 Alf pojištěných u ČSOB.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Policie a vše kolem....

Příspěvek od Petr147 » 16.3.2011, stř 12:09

sony píše:http://videa.testap.com/vtipna-videa/sk ... d1023.html

Za 6,5tisíce?? Zajímavá investice...
Přístup na stránku byl zablokován programem ESET NOD32 Antivirus.
Stránka se nachází na seznamu stránek s potenciálně nebezpečným obsahem

:D

sony
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 140
Registrován: 28.7.2010, stř 13:46
Bydliště: Praha 2

Re: Policie a vše kolem....

Příspěvek od sony » 17.3.2011, čtv 15:35

wtf? Hlavně koukám to video odstranili :roll:
budu muset doma zabrouzdat historií a dát link přimo na straánky firmy... opravdu zajímavé udělátko...

edit:
http://mtk-tuning.com/zoom.php?ref=1049 ... AQUEDIMMAT
156 sw 2.4JTD (103kw)

krtmoj
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 635
Registrován: 18.2.2010, čtv 12:27
Bydliště: Kladno

Re: Policie a vše kolem....

Příspěvek od krtmoj » 23.3.2011, stř 03:16

Asi před půl hodinou mně stavěli policajti, no já s nima dal menší projížďku a zastavil jsem až po chvíli. Když mě kontrolovali, slečna policistka se mě začala ptát jestli mám zrcátka. Kouknul jsem doprava, na čelní zrcátko a nakonec vlevo, všechna zrcátka byla na místě. Tak jsem se zeptal jestli se ptá opravdu na zrcátka, no ona že jo, tak jsem řekl, že je mám. Až pak mi vysvětlila proč se ptá. Že prý proč je tedy nepoužívám. Já na to, že je používám a ona zase jestli jsem je teda viděl, tak jsem řekl, že viděl. Další dotaz byl proč jsem teda nezastavil. No probíhalo to asi tak, že spustili majáčky když ode mně byli asi dvěstě metrů a já tu jejich stopku na takovou dálku prostě nepřečtu a podle mýho soudu už jsem byl v křižovatce tak jsem valil dál, když mě dojeli začali mi svítit do ksichtu dálkovejma no bylo to v zatáčce, tudíž jsem jel dál a zastavil jsem až když jsem projel kus nájezdu na dálnici. Tak jsem řekl, že jsem vyhodnotil situaci k zastavení za nevhodnou a nebezpečnou, proto jsem zastavil až tam kde jsem zastavil. Můj dotaz zní, jestli jsem postupoval správně, nebo jestli jsem měl zastavit když začali blikat. Původně jsem chtěl dojet až na benzínku na kterou nájezd navazoval, ale nechtěl jsem je provokovat. :-D
1750 ATB => JSEM JEŠTĚ MLADÝ NA ŠESTIVÁLEC :D

moon13
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 193
Registrován: 9.11.2010, úte 20:47
Bydliště: BK
Kontaktovat uživatele:

Re: Policie a vše kolem....

Příspěvek od moon13 » 23.3.2011, stř 07:46

krtmoj píše:Asi před půl hodinou mně stavěli policajti, no já s nima dal menší projížďku a zastavil jsem až po chvíli. Když mě kontrolovali, slečna policistka se mě začala ptát jestli mám zrcátka. Kouknul jsem doprava, na čelní zrcátko a nakonec vlevo, všechna zrcátka byla na místě. Tak jsem se zeptal jestli se ptá opravdu na zrcátka, no ona že jo, tak jsem řekl, že je mám. Až pak mi vysvětlila proč se ptá. Že prý proč je tedy nepoužívám. Já na to, že je používám a ona zase jestli jsem je teda viděl, tak jsem řekl, že viděl. Další dotaz byl proč jsem teda nezastavil. No probíhalo to asi tak, že spustili majáčky když ode mně byli asi dvěstě metrů a já tu jejich stopku na takovou dálku prostě nepřečtu a podle mýho soudu už jsem byl v křižovatce tak jsem valil dál, když mě dojeli začali mi svítit do ksichtu dálkovejma no bylo to v zatáčce, tudíž jsem jel dál a zastavil jsem až když jsem projel kus nájezdu na dálnici. Tak jsem řekl, že jsem vyhodnotil situaci k zastavení za nevhodnou a nebezpečnou, proto jsem zastavil až tam kde jsem zastavil. Můj dotaz zní, jestli jsem postupoval správně, nebo jestli jsem měl zastavit když začali blikat. Původně jsem chtěl dojet až na benzínku na kterou nájezd navazoval, ale nechtěl jsem je provokovat. :-D
...to je zajímavá věc! To by mě taky zajímalo, kdy má člověk zastavit?
Myslel jsem, že ve chvíli, kdy je máš za zadkem a je jasně vidět, že máš zastavit.
A teď si představ, že budeš studovat 200m za sebou nějaký auto s majákama až to nakonec někam narveš!
...momentálně ex-alfista

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Policie a vše kolem....

Příspěvek od Petr147 » 23.3.2011, stř 07:54

jsi měl říct, že byli tak daleko, že jsi nevěděl, že jdou po tobě :D

mara.k
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 7.8.2010, sob 12:37
Bydliště: Jihlava

Re: Policie a vše kolem....

Příspěvek od mara.k » 23.3.2011, stř 15:41

Nebo by zastavil na nevhodným místě (blízko křižovatky atd.) a ještě by byla bonusová pokuta
AR 156 SW 2.5 V6 (2004) fárokára pro radost
AR 156 1.6 TS (R.I.P.)
Honda XRV 750 AT

enzo13
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 485
Registrován: 8.1.2011, sob 19:51

Re: Policie a vše kolem....

Příspěvek od enzo13 » 23.3.2011, stř 17:26

Policie je oprávněna zastavovat vozidla kdekoli, řidič je povinen na výzvu zastavit. A to kdekoli! Nikde v zákoně není napsáno, že má řidič vyhodnocovat situaci a vybírat si pěkné klidné místo k zastavení. Doporučuji přečíst 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích.
ALFA ROMEO GIULIA 2.2 JTD 210K AT AWD VELOCE R.V. 2017
Spider 2,2 JTS, r.v. 2008
BMW X6 F16 xDrive 30d m-paket

Petan
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1408
Registrován: 5.7.2007, čtv 18:11
Bydliště: Hrušovany nad Jevišovkou

Re: Policie a vše kolem....

Příspěvek od Petan » 23.3.2011, stř 17:47

Je všeobecné pravidlo a to platí v podstatě u všech orgánů veřejné moci, že jakmile z někoho začneš dělat blbečka, stručně řečeno pokud někoho nasereš, jednoznačně je to špatně. Vždy je lepší zdržet se provokací, uvažovat chladnou hlavou a uznat svou chybu, pakliže jsem jí udělal. Pak je poměrně velká pravděpodobnost, že dojde ku spokojenosti na obou stranách. Dle mého soudu ses (Krtmoj) zachoval správně, i když tam byl náznak provokace, o které píšu (ty zrcátka :D ) ale to pozdější zastavení jsi odůvodnil poměrně logicky a pochopitelně, leč jak bylo řečeno, ty nemáš co vyhodnocovat :D
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998

hadXR
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2725
Registrován: 6.11.2010, sob 15:02
Bydliště: Krkonoše a podhůří
Kontaktovat uživatele:

Re: Policie a vše kolem....

Příspěvek od hadXR » 23.3.2011, stř 18:32

Třeba v Německu tam by policajty ani nenapadlo te zastavovat v nejakym potencialne nebezpecnym miste. Proste by te zavedli na bezpecny misto a tam zastavily, ale jinej kraj jinej mrav, že. Tady se i preventivni prohlidky provadej na dost blbejch mistech. Byt mam za to ze policie ma nejakou smernici na to kde te muzu zastavit, ale moc se tim neridej.
Ford Sierra 3.7i CLX 4x4 1992, Ford Sierra 2.0i GL 1987, Ford Scorpio 2.9i Ghia1991, Audi 80 B4 1.9 TDi 1992, Honda CB 500 1998.
EX: Alfa Romeo 155 2.5 V6 1996, Alfa Romeo 145 2.0 QV 1996, a další.

krtmoj
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 635
Registrován: 18.2.2010, čtv 12:27
Bydliště: Kladno

Re: Policie a vše kolem....

Příspěvek od krtmoj » 23.3.2011, stř 19:29

Tak já jim jenom řekl, proč jsem nezastavil hned. Když mně začali osočovat, tak jsem řekl, že se s nima hádat nebudu a dál už jsem je ignoroval. Jinak já si myslim, že zastavit nemusim, protože podle zákona se nesmí stát v křižovatce a ve vzdálenosti pět metrů od její hranice a v nepřehledný zatáčce nebo její blízkosti taktéž a zároveň v místech, kde by tím byla ohrožena bezpečnost provozu, což je uvedeno právě v předpise 361/2000 Sb. Na druhou stranu jsem se nedočetl, že by mně policie mohla stavět kdekoliv, ale je pravda, že jsem to prolít jenom tak zběžně. Jinak ta holka se mě taky mohla zeptat na rovinu a nedělat ze mně blbečka.
1750 ATB => JSEM JEŠTĚ MLADÝ NA ŠESTIVÁLEC :D

Eneck155
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 794
Registrován: 23.2.2009, pon 16:48
Bydliště: Dlouhá Třebová

Re: Policie a vše kolem....

Příspěvek od Eneck155 » 23.3.2011, stř 19:45

tak zastavení a zastavení vozidla je rozdíl, na tenhle případ se vztahuje to druhý, což je zastavení vozidla nezávislé na vůli řidiče a ty máš zastavit, kde ti určej a o tom jestli to je vhodný místo rozhodujou oni, samozřejmě zastavit uprostřed křižovatky je nesmysl. Zas ale nemůžeš dopředu vědět proč tě zastavujou a tím, že si budeš sám hledat vhodný místečko můžeš způsobit něco horšího. Třeba ti mohly hořet zadní kola a chtěli tě uhasit :D můžeš si pak maximálně stěžovat, že tě zastavili na blbým místě
AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5

krtmoj
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 635
Registrován: 18.2.2010, čtv 12:27
Bydliště: Kladno

Re: Policie a vše kolem....

Příspěvek od krtmoj » 23.3.2011, stř 20:17

Nj říkat, že jsem něco vyhodnotil byla blbost. Ale stojim si za svym, že v místě kde mě chtěli stavět to prostě nešlo, protože bych tím porušil předpis a věřim, že kdyby mi chtěli něco hasit a já bych zastavil třeba v tý křižovatce tak mi stejně napařej pokutu.
1750 ATB => JSEM JEŠTĚ MLADÝ NA ŠESTIVÁLEC :D

Odpovědět

Zpět na „Tlachání o všem možném co se netýká Alfy Romeo...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů