vačky u 3.0 12v a jejich problémy
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
Co bych za to dal, abych neměl hydro.. To by se to pak točilo
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172
Clio Sport 172
- Marcel Nera
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
- Bydliště: Neratovice
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
s tim se počítalo že bude problém a potřeba ho řešit. vůle jsem stáhnul pod doporučenou mez a šicí stroj se významně ztišil, no ale očekávám další úbytek materiálu a návrat :-) 24v jsem měl ve 166 a ten je proti tomuhle tichej jako šepot květin :-) a tak bych viděl cestu tímhle směrem :-)
než blbou mechaniku s vahadlama, to radši hydro :-) do 7500ot hydro stíhá v celku bez trablí, když potřebuješ točit víc, předělej to na mechaniku, výhodou je že bezvahadlovou :-)
než blbou mechaniku s vahadlama, to radši hydro :-) do 7500ot hydro stíhá v celku bez trablí, když potřebuješ točit víc, předělej to na mechaniku, výhodou je že bezvahadlovou :-)
italofil
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8674
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
Ty vůle tam nejsou předepsané jen tak pro nic za nic a i se správnými vůlemi to moc nevydrží. Jestli jsi to ještě stáhnul, tak to půjde o to rychleji, navíc, jak sám píšeš, na zvuku se to nijak výrazně neprojeví... Ale jestli plánuješ 24V, tak je to zbytečná debata
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- Marcel Nera
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 25.12.2010, sob 15:24
- Bydliště: Neratovice
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
šicí stroj zmizel, malé vůle prospěly. ono to co jsem tam naladil stejnak není reálné protože v těch vyzobaných zdvihátkách měrka lže jako stará černoška. šicí stroj je daný tím, že vačka pleská o zdvihátko = velká vůle. zmenšením jsem jen trochu víc rozevřel diagram a tím že vačka už nepleská, bude to mít vliv spíš pozitivní než nagativní. jednou se možná dovíme že se někdo upsal a že ta vůle měla být měřená mezi ventilem a vahadlem a ne u vačky :-) :-) :-)
italofil
- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4869
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
tomu upsani bych moc neveril.... no ja jsem sam zvedav, az na tu svou kouknu jak na tom budou vacky
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
vůle mezi vahadlem a ventilem je logická skoro u všech motorů... v opačným případě máš docela brutální toleranční řetězec, do kterýho musíš počítat i pružnost vahadla a tyčky (kdo někdy řešil rozvody na škodárně točící 8000 ví o čem píšu... tam se lehce zohejbyný tyčky měněj poměrně často )
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
Zdravím, měl bych prosbičku. Mám taky 3,0 V6 12V, ale ve Spideru. Neví tady někdo, jestli jsou ty motory stejné, resp. vačky? Taky mám problém s vydíráním, nadzviháky už jsem sehnal, ale vačku nemůžu dohonit. Vím o špatné 164 s tímto motorem, tak jestli by pasovala nebo ne. Díky za případnou odpověď!
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8674
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
Vaček bylo víc typů, myslím že sedět nebude. Navíc pochybuju, že na starým motoru bude zdravá vačka.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
Díky za odpověď. No ta 164 jde krásně čistě právě, takže by nemusela být špatná...
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8674
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
Moje byla před go označována jako nejtišší 12V a zdvihátka byly na kaši a vačky chycený...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
No hezký... Sháním vačku, ale nemůžu jí nikde sehnat. Možná mi asi nezbyde nic jinýho, než zkusit nechat přebrousit tu starou a znovu jí nechat pocementovat. Ale mám strach, že to nevydrží...
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8674
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
Na podzim ti povím, co to vydrží. Řešil jsem to totiž přesně tak a na podzim se chystám na kontrolu vůlí a vaček. Bude to mít najeto ca 10tis km.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
pokud vím tak přes výprodej dílů od Fiatu se taková vačka na Spidera 12v dá koupit tak za 2500.... Sháněl jsem ji pro Crashtu, už si to nepamatuju....Paolo píše:Zdravím, měl bych prosbičku. Mám taky 3,0 V6 12V, ale ve Spideru. Neví tady někdo, jestli jsou ty motory stejné, resp. vačky? Taky mám problém s vydíráním, nadzviháky už jsem sehnal, ale vačku nemůžu dohonit. Vím o špatné 164 s tímto motorem, tak jestli by pasovala nebo ne. Díky za případnou odpověď!
O způsobu jak to sehnat tady ví spousta lidí, tak snad ti někdo z nich pošle SZ a vysvětlí co a jak.... já na to fakt čas nemám, ale on se někdo ochotný určitě najde
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
Jo tak to by bylo moc fajn, kdyby se někdo takovej našel...
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
Fajn to budeš hodnej, vcelku by mě to zajímalo.Hampice píše:Na podzim ti povím, co to vydrží. Řešil jsem to totiž přesně tak a na podzim se chystám na kontrolu vůlí a vaček. Bude to mít najeto ca 10tis km.
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3584
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
Válí se mi tu jedna zbrusu nová origo zabalená vačka na 3.0 12V s OE číslem 60579047. Na můj motor bohužel nepasovala (profil vypadal stejný, ale hřídel byla kratší), kupoval jsem spíš pokusně. Mrkni tedy do ePeru a pokud na Tvůj motor pásne, domluvíme se .
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
Bezva, to je super zpráva. Tobě nešla do Spideru nebo 164? To výrobní číslo je přímo na ní? Nevím, co znamená ePer...
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3584
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
Kupoval jsem to pokusně do 164. ePer je origo katalog dílů, podle kterého se dá podle VIN zjistit co tam patří. To číslo je přímo katalogové číslo dílu.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
Super díky! V pondělí až se dostanu k autu a k techničáku hned na to mrknu!!
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
Tak bohužel, ta vačka je na 164, ale díky za nabídku...
- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4869
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
tak i takovéto případy se najdou , takže jsem na tom ještě dobře.
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4869
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Re: vačky u 3.0 12v a jejich problémy
Tak, dneska premereno hodinkama a jedna vacka je v poradku . to se ty palce jen prelesti, horsi druha vacka u ktere je jeden palec proste sedreny o 0,3 mm , coz je uz si myslim hodne. Nejaké napady co s tim ? je ten palec stale jeste dostatecne tvrdy, ze by se to jen prelestilo a zmensila se treba na tom ventilu vule na 0,3 mm ?
vačka 3031
- 6,48
- 6,49
- 6,42
vačka 3033
- 6,36
- 6,46
- 6,09
Jedna se o vacku, ktera je z pohledu ridice v leve hlave u 164 je to ta predni hlava s valce 4,5,6. ( je to podle eperu leva nebo prava vacka? )
Edit: tak je to teda levá vačka a ve fiatu ji jestě mají ve výprodeji jen nevim jak to udelat abych udelal objednavku v te urcite vysi
vačka 3031
- 6,48
- 6,49
- 6,42
vačka 3033
- 6,36
- 6,46
- 6,09
Jedna se o vacku, ktera je z pohledu ridice v leve hlave u 164 je to ta predni hlava s valce 4,5,6. ( je to podle eperu leva nebo prava vacka? )
Edit: tak je to teda levá vačka a ve fiatu ji jestě mají ve výprodeji jen nevim jak to udelat abych udelal objednavku v te urcite vysi
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů