Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Odpovědět
Venca146
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Registrován: 2.3.2010, úte 18:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Venca146 » 21.1.2016, čtv 21:34

riprex píše:Ono co mám projitá auta, tak kdekoliv byl chladič oleje, tak měl vývody buďto do strany (164TD, 159...) nebo zvrchu (RX7, RX8, BMW 1er...). Že to soudruzi v továrně udělali jinak je asi k tomu TSku tak nějak odpovídající. U 159 se zas pro změnu vyflákli na to dát tam termostat, takže to jezdí s podchlazeným olejem. V každém případě ale zajímavej projekt :smt023

Ale tohle není TS, ale 16VT (integrale, Q4, Coupe, Thema, Kappa, Delta II HPE Turbo atd.).
Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 81kW (daily car)
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva

Cuore Sportivo

Venca146
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Registrován: 2.3.2010, úte 18:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Venca146 » 21.1.2016, čtv 21:39

r-a-k píše:Ale ja se tu nebavim o konkretnim typu atd. Tim ze das tvuj argument opirajicim se na nejmensim objemove dostupnym chladici, aby jsi me utrel na mnozstvi oleje neni u me adekvatni argument.( Ja nemam cas ani chut sondovat u strycka googla, abych se trefil primo na 0,1ml obsahu. Druha vec , nikde nepisu jen o obsahu oleje v chladici, ale v celkove soustave k tomu potrebne( Jinak, jestli je to 0.42l nebo 10l je mi u prd... ale logiku co jsem psal to ma. Jestli 99% mechaniku to nedela me nezajima, jelikoz kdyz nacpu do upravy motoru ranec penez tak si to udelam poradne a vypustim to i z chladice. A posledni vec, sazi se cikani, ja jsem bilej jak stena, tak to zkus nekde jinde. PS: Ty odvzdusnujes olejovy filtr? :-D Zbytek ti dojde :smt023.
Asi tak, někdo holt má čas řešit takové nesmysly. Auto s tím fungovalo a funguje, tak nevidím důvod proč to řešit. A ano, do motoru jsem dal celkem dost peněz na to, abych to dělal jako "99% mechaniků"
Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 81kW (daily car)
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva

Cuore Sportivo

Venca146
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 123
Registrován: 2.3.2010, úte 18:38
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Venca146 » 21.1.2016, čtv 21:57

rossogtv píše:vzduch v normalnim pripade jde vzdy nahoru, cim je chladic oleje vetsi, tim vice vzduchu v nem je. olej na nej sice tlaci, ale nedovedu si predstavit, proc by se nechal tlacit vzduch DOLU. Kde to nejde jinak, se chladic obrati a necha se bezet motor s obracenym chladicem aby se chladic odvzdusnil. Ale i to ma jen omezeny ucinek, protoze kazdy motor si v provozu "nasleha" trochu vzduchu do oleje. A kde se zase chytne ? No samozrejme v obracene namontovanem chladici.
U Venci jsou hadice kratke + opletene. Tezko se v tomto pripade bude odvzdusnovat, ikdyz se chladic vyvesi.
V tomto pripade patri tovarna Fiat k amaterum. Nastesti hned u Alfy ( treba 155 Q4, nebo 164 24v ) zamestnavaji profiky :-D . Marne budete hledat obracene zaveseny chladic na seriovem Porsche nebo Ferrari.
Vyvody dolu uz jen z toho duvodu, ze jsou "na raane" zespod + jsou za kolem bych teda nedal. V pripade vyletu mimo vozovku se nekde chytnou a je vymalovano.
Pripojky zespod maji jedinou vyhodu - rychla prvomontaz za sucha ve fabrice, jinak maji jen a jen nevyhody.
Jinak k "profesionalite" montazi celkove: Ten chladic je dimenzovany na 150HP, ale ty mas 350HP....Takze je tam ten chladic spise na oko, takze svuj ucel splni :smt023
K me praci: co chces videt ? Motor, prevodovku, podvozek, brzdy nebo vyvarovani kastle....
Nebo se domluvme, ja ti namontuji k vykonu adekvatni + zpravne nainstalovany chladic....stejne ho budes potrebovat, pokud se jednoho dne rozhodnes zajet na opravdovou trat jako Spa, Monza, Nürburgring, nebo se rozhodnes opravdu kalit to po nemecke dalnici dvepade...
Nebudu citovat všechny tvé příspěvky a shrnu to do jednoho:

co se týče odvzdušnění - tak vzhledem k tomu, že vzduch odchází odvětráním klikové skříně, tak se soistava nemusí odvzušňovat, tudíž je úplně jedno kde budou přípojky pro hadice. Jasný, u Fiatu jsou amatéři, tak jim to tam jdi prosím vysvětlit, ti tam na tvé rady určitě čekají .-). 155Q4 má úplně stejný motor i umístění chladiče, takže opět další nesmysl...

"Ten chladic je dimenzovany na 150HP, ale ty mas 350HP....Takze je tam ten chladic spise na oko, takze svuj ucel splni :smt023" - Toto máš podložené jak? -kde jsi přišel na to, na jaký výkon je ten chladič dimenzován? Je stejně velký (a co se týče tloušťky i silnější) jako série (která měla mimochodem 190PS). Se sériovým chladičem auto fungovalo a olej se nepřehříval (dle budíku nepřelezl přes 110 stupňů ať už se s tím jely sprinty nebo delší dobu kalup po dálnici) ale to už jsem tady minimálně dvakrát psal a ty si stejně jedeš tu svou, tak nevím zda má smysl někomu jako ty něco vysvětlovat.


" ja ti namontuji k vykonu adekvatni + zpravne nainstalovany chladic....stejne ho budes potrebovat, pokud se jednoho dne rozhodnes zajet na opravdovou trat jako Spa, Monza, Nürburgring, nebo se rozhodnes opravdu kalit to po nemecke dalnici dvepade..." - jak již po několikáté píši - auto funguje se sériovým (a méně výkonným) chladičem bez problémů - najel jsem s ním kolem 150000km a neměl jsem problémy s chlazením oleje tudíž považuji chladič za dostatečně výkonný. "Dvěpade" i víc to kalím i po českých dálnicích a taktéž se olej nepřehřívá a drží si teplotu, tudíž není potřeba větší nebo si snad myslíš, že jsem motoru nedal velkou zátěž abych to vyzkoušel? Nevím jaký k "výkonu adekvátní" chladič mi chceš montovat když jsem ti již několikrát psal že větší chladič nelze namontovat z důvodu přítomnosti vedení vzduchu k IC.

Udivuje mě, kde bereš tu jistotu tvrdit, že oleják který mám namontovaný je jen na okrasu, když si v mém autě neujel ani metr a nevíš jak funguje a jak se chová při zátěži. Já sám vím nejlépe jak to auto funguje a věř, že kdyby se ten olej přehříval při velké zátěži, tak bych to už dávno řešil a nenajel bych s tím cca 15000km bez problémů. Tvé odpovědi už začínají lehce zavánět arogancí, jsi zaslepen svými přesvědčeními a jedeš si dokola neustále tu svou bez ohledu na to co píší ostatní a řešíš úplné nesmysly.
Fiat Marea Weekend 1,9 JTD 81kW (daily car)
Alfa Romeo 146 2.0 16V Turbo (in progress)
Alfa Romeo GTV 3.0V6 24V Edizione Sportiva

Cuore Sportivo

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od riprex » 22.1.2016, pát 00:04

Jo jo, vím, že tam už nemáš TSko, ale psal jsi, že původně to tak bylo. Každopádně vzduch odejde odvětráním kliky... to jako fakt myslíš vážně jo? :-D Se nad tím zamysli... zaprvé, když tam budeš ten chladič montovat, tak asi nebude plnej oleje a bude v něm vzduch. Zadruhé... přecijen to olejové čerpadlo tam občas nějakou tu bublinu udělá a bude se to chytat v tom chladiči... ale dělej si, jak uznáš za vhodné. Dostal jsi radu od člověka, který s tím zkušenosti má, toť vše. Tím, že ve Fiatu jsou amatéři si buď na tuty jistej. Prostě v rámci katování kostů se hromada věcí oprasí, aby to bylo co nejlevnější a nebo se vymyslí totální hovadina - typicky Stilo a ECU motoru přišroubovaná k hlavě, kde se peče a pak povolujou kontakty v konektoru. Zrovna dneska jsem to řešil... totální debilita a ten, co to vymyslel by si zasloužil dostat po tlamě. Ale to jen tak na odlehčení :wink:

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Dallen » 22.1.2016, pát 01:45

Nejlepsi budete mit obratit se na nekoho kdo proudeni kapalin rozumi a celkove fyzikalnim zakonum rozumi.

Nebudu prilevat olej do ohne, ale jako priklad pouziji odvzdusnovamo chladice vody u vetsiny alf. Privod je zespod, odvod z horni strany i pres to se v chladici vzdy trosku vzduchu udrzi i kdyz je to naprosto minimalno mnozstvi.

Na tsku jsem dodelaval chladic podlouhly s otvory po stranach uprostred chladice a minimum vzduchu v nem take zustalo, resil jsem to jednoduse uvolnenim chladice z drzaku a naklonenim.

Ale jinak uz se na to vyserte a pojdte radsi resit kde ma.byt umistena spz (y)
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 908
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od hno3 » 22.1.2016, pát 17:17

kdo si myslí, že se takto umístěnej olejovejch chladič sám odvzdušní - blbost

horizontálně umístěný šachty a vstupy zespod... olej sice bude stoupat do vyšších šachet, ale díky tomu že je horizintálně bude míst stejnou hladinu ve vstupním i výstupním kanálu... na volnoběh tak pak může být olejem zaplněno třeba spodních 8 šachet, při vyšších otáčkách a tlaku oleje i víc..bublina tam bude vždy...nemá kam utýc, pokud se na to nebude myslet při plnění okruhu a chladič se vhodně nenatočí vývodama nahoru.....více na obrázku

pokud se ale chladič nakloní i s vývodama dolu, ale tak, aby šachty nebyly horizontálně, bublina se poněkud víc smrští,a získáme třeba 1-2 šachty navíc..

jak už navíc bylo zmíněno..olejový čerpadlo sice saje olej, ale s ním i vzduch, protože ten olej je zpěněnej (přecijen nemáš suchou skříň a cyklonovou nádrž kde se olej zbavuje vzduchu, předtím než jde zas do motoru..)..a ten vzduch proudí mazacím okruhem a uvolňuje se v chladiči kde tu bublinu poněkud zvětšuje...
Přílohy
oilcooler12.jpg
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Flp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 572
Registrován: 31.7.2011, ned 13:56
Bydliště: Klatovy

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Flp » 22.1.2016, pát 19:24

Takže tlak a průtok, který dokáže otočit např. s mechanismem variátoru (kdo měl rozebráno, tak ví že je tam hodně silná pružina) sebou nedokáže strhnout vzduchovou bublinu? Neřeknu kdyby byl průchod oleje chladičem bezeztrátový, ale to není (výrobci dokonce uvádí ztrátu tlaku), takže olej si bude hledat cestu nejmenšího odporu - přes vzduchovou bublinu.
Aspoň to je můj názor, je možný že se pletu, ale zatím mě tu nic z toho co tu zaznělo nepřesvědčilo.. :)
145 1.4TS ITB - ex
Clio Sport 172

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Danni » 22.1.2016, pát 20:09

Tiez si myslim ze kanalky u tak malych chladicov su tak uzke ze to proste potlaci predsebou, ine je u velkych napriklad chladic vody.... No pre moju istotu by som to dal tak jak sa pise vyvodami nahor... Tych par ml oleja sa pri vymene aj tak stratia v novom oleji
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 908
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od hno3 » 23.1.2016, sob 07:32

kdyby tlak a průtok s sebou něco dokázal strhnout, asi by sme neodvzdušňovali brzdy (tam se ještě řeší problémy typu "zavzdušňování" pomocí kavitace při prudkým uvolnění pedálu)..že...tam jsou tlaky okolo 100bar a průtok jednou trubkou při sešlápnutí pedálu je cca 10-15cm^3 (záleží na zdvihu posilovače a průměru brzdového válce a to se nebavím o ABS či jinejch serepetičkách v činnosti..to pak jsou tlaky výrazně vyšší....)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Jarouš01
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 568
Registrován: 10.12.2015, čtv 15:52
Bydliště: Ostrava

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Jarouš01 » 23.1.2016, sob 12:35

Obrázek řezu olejovým chladičem a schéma zapojení do mazacího okruhu by možná vydal za 3 stránky teorií... :wink:

Obrázek


Podle méh názoru je z hlediska konstrukce chladiče více méně jedno, zdali je připojený zhora, zespod nebo zboku. Nátok od čerpadla vytlačí vzduch přes filtr do hlavního olejového kanálu odkud se dříve nebo později spolehlivě dostane k odvětrání ventilového víka. Myslím, že teorie "vzduchové kapsy" je asi o ničem.
Naposledy upravil(a) Jarouš01 dne 23.1.2016, sob 21:01, celkem upraveno 2 x.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8678
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Hampice » 23.1.2016, sob 20:41

Tak zrovna brzdy nejsou moc dobrej příklad, je to hydrostatický zařízení...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

rossogtv
SemTuFurt

Příspěvky: 1003
Registrován: 22.9.2008, pon 00:14
Bydliště: blansko

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od rossogtv » 25.1.2016, pon 10:14

Mas namontovany Setrab 50-119-7612 ktery ma obsah presne 0,21 L tedy 2 deci ( nebo 50-116-7612, ale ten je jeste mensi )
Dle vyrobce chladic na maly motor 100-150 HP.
http://www.setrabusa.com/pdf/Applicatio ... 112610.pdf
Olejove chladice se dimenzuji podle vykonu.
Zde byl navysen seriovy vykon o brutalnich 84%.
Presne tak je mnozstvi vytvoreneho tepla, ktere se musi odvadet chladici , zvyseno o stejnych 84%.
110° C teplotu oleje jsem mel i na 155 2.0 TS, ktery ma 155 HP a podobny olej. chladic jak zde. V tom pripade tvych 200 HP navic negeneruje vubec zadnou teplotu extra. Technicky zazrak.....
Je velmi zajimave pozorovat, ze pisty, ojnice, , tesneni, srouby hlavy, spojka, brzdy v seriovem provedeni nebyly na vykon 350 HP dostacujici, ale chladice ano.
Podle mne jsi tomu poradny kotel jeste nedal - na ceskych dalnicich je nerealny jet 250km/h byt jen jednu minutu v kuse a na okruhu, nez se dostane olej do cervenyho, budou v prdeli predni pneu....
AKT: 164Q4,145QV,GTV 2.0TS, GTV 1.8TS
EX: Giulietta101Spider, Alfa75 1.8t, 2.5t, 3.0QV,GiuliettaV6, Alfa6,GTV6 24V a 1,8turbo,Alfa90 V6, Spider 69-83 1.6-2.0,
mimo: Lancia Beta, BMW 320-635, Porsche 911, 924 T, 944 T, 928,Maserati Biturbo,VW Brouk

hondzik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3209
Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od hondzik » 26.1.2016, úte 07:36

rossogtv píše:... na ceskych dalnicich je nerealny jet 250km/h byt jen jednu minutu v kuse....
Teď už moc ne, ale Pálava 2011 :-D
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo

glassonion
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 338
Registrován: 7.12.2013, sob 22:11
Bydliště: sokolovsko

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od glassonion » 26.1.2016, úte 22:35

.... na ceskych dalnicich je nerealny jet 250km/h byt jen jednu minutu v kuse ......

Ale je to reálný...na hradecký v noci, proč ne? Nedávno tam lapili jednoho němce, valil to kolem 250 km/h docela dlouho a pak říkal, že to víc nešlo, nepustil ho omezovač no...holt BMW.. :smt044
AR 145 1.4TS Juniorka

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od riprex » 27.1.2016, stř 17:41

Jo jo... tam se to dá, ale ten můj pekáč víc jak 240 tacho nevytáhne... a v kopci je ani neudrží :roll:

Jakub_mt
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1180
Registrován: 30.1.2011, ned 21:03
Bydliště: Bratislava

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od Jakub_mt » 27.1.2016, stř 18:05

Niekto sa tu baví o tvojom pekáči? :roll:
146Ti - keď si chcem zašoférovať
Thesis Busso - keď sa chcem viezť

cucal
Uživatelský avatar

Příspěvky: 82
Registrován: 5.9.2011, pon 13:16
Bydliště: Olomouc

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od cucal » 24.2.2016, stř 12:33

jen tak pro spestreni :)

Obrázek
AR 145 1600TS racing

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: Venca146 - Alfa Romeo 146 2.0 TS Turbo (1998)

Příspěvek od riprex » 24.2.2016, stř 14:32


Odpovědět

Zpět na „Naše Alfy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti