Lakování auta
- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4891
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lakování auta
takze, mam doma hondzikovu kapotu a nyni me bude cekat takova mensi renovace. Takze kapotu bych mel asi celou obrousit, je tam i par mist kde to trochu rezne, takze nejakym odrezovacem to musim poresit a pak to zakitovat. Nyni je ale otazka, chtel bych tu kapotu cernou. Myslite ze ma cenu si namychat barvu nekde v autolakyrnictvi? kolik bude na to potreba cca barvy? doma by sem si to strikl sam, ale nemam zkusenosti. Mozna bych to prenechal strycovi, ten uz sem tam neco striknul
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4891
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lakování auta
jo tak jestli bych trefil ten odstin te me modro stribrne metalizi ( nebo nejak tak ), tak proc ne, ale o tom pochybuji
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lakování auta
jestli je to origo barva, tak ji máš napsanou na kufru ze spoda
jestli ne, tak se nechytne odstín
ted po buračce sem stříkal nárazníky a mám to taky v jiném odstínu
já osobně kapotu plánuju černou na svém brku
jestli ne, tak se nechytne odstín
ted po buračce sem stříkal nárazníky a mám to taky v jiném odstínu
já osobně kapotu plánuju černou na svém brku
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4891
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lakování auta
puvodni lak to fakt neni a ani na kastli moc nedrzi, viz me prohnute zadni dvere, barva proste popraskala. Kapota pujde na cerno + se musim stavit nekde v okoli, kde polepuji auta, jestli nemaji nejake zbytky cerne folie, ze bych si udelal cerne i ty lišty kolem auta.
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lakování auta
asi tak
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lakování auta
Na tom zadním se sakra sekly, místo modrý červenou
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lakování auta
to musím ještě přešplíchat, zadní nárazník byl původně na 2,5V6, kde i přední nárazník měl červený pruh a boční plastové nástavce byly taky v červené
právě to plánuji v tmavě šedé respektive takto:
právě to plánuji v tmavě šedé respektive takto:
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Milano75
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5150
- Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lakování auta
jaký pořídit kompresot (nejlacinější) pro stíkání auta??
bylo by to max spodek auta, vnitřek auta a nějaký ten kusový díl jako třeba dveře
ideál asi bezolejový?? (odpadne přidávání sajrajtu do barvy proti mastným okám)
respektive podle čeho vybírat??
nevyznám se v tom ani za mák, ale vím, že se slabým kompresorem budu pořád čekat na provozní tlak při stříkání
http://www.domacitechnika.cz/levne-scheppach-hc-24
bylo by to max spodek auta, vnitřek auta a nějaký ten kusový díl jako třeba dveře
ideál asi bezolejový?? (odpadne přidávání sajrajtu do barvy proti mastným okám)
respektive podle čeho vybírat??
nevyznám se v tom ani za mák, ale vím, že se slabým kompresorem budu pořád čekat na provozní tlak při stříkání
http://www.domacitechnika.cz/levne-scheppach-hc-24
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3818
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lakování auta
Kup kompresor alespoň s nádobou 50ltr. na tlaku tak nezáleží stejně stříkáš na max 2atm. jde též o objem kolik stihne dávat vzduchu ale na tvoje stříkání stačí jinak obyč nějaký 2HP 2valec je výhodou. Jestli olejový nebo bezolejový neřeš dáš stejně svůj redukční ventil s odkalovačem. Počítej ale s tím že celý díl budeš těžko stříkat potřebuješ velkou pistoli a ta už má jiný nároky na vzduch. S leštičkou a bruskou taky nepočítej. 24 lit. nádoba je žalostně málo.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lakování auta
Co vím tak ty bezolejový mají žalostně malou životnost, co se týká nádoby radši opravdu těch 50 litrů. Pistoli Ti někdo půjčí nebo ty solidní nejlevnější jsou kolem 2000-3000 Kč. Občas se objeví dobrá i v různejch sadách za 300 v Baumaxu, ale její kvalitu zjistíš až potom co se budeš vztekat. Dost o lakování je na http://www.skoda-virt.cz
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lakování auta
Takže po nějakým čase a trose zkusenosti aktualizace.. Silne doporučuji koupit si poradnou pistoli. O nicem jinym než Sata,DeVilbis, Iwata ani neuvazujte. Zapomeňte na to ze s pistoli za 3000 dosáhnete spickovy kvality. Prostě u levnějších pistolí je rozdíl, jestli je nádobka s barvou plna ne skoro prázdna. Citliva na nastavení, který se meni behem stříkání. A doporučuji stříkat systém baze a lak navrch. Jednokomponent nikdy nema takovej lesk a case bledne, hlavně cervena. Takže 75 časem vezmu znova a to bázi a lakem navrch. Takže konkretne doporucuju pro domácí pouziti pistoli Sata 100B Rp s tryskovou sadou 1.4. Pro ty co se boji ze na lak je to moc tak 1.3...Cca za 5700 Kč. Jo a osvědčilo se mi strikat dily nastojato. Je tam mnohem min bordelu. Jen je riziko, , že to stece. Takže kdo strika poprvé nalezato, tomu kdo uz si pohlida aby to nestejkalo nastojato. Tak ať mi Franik napíše co placam za nesmysly.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3818
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lakování auta
Pistole nemá být zavislá zda je tam málo nebo hodně barvy. O jednosložkový barvě bych v dnešní době ani neuvažoval. Díl na ležato sice chytne víc smetí, ale zas můžeš dát víc laku který se lépe sleje aniž by se utrhnul a stekl. Po zaschnutí můžeš 2500 brusným papírem rozbrousit a rozleštit. Pokud dáš laku málo tak ho proleštiš nebo bude znát nedostřik připadně struktura. Stejně v tomto počasí stříkat v domácích podmínkách nejde, barvy schne dřív než dopadne na díl. V typech pistolí ti neporadím. Ale SATou nic neskazíš. Já mám Kovofinišku.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2138
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lakování auta
Právě, že pistole nemá být závislá na tom kolik v ní je barvy. Ta moje Kovofiniška AS1001 ale byla. S tou Satou konečně neřeším furt pomeranč a nastavení. Stříkám širší obraz takže to jde i rychleji a mnohem rovnoměrněji. Tu Kovofinišku si nechám na plnič. Na to je dobrá. a stříkat se dá. Ráno v 5 Vědět dřív jakej rozdíl dokáže udělat pistole tak s ničím za 3000 nstrácím čas. Je možný, že profík to stejně udělá líp i horší pistolí, ale jako amatérovi mi ten rozdíl připadá obrovskej.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Re: Lakování auta
Co řikáte na lakování do ztracena? Při couvání sem dloubnul karoserii, známej mi řek, že to vytáhne a nechá nalakovat do ztracena, ale slyšel sem, že to je po nějaký době viditelný a nepěkný
edit:
Obrázek klik
edit:
Obrázek klik
Spider 3.0 V6 12v
MiTo 1.6JTDm
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO ˟²| GT 1.9JTDm ˟²| 159 1.9JTDm 8V | 147 Q2 | Abarth 500 esseesse |Giulietta QV |
MiTo 1.6JTDm
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO ˟²| GT 1.9JTDm ˟²| 159 1.9JTDm 8V | 147 Q2 | Abarth 500 esseesse |Giulietta QV |
Re: Lakování auta
Když budeš chtít tak to vždy najdeš, i kdyby ti stříknul celej nárazník.
Ale nějak to jde. Zbrousit, stříknout, zbrousit, vyleštit a lak a ten zase zaleštit (ale tak, aby si ho neprobrousil až na barvu).
Ale nějak to jde. Zbrousit, stříknout, zbrousit, vyleštit a lak a ten zase zaleštit (ale tak, aby si ho neprobrousil až na barvu).
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: Lakování auta
O nárazník mi nejde, vadí mi ta promáčklina nad nim. Nárazník je na opravu snazší :-) trochu se bojím, aby se po vytahnuti nezačala loupat barva
Spider 3.0 V6 12v
MiTo 1.6JTDm
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO ˟²| GT 1.9JTDm ˟²| 159 1.9JTDm 8V | 147 Q2 | Abarth 500 esseesse |Giulietta QV |
MiTo 1.6JTDm
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO ˟²| GT 1.9JTDm ˟²| 159 1.9JTDm 8V | 147 Q2 | Abarth 500 esseesse |Giulietta QV |
Re: Lakování auta
Mam na prednim narazniku popraskany lak a nekde uz se zacal loupat. Jaky je presny postup , kdyz s tim budu chtit neco udelat. Musim tu barvu komplet odrbat?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Lakování auta
Hele Richie- na tohle jsem už odpovídal před časem právě tobě jinde ,ale zopáknu to :-)
-základ je sehnat opravdu slušnou kvalitní barvu-ev.metlu a klar,na nárazník radši určitě tvrdej, jen s průměrným materiálem udělá kvalitu jen opravdovej profík, na druhou stranu s hodně kvalitní metlou-barvou a klarem udělá slušnej výsledek při dodržení postupu i zručnej začátečník. Čili ne barvu která stojí nějakou tu stovku , podle hesla" taky to drží , spray taky stříká a ušetřím,vždyť odstín podle čísla je skoro ten samej",namíchanou podle čísla někde při reklamní akci v marketu..
Kvalitní metly, kterou ti připraví co se odstínu a zrna týká profík podle reálnýho stavu povrchu auta, na nárazník budeš potřebovat tak cca 2 decky...stav se za někým, kdo barvy opravdu dělá, používám osobně Nexu..zlatej střed, žádnej sajrajt za pár stováků litr a na to že je to vodou ředitelný, nijak ti to v týhle cenový hladině už život komplikovat nebude. Příprava je základ, o tom se píše hodně, pokud to většinou plošně drží, jen pořádně rozbrousit excentrem.Zrnitosti a postup nebudu vypisovat,jinde Franik a RV147 atd. toho napsali dost, prostě vezmeš to poctivě kde to jde skoro samo dolů až na holej materiál,jinak to budeš brzo dělat znova , pak dáš ev. odpovídající kvalitní základ, natmelíš podle potřeby dvousložkou vybroušíš všechny nerovnosti nejlépe ručo..jak pako pořád dokola, dokud to nebude zrcadlo bez jediný byť malý rejhy.To je naprosto zásadní..pak podle potřeby dáš stříkací tmel, znova brousit, pak přijde plnič a už následuje metla..
.....................
Dělal jsem naposled takhle nárazník u Z3 /žena asi při parkování lízla čelně nečekaně vysokej obrubník , trochu si kousnul,ne poprvé a slušnej výsledek. Výslednej odstín i zrno lepší, než od profíka co ho na lízátku lokálně dělal v rychlolakovně minule, ten si moc nepohrál-taky za těch pár kaček toho sra.ní, kdo by se divil..
za další-nechtěl jsem nárazník sundavat,zrovna u tohohle báva je to totální opruz..takže jen důkladně zalepit, skalpel páska atd a povolit světlomety, vyndat mřížku blinkry..pokud to sundáš z auta a odstrojíš, je to o to lepší a pohodlnější práce...
........................
Pokud to budeš dělat sám, vezmi ten nárazník beze strachu radši celej-pro malou lokální pitomost jinak zajeď radši do rychlolakovny--částečnou opravu sám rozumně nedáš, určitě ne na poprvé.
Postup stříkání barvy-metly:
1. dáš záprach--ne hned lití do plnejch...to nevynechej
2. dáš bez velkýho prodlení " lití do plnejch "
3. následuje záprach--tady se dělá na metle estetika-pokládá zrno,/ je potřeba si to vyzkoušet případně jak to funguje dopředu někde vedle a porovnat s vrstvou na autě./
4. po naschnutí následuje další kolečko záprach klarem
5. plná klar
Pokud si něco neposr.al,třeba stejkance atd., máš v podstatě to hlavní za sebou.
Po rozumným vyzrání přelízneš něčím z řady 3M, emulze zvolíš podle toho, jak jsi se s tím popasoval...myslím tím chyby
/záprach na vrchnim klaru, stejkance, pomeranč a další radosti
Nebo je možný použít na srovnání třeba Fareclu v šarži G3, pak G10 ..
Podle situace.Tou třeba Fareclou G10 bych vzal nakonec asi celý auto, aspoň to sjednotíš.
Stejně dobře poslouží i řada 3M nebo další řady jinejch výrobců--prostě to ve dvou krocích rozleštíš..pokud jsi byl hodně pečlivej, bude stačit i jeden krok .
....................................
Trefit barvu včetně estetiky stárnutí, je alchymie--vyplatí se stavit fakt u profíka, stejně tak je docela kumš "položit zrno" při stříkání..
Se slušnou pistolí-ne z Baumaxu- to dáš s kvalitním materiálem typu Nexa v klidu slušně i na poprvé-..
Pokud budeš stříkat v garáži vyhřej to, ať ti někde v chladu na studeným průvanu nejedou stejkance při nestejným prosychání vrstev..
Určitě garáž před stříkáním zakrop, aby prach spadnul ve vzduchu na minimum,ukliď si tam a pokud máš pračku vzduchu, na den před stříkáním ji pust.
Na vodou ředitelnou metlu stačí v nouzi jen jednoduchá rouška, na klar to možná nebude stačit podle typu, maska je lepší..
/Ve finále si budeš nejspíš nadávat, žes na tom strávil hromadu času../
Když vezmeš "tvrzej klar" na vršek -3 decky? a dvě decky metly, měl bys to v klidu dát.
Pokud neodflákneš přípravu, která musí být opravdu pečlivá, bude nárazník vypadat slušně--pořád to není na začátek haupna, tam se neschová nic.
Měsíc na silnici , pár kamínků a přestaneš se stresovat pro případný "minichybky"..
Pokud se stavíš u lakýry, bude to stát pár tisíc, pokud to budeš dělat sám, bude to stát hromadu času, pokud nemáš praxi a
ušetříš možná trocha peněz,ne času :-)
-- zas se můžeš hřát pocitem určitý "soběstačnosti"..a elementární zručnosti.
Nevýhoda dát to "profíkovi" spočívá v tom, že bude chtít ve dvou případech ze tří ojebat materiál a bude spoléhat na praxi, kterou to bude dohánět.Takže barvu-metlu+ klar mu dáš do ruky a řekneš, čím to udělá.
Následujou keci-- máme svoje bla, bla, bla..neber--jsou to na 50-70procent na tyhle dílčí opravy většinou levný srač.ky, na celolak už je to jinak. /logicky náklady se do ceny promítaj..a na jednom díle toho masa zas moc na kosti není/
Když si přineseš materiál, neušetříš, budou remcat..a sr.át případně na to, pokud je neznáš třeba osobně, aby ti dokázali, že jsi totální jelito a nerozumíš tomu, a můžeš si za to sám :-).
Čili v tom je hlavní důvod to martirium samoopravy podstoupit.Tvrzenej klar na nárazníku oceníš..
Pokud se dohodneš s borcem přes barvy, nemusí to být ve finále v podstatě i na poprvé zběžně k poznání. /Nakonec až to budeš dělat dokola furt, ocení tě časem i profík//Profíci budou mít samozřejmě hromadu výhrad :-), ale i v zakropený garáži tenhle postup stačí na slušnej výsledek./
Na ten klar radši opravdu masku :-), není při tom většinou moc vidět ..a zdraví máš jedno..
-základ je sehnat opravdu slušnou kvalitní barvu-ev.metlu a klar,na nárazník radši určitě tvrdej, jen s průměrným materiálem udělá kvalitu jen opravdovej profík, na druhou stranu s hodně kvalitní metlou-barvou a klarem udělá slušnej výsledek při dodržení postupu i zručnej začátečník. Čili ne barvu která stojí nějakou tu stovku , podle hesla" taky to drží , spray taky stříká a ušetřím,vždyť odstín podle čísla je skoro ten samej",namíchanou podle čísla někde při reklamní akci v marketu..
Kvalitní metly, kterou ti připraví co se odstínu a zrna týká profík podle reálnýho stavu povrchu auta, na nárazník budeš potřebovat tak cca 2 decky...stav se za někým, kdo barvy opravdu dělá, používám osobně Nexu..zlatej střed, žádnej sajrajt za pár stováků litr a na to že je to vodou ředitelný, nijak ti to v týhle cenový hladině už život komplikovat nebude. Příprava je základ, o tom se píše hodně, pokud to většinou plošně drží, jen pořádně rozbrousit excentrem.Zrnitosti a postup nebudu vypisovat,jinde Franik a RV147 atd. toho napsali dost, prostě vezmeš to poctivě kde to jde skoro samo dolů až na holej materiál,jinak to budeš brzo dělat znova , pak dáš ev. odpovídající kvalitní základ, natmelíš podle potřeby dvousložkou vybroušíš všechny nerovnosti nejlépe ručo..jak pako pořád dokola, dokud to nebude zrcadlo bez jediný byť malý rejhy.To je naprosto zásadní..pak podle potřeby dáš stříkací tmel, znova brousit, pak přijde plnič a už následuje metla..
.....................
Dělal jsem naposled takhle nárazník u Z3 /žena asi při parkování lízla čelně nečekaně vysokej obrubník , trochu si kousnul,ne poprvé a slušnej výsledek. Výslednej odstín i zrno lepší, než od profíka co ho na lízátku lokálně dělal v rychlolakovně minule, ten si moc nepohrál-taky za těch pár kaček toho sra.ní, kdo by se divil..
za další-nechtěl jsem nárazník sundavat,zrovna u tohohle báva je to totální opruz..takže jen důkladně zalepit, skalpel páska atd a povolit světlomety, vyndat mřížku blinkry..pokud to sundáš z auta a odstrojíš, je to o to lepší a pohodlnější práce...
........................
Pokud to budeš dělat sám, vezmi ten nárazník beze strachu radši celej-pro malou lokální pitomost jinak zajeď radši do rychlolakovny--částečnou opravu sám rozumně nedáš, určitě ne na poprvé.
Postup stříkání barvy-metly:
1. dáš záprach--ne hned lití do plnejch...to nevynechej
2. dáš bez velkýho prodlení " lití do plnejch "
3. následuje záprach--tady se dělá na metle estetika-pokládá zrno,/ je potřeba si to vyzkoušet případně jak to funguje dopředu někde vedle a porovnat s vrstvou na autě./
4. po naschnutí následuje další kolečko záprach klarem
5. plná klar
Pokud si něco neposr.al,třeba stejkance atd., máš v podstatě to hlavní za sebou.
Po rozumným vyzrání přelízneš něčím z řady 3M, emulze zvolíš podle toho, jak jsi se s tím popasoval...myslím tím chyby
/záprach na vrchnim klaru, stejkance, pomeranč a další radosti
Nebo je možný použít na srovnání třeba Fareclu v šarži G3, pak G10 ..
Podle situace.Tou třeba Fareclou G10 bych vzal nakonec asi celý auto, aspoň to sjednotíš.
Stejně dobře poslouží i řada 3M nebo další řady jinejch výrobců--prostě to ve dvou krocích rozleštíš..pokud jsi byl hodně pečlivej, bude stačit i jeden krok .
....................................
Trefit barvu včetně estetiky stárnutí, je alchymie--vyplatí se stavit fakt u profíka, stejně tak je docela kumš "položit zrno" při stříkání..
Se slušnou pistolí-ne z Baumaxu- to dáš s kvalitním materiálem typu Nexa v klidu slušně i na poprvé-..
Pokud budeš stříkat v garáži vyhřej to, ať ti někde v chladu na studeným průvanu nejedou stejkance při nestejným prosychání vrstev..
Určitě garáž před stříkáním zakrop, aby prach spadnul ve vzduchu na minimum,ukliď si tam a pokud máš pračku vzduchu, na den před stříkáním ji pust.
Na vodou ředitelnou metlu stačí v nouzi jen jednoduchá rouška, na klar to možná nebude stačit podle typu, maska je lepší..
/Ve finále si budeš nejspíš nadávat, žes na tom strávil hromadu času../
Když vezmeš "tvrzej klar" na vršek -3 decky? a dvě decky metly, měl bys to v klidu dát.
Pokud neodflákneš přípravu, která musí být opravdu pečlivá, bude nárazník vypadat slušně--pořád to není na začátek haupna, tam se neschová nic.
Měsíc na silnici , pár kamínků a přestaneš se stresovat pro případný "minichybky"..
Pokud se stavíš u lakýry, bude to stát pár tisíc, pokud to budeš dělat sám, bude to stát hromadu času, pokud nemáš praxi a
ušetříš možná trocha peněz,ne času :-)
-- zas se můžeš hřát pocitem určitý "soběstačnosti"..a elementární zručnosti.
Nevýhoda dát to "profíkovi" spočívá v tom, že bude chtít ve dvou případech ze tří ojebat materiál a bude spoléhat na praxi, kterou to bude dohánět.Takže barvu-metlu+ klar mu dáš do ruky a řekneš, čím to udělá.
Následujou keci-- máme svoje bla, bla, bla..neber--jsou to na 50-70procent na tyhle dílčí opravy většinou levný srač.ky, na celolak už je to jinak. /logicky náklady se do ceny promítaj..a na jednom díle toho masa zas moc na kosti není/
Když si přineseš materiál, neušetříš, budou remcat..a sr.át případně na to, pokud je neznáš třeba osobně, aby ti dokázali, že jsi totální jelito a nerozumíš tomu, a můžeš si za to sám :-).
Čili v tom je hlavní důvod to martirium samoopravy podstoupit.Tvrzenej klar na nárazníku oceníš..
Pokud se dohodneš s borcem přes barvy, nemusí to být ve finále v podstatě i na poprvé zběžně k poznání. /Nakonec až to budeš dělat dokola furt, ocení tě časem i profík//Profíci budou mít samozřejmě hromadu výhrad :-), ale i v zakropený garáži tenhle postup stačí na slušnej výsledek./
Na ten klar radši opravdu masku :-), není při tom většinou moc vidět ..a zdraví máš jedno..
Re: Lakování auta
No ty vogo To abych vystudoval vysokou skolu a nakoupil milion veci Koupim v drogosce stribrenku na disky a je to. Nechci nijak znehodnocovat moji alfu, ale je to stary krap a kosmetickych, i jinych nedostatku ma milion. Takze se takle mazlit s naraznikem, kterej mi hned druhej den na parkovisti u Tesce nekdo zase ojebe, by se mi teda nechtelo. Takze to asi odstrojim a dam to lakyrnikovi nebo sezenu na vrakaci jinej neodrenej. Pac to mozna vyjde levneji...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
- Franik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3818
- Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
- Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lakování auta
necetl jsem to po honzovi cely ale zaklad je jeden pokud probrousis az na plast musis pouziit zaklad na plasty jinak se ti to oloupe, ten zaklad ten plast narusi. Pokud pouzijes vodovku musis ji dobre vysusit jinak pod lakem zacne voda delat bubliny pri doschnuti.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts
Re: Lakování auta
na kolik to tak vyjde kdyz si to necham nastrikat v lakovne nekde ? cely naraznik ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Lakování auta
Většinou 2500 za díl
Re: Lakování auta
ok..dikec...takze zatim koupim fakt nejakou stribrenku, protoze ted nejdriv poresim funcknost auta a pak si az budu hrat s "krásnem"
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...
Re: Lakování auta
Honza: kolega začíná amatérsky lakovat a ptá se na nějaký zdroj pro studium, značky laků, chemie atd. Díky
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host