Nabíječka

Odpovědět
RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Nabíječka

Příspěvek od RV147 » 2.1.2013, stř 19:47

Chlapi, potřebuju radu odborníků. Prodal jsem svoji starou nabíječku Optimate, hlavně z toho důvodu, že proud 0,8A byl super pro motocyklový baterie, ale taková 55 Ah už trvala nekonečně dlouho. Takže otázka je jestli vzít silnější Optimate:
http://www.battery-import.cz/nabijecky- ... -12v--2-8a
nebo zkusit švéda:
http://www.ctek.cz/product.php?id_product=39
Te mě popravdě láká možností zvolit tu motocyklovou slabší verzi. Nakonec pořádně pořád nechápu záhadu kolem gelovek. Pořád se všude říká, že musí být spec. nabíječka, že to nabíjí pulzy, že to sleduje napětí. To jako alternátor v autě to taky nabíjí pulzama a jak tam je řešený sledování napětí. Buď je v autě baterka špatně dobíjená, aby se přebitím náhodou nezničila nebo je to celý jen mýtus. Altík to tam přeci pere hlava nehlava, žádný pulzy apod. Nebo ne ?
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Nabíječka

Příspěvek od Petr147 » 2.1.2013, stř 20:12

altík to tam tam hlava nehlava nepere, proto má na sobě regulátor :)

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4869
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíječka

Příspěvek od A.J.Michal » 2.1.2013, stř 20:21

regulator by ti mel resit jen napeti, kterym bude autobaterie dobijena ne dodavany proud, ale nikdy jsem to nijak do podrobna nestudoval.

Jinak k vyberu autonabijecky. Osobne mam doma jednu takovou tu s Lidlu za 600, ale problem u ni je, pokud je totalne vybita bateri, proste ji nenabije, tak musi prijit na radu stara klasicka, kde to pere klidne i 20A.
Naposledy upravil(a) A.J.Michal dne 2.1.2013, stř 20:26, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

soft147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1124
Registrován: 8.1.2007, pon 21:13
Bydliště: Brno

Re: Nabíječka

Příspěvek od soft147 » 2.1.2013, stř 20:24

Já nabíjím modelářskou nabíječkou, na které si můžu zvolit libovolné parametry, jen ne maximální koncové napětí, to je přesně dané pro Pb akumulátory a pokud to přeženu s nastavením proudu, nabíječka mi sama upraví podle baterie Ampery co tam potečou. Standartní autonabíječkou v cenové relaci do 2500 se mi nikdy nenabila baterie tak dobře a tak rychle. Doba nabíjení je odvislá od kapacity a stupně vybití, ale většínou mám za 8 hodin nabito z hodně vybitého stavu. Sestava nabíječka+zdroj mi vyšla na 1600
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíječka

Příspěvek od RV147 » 2.1.2013, stř 20:25

Ale to jo, ale žádnejma pulzama nenabíjí a ta regulace asi není chytřejší než u obyč. trafo nabíječek, nebo jo ? Ta spíš řeší aby tam při vysokejch otáčkách motoru nešlo nějaký zvěrstvo než aby nějak hlídala stav baterky.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3721
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Nabíječka

Příspěvek od Ladis » 2.1.2013, stř 20:43

Švéda mám, jako dobrý jen jsem u něj řešil tu hustotu elektrolitu, při nabité baterii
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... 3&start=25
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíječka

Příspěvek od RV147 » 2.1.2013, stř 20:51

Tak já mám tu klasicko trafo klasiku a taky a když je nejhůř tak ji použiju. tam je pak problé, že buď se nabití u starý baterky podaří nebo se rozsype. Jinak rekord mám u baterky na Feldě. Roký výroby 1999 a ještě slouží v 75-tce. Na 147-mě už exidu taky táhne desátej rok..
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Nabíječka

Příspěvek od Petr147 » 2.1.2013, stř 20:59

mraky lidí si na internetu vychvaluje tu z Lidlu :) jestli máš ještě starou "hloupou", tak určitě kup jakoukoliv řízenou, co hlídá stav nabíjení a pak přepne na udržování

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4869
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíječka

Příspěvek od A.J.Michal » 23.1.2013, stř 21:24

takze v Lidlu je zase nabijecka za 499 Kč.... doma ji mam a slouzi dobre na to obcasne dobijeni a udrzovani baterii na motorku a do traktoru :smt023
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Nabíječka

Příspěvek od Harous » 23.1.2013, stř 21:25

Jaký to má možnosti připojení? Konektor do autozásuvky tam asi nebude co?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Nabíječka

Příspěvek od Petr147 » 23.1.2013, stř 21:45

nemá


tady máš i teleshopping video :D

http://www.lidl.cz/cps/rde/xchg/lidl_cz ... _30118.htm

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Nabíječka

Příspěvek od Harous » 23.1.2013, stř 21:51

Škoda, ale zase za ty prachy... I kdybych to tam měl dobastlit. :wink:
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3721
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Nabíječka

Příspěvek od Ladis » 4.2.2013, pon 19:00

Chtěl jsem se zeptat majitelů nabíječky z lidlu, jestli po nabití vybité baterie měřili hustotu elektrolitu. Já ho mám po nabití CTEKem 1,200g/ml a nabíječka hlásí nabito :cry: . Jasně napětí je good, ale to je přece málo i hustota elektrolitu musí být k těm 1,280. Jestli tak šlapou všechny automaty, tak potěš koště :???: ,ale lidem je to jedno, stejně má většina bezúdržbovou a tam už si prd zkontrolujou :(
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4869
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíječka

Příspěvek od A.J.Michal » 4.2.2013, pon 19:26

ja to nejak neresil, ono zivotnost baterie pocitam tak max 4 roky a pak s tim nejak pocitam ze odejde ( ja mam nyni v Alfe made in Polakia :-D )
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18541
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Nabíječka

Příspěvek od Kubas » 4.2.2013, pon 20:19

chlapi šupnul jsem vám to do sekce pro tyhle "universální díly".... díky za pochopení, tady se to (narozdíl od popelnice) neztratí....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Nabíječka

Příspěvek od Harous » 5.2.2013, úte 00:49

Netušíte prosím někdo jestli jsou tyhle konektory nějaký standard nebo jestli to dělá jen Bosch?
Přílohy
20130204_211728.jpg
20130204_211723.jpg
20130204_211700.jpg
20130204_211656.jpg
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3721
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Nabíječka

Příspěvek od Ladis » 5.2.2013, úte 17:55

Takže podané vysvětlení k automatickým nabíječům.
Můj dotaz:

Po nabití(svítila zelená kontrolka) jsem změřil hustotu elektrolitu, kde mě zarazilo, že ač nabíječka hlásí nabito je elektrolit ani né 1,200g/ml (ani 50%). Po připojení 10 let staré nabíječky elektrolit stoupnul na požadovaných 1,280g/ml. Je pravda, že u bezúdržbových baterií tohle nejde ověřit a lidi budou spokojeni. Prosím o vysvětlení, mám o ni zájem vzhledem k tomu, že v testech vyhrála co mohla a měla by patřit ke špičce, ale tohle mi prostě vrtá hlavou. Takhle jsem odzkoušel nabít další 2 baterie v rodině různé velikosti a stáří, ale u žádné nebyl elektrolit po nabití ve 100% kondici.

Odpověď:
Dobrý den, ano, při nabíjení opravdu může vzniknout tento problém. V odborné literatuře je tato skutečnost popsána jako tzv. stratifikace elektrolytu, neboli rozvrstvení. Problém souvisí s hloubkou vybití akumulátoru. Pokud je nebo byl akumulátor hluboce vybitý, nelze jej běžnou automatickou nabíječkou prakticky nikdy vrátit do původního stavu, protože intenzita elektrolýzy, která úzce souvisí s dosaženým napětím, není tak silná, aby dokázala elektrolyt dostatečně promíchat. Fenoménu rozvrstvení elektrolytu čelí všichni výrobci nabíječek, ale bohužel marně. Nejúčinnější a cenově jediná dosažitelná, je skutečně Vámi popsaná metoda. Tedy použít starou manuální nabíječku, která bez ohledu na výši napětí nabíjí (přebíjí) až k 16 V nebo 16.5 V. Je třeba dodržet alespoň základní pravidla při použití metody tohoto nabíjení. Pozor na teplotu, pokud prudce stoupá přes 30°C a dále je třeba nabíjení přerušit. Nesmí přesáhnout 40°C. Dále pak nenechat akumulátor přebíjet opakovaně (pravidelně) nebo dlouhodobě, tedy jakmile dosáhne napětí 16V tak nejpozději do 2 až 3 hodin odpojit. Riziko poškození akumulátoru přebíjením se těmito zásadami minimalizuje. Přebíjení způsobuje urychlení koroze elektrod a rovněž odplavování aktivních hmot a vzniku olověných usazenin na dnu nádoby akumulátoru. To může později vést až ke zkratu článků. V naší laboratoři prakticky žádné automatické nabíječky nepoužíváme, ale pouze regulovatelné laboratorní zdroje s IU charakteristikou, avšak dostupnost a cena těchto zdrojů několika násobně převyšuje běžnou pořizovací cenu automatické nabíječky. Proto doporučujeme nevybíjet akumulátor příliš do hloubky, a pokud se to stane (např. zapnutá světla a totální hluboké vybití), použít k dobití přístroj bez samočinného přepnutí na udržovací režim.

Můj závěr : Všechno jsou to keci výrobců, že automatické nabíječe umí oživit i hluboce vybité akumulátory. Jako nabíječ ho neodmítne, ale na potřebnou kapacitu ho prostě nenabije. Testy zřejmě probíhají stylem, veme se nový akumulátor do mrtě se vytříská a poté se připojí automatický nabíječ, výsledek perfekně nabitá baterie. Ale pokud tohle provedem u starší baterie, která nebyla delší dobu nabita na plnou kapacitu, nabíječ tohle nezvládne, takže nezbývá než oprášit staré klasické nabíječky, které elektrolit patřičně zahustí na požadovanou kapacitu. Jelikož už má většina lidí bezúdržbovky, budou spokojeni. Nevědomost je sladká :smt021
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Nabíječka

Příspěvek od Petr147 » 5.2.2013, úte 18:31

na střední jsem stavěl autonabíječku, která byla elektronicky řízená, takže regulovala celý proces nabíjení a dokázala pak udržovat napětí, ale měla velký toroid, aby dokázala nabít i hodně vybité baterky... těch schémat je na netu mraky a nebylo to moc složitý :)

A.J.Michal
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4869
Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
Kontaktovat uživatele:

Re: Nabíječka

Příspěvek od A.J.Michal » 5.2.2013, úte 21:02

:-D takze moje autobaterka by mela byt podle toho co Lada psal uz davno mrtva :D, prebijeni, prehrivani, nekolikrat totalne vystavena, nyni to trapim pri startovani kdyz mi to nechce naskocit.....

jo a ta nabijecka z Lidlu totalne vybitou baterku neveme, vyzkouseno :-)
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Nabíječka

Příspěvek od Petr147 » 5.2.2013, úte 21:10

to nevezme žádná podobne konstrukce

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3721
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Nabíječka

Příspěvek od Ladis » 5.2.2013, úte 22:24

Třeba ten Ctek mi vzal i fenu co měla jen 5V :shock: , ale jak říkám, po nabití se to musí nahodit ještě na klasickou :roll:
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

Odpovědět

Zpět na „Univerzální díly (brzdy, akumulátory, tuningové doplňky, pneu atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů