Klimatizace
Klimatizace
Docela vytížená věc a tak si myslím, že je na místě založit nové téma a zároveň sem přesunout všechny příspěvky zabývající se opravami a servisem klimatizací v autech, poněvadž systémy fungují u všech modelů obdobně.
Na začátku bych měl pár otázeček pro Marka. Mářo prosím tě, vím že jsi vlastnil servisní automat pro klimatizace, pokud bych měl začít líčit svůj problém s klimou, tak začnu tím, že už třetí rok si nechávám plnit klimu od jednoho ledničkáře, mám to skoro zdarma takže asi tak. Každý rok mi chladivo unikne na takovou na hodnotu, kdy klima nechladí, snad jen nepatrně, kompresor spíná ale je tam toho tak málo, že klima nechladí. Únik se projeví cca tak po měsíci provozu. Je jasný, že se bude jednat o nějaký mikro únik a bude nutné do systému napustit kontrastní látku.
Tento rok, jsem využil akce u Autokelly a zajel do jednoho takového servisu, kde mi klimu napíchli na automat. Po půlhodině, po tlakové a vakuové zkoušce automat nezjistil žádný únik. Zjistil, že místo 650g bylo v systému jen 160g. Klima se tedy po zkouškách doplnila, doplnil se olej a proběhly další procesy vč. napuštění kontrastní látky. Budu teď jezdit a počkám až se projeví únik a pak pod ÚV lampou budu zjišťovat, kde co a jak.
Mám na tebe otázku, jak sám píšeš, olejem se mažou i spoje, čili je možné aby ten zmíněný ledničkář, napustil jen chladivo bez oleje, čili nedošlo k utěsnění spoje a teď, když tam to mazivo bylo napuštěno automatem mohlo by dojít k utěsnění?
V mém případě se musí jednat opravdu o mikro únik pokud to ten automat po desíti minutách tlakování a dalších desíti minutách vakuování nepoznal... co myslíš? Dík za poznatky ...
Na začátku bych měl pár otázeček pro Marka. Mářo prosím tě, vím že jsi vlastnil servisní automat pro klimatizace, pokud bych měl začít líčit svůj problém s klimou, tak začnu tím, že už třetí rok si nechávám plnit klimu od jednoho ledničkáře, mám to skoro zdarma takže asi tak. Každý rok mi chladivo unikne na takovou na hodnotu, kdy klima nechladí, snad jen nepatrně, kompresor spíná ale je tam toho tak málo, že klima nechladí. Únik se projeví cca tak po měsíci provozu. Je jasný, že se bude jednat o nějaký mikro únik a bude nutné do systému napustit kontrastní látku.
Tento rok, jsem využil akce u Autokelly a zajel do jednoho takového servisu, kde mi klimu napíchli na automat. Po půlhodině, po tlakové a vakuové zkoušce automat nezjistil žádný únik. Zjistil, že místo 650g bylo v systému jen 160g. Klima se tedy po zkouškách doplnila, doplnil se olej a proběhly další procesy vč. napuštění kontrastní látky. Budu teď jezdit a počkám až se projeví únik a pak pod ÚV lampou budu zjišťovat, kde co a jak.
Mám na tebe otázku, jak sám píšeš, olejem se mažou i spoje, čili je možné aby ten zmíněný ledničkář, napustil jen chladivo bez oleje, čili nedošlo k utěsnění spoje a teď, když tam to mazivo bylo napuštěno automatem mohlo by dojít k utěsnění?
V mém případě se musí jednat opravdu o mikro únik pokud to ten automat po desíti minutách tlakování a dalších desíti minutách vakuování nepoznal... co myslíš? Dík za poznatky ...
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Re: Klimatizace
to se Petře budeš muset regnou na squadru, protože pán dnes požádal o vymazání profilu z tohoto fóra. IMHO dospělé chování
Alfetta GTV 2.0 L
Co vím a doufám, že se nepletu, tak je potřeba občas nechat vyčistit i celý vnitřek klimatizace, chceš-li tak topení. Dělá se to dezinfekčními spreji. Údajně se ta dezinfekční látka vstříkává přes sání (pilový filtr). Údajně proto, že osobně jsem tohle nepodstoupil. Uvnitř se totiž usazují bakterie podporované výkyvy teplot, a ty jsou pak zdrojem toho zápachu. Jinak Marek psal na SQ, že v průběhu roku může dojít až ke 20 % úniku, což má za následek snížený výkon chlazení...takže pokud máš pocit, nebo spíš víš, že únik chladiva nemáš, stačí kontrola systému každý třetí rok, třeba kámošův Escort, jezdí asi šestý rok bez kontroly a pořád chladí na 100% a dezinfekce nebude na škodu každý rok, zvlášť pokud vozíš kinderky
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Jak pise Petan, desinfekce se provadi spreji, ktere se vstrikuji pres filtr klimy a do vydechu, nebo je mozna desinfekce pomoci stroje, ktery se do auta zavre a pusti se klima na vnitrni okruh...stroj cely vnitrek auta zakouri desinfekcni latkou....interieru to neublizi..jen se auto musi nechat vyvetrat...ale to se musi i u spreju. Jinak jestli ti klima obcas zasmradne tak bych si to nechal vydesinfokovat co nejdriv...at se tam ty bestie nerozmnozej...to je pak puch ze se v aute neda vydrzet
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P
Prepodkladam ze po nastartovani a spusteni klimi...ono se ti tam vzdycky vysrazi nejaka voda a pak po opetovnem spusteni (treba kdyz jedes nakoupit a za hodku zas odjizdis) to je trosku citit...minimalne ta vlhkost...kazdopadne tou desinfekci nic nezkazis
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P
Odpověď Marka na SQ :
Plnící stroje pracují s jiným - nižším tlakem, než samotný kompresor klimatizace. Čili detekce mikroúniku je skoro nemožná. Scházející mazivo může mít svůj podíl, ale až tak velký nikoliv.
Pokud najdeš únik, je to super. Většinou ale nejde najít, je v interiéru, resp.v té části klimatizačního okruhu, který je mimo motorový prostor. Pokud to je opravdu mikroúnik, je lepší použít utěsňovací kapalinu, než demontovat palubku a spol. Je to v konečném součtu i levnější.
Tímto mu děkuji i zde ...
Takže pro mě dvě varianty, buď těsnící hmota (variantě nejsem moc nakloněný) a nebo rosborka a sborka palubovka a celé klimatizace
Plnící stroje pracují s jiným - nižším tlakem, než samotný kompresor klimatizace. Čili detekce mikroúniku je skoro nemožná. Scházející mazivo může mít svůj podíl, ale až tak velký nikoliv.
Pokud najdeš únik, je to super. Většinou ale nejde najít, je v interiéru, resp.v té části klimatizačního okruhu, který je mimo motorový prostor. Pokud to je opravdu mikroúnik, je lepší použít utěsňovací kapalinu, než demontovat palubku a spol. Je to v konečném součtu i levnější.
Tímto mu děkuji i zde ...
Takže pro mě dvě varianty, buď těsnící hmota (variantě nejsem moc nakloněný) a nebo rosborka a sborka palubovka a celé klimatizace
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
mě to smrdí, jen krátce těsně po tom, co vypnu komresor a výměník se začne zase ohřívat od okolního vzduchu. Jeden desinfekční sprej Valeo na vodní bázi už jsem nastříkal do ventilátoru. Chce to ještě další, nebo zkusit jiný? Prý ještě existuje, nějaký na bázi rozpouštědel, ale ventilátor tím jak jiskří komutátor, tak prý může chytit jasným plamenem.
vyčistit by to chtělo, jinak budu do auta chodit na hřiby
vyčistit by to chtělo, jinak budu do auta chodit na hřiby
Desinfekční sprej se podle návodu stříká na výparník hadicí zasunutou do odkapávací trubky pro odvod kondenzátu. Pro desinfekci celého vnitřního systému se používá ultrazvukový rozprašovač, který udělá mlhu v interiéru. Zapne se na 10 minut vnitřní okruh a zapne se rozprašovač. Dělám to dvakrát ročně, protože mám v rodině alergiky, kterým baktérie z klimatizace vadí. Nejblbější práce je dostat rozprašovací hadici do odkapávací trubky zespodu auta. Sprej si nechám posílat od firmy Würth z Mladé Boleslavi.
Alfa Romeo 159 SW - 2,4 JTDm
MB CLK 55 AMG
BMW 760 Li
BMW M3 Cabrio
MB ML 55 AMG
MB CLK 55 AMG
BMW 760 Li
BMW M3 Cabrio
MB ML 55 AMG
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3584
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Jaký ten spray prosím používáš? Tu trubku od výparníku najdu předpokládám pod autem. Je tam někde "chytře" schovaná?Hansen píše:Desinfekční sprej se podle návodu stříká na výparník hadicí zasunutou do odkapávací trubky pro odvod kondenzátu. Pro desinfekci celého vnitřního systému se používá ultrazvukový rozprašovač, který udělá mlhu v interiéru. Zapne se na 10 minut vnitřní okruh a zapne se rozprašovač. Dělám to dvakrát ročně, protože mám v rodině alergiky, kterým baktérie z klimatizace vadí. Nejblbější práce je dostat rozprašovací hadici do odkapávací trubky zespodu auta. Sprej si nechám posílat od firmy Würth z Mladé Boleslavi.
Jinak já při každé jízdě před cílem klimu vypínám a pouštím na plno ventilátor, aby se výparník alespoň trochu osušil...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Letos jsem koupil sprej AirCon v Elitu. Musí se k němu ještě koupit hadička, kterou prodávají samostatně. Hadičku jde použít vícekrát. Koupil jsem u nich i ultrazvukový rozprašovač. Elit má distributory, kteří zajistí dodání kamkoliv. Všechno najdeš na www.elit.cz
Alfa Romeo 159 SW - 2,4 JTDm
MB CLK 55 AMG
BMW 760 Li
BMW M3 Cabrio
MB ML 55 AMG
MB CLK 55 AMG
BMW 760 Li
BMW M3 Cabrio
MB ML 55 AMG
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host