EGR ventil

Odpovědět
xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od xjohny » 12.9.2012, stř 14:22

Tak jsem se na něj včera taky vrhnul. Rozebral jsem ho a po najetí cca 20t km od výměny vypadal přiměřeně zanešeně. Trošku jsem ho teda očistil, pérko i solenoid chodí pořád výborně, žádné drhnutí.

Pak jsem z plechu vyrobil záslepku a udělal do ní 2x10mm díry vrtačkou. Testovací jízda zatím probíhá dobře, zdá se, že snad zmizelo občasné cuknutí, zejména za studena, které se neostranilo ani aretací vířivých klapek. Tak doufám, že to bude už lepší.

V současnosti jsem tedy konečně DPF off, vířivé klapky off a EGR skoro-off :D
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

AND1
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 462
Registrován: 14.5.2011, sob 15:16
Bydliště: Kyjov, Brno

Re: EGR ventil

Příspěvek od AND1 » 12.9.2012, stř 14:55

No to už jsem udělal několikrát, ale po určité době se lenost v nízkých otáčkách vrací. No taky mě to zarazilo, jen jsem chtěl vědět, jestli to někdo zkoušel. Už mě ten EGR začíná srát!zkusím znovu vyčistit a udělat záslepku jen s 2x5mm a zaslepit to i na výstupu se záslepkou se čtyřmi dírkami...
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od xjohny » 12.9.2012, stř 16:49

Já ji udělal na tom výstupu do sání, protože když to tak dělá originál Fiat, proč bych to neměl mít já :) Taky mi přijde, že už se to lépe sbírá v nižších otáčkách. No uvidím, jak dlouho to vydrží.
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: EGR ventil

Příspěvek od jurki888 » 12.9.2012, stř 22:19

ja mam egt off a mam pokoj
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od xjohny » 13.9.2012, čtv 09:57

To se dělá tak, že se to zaslepí úplně a vypne softwarově? Ta záslepka je pak na který straně EGR?
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

chemik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 22
Registrován: 8.11.2010, pon 18:23

Re: EGR ventil

Příspěvek od chemik » 5.10.2012, pát 12:57

Dobrý den,taky přidám torchu zkušeností s EGR ventilem.
Po delším čase se na mém vozidle alfa 159 (1.9) tu a tam stávalo to, že při nízkých otáčkách-zejména na volnoběch auto z ničeho nic chcíplo i s vymáčknutou spojkou.Pozoroval jsem nárůst spotřeby paliva o 2-3litry.
Rozebral jsem EGR-zadělaný jak sviňa,uplná krusta sazí, byl průchozí tak na 1/3.
Vyčištění a namontování.Vše Ok.

Dále upozorňuji na možnou závadu:
Opět z ničeho nic auto padalo do nouzáku,opětovné vyčištění EGR-nepomohlo.
Chyba byla vždy náhodná jednou ano několikrát nic a pak opět nouzák, už jsem byl zoufalý-Servis-nic nenašli, vše se tvářilo být OK.
Tak jsem se rozhod opět znova vyčistit EGR a všiml jsem si volných el.kontaktů k egru.
Prostříknutí kontaktolem a pořádné upevnění kontaktů, je tam taková žlutá "závlačka" neopomínejte ji pořádně docvaknout.
Nastartování-3X po sobě to hlásilo chybu motoru a po 4tém nastartování vše OK.
Tak snad to někomu pomůže.

AND1
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 462
Registrován: 14.5.2011, sob 15:16
Bydliště: Kyjov, Brno

Re: EGR ventil

Příspěvek od AND1 » 15.10.2012, pon 19:26

Ahoj, chci se zeptat...udělal jsem částečné záslepky EGR (na vstupu i výstupu) a jezdil jsem. Auto mi připadalo, jakoby se pomalu probíralo a začínalo táhnout i v nížších otáčkách a hlavně se postupně sklidňoval i chod motoru. Dnes, po ujetí asi cca 700km,se mi rožla kontrolka motoru a auto jede ještě lépe(klidný chod a plynulý zátah od cca 1500ot.). Je možný aby chyba EGR vyskočila až po takové době? Je tu někdo v okolí Moravy kdo děla EGR off(přehrání softu)?
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp

enšpa
Nováček

Příspěvky: 124
Registrován: 1.12.2011, čtv 19:35

Re: EGR ventil

Příspěvek od enšpa » 16.10.2012, úte 16:24

Podívej se na Alfatuning.sk

Jans
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 138
Registrován: 25.7.2009, sob 21:45
Bydliště: Čadca - Staškov

Re: EGR ventil

Příspěvek od Jans » 17.10.2012, stř 18:36

Môj dojem z zaslepeneho erg je len možno o nieco lepší záťah motora z nízkych otáčok. Naopak, auto začalo jemne vybrovat na volnobeh a malo tvrdí chod. Postupne pri cca 1900ot. zacalo auto cukat. Neskôr sa zohrievalo. A malo o niečo vyššiu spotrebu.
Zaslepil som ho len koli prasknutej kovovej hadici z erg.
Teraz na zimu som si tí spojazdnil. Hlavne koli zohrievaniu motora. Čo aj doporučujem.
Ide o 2.4jtd 100kw. Čiže o jednoduchy erg ventil.
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,

undermeadow
Uživatelský avatar

Příspěvky: 74
Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
Bydliště: Brno

Re: EGR ventil

Příspěvek od undermeadow » 23.10.2012, úte 13:34

Možná to tu už někde padlo, ale rozhodně doporučuji při čištění EGRka (obzvlášť pokud je to po dlouhé době), sundat i modul s chcípací klapkou, protože za jeho těsněním se skrývá kruhový tunýlek táhnoucí se po obvodu sací roury, do kterého proudí výfukové plyny z EGRka a sloužící zřejmě k rozvíření spalin. Tento tunýlek jsem měl kompletně zacpanej mastnýma sazema, takže nic nevířil.
Ještě přikládám fotku ze sání, kdyby si chtěl někdo pobrečet :vom:
Přílohy
Sání 159 2,4jtdm 88tkm
Sání 159 2,4jtdm 88tkm
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip

Jesna
Uživatelský avatar

Příspěvky: 39
Registrován: 15.8.2012, stř 10:32
Bydliště: Pardubice/Chrudim

Re: EGR ventil

Příspěvek od Jesna » 23.10.2012, úte 14:34

Mě tenkrát začala Alfa zlobit cestou do práce....nereagovala chvílema na plyn, ale do práce jsem nějak dojela. Z práce už ale ne, jen hulán z vejfuku a reakce na plyn nulová....museli jsme ji odtáhnout do servisu, tam se zjistilo že je to EGR....kterej je prej vcelku zbytečnej v autě, takže se vymontoval a bylo opraveno......od tý doby žádnej problém.....s ním auto občas cukalo, nereagovalo okamžitě na plyn, teď žádný komplikace....ale když to tu tak čtu, asi zase tak zbytečnej v autě není, tak teda nevím...a vůbec nevím, proč se tenkrát jen nevyčistil......jsem trošku zmatená.....
♥ Alfa Romeo 147 ♥ 1,9 JTD * Distinctive
♥ Alfa Romeo 159 ♥ 1,9 JTDm

jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: EGR ventil

Příspěvek od jurki888 » 24.10.2012, stř 09:50

je tam k nicomu roby len skodu
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

Jesna
Uživatelský avatar

Příspěvky: 39
Registrován: 15.8.2012, stř 10:32
Bydliště: Pardubice/Chrudim

Re: EGR ventil

Příspěvek od Jesna » 24.10.2012, stř 10:06

Fajn :)
♥ Alfa Romeo 147 ♥ 1,9 JTD * Distinctive
♥ Alfa Romeo 159 ♥ 1,9 JTDm

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: EGR ventil

Příspěvek od Liwika19 » 24.10.2012, stř 12:00

a nehadze ti to teraz nejaku chybu na palubaku? lebo uplna demontaz EGR by sa objavila v RJ, cize by tam bol potrebny zasah. Preto aj ked sa EGR zaslepuje tak sa do pliesku navrtavaju male dierky, aby si to myslelo za stale normalne funguje. Nezaslepili ho len? Osobne mne pomohlo vycistenie EGR, skrtiacej klapky a snimaca tlaku nad motorom.
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

ados.m

Příspěvky: 94
Registrován: 19.7.2011, úte 18:51
Bydliště: Ostrava

Re: EGR ventil

Příspěvek od ados.m » 24.10.2012, stř 12:02

Ahoj, můžete mi někdo říct jestli u mého modelu jde EGR vyřadit elektronicky aby s ním ŘJ nepočítala? můj už nikdo nezozchodí a nechci kupovat nový když ho mám stejně zaslepený... auto v popisku, díky za rady
Alfa Romeo 156 2,4JTD 110kw r.v. 2002

Jesna
Uživatelský avatar

Příspěvky: 39
Registrován: 15.8.2012, stř 10:32
Bydliště: Pardubice/Chrudim

Re: EGR ventil

Příspěvek od Jesna » 25.10.2012, čtv 09:15

Nn žádnou chybu to nehází, ale prej je venku.....tak jestli to napíchl na diagnostiku a vymazal to? :) Až tak jsem se po tom nepídila, hlavně že je závada pryč :))
♥ Alfa Romeo 147 ♥ 1,9 JTD * Distinctive
♥ Alfa Romeo 159 ♥ 1,9 JTDm

michal81
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 148
Registrován: 6.4.2011, stř 12:01
Bydliště: České Budějovice

Re: EGR ventil

Příspěvek od michal81 » 25.10.2012, čtv 15:38

Jesna píše:Nn žádnou chybu to nehází, ale prej je venku.....tak jestli to napíchl na diagnostiku a vymazal to? :) Až tak jsem se po tom nepídila, hlavně že je závada pryč :))
Staší JTDčka nemají hlídanej EGR ventil, takže pokud je zaslepenej, tak ř.j. chybu nevyhazuje :smt026

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: EGR ventil

Příspěvek od Liwika19 » 25.10.2012, čtv 16:56

zaslepeny chybu neukaze, ale UPLNU demontaz si neviem predstavit.
Jesna píše: je to EGR....kterej je prej vcelku zbytečnej v autě, takže se vymontoval a bylo opraveno
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: EGR ventil

Příspěvek od Zip166JTD » 25.10.2012, čtv 17:34

U JTD je egr opravdu zbytečný ale co ted mám JTDm tak za egr je výměník který těmi výfukovými plyny co pustí ohřívá vodu v okruhu a to musím říct je citelně poznat. Hlavně když je pod -10.To stará 100kw už ani nedokázala pořádně zatopit.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Dresik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
Bydliště: Praha-východ
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Dresik » 26.10.2012, pát 08:57

Rekl bych, ze je to presne naopak, ze ta voda (do vymeniku nejde z motoru) ty plyny prave ochlazuje, aby naopak do motoru nesly horke.
Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis

ados.m

Příspěvky: 94
Registrován: 19.7.2011, úte 18:51
Bydliště: Ostrava

Re: EGR ventil

Příspěvek od ados.m » 26.10.2012, pát 11:37

Dresik píše:Rekl bych, ze je to presne naopak, ze ta voda (do vymeniku nejde z motoru) ty plyny prave ochlazuje, aby naopak do motoru nesly horke.
no a když voda plyny ochlazuje tak plyny vodu zahřívají ne... :smt033
Alfa Romeo 156 2,4JTD 110kw r.v. 2002

Dresik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
Bydliště: Praha-východ
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Dresik » 26.10.2012, pát 12:27

To ano :) Ale mylim, ze ne na tolik, ze by to melo vliv na zahrivani a topeni v takove mire :)
Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od yan.ko » 26.10.2012, pát 12:36

To by ses divil
Alfa Romeo Perfection

Dresik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
Bydliště: Praha-východ
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Dresik » 26.10.2012, pát 12:54

No, me se tedy verze s tim chladicem vzdy zahrivala o dost pomaleji, jak starsi jtd :)
Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis

Jans
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 138
Registrován: 25.7.2009, sob 21:45
Bydliště: Čadca - Staškov

Re: EGR ventil

Příspěvek od Jans » 29.10.2012, pon 17:06

Aj mne s funkčným erg lepšie kúry, skôr sa zohreje motor. A v zime mám o 0,5l menšiu spotrebu.
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů