Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
pánové, protože se řeč stočila na vstřiky, hodil jsem to do separé vlákna sem:
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=6701
byla by škoda aby zkušenosti se vstřikama na JTDm zanikly ve vláknu o startování, dík za pochopení..... Startování bych teda řešil tady a vstřiky viz výše.....
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=6701
byla by škoda aby zkušenosti se vstřikama na JTDm zanikly ve vláknu o startování, dík za pochopení..... Startování bych teda řešil tady a vstřiky viz výše.....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Ahoj, taktiez mam problem so startovanim.
Skusim najskor popisat co sa mi stalo:
Minuly tyzden vo stvrtok som ako kazde rano isiel do prace. Nastartujem aflu (v pohode vrci) a idem oskrabat predne sklo. Po cca 2-3 minutach sadnem do auta, pridam plyn a auto skape. Skusal som nastartovat znova, auto nastartovalo, no po par sekundach (2-4) opat skapalo.
Dneska som vymenil palivovy filter (na vizualny pohlad bol cisty a nafta z neho nejavila znamky vody), ale problem stale pretrvava.
Pridavam aj videa startov:
http://youtu.be/4T58cDg-BOo
http://youtu.be/lA-9yH9SqIs
Pozeral som aj tlak nafty pri startovani:
http://alfa156.sk/download/file.php?id=2923&mode=view
Neviete v com by mohol byt problem?
Tankujem iba na Shell a do paliva pridavam aditivum VIF (momentalne zimny)
Motorizacia vid moj podpis ;)
Skusim najskor popisat co sa mi stalo:
Minuly tyzden vo stvrtok som ako kazde rano isiel do prace. Nastartujem aflu (v pohode vrci) a idem oskrabat predne sklo. Po cca 2-3 minutach sadnem do auta, pridam plyn a auto skape. Skusal som nastartovat znova, auto nastartovalo, no po par sekundach (2-4) opat skapalo.
Dneska som vymenil palivovy filter (na vizualny pohlad bol cisty a nafta z neho nejavila znamky vody), ale problem stale pretrvava.
Pridavam aj videa startov:
http://youtu.be/4T58cDg-BOo
http://youtu.be/lA-9yH9SqIs
Pozeral som aj tlak nafty pri startovani:
http://alfa156.sk/download/file.php?id=2923&mode=view
Neviete v com by mohol byt problem?
Tankujem iba na Shell a do paliva pridavam aditivum VIF (momentalne zimny)
Motorizacia vid moj podpis ;)
AR156 SW 1,9JTDm 16V 103kW 2004 facelift
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Řekl bych, že máš dost slabou baterku, buď je vybytá, nebo bude mít svoje nej. za sebou, protože ti to točí motorem hodně pomalu, ale to neřeší tvůj problém se chcípáním již nastartovaného motoru. Zkus poslechnout, při otočení klíčkem do polohy 1, tj. když ti svítí kontrolky a žhavíš, jestli uslyšíš zezadu naběhnout podávací čerpadlo. Pokud ne, před baterkou jsou relátka, tak jedno po druhým vyndej a prostříkni kontakty kontaktolem. Dost rádi zlobí...
To čerpadlo je slyšet dost špatně, musí být opravdu ticho a lepší je si sednout dozadu a někoho poprosit aby ti otočil klíčkem.
To čerpadlo je slyšet dost špatně, musí být opravdu ticho a lepší je si sednout dozadu a někoho poprosit aby ti otočil klíčkem.
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Ahoj, dakujem za odpoved. O baterke viem, vybil som ju pokusmi nastartovat. Podavacie cerpadlo podla mna bude v poriadku, skusal som odpojit hadicku co ide z nadrze do pal filtra a pri potoceni klucom tiekla nafta peknym prudom. No pre istotu kuknem tie relatka. Diky za typ.
AR156 SW 1,9JTDm 16V 103kW 2004 facelift
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
pokud ti tekla nafta proudem, tak tam asi problém nebude. Měl jsi to na diagnostice? tohle vypadá buď na málo nafty, nebo na nějakej špatnej snímač (na klice nebo na vačce). Pokud ti nic neukáže diag, můžeš zkusit ještě vyndat ven DRV ventil, je přímo na vstřikovacím čerpadle a profouknout ho pořádně vzduchem, někdy se tam z tý naší 1A nafty udělají usazeniny a potom špatně otevírá a pouští malej tlak. Ještě je možnost, že ti zůstal otevřenej EGR ventil a přidušuje ti motor, už jsem to taky jednou řešil, zůstal otevřenej a auto ne a ne nastartovat. Ten bych zkusil taky vyndat, rozebrat a pořádně vyčistit.
Hlavně zkus v první ředě tu diagnostiku, jestli něco neukáže...
Hlavně zkus v první ředě tu diagnostiku, jestli něco neukáže...
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Pokial sa diagnostikou rata aj FIATECUSCAN, tak tym som ho napichol. Kolonka chybovych hlasok bola cista. Cize diagnostika nic neodhalila. Tlak nafty vyzeral byt podla diagnostiky v poriadku vid obrazok v mojom prvom prispevku. Skusim ten DRV a EGR pozriet.
AR156 SW 1,9JTDm 16V 103kW 2004 facelift
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Snímače otáček by měla diag. ukázat. Pokud je paměť závad čistá, zkusil bych asi nejdřív ten EGR. Buď ho přes fiatecuscan otestuj, nebo ho rovnou vyndej a koukni jestli není pootevřenej, nebo jestli mu něco nebrání aby se úplně zavřel a rovnou ho vyčisti.... zkoušel jsi nastartovat? jak se projevuje? chytne a chcípne, nebo vůbec nechytne???
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
EGR zaslepim, nech sa s nim zbytocne nepaprem, ak je dobre. V mojom prvom prispevku su dva odkazy na youtube s videami pokusov o start, ale v skratke "chytne a chcipne".
AR156 SW 1,9JTDm 16V 103kW 2004 facelift
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
pokud egr zaslepíš úplně, bude ti svítit po několika km kontrolka řízení motoru, musíš udělat do záslepek pár malých dírek...
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
ano to viem, mam tu zaslepku s 4 dierkami a dam ju tam len na skuskumichal81 píše:pokud egr zaslepíš úplně, bude ti svítit po několika km kontrolka řízení motoru, musíš udělat do záslepek pár malých dírek...
AR156 SW 1,9JTDm 16V 103kW 2004 facelift
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
ozivim toto vlakno, mal som ten isty problem s mojim autom ako mal HynX. 2 dni dozadu starter nakrutil motor a hned na to zdochol. Uz som uvazoval o repase trysiek, a v tom mi odpisal na mail HynX ze chyba bola v EGR. po zaslepeni auto opat ide ako ma. Zvlastne bolo, ze diagnostika nevyhodila ziadnu chybu. Nevadi, o dovod viac ist a dat si ho vymazat aj z pocitaca na furt.
Alfa 159 SW 2.4JTDm 154kW
moja druha zivotna laska
moja druha zivotna laska
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Presne tak, po vycisteni EGR auto ide ako zamlada. Zaujimave je, ze som ho uz raz cistil cca pred 1,5 roka. Celkom rychlo sa opat zacal zasekavat...
AR156 SW 1,9JTDm 16V 103kW 2004 facelift
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Caute mam opel vectra c s motorom 1,9cdti vlastne je to JTD 88kw
Zle štartuje za tepla
Mam zaujmavy problem a neviem si rady...
Auto zle štartuje ked je motor tieply a vonku je sichrave pocasie ze ani zima ani teplo,beham na aute necham ho tak 3-5 hod.postat a potom dlho toci a nie nastartovat už aj chce chytiť ale zakašle a toči dalej až potom chyti a biely dym, ale ked je zima tak startuje na pol otačky pekne respektive ked vychladne motor.
Tak som vymenil Žhavice a 2 so 4 boli zle zlepsilo sa to ale stale to robi ten dlhy štart za tepla tak tiez Ked je zima zadymi na bielo ale hned chyti ako keby to nechcelo spaliť naftu.
Ked je teplo v lete tak to chyta bez problemov hned a nedymi ani nic, nerobi to pravidelne diagnostika neukazuje ziadne chyby.
Vymenil som už štarter ten nedaval potrebne otačky pomohlo to ale stale to sem tam spravi,
Dal som otestovať vstreky a na udiv chlapika aj mna boli všetky dobre držia tlak a jrozprašuju pekne, už neviem čo s tym može byť.
Zle štartuje za tepla
Mam zaujmavy problem a neviem si rady...
Auto zle štartuje ked je motor tieply a vonku je sichrave pocasie ze ani zima ani teplo,beham na aute necham ho tak 3-5 hod.postat a potom dlho toci a nie nastartovat už aj chce chytiť ale zakašle a toči dalej až potom chyti a biely dym, ale ked je zima tak startuje na pol otačky pekne respektive ked vychladne motor.
Tak som vymenil Žhavice a 2 so 4 boli zle zlepsilo sa to ale stale to robi ten dlhy štart za tepla tak tiez Ked je zima zadymi na bielo ale hned chyti ako keby to nechcelo spaliť naftu.
Ked je teplo v lete tak to chyta bez problemov hned a nedymi ani nic, nerobi to pravidelne diagnostika neukazuje ziadne chyby.
Vymenil som už štarter ten nedaval potrebne otačky pomohlo to ale stale to sem tam spravi,
Dal som otestovať vstreky a na udiv chlapika aj mna boli všetky dobre držia tlak a jrozprašuju pekne, už neviem čo s tym može byť.
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
podívej se jestli máš swift klapky, myslím že opel, má každá motorizace ty klapky v sání, pročti si tady o tom, píše se o tom hodně, to co popisuješ, přesně tohle dělají
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
No myslim ze tie klapky maju len 110kw motory neviem ci maju aj 88kw,ale diky za radu.
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Kde to najdem o tych swift klapkach v sani?
- cendler
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3425
- Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
- Bydliště: Sokolov, CR
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
jako každé forum na světě, je tu tlačítko hledat, tak ho zkus někdy použít
viewtopic.php?f=37&t=9960&p=187305&hili ... ch#p187305
viewtopic.php?f=37&t=9960&p=187305&hili ... ch#p187305
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Teraz som to cital, 110 kw motor 16ventil ma klapky a 88kw 8 ventil nema virive klapky, mam kovove sanie mozem sa pozriet ale na to fyzicky radsej, nemoze to byt zanesenym EGR ventilom?
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Ahoj, myslím, že vím, v čem máš problém. Klapky tvůj motor opravdu nemá, to mají jen 16V verze. A nebude to ani EGR, ani žhaviče. Přesně tohle, co popisuješ, dělá čidlo snímače otáček (teď si nejsem úplně jistý jestli je u vačky, nebo u klikového hřídele) a jen u verzí 8V. Za studena to čidlo funguje dobře, takže motor naskočí a dál už si ŘJ nějak dokáže poradit. Jenže po zahřátí začne čidlo blbnout, nafta se do válců vstřikuje ve špatný okamžik, proto to nechce chytit a pokud to začne blafat, tak se z toho valí dým. Nechal bych to opravit co nejdřív, může se ti stát, že jednou už to nenastartuješ vůbec.Deniss píše:Teraz som to cital, 110 kw motor 16ventil ma klapky a 88kw 8 ventil nema virive klapky, mam kovove sanie mozem sa pozriet ale na to fyzicky radsej, nemoze to byt zanesenym EGR ventilom?
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Ok dakujem, to som si aj myslel ze by to mohlo byť to čidlo ale som nevedel diagnostika nic neukazuje, skusim ho teda vymeniť.
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Už si mal podobny problem s tym čidlom vač.hriad.?
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Já ne, mám 16V, ale byl jsem pro jednoho kluka obhlídnout 159-ku s 8V a prodávající nám popsal přesně tento problém a ukázal nám i vadnou sondu, kterou vyměnil. Kupující s ní jezdí dodnes, je tu na fóru a nikdy si na opakování závady nestěžoval.Deniss píše:Už si mal podobny problem s tym čidlom vač.hriad.?
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
No ok nic ine mi neostava len to skusit co sa stane, boim sa ze to bude nieco ine...
Re: Startovanie 1,9 JTDm 88kW
Aj ked zvlastne je to ze to dela ked auto postoi urcitu chylu az potom ked motor trochu vychladne, i ked pises ze to cidlo blbne ked je zohriaty motor. ked startujem casto tak to nerobi napriklad po 2,10 minutach tak krasne hned.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů