Kotouče - plné vs. drážkované

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Kotouče - plné vs. drážkované

Příspěvek od xjohny » 19.1.2012, čtv 16:06

Plánuju brzkou výměnu/upgrade brzdových kotočů a destiček. Chci si koupit EBC kotouče i destičky (GreenStuff).

Mám ale otázku - jak moc se vyplatí připlatit si za drážkované kotouče?
Nejezdím žádné extrémy, spíš občas svižně. Ale když jedu třeba dlouho na dálnici v mokru bez brždění, tak se pak stává, že když potřebuju víc přibrzdit, tak cca 1-2s trvá než nastoupí plný účinek brzd.
Předpokládám, že s novými plnými kotouči to bude v tomhle případě jen o málo lepší, ale mohl by se tenhle efekt úplně vytratit, když tam budou drážkované?

Má někdo reálné srovnání plných vs. drážkovaných kotoučů v běžném provozu?

Otázka 2) Je lepší vzít GreenStuff namísto Ultimax, nebo jsou pro mě absolutně zbytečné? :-)
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Kotouče - plné vs. drážkované

Příspěvek od PetrGTV » 19.1.2012, čtv 16:33

Mám drážkované ale od Ferodo a musím říct, že to brzdní náramně, velkej rozdíl oproti origo plnejm kotoučům, co do nástupu (jsou jedovatější), tak do výdrže, nevadnou a nekroutěj se ani při zátěži( ikdyž je fakt že brzdim taky aby se nekroutily :-) ) Velký mínus je že destičky se žměněj v prach rychleji .... jinak si myslim že jen výhody
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotouče - plné vs. drážkované

Příspěvek od yan.ko » 19.1.2012, čtv 17:15

Jen dodam, ze se mi zda, ze drazkovane kotouce vice zerou desticky
Alfa Romeo Perfection

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6965
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotouče - plné vs. drážkované

Příspěvek od speedy » 19.1.2012, čtv 17:47

to, že se destičky rychleji opotřebovávají rychleji je i záměr těchto drážkovaných nebo vrtaných kotoučů, jelikož se povrch destiček čistí od nežádoucího bordelu a dochází tím samozřejmě pak lepšímu brzdnýmu účinku. Nejhorší je pro brzdy když se s nima pořád jenom lehce přibrzduje. Materiál destiček se neopotřebovává ale pěchuje a destička pak nemá takovou třecí schopnost. Moje příští kotouče dopředu budou určitě taky s drážkama nebo vrtané :wink:
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

vavrusam
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 282
Registrován: 30.12.2010, čtv 12:42
Bydliště: Pariz
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotouče - plné vs. drážkované

Příspěvek od vavrusam » 19.1.2012, čtv 17:55

Já teda nevím, vypadá to pěkně, ale podle mě to akorát rychlej hobluje destičky. Záleží na velikosti třecí plochy, tlaku a třecím koeficientu. K EBC destičkám důvěru taky nemám, když něco lepšího, vzal bych Ferodo DS2000/2500. :-D
Alfa Romeo 166 3.2V6 24V
ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD Distinctive

Slíma
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 375
Registrován: 14.3.2008, pát 22:39
Bydliště: BRNO (převážně)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotouče - plné vs. drážkované

Příspěvek od Slíma » 19.1.2012, čtv 18:46

speedy píše:...jelikož se povrch destiček čistí od nežádoucího bordelu....
ty mas spinavy brzdovy desky? :shock:
mozek je sám o sobě hologram
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotouče - plné vs. drážkované

Příspěvek od Franik » 19.1.2012, čtv 20:56

jelikož jsem to teď řešil a dával jsem právě EBC USR a greenstuf tak mohu říct moje prvotní poznatky mám zatím jen něco okolo 700km, ale první moment je brzdí to lépe s tím že při podržení brzd delší dobu je nárust znatelný a auto o hodně zaklekne na předek a učinek naroste. Vydrž nemohu porovnat. I majitel 159 2,4 se čtyřpístkama a většíma kotoučema potvrdil že to brzdí dobře.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Kotouče - plné vs. drážkované

Příspěvek od Dallen » 19.1.2012, čtv 20:59

Vrtané/drážkované mají smysl, ale je třeba si připlatit za kvalitku a použít i odpovídající (odzkoušené) destičky.
Koupit nějaký bastl z aukra za dvojku a čekat, že to bude boží je sen tunerů který nefunguje.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotouče - plné vs. drážkované

Příspěvek od Franik » 19.1.2012, čtv 21:09

Značka EBC není zrovna šunt z aukra :smt016
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotouče - plné vs. drážkované

Příspěvek od xjohny » 19.1.2012, čtv 21:35

A předpokládám, že nemá moc smysl dávat na zadek drážkovaný? :)
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

PiMBeche
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 346
Registrován: 29.9.2009, úte 12:43
Bydliště: Praha-Západ

Re: Kotouče - plné vs. drážkované

Příspěvek od PiMBeche » 19.1.2012, čtv 22:34

To mi tvrdil každý, nakoniec som ich tam dal a inak by som to už nechcel. Kombinácia je Brembo Max+EBC Redstuff
AR Brera 3,2V6 Q4 191kW-"Krásna"
AR GT 1,9 JTDm Q2 110kW-“Blackline”
ex-AR156 SW 2,4JTDm 20V 129kW-"Veľká"
ex-AR147 1,6TS 77kW-"Malá"

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Kotouče - plné vs. drážkované

Příspěvek od Dallen » 19.1.2012, čtv 23:19

@Franik: To jsem netvrdil.
Ono je těžko vybrat skutečně dobrou kombinaci. Někdo doporučuje Zimmermany, jiný feroda bremba.
Já osobně bych si dal asi Brembo v kombinaci s texar deskami. Ale těžko říct, je to věda. :smt023
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotouče - plné vs. drážkované

Příspěvek od roberto37 » 20.1.2012, pát 01:50

AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotouče - plné vs. drážkované

Příspěvek od cendler » 20.1.2012, pát 07:44

Já mám EBC Black-Dash disky a destičky RedStuff, najeto cca 20t/km a bez sebemenšího problému, destičky taky nějak extrémě nemizí.
Dneska bych ti doporučil kotouče určitě drážkový a knim GreenStuffy, na normální brždění jsou lepší, mel jsem je na předešlém autě, tak mohu porovnat, RedStuffy jsou taky dobrý, jen ten plný účinek máš v jiném spektru teplot brzd.

viz . http://alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f ... &start=125
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotouče - plné vs. drážkované

Příspěvek od xjohny » 20.1.2012, pát 10:50

Mně ty jejich konfigurátory vyhazují akorát obyčejný nebo TurboGroove disky, Black-Dash nevidím. Nicméně ty TurboGroove jsou pozinkovaný, takže by taky neměly reznout tam, kde nebudou v kontaktu s destičkama :-k

Ale stejně jsem se v tomto tématu chtěl dozvědět spíš to, jestli má pro běžný provoz smysl připlácet za drážkovaný kotouče...
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

Chevron
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 184
Registrován: 4.3.2007, ned 18:09
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotouče - plné vs. drážkované

Příspěvek od Chevron » 20.1.2012, pát 11:03

xjohny píše:Mně ty jejich konfigurátory vyhazují akorát obyčejný nebo TurboGroove disky, Black-Dash nevidím. Nicméně ty TurboGroove jsou pozinkovaný, takže by taky neměly reznout tam, kde nebudou v kontaktu s destičkama :-k

Ale stejně jsem se v tomto tématu chtěl dozvědět spíš to, jestli má pro běžný provoz smysl připlácet za drážkovaný kotouče...
Konfiguratory nejsou jeste aktualizovany...ale je uz je mozne objednat.. jinak nereznou ani ty cerny ty maj zase nejakou cernou vrzstvu proti reznuti. Ono konfigurator treba ani nevyhodi vice typu desticek a pritom na to auto jde dat vsechno od Blackstuff az treba po Yellowstuff. Kdyby si chtel nacenit co vsechno de dat na tvoje auto tak neni problem ;)
Web: http://www.chevron-racing.com
Email: info@chevron-racing.com
Facebook: http://www.facebook.com/ChevronRacingCom


Tuning a performance úpravy italských automobilů a motocyklů.

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotouče - plné vs. drážkované

Příspěvek od xjohny » 20.1.2012, pát 11:34

Díky, já to zkouším konfigurovat přímo tady: http://www.ebcbrakeshop.co.uk, s tím že bych to tam klidně objednal.

Ale pokud bys dokázal navrhnout podobný ceny vč. pošty, tak bych to koupil od tebe :wink: Kdyžtak přes PM (AR159, 1.9JTDm, 2006)

Dle toho eshopu:
obyčejný disky + GreenStuff (teplejší nejspíš nepotřebuju) a vychází to na 317 liber
přední disky turbogroove navíc +70 liber.
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

mano82
Nováček

Příspěvky: 101
Registrován: 23.4.2009, čtv 14:40

Re: Kotouče - plné vs. drážkované

Příspěvek od mano82 » 21.1.2012, sob 23:54

Mam TG + Greenstuff cca 2 roky (40tkm). Bral som ich z UK a aj preto, ze ma vysli lacnejsie ako tie najlacnejsie brzdy na Slovensku. :)
Moje postrehy:
- Nemaju prudky nabeh, treba pritlacit pedal.
- studene brzdia minimalne tak ako originalne, po letmom zahriati brzdiaci ucinok narasta exponencionalne (17" kolesa)
- nevadnu ani pri dlhodobej zatazi
- neprodukuju takmer ziadny prach, hlikove disky su ciste
- ako kazde drazkovane brzdy pri brzdeni hucia
- 2 kolegom na nissan primera gt sa im ich podarilo zvlnit, mne nie a to som im parkrat pekne nalozil
- platnicky drzia, zatial som nezodral ani tie skosene hrany. Disky drzia este lepsie, su takmer ako nove aj po 40tkm (je to dane mozno aj mojim stylom jazdy)
147 1.9 JTD 85kW

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotouče - plné vs. drážkované

Příspěvek od xjohny » 22.1.2012, ned 11:55

To se hezky čte. Brzdný účinek sériových brzd mi bohatě stačí, nepotřebuju si v běžným provozu pokaždý narazit hubu o volant :D
A taky se moc hezky čte že ani po 40k moc nereznou.

Máš drážkovaný i vzadu?
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

mano82
Nováček

Příspěvky: 101
Registrován: 23.4.2009, čtv 14:40

Re: Kotouče - plné vs. drážkované

Příspěvek od mano82 » 22.1.2012, ned 13:42

Vzadu mam este povodne kotuce - 175tkm :-D. Uplne kvitnu po obvode, mal by som ich uz vymenit, len tie sprostne platnicky nie a nie zodrat.
S tym exponencialnym narastom som to mozno prehnal, mal som trochu v gebuli ked som to pisal :-D. Ale narast po zahriati je tam citelny.
147 1.9 JTD 85kW

Chevron
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 184
Registrován: 4.3.2007, ned 18:09
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotouče - plné vs. drážkované

Příspěvek od Chevron » 22.1.2012, ned 14:25

xjohny píše:Díky, já to zkouším konfigurovat přímo tady: http://www.ebcbrakeshop.co.uk, s tím že bych to tam klidně objednal.

Ale pokud bys dokázal navrhnout podobný ceny vč. pošty, tak bych to koupil od tebe :wink: Kdyžtak přes PM (AR159, 1.9JTDm, 2006)

Dle toho eshopu:
obyčejný disky + GreenStuff (teplejší nejspíš nepotřebuju) a vychází to na 317 liber
přední disky turbogroove navíc +70 liber.
Hodim ti to klidne sem ;) Kdyby si chtel nacenit aj zadni napravu neni problem :)

Standard disc kompletni sada na predni napravu (2x kotouc)(D1349) - 4088,-
TurboGroove disc (vrtane a drazkovane kotouce)kompletni sada na predni napravu (2x kotouc)(GD1349) - 6022,-

Greenstuff kompletni sada na predni napravu (4x desticka)(DP21904) - 3682,-
Redstuff kompletni sada na predni napravu (4x desticka)(DP31904C) - 4150,-

DOT-4 Brzdová kapalina 250ml – 90,-
DOT-4 BF-307 Racing Brzdova kapalina 500ml – 350,-
DOT-5 Brzdová kapalina 250ml – 390,-

Doporucujeme pouziti lepsi brzdove kapaliny s vyssim bodem varu DOT-4 BF-307 Racing.
BF-307 – vysoce rafinovaná DOT-4 kapalina na bázi glykolu je vhodná pro všechny brzdové systémy s DOT-3 a DOT-4 brzdovou kapalinou. Její bod varu, který je 307°C, redukuje pocit plavání brzdového systému, zlepšuje pocit v pedálech a únavu brzd. Speciální složení redukuje dodatečně korozi uvnitř brzdového systému. NESMÍ být míchána (ředěna) s DOT-5 kapalinami na bázi silikonu.


UPGRADE YOUR BRAKE PADS & ROTORS DVD – 490,-
Kompletní instruktážní DVD s postupem demontáže starých brzdových destiček a kotoučů a návodem pro montáž nových brzdových destiček a kotoučů.

Všechny ceny jsou uvedeny vcetne DPH a vždy za kompletni sadu na napravu (4x desticka nebo 2x kotouc)

Dodaci lhuta cca 5 pracovnich dnu od objednani.

Podrobnejsi informace vcetne tabulky teplotnich rozsahu jednotlivych desticek naleznete na nasich strankach na nasledujicim odkazu.
http://www.chevron-racing.com/ebc-brakes-c-2989.html
Web: http://www.chevron-racing.com
Email: info@chevron-racing.com
Facebook: http://www.facebook.com/ChevronRacingCom


Tuning a performance úpravy italských automobilů a motocyklů.

Tibalt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 261
Registrován: 19.2.2010, pát 13:17
Bydliště: Blava/Bonn

Re: Kotouče - plné vs. drážkované

Příspěvek od Tibalt » 30.1.2012, pon 16:39

ja len doplnim osobnu skusenost s greenstuff a origo alfa kotucmi - piskaju pri jemnom brzdeni. Ak pritlacis tak prestanu.
Inak velka spokojnost.
podla mna pokial nejazdis amaterske preteky su drazkovane/vrtane kotuce iba imidzovka, a vyhodene peniaze a nema to vplyv na brzdny ucinok ako kvalitne dosticky ( EBC green :wink:
Preco by potom nedavali do quadrifolio verde edicii seriovo vrtane?
Ex 147 1,9jtd 88kw

tyvado
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1341
Registrován: 8.10.2011, sob 19:26
Bydliště: Rožnov p.R

Re: Kotouče - plné vs. drážkované

Příspěvek od tyvado » 30.1.2012, pon 17:44

Já nevím co tam mám za kotouče a desky, protože jsou zanovní a původní majitel v německu je uz měnil, ale rozhodně nejsou drážkované, nepískají a je to tak vyletět předním oknem, kdyby člověk byl bez pásů..Takže na brzdách bych nic netunil... :drivers:
AR 159 1.9 JTDm 16V 110 kw brzdy OFF, navi OFF, multifunkční volant OFF a ještě spousta užitečných vecí OFFFFF
Seat Toledo II 1.9 TDi 81 kw ( nesmrtelná teta )
AR 156 1.9 JTD 16V 100 kw 2005 Ex
AR 147 1.9 JTD 85 kw Ex
AR 147 1.6 TS + LPG Ex

Chevron
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 184
Registrován: 4.3.2007, ned 18:09
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kotouče - plné vs. drážkované

Příspěvek od Chevron » 31.1.2012, úte 11:06

tyvado píše:Já nevím co tam mám za kotouče a desky, protože jsou zanovní a původní majitel v německu je uz měnil, ale rozhodně nejsou drážkované, nepískají a je to tak vyletět předním oknem, kdyby člověk byl bez pásů..Takže na brzdách bych nic netunil... :drivers:
Treba tam uz tuning mas a ani to nevis :D (lepsi desticky) :-D
Web: http://www.chevron-racing.com
Email: info@chevron-racing.com
Facebook: http://www.facebook.com/ChevronRacingCom


Tuning a performance úpravy italských automobilů a motocyklů.

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Kotouče - plné vs. drážkované

Příspěvek od Envel » 1.2.2012, stř 07:25

Já mám taky origo kotouče i desky a opravdu to brzdí bezvadně, vlastně jsem doteď neřídil žádné bežné seriové auto co by tak dobře brzdilo. Lepší kotouče bych uvažoval jen kvůli protikorozni ochraně a lepší desky jen kvůli menšímu prášení.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Odpovědět

Zpět na „Univerzální díly (brzdy, akumulátory, tuningové doplňky, pneu atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů