Zlý štart za studena - dobrá rada

Odpovědět
undermeadow
Uživatelský avatar

Příspěvky: 74
Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
Bydliště: Brno

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od undermeadow » 19.2.2013, úte 14:21

Já mám verzi SW 3841, číslo SW 1037507422. S tímto jsem to před 2 roky koupil. Startování teď v zimě v garáži, kde je 10°C, není nic moc. V podstatě jak píšete, jakoby na 3 válce, hodně to zahulí, pak trošku přidám plyn a hned se to uklidní, a pak už přede, jak koťátko. EGR je čistý, DPF nemám, žhavení nový.
Softvérem bych teda řekl, že to není, protože, jak tady píšete, tak ten "nový" je stejné verze, jak mám. Podezírám baterku, protože ta už dosluhuje a nebo to zanesený sání / výřivé klapky.
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip

Multijet

Příspěvky: 6
Registrován: 1.11.2012, čtv 21:12

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Multijet » 19.2.2013, úte 21:51

Mám taky problém se startem. Za studena klidně točím 6 vteřin než auto chytne. Potom se z výfuku vyvalí dým nespálené nafty. žhaviče nové, palivový filtr taky, vstřiky byly testovány na přepadech a dávají stejně.
Jakmile se motor zahřeje (stačí opravdu jen chvilka ), startuje na drc okamžitě, výkon má super. Tak co s tím opravdu nevím. Diagnostika nic nezjistila.

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Danni » 19.2.2013, úte 21:55

starter?
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Multijet

Příspěvky: 6
Registrován: 1.11.2012, čtv 21:12

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Multijet » 19.2.2013, úte 22:08

S motorem to točí pěkně. Ještě uvažuju nad horší baterkou, ale na druhou stranu když to točí, tak proč by motor nechytil.

undermeadow
Uživatelský avatar

Příspěvky: 74
Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
Bydliště: Brno

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od undermeadow » 19.2.2013, úte 22:57

Tu baterku bych nepodceňoval, ona když je stará, tak má větší vnitřní odpor a spadne na ní při startování napětí, takže to pak má nižší otáčky při startu a chybí tomu to správné nakopnutí...
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Envel » 20.2.2013, stř 07:26

Přesně tak, to že točí ještě neznamená, že točí dostatečně. Většině lidí co měli problém se startem nakonec stačilo vyměnit baterku. To že za klidu dává 13V ještě neznamená, že je OK. Pokud je původní, tak ta měla již od výroby startovací proud jen tak-tak a po cca 5 letech už je startovací proud na nafťáka nedostatečný a auto se při startu zbytečně trápí. Mám to ověřené na své - Alfa (garažovaná +10°C) chytala jak kdyby se jí nechtělo a po výměně baterie na cvrnk. Starou origo Alfa(Exide) jsem přehodil do 2. auta (benzinového 4-hrku parkovaného před barákem) a již víc jak rok fachá dál bez problémů.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

lord159
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10
Registrován: 16.2.2013, sob 08:08

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od lord159 » 20.2.2013, stř 13:27

Dnes som komunikoval zo znamym v alfe v ziline a tento problem mali snad vsetky alfy, ci pred ale po facelifte. skoro vsetky alfy u ktorych nastal tento problem skoncily v servise. Aj ked sa sanie vycistilo a auto stale zle startuje, treba dat dole hlavu. pricina? podpalene ventily. ani soft nepomoze nic. vraj bezna vec. Cize komu to uz naozaj blbne, tak ho to zrejme caka. Pani, hodne zdaru !
tí čo dozreli nepotrebujú zvuk, ale silu :)
Alfa Romeo 159, 2,4 jtdm, chip, plná palba

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Envel » 21.2.2013, čtv 08:10

Nechci dělat chytrého, ale zrovna s AutoBecchi v Žilině mám zvláštní zkušenost. Právě tam jsem se zastavil poté, co se mi na dovolené v SR poprvé ozvaly klapky. Napíchli to na diag. a zjistili ..... ehm, noóóó, bbbbb..., že vůbec neví, co by to tak mohlo být, že bych tam auto musel nechat min. 2 dni a že by testováním auta (podle popisu systémem pokus-omyl) snad přišli na závadu. Vzal jsem radši roha, nicméně za diagnostiku si napočítali 38 Eur. A právě klapky je snad nejběžnější závada, co se u naftových 159 vyskytuje, takže pokud nevěděli tohle, tak s těma ventilama, no nevím nevím. Možné to je, ale jako zaručenou zprávu bych to zatím neviděl. Pokud je ale někdo co má špatné starty i po výměně baterie, žhavičů, DPF-OFF, EGR-OFF nebo vyčištení EGR, tak mu asi nezbývá nic jiného, jen to zkusit, ale předpokládám, že to bude pořádná raketa hlavně za práci.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

lord159
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10
Registrován: 16.2.2013, sob 08:08

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od lord159 » 21.2.2013, čtv 08:53

V AutoBecchi v Žiline nie su kuzelnici, aby ked sa pozreli na auto vedeli co je s nim. robim s autami aj ja a viem ich pochopit. diagnostika nieje vsetko. niekedy treba odsledovat funkcnost, aby sa dala diagnostikovat zavada. ak som pisal, najcastejsie su tieto zavady. sam verim ze to nebude nic komplikovane.
tí čo dozreli nepotrebujú zvuk, ale silu :)
Alfa Romeo 159, 2,4 jtdm, chip, plná palba

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Envel » 21.2.2013, čtv 09:36

Neříkám, že by museli být kouzelníci, ale o týden později, když auto padlo s klapkama do nouzáku podruhé, jsem zajel do AF v Ostravě a tam po napíchnutí na diag(mimochodem zdarma) příčinu odhalili přesně za necelých 5 min. Je pravda, že návrh řešení výměnou celého sání spojeném s výměnou rozvodů za bratru 20, jsem nevyužil, ale prostě alespoň přesně věděli o co GO. Bylo to 2 roky z5 a to už 159 byly v oběhu dost dlouho na to, aby značkový servis věděl, co je za problém s klapkama.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

lord159
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10
Registrován: 16.2.2013, sob 08:08

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od lord159 » 21.2.2013, čtv 18:07

a nakoniec si to ako vyriesil?
tí čo dozreli nepotrebujú zvuk, ale silu :)
Alfa Romeo 159, 2,4 jtdm, chip, plná palba

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Envel » 21.2.2013, čtv 18:58

No odpojením motorku a aretací klapek v otevřené poloze. Je k tomu celé vlákno i v kartě k autu jsem to tehdá rozepsal a od té doby rok a půl pohoda. Jinak neříkám, že ty ventily nemůžou být u některých aut příčinou a že v něčem i borci v Žilině můžou být zkušenostmi napřed, jen jsem si dovolil o tom jemně zapochybovat, jelikož tvrzení, že si tím prošly/projdou téměř všechny Alfy se mi zdá dost diskutabilní.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

lord159
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10
Registrován: 16.2.2013, sob 08:08

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od lord159 » 21.2.2013, čtv 19:52

ja som to myslel tak vseobecne. vsimol som si ze si o tom pisal, cital som to. ja to skusim tiez najskor vycistit a uvidime. vraj to spatne nemam, ale trocha bordelu tam je. dik za popis a nech sa dari :wink:
tí čo dozreli nepotrebujú zvuk, ale silu :)
Alfa Romeo 159, 2,4 jtdm, chip, plná palba

enšpa
Nováček

Příspěvky: 124
Registrován: 1.12.2011, čtv 19:35

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od enšpa » 6.3.2013, stř 18:52

Multijet píše:Mám taky problém se startem. Za studena klidně točím 6 vteřin než auto chytne. Potom se z výfuku vyvalí dým nespálené nafty. žhaviče nové, palivový filtr taky, vstřiky byly testovány na přepadech a dávají stejně.
Jakmile se motor zahřeje (stačí opravdu jen chvilka ), startuje na drc okamžitě, výkon má super. Tak co s tím opravdu nevím. Diagnostika nic nezjistila.
Taky jsem ted resil stejny problem, baterka nova ,ostatni taky vse ok, starter vypadal ze toci dobre. Na radu kolegy v praci jsem vyhodil starter , rozlisoval jsem civku a spinaci kontakt v civce byl vypaleny skoro pred smrti. Tak jsem ho vymenil a cely starter vycistil a promazal, nahodil zpatky do auta a je po problemu. Ted toci s motorem o 100% lip. :supz:

mark1709

Příspěvky: 5
Registrován: 11.9.2011, ned 12:35

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od mark1709 » 17.3.2013, ned 12:43

Čau mam 159 1,9 Mjtd. Zlé štarty za studena. Tak ja už som skúsil asi všetko. žhaviče , baterku, všetky snímače , trysky, tlaky motora a včera som vyhodil klapky so sania a stále nič.Inač sanie som mal uplne v pohode bez nánosov a klapy fungovali celkom dobre. Ked som meral tlaky aj mne aj kamaratovi na 156 všimol som si že jemu kruti s motorom štarter podstatne rýchlejšie ako mne. Takže este asi posledna a jednia vec je repas štartera. Inač všetko ok.

undermeadow
Uživatelský avatar

Příspěvky: 74
Registrován: 28.11.2010, ned 10:14
Bydliště: Brno

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od undermeadow » 17.3.2013, ned 13:26

Jak jsem psal výše o "špatných" startech, tak se stačilo projet do Itálie a zpět (1800km) a problém se vyřešil sám. Zřejmě to byl stesk po domovině, protože teď startuje na brnk, bez kouření a ihned stabilní volnoběh.
Kromě stesku, by to taky mohlo být tím, že se trochu revitalizovala baterka (asi desulfatace) nebo se mohlo profouknout sání, protože jsem neodolal klikatým Švýcarským horským silničkám, pořádně tam tomu naložil a prohnal tak sáním 4 litry vody s metanolem :drivers:
Alfa 159 2,4 JTDm sedan, DPF off, Water/Methanol Injection, EGR + Swirl off + Sarkan chip

citron111111

Příspěvky: 5
Registrován: 19.3.2013, úte 15:45

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od citron111111 » 19.3.2013, úte 16:27

Zdravím vás tiež mám problém so zlým štartom a fakt si s tym neviem dať rady.. Niekedy auto chyti na prvý krat ale citíť že ide akoby 5 sekund na tri valce , niekedy musím startovať aj na 3-4krat.. chyti a zdochne.. ked už jazdím je všetko ok.. len ak necham auto 4-5 hodin stať tak opať to iste.. DPF je off, eghr zaslepený, zhaviče nové , skušal som zhaviace relé vymeniť - stále to isté.. počítač mi včera vyhodil že vypnuté žhavenie alebo skratka že nežhaví.. pri tom ked mi presviecovali kablé išlo všetko ok.. Tiež mi vyhodí na pár sekund niečo antipolution filter glogged alebo také niečo, o chviľku to zhasne.. motor 2,4 JTDm, 147kw. r.v 2006, pomôže niekto.. dakujem.

ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od ssvd » 19.3.2013, úte 16:42

A palivák máš měněný? Třeba to jen neprotlačí dostatečnou startovací dávku.
AR 159 SW 1.9 JTDm

citron111111

Příspěvky: 5
Registrován: 19.3.2013, úte 15:45

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od citron111111 » 19.3.2013, úte 21:03

napadol ma aj ten - volal som ludom čo sa mi s tym trapili - že ten je prednedávnom menený - vypada byť uplne nový..

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Envel » 20.3.2013, stř 08:19

Podle toho co píšeš(antipolution filter clogged), ale auto opravdu hlásí ucpaný palivák. Sice pokud je nový, tak je to málo pravděpodobné, ale nikoli nemožné. Pokud v mrazech parkuješ venku a nemáš arkt. naftu, tak se palivák ucpe/přicpe parafínem klidně během jednoho dne a už se více méně parafínu nikdy nezbaví, takže zůstane špatně průchozí, což by se mohlo projevit při startování jak píše ssvd.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

Kocour666
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 581
Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
Bydliště: Ostrava-Svinov
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Kocour666 » 20.3.2013, stř 13:38

Hlaska antipolution filter clogged znamena zaneseny filtr pevnych castic ne palivak. :wink: a pokud to hlasi pri startu a DPF uz tam nemas tak mas vybitou baterku a DPF mas off ne primo smazany z map...
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90

mark1709

Příspěvky: 5
Registrován: 11.9.2011, ned 12:35

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od mark1709 » 20.3.2013, stř 14:34

Tak štarter som mal v servise. Nič mu nebolo. Všetko ako nové. Vyčistili ho , premazali ale pochybujem ze to pomože kedze bol dobry. Budem hladat chybu inde.

citron111111

Příspěvky: 5
Registrován: 19.3.2013, úte 15:45

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od citron111111 » 20.3.2013, stř 16:02

To DPF je dosť možné že bolo odstranené len mechanicky.. a nie v RJ, zrejme to pôjdem dať pozrieť. Skusim zajtra ešte vymeniť čidlo teploty chladiacej kvapaliny aj to mi poradil jeden kamarat,že aj to to môže robiť a ak nie, skusim požičať nejaku lepšie baterku a uvidím čo to urobí, ešte mi radili aj skusiť nažhaviť nejako priamo od baterky.. či to fakt dobre žhaví.. a čo sa týka to palivového filtra - neviem či bolo vonku alebo v garaži.. ja mam garáž.. ale v každom prípade dakujem..

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1046
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od Tanguero » 20.3.2013, stř 18:31

Citrone, antipolution filter clogged to hodí, když při váhavém startu už motor jede, ale kucká a kolísá napětí. Při přidání plynu, nebo rozjetí zmizí a s DPF nemá opravdu nic společného.
Podle mě ti nežhaví žhaviče. Nejlepší je zkouška ohněm - na studeném motoru žhaviče povol, pak zasuň klíček do zapalování, vytáhni a hned vyšroubuj první žhavič. Pak zkus jestli je špička žhavá, metodu nechám na tobě. Tohle opakuj pro všechny válce (klíček do zapalování, vyšroubovat, zkusit). Teprve potoom můžeš říct, že ti to žhaví.

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Zlý štart za studena - dobrá rada

Příspěvek od cendler » 21.3.2013, čtv 00:46

citron111111 píše:To DPF je dosť možné že bolo odstranené len mechanicky.. a nie v RJ, zrejme to pôjdem dať pozrieť. Skusim zajtra ešte vymeniť čidlo teploty chladiacej kvapaliny aj to mi poradil jeden kamarat,že aj to to môže robiť a ak nie, skusim požičať nejaku lepšie baterku a uvidím čo to urobí, ešte mi radili aj skusiť nažhaviť nejako priamo od baterky.. či to fakt dobre žhaví.. a čo sa týka to palivového filtra - neviem či bolo vonku alebo v garaži.. ja mam garáž.. ale v každom prípade dakujem..
pokud nemáš DPF odstraněný i v RJ, tak se připrav za cca 1000km na pěknou komedii, co zažiješ :smt023
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů