dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Ne, ta remenice dole na fotce uz patri klimatizaci
Alfa Romeo Perfection
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
není tam řemen, ale řetěz... je tady o tom cele vlakno, na funkci to nema vliv, jenom to dela bordel... je to u 2,4JTD, co jsou v před fl. 156 atd.Ladis píše:Fakt , takže když prdne řemen, tak nemažem
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Ahojte chalani.Nemate nahodou niekto doma zadretu volnobezku alternatora?Ja som svoju staru uz davno vyhodil a teraz ba sa mi zisla.Chcem ju rozpilit a nafoti prirez,lebo vela ludi ani nevie ako ta volnobezka z vnutra vyzera a ako funguje.Teraz mam v praci malo roboty tak by som to hodil na rezacku a pekne porozpiloval a pofotil.Mozno to niekomu pomoze a ked nie tak aspon pre zaujimavost.Nemate niekto?
- yan.ko
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1204
- Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Podivam se ti. Pred casem jsem ji menil.
Alfa Romeo Perfection
- whitedevil
- Štamgast
- Příspěvky: 585
- Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
- Bydliště: Jaroměř
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
K mé obrovské radosti se nejspíš altík poroučí do kytek... Včera cca ve 3 ráno sem jel pro mladou do chrudimi protože jí nejelo auto...
Neví někdo při jakém napětí by se měla na Palubním PC objevit hláška batery charge low?? Podle FESu totiž altík dává něco kolem 12V spíš 11.8 a PC se tváří že dobíjí... až cca ve 4tis otáčkách se rozsvítí hláška a napětí ještě víc klesne.. Na volnoběh sem se dostal skoro na 12,4V ale to musí bejt všechno vypnutý... Už se na to moc teším když jsem četl jaká to je pakárna... A to sem se těšil že nechám udělat blatník a lak... A on se vysere podělanej altík... Ještě teda musím schrastit multimetr a zkusit to změřit na baterce.... Napadlo mě nemůže to bejt nějáký ukostření???
Neví někdo při jakém napětí by se měla na Palubním PC objevit hláška batery charge low?? Podle FESu totiž altík dává něco kolem 12V spíš 11.8 a PC se tváří že dobíjí... až cca ve 4tis otáčkách se rozsvítí hláška a napětí ještě víc klesne.. Na volnoběh sem se dostal skoro na 12,4V ale to musí bejt všechno vypnutý... Už se na to moc teším když jsem četl jaká to je pakárna... A to sem se těšil že nechám udělat blatník a lak... A on se vysere podělanej altík... Ještě teda musím schrastit multimetr a zkusit to změřit na baterce.... Napadlo mě nemůže to bejt nějáký ukostření???
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3816
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
tak to jste s Coyotem současně dva se stejným problémem, nestály vám holky někde vedle sebe?
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
- whitedevil
- Štamgast
- Příspěvky: 585
- Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
- Bydliště: Jaroměř
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Hlavně sranda když ti dojde baterka Dojel sem až do toho stádia že motor prostě zacukal a umřel... Ještě že jsem měl druhou baterku
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
chceš řict že voziš dve baterky s sebou? a nebo že by mohla mit nejaka alfa dve baterky? jen že ja jsem mnel před 10lety starsejho opla rekorda v turbo dieselu 2.3, a ten mel v origu dve baterky pod kapotou.
A.R. 166 2.4 JTD 110 KW po faceliftu manual
- whitedevil
- Štamgast
- Příspěvky: 585
- Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
- Bydliště: Jaroměř
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
psal sem že sem pro ní jel... Takže sem vzal baterku sebou co mám ve sklepě... naštěstí sem jí vzal, protože sem nevěděl že to je altík...
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3584
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
To máš štěstí, že Ti vůbec nějaká hláška vyskočila. Mě to přestalo dobíjet jen tak a když se mi cestou do práce začaly postupně vypínat ABS, VDC, ASR, pytle, tak jsem začal tušit. Baterku jsem tím domlátil slušně...
Altík u 147 JTD 85kW je ještě celkem dobře přístupný. Už jsem ho měl venku. Horší je, že ho musím vysápat i z 166 V6 a to bude teprve mela.
Altík u 147 JTD 85kW je ještě celkem dobře přístupný. Už jsem ho měl venku. Horší je, že ho musím vysápat i z 166 V6 a to bude teprve mela.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
- DooMwalkerX
- Příspěvky: 21
- Registrován: 30.6.2012, sob 19:59
- Bydliště: Kladno
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Jj, ze 166 to bude.
Alfa Romeo 156, 1.8 16V T.S. 106KW červená
Škoda Yeti modrá
Mitshubishi Galant Combi černá
JSEM VELKÝ FANDA ITALSKÝCH AUT, HLAVNĚ ALFY ROMEO
Škoda Yeti modrá
Mitshubishi Galant Combi černá
JSEM VELKÝ FANDA ITALSKÝCH AUT, HLAVNĚ ALFY ROMEO
- whitedevil
- Štamgast
- Příspěvky: 585
- Registrován: 16.6.2008, pon 18:30
- Bydliště: Jaroměř
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Tak altík už je z5 v autě... Byla to docela prdel to dostat ven a z5, ale už sem dělal horší věci... repas 1800 - diodovej můstek plus jedno ložisko... ted dává krásnejch 13,6V na volnoběh
Tak ona ta hláška se objevila kolem 4tis otáček... a i podle FESu kleslo napětí taky... Dost mě překvapilo že auto člověka nevaruje že nedobíjí...
Tak ona ta hláška se objevila kolem 4tis otáček... a i podle FESu kleslo napětí taky... Dost mě překvapilo že auto člověka nevaruje že nedobíjí...
Ford Mondeo turnier 2.0 TDCI 103 kw Titanium
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
ex - Alfa Romeo 147 JTD
ex - Fiat uno LOGO turbo
ex - Fiat uno MK I 903ccm
- DooMwalkerX
- Příspěvky: 21
- Registrován: 30.6.2012, sob 19:59
- Bydliště: Kladno
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Gratuluju,
Alfa Romeo 156, 1.8 16V T.S. 106KW červená
Škoda Yeti modrá
Mitshubishi Galant Combi černá
JSEM VELKÝ FANDA ITALSKÝCH AUT, HLAVNĚ ALFY ROMEO
Škoda Yeti modrá
Mitshubishi Galant Combi černá
JSEM VELKÝ FANDA ITALSKÝCH AUT, HLAVNĚ ALFY ROMEO
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3584
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
¨coyote píše:...Horší je, že ho musím vysápat i z 166 V6 a to bude teprve mela.
Beru zpět. Na 166 3.0 V6 je vymyšlené velmi dobře a jde to lépe . Ale to už je jiná pohádka...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Jak jde vyndat altík na AR 156 1.9 16v ???
Má někdo zkušenost, nebo je to stejné jak u 147 ??
Má někdo zkušenost, nebo je to stejné jak u 147 ??
Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD 16v 103kw
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
nejspíš mě to čeka o víkendu taky, takže nějaké rady a na co si dát pozor?carlos66 píše:Jak jde vyndat altík na AR 156 1.9 16v ???
Má někdo zkušenost, nebo je to stejné jak u 147 ??
Alfa Romeo 156 SW TI 1.9 JTD 16V stále se drží
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Mohlo by to být 147 podobné. Respektive není moc důvodů, proč by nebylo. Možná by tam na to mohlo být i o něco víc prostoru a jít to lépe.
Postup co si pamatuji byl vcelku snadný.
Zvednout auto, aby se pod něj člověk dostal a mohl manipulovat oběma rukama (důležité). Sundat spodní kryt motoru a v případě nutnosti klidně později jeden díl výfuku, který je zrovna v oblasti altíku.
Sundat pravé kolo a podběh. Najít pozici alternátoru a jeho uchycení. Je chycenej na dvou místech.
Sundat řemen. Napínací kladka se dá pomocí vhodného klíče prostě ohnout a řemen sundat. Dobré je si zapamatovat kudy všudy jde pro opětovné vrácení. Ale není to nic hrozného, dá se na to po chvíli přemýšlení přijít i v případě výpadku paměti.
Jednu matku jsem demontoval vyloženě po hmatu a slepu ráčnou, je tam přístup nahouby a ten dlouhý šroub šel myslím i blbě ven a do něčeho mi narážel. Nepamatuji si jak jsem to vyřešil, ale nebylo to nic světoborného. Tělo altíku jsem měl docela dost sevřené a musel jsem se docela snažit, abych ho uvolnil.
Jak se to povedlo, tak už to byl ježek v kleci. Odpojit elektriku a zvednout to ideálně pomocníkovi kolem motoru nahoru. Spodem mi to nešlo. U 147 jsem vycvaknul palivový filtr, abych tam měl víc místa.
No a potom přesně opačně s novým. Největší problém mi dělalo dostat nový altík do toho držáku. Jak kdyby byl větší. Musel jsem to nějak napajsrovat asi o 3 mm, abych ho tam dostal. Pak zase šrouby a všechno poskládat jak bylo.
Dělal jsem to poprvé, mechanické zkušenosti jen z výměn oleje a filtrů a zabralo mi to myslím tak 5 hodin, včetně pauz na zoufalství z nedostatku prostoru.
Postup co si pamatuji byl vcelku snadný.
Zvednout auto, aby se pod něj člověk dostal a mohl manipulovat oběma rukama (důležité). Sundat spodní kryt motoru a v případě nutnosti klidně později jeden díl výfuku, který je zrovna v oblasti altíku.
Sundat pravé kolo a podběh. Najít pozici alternátoru a jeho uchycení. Je chycenej na dvou místech.
Sundat řemen. Napínací kladka se dá pomocí vhodného klíče prostě ohnout a řemen sundat. Dobré je si zapamatovat kudy všudy jde pro opětovné vrácení. Ale není to nic hrozného, dá se na to po chvíli přemýšlení přijít i v případě výpadku paměti.
Jednu matku jsem demontoval vyloženě po hmatu a slepu ráčnou, je tam přístup nahouby a ten dlouhý šroub šel myslím i blbě ven a do něčeho mi narážel. Nepamatuji si jak jsem to vyřešil, ale nebylo to nic světoborného. Tělo altíku jsem měl docela dost sevřené a musel jsem se docela snažit, abych ho uvolnil.
Jak se to povedlo, tak už to byl ježek v kleci. Odpojit elektriku a zvednout to ideálně pomocníkovi kolem motoru nahoru. Spodem mi to nešlo. U 147 jsem vycvaknul palivový filtr, abych tam měl víc místa.
No a potom přesně opačně s novým. Největší problém mi dělalo dostat nový altík do toho držáku. Jak kdyby byl větší. Musel jsem to nějak napajsrovat asi o 3 mm, abych ho tam dostal. Pak zase šrouby a všechno poskládat jak bylo.
Dělal jsem to poprvé, mechanické zkušenosti jen z výměn oleje a filtrů a zabralo mi to myslím tak 5 hodin, včetně pauz na zoufalství z nedostatku prostoru.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
takže poloosa ven nemusela
díky moc za popis o víkendu to prubnu a kdyžtak písnu jak sem dopad
díky moc za popis o víkendu to prubnu a kdyžtak písnu jak sem dopad
Alfa Romeo 156 SW TI 1.9 JTD 16V stále se drží
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Nene, nemusela. Jen ten díl výfuku, palivový filtr a podběh.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
tak vrškem to nepůjde, u 16V překaží vedení pro měrku oleje, takže bude muset spodem a poloosa dolu
Alfa Romeo 156 SW TI 1.9 JTD 16V stále se drží
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Promiň, na tu jsem zapoměl. Odšrouboval jsem ji taky. Nebyl to problém. Už je to skoro dva roky
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
tak už je opravenej zpátky, dostat ho ven byl fakt porod, musel dokonce ven i startér, nakonec v něm byli spáleny 3 diodyTemp píše:Promiň, na tu jsem zapoměl. Odšrouboval jsem ji taky. Nebyl to problém. Už je to skoro dva roky
Alfa Romeo 156 SW TI 1.9 JTD 16V stále se drží
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
jinak díky moc za radu, sem myslel, že to vedení pro měrku oleje nejde odšroubovat tak jsem to chtěl brát přes poloosu
Alfa Romeo 156 SW TI 1.9 JTD 16V stále se drží
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
Alfa Romeo 159 SW TI 1.9 JTDm ex
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v ex
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
Startér jsem určitě nedemontoval, ale je fakt, že u 147 a 156 můžou být nějaké ty odlišnosti. Jen jsem čekal že u 156 to bude spíš lehčí. Hlavně že se povedlo.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL
- Marek_3L
- Nováček
- Příspěvky: 118
- Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
- Bydliště: Rozsochatec (HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjení / alternátor 1.9 JTD 85kW
nějakou volnoběžku bych našel, ale není na tom vůbec nic-v podstatě pružina vinutá proti směru otáčení a dosedá na vnitřní hladkou stranu řemenice. když točíš doprava, tak se závity jakoby roztáhnou a je spojeno, když protočíš zpět tak klouže protože jí vlastně stahuješ na menší průměr :-)Palo147 píše:Chcem ju rozpilit a nafoti prirez,lebo vela ludi ani nevie ako ta volnobezka z vnutra vyzera a ako funguje.
Jinak existuje ještě tzv. decoupler, což je něco jako dvouhmota...
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host