AR 33 opravy...pár rad by se hodilo
- jindřich 333
- Pozorovatel
- Příspěvky: 312
- Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
- Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
- Kontaktovat uživatele:
AR 33 opravy...pár rad by se hodilo
čus alfisti.
Dávám do kupy druhou 33 (konečně 16V), tu první jsem otočil na stříšku, a to je hotovo.
Potřeboval bych pár rad ohledeně motoru a podvozku.
Tak prvně bych potřeboval vědět, jak na výměnu a nastavení rozvodů u 16V?
Potom bych chtěl vyčistit váhu vzduchu a bojím se že tam něco poseru, takže se bude hodit každá rada. Teda kromě rad typu vyser se na to.
Sehnal jsem si zadní nápravu z modelu s ABS a ta je osazená kotouči(ne bubny jako na klasice), ale nevím jestli nebude lepší vyměnit jenom náboje, nezkoušel někdo z vás tuhle nápravu napasovat na normální verzi??
jo a ještě by se mi hodila řidičova sedačka z Permanentu(Recaro). Teda kdyby ji někdo měl, dal bych za ni jmění
tak doufám že se někdo ozve
zatial ho
jindřich
Dávám do kupy druhou 33 (konečně 16V), tu první jsem otočil na stříšku, a to je hotovo.
Potřeboval bych pár rad ohledeně motoru a podvozku.
Tak prvně bych potřeboval vědět, jak na výměnu a nastavení rozvodů u 16V?
Potom bych chtěl vyčistit váhu vzduchu a bojím se že tam něco poseru, takže se bude hodit každá rada. Teda kromě rad typu vyser se na to.
Sehnal jsem si zadní nápravu z modelu s ABS a ta je osazená kotouči(ne bubny jako na klasice), ale nevím jestli nebude lepší vyměnit jenom náboje, nezkoušel někdo z vás tuhle nápravu napasovat na normální verzi??
jo a ještě by se mi hodila řidičova sedačka z Permanentu(Recaro). Teda kdyby ji někdo měl, dal bych za ni jmění
tak doufám že se někdo ozve
zatial ho
jindřich
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere
tak ohledne te vahy vzduchu se muzes mrknout tady :
http://www.cuoresportivo.net/index.php? ... y-debimetr
http://www.cuoresportivo.net/index.php? ... y-debimetr
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
- jindřich 333
- Pozorovatel
- Příspěvky: 312
- Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
- Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
- Kontaktovat uživatele:
jj tohle jsem si už četl, ale nezdá se mi že na boxerech je ta váha podobná jako na TS..spíš úplně jina...je jasný že princip bude stejnej...
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere
- jindřich 333
- Pozorovatel
- Příspěvky: 312
- Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
- Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
- Kontaktovat uživatele:
A ta zadní náprava s kotoučema???
Nezkoušel někdo z vás, nasadit na 33 zadní nápravu s kotoučema z verze s ABS??
Prostě ta náprava je totožná jenom místo bubnů tam jsou kotouče(kvůli tomu ABS) , no a když už jí mám doma tak ji chci vyzkůšat.... tož ale nějak si nedovedu představit, jak moc velkej vliv to může mít.....aby mi při každým prudším dobržďování nelítal zadek...to by nebyl košér
Tak by mě zajímalo , co si o tom myslíte, resp jestli to někdo z vás zkoušel
Jindřich
Prostě ta náprava je totožná jenom místo bubnů tam jsou kotouče(kvůli tomu ABS) , no a když už jí mám doma tak ji chci vyzkůšat.... tož ale nějak si nedovedu představit, jak moc velkej vliv to může mít.....aby mi při každým prudším dobržďování nelítal zadek...to by nebyl košér
Tak by mě zajímalo , co si o tom myslíte, resp jestli to někdo z vás zkoušel
Jindřich
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere
-
arwagsport
- Příspěvky: 3
- Registrován: 9.4.2008, stř 20:04
- diLucca
- Nováček
- Příspěvky: 237
- Registrován: 28.9.2007, pát 18:15
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Mne blbol tiez a aj tachometer... obcas pri razantnejsom rozbehu mi vsetko vyskocilo hore, a siel som 240 pri nulovych otackach(resp. 500ot/min)Kůrkyn píše:Neřešili jste někdo otáčkoměr, když ukazuje jen poloviční otáčky? Nepracoval vůbec a teď jen tohle:)
Alfa Romeo 33 1.4.i.e.
EX:Alfa Romeo 75 V6, 2xAR 75 TS a TD, Alfa Romeo 146ti, Fiat 127 1050CL
EX:Alfa Romeo 75 V6, 2xAR 75 TS a TD, Alfa Romeo 146ti, Fiat 127 1050CL
U 33 není váha vzduchu řešená čidlem ale klapkou na pružině ovládající potenciometr. Stačí když z váhy sloupneš krytku a uvidíš to. Dráha potenciometru se dá vyčistit vatou na špejlce za pomocí izopropyl alkoholu, pak je třeba ji ošetřit, nejlépe funguje klasická smradlavá leštěnka na nábytek diava(to není vtip), opět je vhodné v ní namočit kousek vaty a dráhu lehce potřít a přebytek leštěnky setřít. V žádném případě nepoužívat obyčejný olej! Pro ošetření dráhy by asi šel použít i sprej kontakt 701(snad název nepletu) který je k zakoupení v GM electronic ( www.gme.cz ). Pak doporučuju změřit čidlo teploty nasávaného vzduchu které je přímo v těle váhy, při okolní teplotě 20°C má mít cca 2kohm a je NTC takže se vzrůstající teplotou se odpor snižuje. Pro ověření jestli všecko funguje si vyrob diagnostiku. Je to velice jednoduché, stačí ti LED dioda(barva dle vkusu), rezistor 680ohm až 1kohm, spínací tlačítko a tento konektor: http://www.ges.cz/?ipp=12&lang=cz&cur=C ... ES06600840
a nyní schéma:
a je hotovo:
Tuto věcičku zapojíš do konektoru který najdeš pod palubkou u spolujezdce na kabelu vedoucímu do řídící jednotky. No a nyní postup:
1 Zapoj diagnostiku do konektoru
2 Zapni klíček(LEDka svítí)
3 Podrž tlačítko zmáčknuté 5 sekund
4 LEDka zhasla, nyní se cca na 2 sec rozsvítí a začne vyblikávání kódu v následujícím formátu: (hvězdička je jedno bliknutí. poddtržítko mezera)
dlouhé bliknutí_****_****_****_****_dlouhé bliknutí(nyní se kód opakuje)
Teď důležitá věc - tabulka kódů:
1211 - Napětí baterie mimo povolený rozsah
1212 - Vadný spínač volnoběhu nebo závada v jeho obvodu
1213 - Vadný spínač plného otevření škrt. klapky nebo závada v obvodu
1214 - Vadné čidlo teploty motoru
1221 - Vadná váha vzduchu nebo její obvod
1222 - Vadný nastavovač volnoběhu nebo jeho obvod
1223 - Hodnoty z lambda sondy mimo rozsah korekcí
1224 - Vadná lambda sonda nebo její obvod
1225 - Vadné čidlo teploty nasávaného vzduchu
1243 - Vadné relé palivového čerpadla
1244 - Vadný ventil odsávání výparů paliva
1251 - Poškozená data v EPROM(vadná řídící jednotka)
4444 - Nenalezena žádná závada
Vnímavější již snad chápou interpretaci kódů, pokud ti diag vyblikala vzorový kód jaký jsem napsal nad tabulkou, můžeš si blahopřát, vše je v pořádku. Kód se skládá ze čtyř bloků přičemž každý určuje počtem bliknutí jednotlivá čísla u tabulky závad. Pokud bude vadné čidlo teploty motoru bude to vypadat takto: dlouhé bliknutí_*_**_*_****_dlouhé bliknutí a nyní se kód do nekonečna opakuje dokud zase na 5 sekund nepodržíš tlačítko, pak se buď začne vypisovat další závada anebo LED začne pomalu dlouze blikat což znamená že žádná další závada není zapsána. Paměť závad se dá vymazat tak že tlačítko podržíš 10 sekund. Pak vypneš/zapneš klíček a pokud spustíš diag tak ti vybliká žádné závady.
Další režim je testování elektromechanických prvků systému, inicializuje se takto:
1 zmáčkneš tlačítko a držíš zmáčklé
2 zapneš klíček
3 po 5sec pustíš tlačítko
Po otevření kapoty uslyšíš cvakat vstřikovače, pokud teď tlačítko na 5 sec zmáčkneš začne se testovat nastavovač volnoběhu(přejíždí od min do max otevření), při dalším zmáčknutí začne cvakat ventil zpětného odsávání par.
//edit: Při psaní tohoto příspěvku padlo jedno Starobrno Medium 11°, neumřelo žádné zvíře a netrpěla žádná Alfa
a nyní schéma:
a je hotovo:
Tuto věcičku zapojíš do konektoru který najdeš pod palubkou u spolujezdce na kabelu vedoucímu do řídící jednotky. No a nyní postup:
1 Zapoj diagnostiku do konektoru
2 Zapni klíček(LEDka svítí)
3 Podrž tlačítko zmáčknuté 5 sekund
4 LEDka zhasla, nyní se cca na 2 sec rozsvítí a začne vyblikávání kódu v následujícím formátu: (hvězdička je jedno bliknutí. poddtržítko mezera)
dlouhé bliknutí_****_****_****_****_dlouhé bliknutí(nyní se kód opakuje)
Teď důležitá věc - tabulka kódů:
1211 - Napětí baterie mimo povolený rozsah
1212 - Vadný spínač volnoběhu nebo závada v jeho obvodu
1213 - Vadný spínač plného otevření škrt. klapky nebo závada v obvodu
1214 - Vadné čidlo teploty motoru
1221 - Vadná váha vzduchu nebo její obvod
1222 - Vadný nastavovač volnoběhu nebo jeho obvod
1223 - Hodnoty z lambda sondy mimo rozsah korekcí
1224 - Vadná lambda sonda nebo její obvod
1225 - Vadné čidlo teploty nasávaného vzduchu
1243 - Vadné relé palivového čerpadla
1244 - Vadný ventil odsávání výparů paliva
1251 - Poškozená data v EPROM(vadná řídící jednotka)
4444 - Nenalezena žádná závada
Vnímavější již snad chápou interpretaci kódů, pokud ti diag vyblikala vzorový kód jaký jsem napsal nad tabulkou, můžeš si blahopřát, vše je v pořádku. Kód se skládá ze čtyř bloků přičemž každý určuje počtem bliknutí jednotlivá čísla u tabulky závad. Pokud bude vadné čidlo teploty motoru bude to vypadat takto: dlouhé bliknutí_*_**_*_****_dlouhé bliknutí a nyní se kód do nekonečna opakuje dokud zase na 5 sekund nepodržíš tlačítko, pak se buď začne vypisovat další závada anebo LED začne pomalu dlouze blikat což znamená že žádná další závada není zapsána. Paměť závad se dá vymazat tak že tlačítko podržíš 10 sekund. Pak vypneš/zapneš klíček a pokud spustíš diag tak ti vybliká žádné závady.
Další režim je testování elektromechanických prvků systému, inicializuje se takto:
1 zmáčkneš tlačítko a držíš zmáčklé
2 zapneš klíček
3 po 5sec pustíš tlačítko
Po otevření kapoty uslyšíš cvakat vstřikovače, pokud teď tlačítko na 5 sec zmáčkneš začne se testovat nastavovač volnoběhu(přejíždí od min do max otevření), při dalším zmáčknutí začne cvakat ventil zpětného odsávání par.
//edit: Při psaní tohoto příspěvku padlo jedno Starobrno Medium 11°, neumřelo žádné zvíře a netrpěla žádná Alfa
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
- jindřich 333
- Pozorovatel
- Příspěvky: 312
- Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
- Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
- Kontaktovat uživatele:
ar 33
supr návod. díky
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere
Záleží asi hlavně na stupni zareznutí šroubů Pak ze special nářadí je potřeba stahovák na pružiny a stahovák na čepy řízení. Pak je postup jednoduchý, sundáš čep řízení, pod kapotou vytočíš čtyři šrouby držící horní úchyt tlumiče, dole vytočíš také čtyři(nebo 3) šrouby a vyndáš celý tlumič i s pružinou ven. Teďka stáhneš pružinu, odšroubuješ centrální matku na tyči tlumiče a všechno sundáš. No překvapit tě může to že na konci tyče tlumiče bude přirezlá taková dorazová mistička. Doporučuju v případě problémů polít brzdovkou a pokračovat další den nebo opatrně nahřát a polít petrolejem. Pak teprva rozebírat, no a samozřejmě bacha na tyčku tlumiče..... jakékoliv poškození je jeho smrt. Samotné ložisko je pak natlačené dole na těle tlumiče a na něm se otáčí miska pružiny.... stačí vydloubnout majzlíkem nebo šroubovákem a dát nové. Na mé alfě ty ložiska byly úplně semletý na šrot
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
Pokud myslíš ten čep tak prý se dá srazit i kladivem... ale riskuješ že mu zničíš závit.... je potřeba nechat na něm natočenou matici. No a bez stahováku pružiny se asi neobejdeš.... ta pružina má docela tlak a nechtěl bych s ní dostat po hubě
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
- Zamin
- Příspěvky: 99
- Registrován: 3.7.2007, úte 20:58
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Čep řízení by neměl být problém. Matka se odšroubuje úplně a do čepu se mlátí kladivem ze strany (resp. do toho "oka", ve kterém je čep zasazený, takže závit se nezničí). Čep je nasazený na konusu, takže sám vyskočí. Ale chce to trefit správně jednou velkou ránou a ne do toho mlátit hodněkrát a málo, aby se něco nezohýbalo.
EX AR 146 1.4 TS 16V Junior, AR 33 1.7 IE, ještě předtím AR 33 1.7 16V - jednou se k ní vrátím...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů