Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Odpovědět
Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 843
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: Hvizdani turba

Příspěvek od Erik166 » 29.11.2013, pát 23:15

Kobla156 píše:
Radim píše:Richie: nemelo by piskat napr hned od volnobehu,podle me..navic je rozdil mezi pohvizdovanim (hvizdanim) a piskanim :-) chapu ze kdyz to nemam moznost akusticky potvrdit je to sporne slovickareni ale resil jsem podobny problem v octavii a vim o cem mluvim.ten zvuk je odlisny a zejmena jeho intenzita je jina.kdyz neni neco ok bylo to ve skodovce jako kdyz mas turbinu hned pod otackomerem :-) ..
btw,kdo dela ty repase - jakykoliv turboservis? v Praze tusim nejake dobre jsou..



Věř že když bude turbo v čudu tak to poznáš :D já to zažil... turbo už mělo odsloužíno a potom to pískalo jako meluzína ( doslova a do písmene ) :smt026 :smt041

Ale jinak se chci zeptat hvízdne si cca od 1800-2200 otáček, je to správně, nebo je to počátek toho připravovat se na výměnu? :(
To že ti turbo píska pri nabehu nemusí byť tým že odchádza. často je to sposobene len tym ze predchadzajuci majitel setril na vymene vzduchoveho filtra. Turbo si potom nasava prach a iny bordel ktory obrusi hrany na lopatkach a potom turbo lubi pískať. Nieje na tom nic strasne,ide len o zvukovy prejav. Píska aj mne a píska aj to co som hore na fotkach čistil.
BTW: ja osobne si turbomotor bez toho typickeho piskania ani neviem predstavit :smt020
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 843
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Erik166 » 29.11.2013, pát 23:22

Kobla156 píše:
Erik166 píše:Kolegovi netahala alfa tak sme sa jej pozreli na fén *varim varim
Vysledok je sakra poznat.
Eriku ? Mám takový problém mám mojí alfu pár týdnů, ale přijde mi že nejede tak rychle jak má? Když chci dosáhnout větší rychlosti jak 160 km/h musí se točit i jiné kvalty? :( nebo stačí kdyžtak jen 4. př. stupeň? :)
Díky moc, nevím si s tím moc rady

Aku mas alfu? Ja som na mojej este nezistoval maximalku na konkretnych prevodoch,ale pokial mas 6q tak pri zaradenej 5tke a rychlosti okolo 100km/h po pridani bez problemov taha az niekde pri 160.potom zadelim 6tku a viac zrychlovat nemusim .
pri starom turbe ktore malo K.O variabilitu to auto nedokazalo dosiahnut 180km/h ani ked som tocil vsetky kvalty do maxima
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v

Kobla156
Uživatelský avatar

Příspěvky: 43
Registrován: 19.11.2013, úte 20:47

Re: Hvizdani turba

Příspěvek od Kobla156 » 30.11.2013, sob 21:39

BTW: ja osobne si turbomotor bez toho typickeho piskania ani neviem predstavit :smt020[/quote]


No to já taky, ale už sem zažil když turbo pískalo tak jak nemělo tak sem se radši zeptal .... :) díky za odpověď Eriku
AR 156 1.9 JTD 85Kw Sportwagon 2002
AR 156 2.4 JTD 110Kw Sportwagon 2002
AR 156 2.4 JTDm 129Kw Sportwagon 2004
AR 156 1.9 JTDm 110 Kw Crosswagon 2005
AR 156 2.4 JTD 110 Kw Sportwagon 2002

Kobla156
Uživatelský avatar

Příspěvky: 43
Registrován: 19.11.2013, úte 20:47

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Kobla156 » 30.11.2013, sob 21:42

Eriku mám AR 156 Sportwagon, 1.9 JTD 85kw, rok výroby 2002... 5 kvalt :) :smt026 :smt026 :smt041 :smt041
Ještě jsem pětku netočil 4500 otáček ... bylo mi jí líto, tak se ptám kolik bych jí mněl " trápit" aby to dosáhlo, popřípadě do kolika točit jednotlivý stupně :) :wink: :drivers:
AR 156 1.9 JTD 85Kw Sportwagon 2002
AR 156 2.4 JTD 110Kw Sportwagon 2002
AR 156 2.4 JTDm 129Kw Sportwagon 2004
AR 156 1.9 JTDm 110 Kw Crosswagon 2005
AR 156 2.4 JTD 110 Kw Sportwagon 2002

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Radek156 » 1.12.2013, ned 19:22

Co je to "typické" pískání u turba ? :smt013 mě turbo nijak nepíská...zatím :smt033

http://www.youtube.com/watch?v=-h8v8CnFQAw

http://www.youtube.com/watch?v=KxI_IFgRanw
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

Kobla156
Uživatelský avatar

Příspěvky: 43
Registrován: 19.11.2013, úte 20:47

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Kobla156 » 1.12.2013, ned 19:51

Mě si jen "pokvikne při 1800- 2000 otáčkách a potom je klid, ale jinak nějak tak jsem to mněl u mého předešlého auta :D než sem ho vyměnil
AR 156 1.9 JTD 85Kw Sportwagon 2002
AR 156 2.4 JTD 110Kw Sportwagon 2002
AR 156 2.4 JTDm 129Kw Sportwagon 2004
AR 156 1.9 JTDm 110 Kw Crosswagon 2005
AR 156 2.4 JTD 110 Kw Sportwagon 2002

Liwika19
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1609
Registrován: 22.8.2010, ned 19:09
Bydliště: Zvolen - Praha

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Liwika19 » 1.12.2013, ned 19:59

tak tie videa su silna kava...mne takto nepiskalo ani stare a to som mala jeden zub na lopatke odlomeny :-D
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...

11bruno4
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 113
Registrován: 30.11.2012, pát 07:16

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od 11bruno4 » 28.12.2013, sob 15:27

Nedavno mi alfa dvakrat spadla do nouzaku chyba byla vysoky tlak turba/peplnovaci tlak.Snimac tlaku jsem uz vic krat cistil ale vypada ze ma uz dost zasebou.naa diagnostice to zhruba sedi ikdyz mirne kolisa ale dalo by se rict ze je porad tlaci malinko vic nez teoreticke mnozstvi.ta tycka co je u turba na regulaci nebo naklapjeni lopatek nebo na coto je ta chodi normalne neni zasekla. Mam zainvestovat a koupit novy snimac tlaku nebo mam chybu hledat jeste jinde? Dik
Alfa 159 2.4 JTDm

EX Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 16V 2003

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Ladis » 28.12.2013, sob 16:13

Od někoho pučit a zkusit to prohodit, ať zbytečně za něj nevykazuješ prachy.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

11bruno4
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 113
Registrován: 30.11.2012, pát 07:16

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od 11bruno4 » 28.12.2013, sob 16:23

Nemam od koho ;)
Alfa 159 2.4 JTDm

EX Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 16V 2003

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 843
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Erik166 » 28.12.2013, sob 20:32

Si si isty ze ti ta regulacia chodit tak jak ma?
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Ladin 164V6 » 28.12.2013, sob 20:49

Takhle se chova zatuhla regulace.
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od yan.ko » 28.12.2013, sob 21:10

Muze to byt i rozhozena kalibrace VNT - spatne nastavena delka tahla
Alfa Romeo Perfection

11bruno4
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 113
Registrován: 30.11.2012, pát 07:16

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od 11bruno4 » 29.12.2013, ned 13:53

Jisty jsi nejsem tahlo trochu jezdi ale jestli tak jak ma to nevim, jak to zjistim?
Alfa 159 2.4 JTDm

EX Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 16V 2003

david304
Uživatelský avatar

Příspěvky: 56
Registrován: 23.6.2013, ned 22:00
Bydliště: Kladruby u Stříbra

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od david304 » 30.12.2013, pon 22:48

Jak jsem tam ty videa tak to mám stejný zvuk, ale turbo táhne normálně...možná teda že se mi to jen zdá protože to je mů j první turbodiesel :) :roll:

11bruno4
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 113
Registrován: 30.11.2012, pát 07:16

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od 11bruno4 » 3.1.2014, pát 15:00

Ja jsem tu regulaci vytahnul ven a procistil ale nevim jak daleko tu tycku zasroubovat jak nastavit tu delku tahla zatim to mam jen tak odoka
Alfa 159 2.4 JTDm

EX Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 16V 2003

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 843
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Erik166 » 3.1.2014, pát 17:23

To tiahlo nastav tak, aby ti pri zakladnej polohe variability islo tiahlo nasunut na capik a zaistit segerkou. Ak to chces mat presne nastavene,napoj budik tlaku turba do sania a zmeraj max plniaci tlak. Ak je nizky tak tiahlo zasrobovanim skrat.
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v

11bruno4
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 113
Registrován: 30.11.2012, pát 07:16

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od 11bruno4 » 4.1.2014, sob 00:22

Ja tam capik ani segerovku nikde nemam to bylo asi na starsi verzi ja mam 1.9jtdm a podle FES mam tlak vysoky takze bych to tahlo mnel prodlouzit? A zakladni polohu myslis na regulaci ?kdyz je ta tycka uplne navrchu ,kdyz je vypnuty motor nebo je zakladni polohu tycky na turbu je tam takovy doraz na spodu.muzete mi to nekdo vysvetlit jako debilovy :D nekde sem cetl ze ma byt 2mm v predpeti ale kdy je v predpeti a kdy ne taky nevim
Alfa 159 2.4 JTDm

EX Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 16V 2003

Radek156
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 206
Registrován: 8.4.2008, úte 15:27
Bydliště: Havlíčkův Brod , ČR

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Radek156 » 4.1.2014, sob 18:39

11bruno4 píše:Ja jsem tu regulaci vytahnul ven a procistil ale nevim jak daleko tu tycku zasroubovat jak nastavit tu delku tahla zatim to mam jen tak odoka
Spíš než samotné táhlo v baňce můžou zadrhávat lopatky, a ty jsi asi nečistil....
11bruno4 píše:Ja tam capik ani segerovku nikde nemam to bylo asi na starsi verzi ja mam 1.9jtdm a podle FES mam tlak vysoky takze bych to tahlo mnel prodlouzit? A zakladni polohu myslis na regulaci ?kdyz je ta tycka uplne navrchu ,kdyz je vypnuty motor nebo je zakladni polohu tycky na turbu je tam takovy doraz na spodu.muzete mi to nekdo vysvetlit jako debilovy :D nekde sem cetl ze ma byt 2mm v predpeti ale kdy je v predpeti a kdy ne taky nevim
Pokud máš vysoký tlak , tak táhlo vyšroubuj - prodluž a zajisti matičkou. Jestli jsi nehýbal s dozazovým červíkem tak táhlo seřiď tak, aby přesně dosedlo na toho červíka při nastartovaném motoru na volnoběh. Povol ho víc aby jsi tam měl mezeru mezi táhlem a dozazem a pak to přitáhni přesně na ten doraz při nastartovaném motoru. Na nějaké předpětí se vys....... Turbo se seřizuje oproti podtlaku. N75 ti dá podtlak 0,6b a táhlo se zatáhne na doraz.
1.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Stage 2 260 HP
2.Alfa 156 SW 2,4 M-JET Chip 215HP
3. Alfa Giulietta Veloce 2019 125kw TCT +Chip
®Alfatuning.sk / CZ Pobočka - Havlíčkův Brod , Chotěboř

11bruno4
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 113
Registrován: 30.11.2012, pát 07:16

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od 11bruno4 » 5.1.2014, ned 23:04

Diky radku ted to sedi jak prdel na hrnci:) tebe je tu skoda ;)
Alfa 159 2.4 JTDm

EX Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 16V 2003

hugoV6

Příspěvky: 19
Registrován: 2.4.2013, úte 14:11

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od hugoV6 » 20.1.2014, pon 16:59

Zdravíčko.

Jestli se něco takového už diskutovalo, tak předem sorry, ale skončil jsem na 20te stránce a pak mi to nedalo nenapsat :)

Po prodání V6tky a přejití na diesela pozoruju jednu věc u které nevím, jestli je úplně normální, ale spíš bych řekl že ne.. Jedná se o 156 2.4jtd 103kw. Tlačí normálně, od cca 1.5tis otáček začne zabírat a kolem 2tis už tlačí maximum(nemám ještě dodělanej tlak turba, takže přesný hodnoty bůh suď). Věc je ta, že jak se blížím ke 3tis otáčkem, tak motor sebou tak 2x lehce pocukne (popsal bych to asi jak kdybych atakoval u benzína maximální otáčky a dál to prostě nechce) a pak o něco míň táhne. Žádná diskotéka v podání kontrolek na palubce se neděje. Mohl by to být případ zde popisovaného overboostu? Jediný, co mi k tomu nesedí je fakt, že prostě žádná kontrolka se nerožla za provoz auta, co ho teď mám...

Zapomněl jsem dodat, že auto nehulí, turbo nehzvízdá ani nekňučí a než se dostane k oné zmiňované hranici 3tis. otáček, tak jede jak ďábel a táhne do sedaček

Díky za odpověďi

alfaromeo1

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3725
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Ladis » 20.1.2014, pon 18:43

To může dělat klidně i váha, ale bez diag. je to jen teoretizování :smt102
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

hugoV6

Příspěvky: 19
Registrován: 2.4.2013, úte 14:11

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od hugoV6 » 20.1.2014, pon 20:39

Oukej, takže jednoduše sebou vzít diagnostiku a za jízdy sledovat, co to píše. Až bude po bádání, napíšu, co to bylo.

Erik166
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 843
Registrován: 28.7.2012, sob 17:46
Bydliště: Piešťany SVK

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od Erik166 » 20.1.2014, pon 21:07

suhlasim. chce to log za jazdy a sledovat hodnoty.
inac velmi podobne sa chovala za jazdy aj kamosova 156ka. do 3000otacok tahala a potom nic. a kontrolka ziadna. pricina? zamrdana regulacia na turbe, lopatky boli natocene zrovna v tak optimalnej polohe ze to nehadzalo do nudzaku ale taktiez to nezaberalo hned odspodu. po vycisteni a rozbehani turba auto taha pekne odspodu a tah je citit aj po 3000otackach :smt023
Alfa Romeo 156 GTA momentálne v kompletnej rekonštrukcii
ex.Alfa Romeo 156sw 3.0V6 24v
ex.Alfa Romeo 156fl 2.4jtdm20V
ex.Lancia Thesis 3.0v6 24v
ex.Alfa Romeo 156sw 1.9jtd 85kw
ex.Alfa Romeo 147 1.9jtd 85kw
ex.Lancia Thesis Emblema 2.4jtd 20v

hugoV6

Příspěvky: 19
Registrován: 2.4.2013, úte 14:11

Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)

Příspěvek od hugoV6 » 20.1.2014, pon 21:16

Tohle mě napadlo jako první, když jsem zjisitl, že to má naklápěcí lopatky a bývalý majitel říkal, že s tím jezdil střídmě a nebyl žádnej závodník. Tak mě hned napadlo, že je to zakarbonovaný a že to bude zatuhlý asi ... Ač byl profesionální řidič ...

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host