EGR ventil
- xjohny
- Štamgast
- Příspěvky: 984
- Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
- Bydliště: Litoměřicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Tak jsem se na něj včera taky vrhnul. Rozebral jsem ho a po najetí cca 20t km od výměny vypadal přiměřeně zanešeně. Trošku jsem ho teda očistil, pérko i solenoid chodí pořád výborně, žádné drhnutí.
Pak jsem z plechu vyrobil záslepku a udělal do ní 2x10mm díry vrtačkou. Testovací jízda zatím probíhá dobře, zdá se, že snad zmizelo občasné cuknutí, zejména za studena, které se neostranilo ani aretací vířivých klapek. Tak doufám, že to bude už lepší.
V současnosti jsem tedy konečně DPF off, vířivé klapky off a EGR skoro-off
Pak jsem z plechu vyrobil záslepku a udělal do ní 2x10mm díry vrtačkou. Testovací jízda zatím probíhá dobře, zdá se, že snad zmizelo občasné cuknutí, zejména za studena, které se neostranilo ani aretací vířivých klapek. Tak doufám, že to bude už lepší.
V současnosti jsem tedy konečně DPF off, vířivé klapky off a EGR skoro-off
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Re: EGR ventil
No to už jsem udělal několikrát, ale po určité době se lenost v nízkých otáčkách vrací. No taky mě to zarazilo, jen jsem chtěl vědět, jestli to někdo zkoušel. Už mě ten EGR začíná srát!zkusím znovu vyčistit a udělat záslepku jen s 2x5mm a zaslepit to i na výstupu se záslepkou se čtyřmi dírkami...
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
- xjohny
- Štamgast
- Příspěvky: 984
- Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
- Bydliště: Litoměřicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Já ji udělal na tom výstupu do sání, protože když to tak dělá originál Fiat, proč bych to neměl mít já Taky mi přijde, že už se to lépe sbírá v nižších otáčkách. No uvidím, jak dlouho to vydrží.
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Re: EGR ventil
ja mam egt off a mam pokoj
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
- xjohny
- Štamgast
- Příspěvky: 984
- Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
- Bydliště: Litoměřicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
To se dělá tak, že se to zaslepí úplně a vypne softwarově? Ta záslepka je pak na který straně EGR?
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8 @ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD
Re: EGR ventil
Dobrý den,taky přidám torchu zkušeností s EGR ventilem.
Po delším čase se na mém vozidle alfa 159 (1.9) tu a tam stávalo to, že při nízkých otáčkách-zejména na volnoběch auto z ničeho nic chcíplo i s vymáčknutou spojkou.Pozoroval jsem nárůst spotřeby paliva o 2-3litry.
Rozebral jsem EGR-zadělaný jak sviňa,uplná krusta sazí, byl průchozí tak na 1/3.
Vyčištění a namontování.Vše Ok.
Dále upozorňuji na možnou závadu:
Opět z ničeho nic auto padalo do nouzáku,opětovné vyčištění EGR-nepomohlo.
Chyba byla vždy náhodná jednou ano několikrát nic a pak opět nouzák, už jsem byl zoufalý-Servis-nic nenašli, vše se tvářilo být OK.
Tak jsem se rozhod opět znova vyčistit EGR a všiml jsem si volných el.kontaktů k egru.
Prostříknutí kontaktolem a pořádné upevnění kontaktů, je tam taková žlutá "závlačka" neopomínejte ji pořádně docvaknout.
Nastartování-3X po sobě to hlásilo chybu motoru a po 4tém nastartování vše OK.
Tak snad to někomu pomůže.
Po delším čase se na mém vozidle alfa 159 (1.9) tu a tam stávalo to, že při nízkých otáčkách-zejména na volnoběch auto z ničeho nic chcíplo i s vymáčknutou spojkou.Pozoroval jsem nárůst spotřeby paliva o 2-3litry.
Rozebral jsem EGR-zadělaný jak sviňa,uplná krusta sazí, byl průchozí tak na 1/3.
Vyčištění a namontování.Vše Ok.
Dále upozorňuji na možnou závadu:
Opět z ničeho nic auto padalo do nouzáku,opětovné vyčištění EGR-nepomohlo.
Chyba byla vždy náhodná jednou ano několikrát nic a pak opět nouzák, už jsem byl zoufalý-Servis-nic nenašli, vše se tvářilo být OK.
Tak jsem se rozhod opět znova vyčistit EGR a všiml jsem si volných el.kontaktů k egru.
Prostříknutí kontaktolem a pořádné upevnění kontaktů, je tam taková žlutá "závlačka" neopomínejte ji pořádně docvaknout.
Nastartování-3X po sobě to hlásilo chybu motoru a po 4tém nastartování vše OK.
Tak snad to někomu pomůže.
Re: EGR ventil
Ahoj, chci se zeptat...udělal jsem částečné záslepky EGR (na vstupu i výstupu) a jezdil jsem. Auto mi připadalo, jakoby se pomalu probíralo a začínalo táhnout i v nížších otáčkách a hlavně se postupně sklidňoval i chod motoru. Dnes, po ujetí asi cca 700km,se mi rožla kontrolka motoru a auto jede ještě lépe(klidný chod a plynulý zátah od cca 1500ot.). Je možný aby chyba EGR vyskočila až po takové době? Je tu někdo v okolí Moravy kdo děla EGR off(přehrání softu)?
Dlouhodobý pronájem :-) AR 159 Sportwagon TI 2.0 Jtdm 170hp, 8C lak :-)
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
Ford Mondeo Turnier IV Titanium X 2.2 TDCi 147kW/200hp
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9Jtdm 16V 150hp~DPF off~EGR off
Ex: Ford Focus 3dv. 1.6 16V 100hp
Re: EGR ventil
Podívej se na Alfatuning.sk
Re: EGR ventil
Môj dojem z zaslepeneho erg je len možno o nieco lepší záťah motora z nízkych otáčok. Naopak, auto začalo jemne vybrovat na volnobeh a malo tvrdí chod. Postupne pri cca 1900ot. zacalo auto cukat. Neskôr sa zohrievalo. A malo o niečo vyššiu spotrebu.
Zaslepil som ho len koli prasknutej kovovej hadici z erg.
Teraz na zimu som si tí spojazdnil. Hlavne koli zohrievaniu motora. Čo aj doporučujem.
Ide o 2.4jtd 100kw. Čiže o jednoduchy erg ventil.
Zaslepil som ho len koli prasknutej kovovej hadici z erg.
Teraz na zimu som si tí spojazdnil. Hlavne koli zohrievaniu motora. Čo aj doporučujem.
Ide o 2.4jtd 100kw. Čiže o jednoduchy erg ventil.
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,
- undermeadow
- Příspěvky: 74
- Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
- Bydliště: Brno
Re: EGR ventil
Možná to tu už někde padlo, ale rozhodně doporučuji při čištění EGRka (obzvlášť pokud je to po dlouhé době), sundat i modul s chcípací klapkou, protože za jeho těsněním se skrývá kruhový tunýlek táhnoucí se po obvodu sací roury, do kterého proudí výfukové plyny z EGRka a sloužící zřejmě k rozvíření spalin. Tento tunýlek jsem měl kompletně zacpanej mastnýma sazema, takže nic nevířil.
Ještě přikládám fotku ze sání, kdyby si chtěl někdo pobrečet
Ještě přikládám fotku ze sání, kdyby si chtěl někdo pobrečet
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip
Re: EGR ventil
Mě tenkrát začala Alfa zlobit cestou do práce....nereagovala chvílema na plyn, ale do práce jsem nějak dojela. Z práce už ale ne, jen hulán z vejfuku a reakce na plyn nulová....museli jsme ji odtáhnout do servisu, tam se zjistilo že je to EGR....kterej je prej vcelku zbytečnej v autě, takže se vymontoval a bylo opraveno......od tý doby žádnej problém.....s ním auto občas cukalo, nereagovalo okamžitě na plyn, teď žádný komplikace....ale když to tu tak čtu, asi zase tak zbytečnej v autě není, tak teda nevím...a vůbec nevím, proč se tenkrát jen nevyčistil......jsem trošku zmatená.....
♥ Alfa Romeo 147 ♥ 1,9 JTD * Distinctive
♥ Alfa Romeo 159 ♥ 1,9 JTDm
♥ Alfa Romeo 159 ♥ 1,9 JTDm
Re: EGR ventil
je tam k nicomu roby len skodu
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)
Re: EGR ventil
a nehadze ti to teraz nejaku chybu na palubaku? lebo uplna demontaz EGR by sa objavila v RJ, cize by tam bol potrebny zasah. Preto aj ked sa EGR zaslepuje tak sa do pliesku navrtavaju male dierky, aby si to myslelo za stale normalne funguje. Nezaslepili ho len? Osobne mne pomohlo vycistenie EGR, skrtiacej klapky a snimaca tlaku nad motorom.
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
Re: EGR ventil
Ahoj, můžete mi někdo říct jestli u mého modelu jde EGR vyřadit elektronicky aby s ním ŘJ nepočítala? můj už nikdo nezozchodí a nechci kupovat nový když ho mám stejně zaslepený... auto v popisku, díky za rady
Alfa Romeo 156 2,4JTD 110kw r.v. 2002
Re: EGR ventil
Nn žádnou chybu to nehází, ale prej je venku.....tak jestli to napíchl na diagnostiku a vymazal to? Až tak jsem se po tom nepídila, hlavně že je závada pryč )
♥ Alfa Romeo 147 ♥ 1,9 JTD * Distinctive
♥ Alfa Romeo 159 ♥ 1,9 JTDm
♥ Alfa Romeo 159 ♥ 1,9 JTDm
Re: EGR ventil
Staší JTDčka nemají hlídanej EGR ventil, takže pokud je zaslepenej, tak ř.j. chybu nevyhazujeJesna píše:Nn žádnou chybu to nehází, ale prej je venku.....tak jestli to napíchl na diagnostiku a vymazal to? Až tak jsem se po tom nepídila, hlavně že je závada pryč )
Re: EGR ventil
zaslepeny chybu neukaze, ale UPLNU demontaz si neviem predstavit.
Jesna píše: je to EGR....kterej je prej vcelku zbytečnej v autě, takže se vymontoval a bylo opraveno
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
Re: EGR ventil
U JTD je egr opravdu zbytečný ale co ted mám JTDm tak za egr je výměník který těmi výfukovými plyny co pustí ohřívá vodu v okruhu a to musím říct je citelně poznat. Hlavně když je pod -10.To stará 100kw už ani nedokázala pořádně zatopit.
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína
- Dresik
- Štamgast
- Příspěvky: 577
- Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
- Bydliště: Praha-východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
Rekl bych, ze je to presne naopak, ze ta voda (do vymeniku nejde z motoru) ty plyny prave ochlazuje, aby naopak do motoru nesly horke.
Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
Re: EGR ventil
no a když voda plyny ochlazuje tak plyny vodu zahřívají ne...Dresik píše:Rekl bych, ze je to presne naopak, ze ta voda (do vymeniku nejde z motoru) ty plyny prave ochlazuje, aby naopak do motoru nesly horke.
Alfa Romeo 156 2,4JTD 110kw r.v. 2002
- Dresik
- Štamgast
- Příspěvky: 577
- Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
- Bydliště: Praha-východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
To ano Ale mylim, ze ne na tolik, ze by to melo vliv na zahrivani a topeni v takove mire
Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
- Dresik
- Štamgast
- Příspěvky: 577
- Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
- Bydliště: Praha-východ
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
No, me se tedy verze s tim chladicem vzdy zahrivala o dost pomaleji, jak starsi jtd
Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis
Re: EGR ventil
Aj mne s funkčným erg lepšie kúry, skôr sa zohreje motor. A v zime mám o 0,5l menšiu spotrebu.
Lancia Kappa Sw 2.4jtd, Alfa Romeo 147 1.6eco lpg ,ex Alfa Romeo 156 1.6ts, ex Fiat Punto Hlx 1.9jtd, ex Fiat Bravo 1.9 jtd,
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů