chladič oleje

Odpovědět
jindřich 333
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 312
Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
Kontaktovat uživatele:

chladič oleje

Příspěvek od jindřich 333 » 15.5.2008, čtv 11:28

čau chlapy

Chtěl bych na mého boxera dodělat chladič oleje, ale nemůžu najít žádnej návod ani sadu chladiče i s přírubou na filtr.

Na jednom zahraničním serveru, jsem viděl, že to týpci řešili pomocí nějakýho kompletu...na přírubě olejovýho filtru měl takovou nádstavbu ze které byly napojený hadice na chladič..

Tak kdyby někdo věděl kde něco podobnýho sehnat, nebo měl nějaký zkušenosti s instalací přídavnýho chladiče oleje, ozvěte se please .

:diky
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 15.5.2008, čtv 15:20

A na kolik Ti leze teplota toho oleje, ze to chces chladit?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 15.5.2008, čtv 16:44

Myslím že je zbytečné, v běžném provozu je teplota kolem 100˚C. Krize je cca až ve 180˚C.

Marek

Příspěvek od Marek » 15.5.2008, čtv 22:08

Neumíš hledat synku a nevěř všemu, co se zde píše.
Tady si můžeš koupit komplet: http://tuning.autodoplnky.cz/oil-cooler/?smid=99

Lepší cenu najdeš zde:
http://cgi.ebay.pl/ALFA-SUD-ALFASUD-1-7 ... dZViewItem

Jinak doporučuji pro lepší provoz verzi s termostatem, který otvírá až kolem 90 - 100C. Použitím chladiče oleje výrazně vzroste mazací tlak, zvětší se olejová mazací vrstva, sníží opotřebení jak motoru, tak i oleje samotného.
Jako první krok doporučuji použití oleje s vyšší viskózní třídou W50 či w60.

33 bohužel nemá od výrobce budík na tlak oleje, nicméně toto jde třeba pořešit přímo s montáži onoho chladiče, nebo i bez něj. Na bloku je zaslepený vývod mazacího kanálku. Stačí vyšroubovat zátku a našroubovat čidlo. Blok je stejný jako u Sprintu a ten můj ho měl.

Pokud chceš ušetřit chvíli počkej, zjistím cenu olejového chladiče tuzemské výroby, hadice se dají vyrobit na míru, zbývá jen onen mezikus.

Chladič budu montovat na 75 3,0V6, kterou jsem si nedávno dovezl.
Už změnou oleje z 10W40 na 10W60 stoupl tlak o jednu až dvě jednotky, hlavně za tepla, za studena to omezuje přepouštěcí ventil na čerpadle, takže tato hodnota se nezvýší.

Pokud budeš něco potřebovat, klidně se na mne obrať, email je nejlepší volba, nebo jsem nejčastěji na squadře.

Jerremiash

Příspěvky: 25
Registrován: 5.1.2007, pát 16:04
Bydliště: Frenštát

Příspěvek od Jerremiash » 16.5.2008, pát 07:20

ObrázekObrázekObrázek

mouse33

Příspěvky: 1
Registrován: 30.6.2008, pon 01:31
Bydliště: Piestany

Příspěvek od mouse33 » 30.6.2008, pon 01:38

mozno bysa dal pouzit chladic oleja z diesela. ma vyhodu, ze pasuje do predneho naraznika.
alfa romeo 33 1.8 TD

Odpovědět

Zpět na „Boxer“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů