Kupujeme AR 147...

Odpovědět
Ar-ju-ded-jet

Příspěvky: 10
Registrován: 16.7.2016, sob 15:03

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Ar-ju-ded-jet » 19.7.2016, úte 21:52

Temp píše:Na najeté kilometry se vykašli. Čísla na tachometru ukazují jen míru drzosti převozníků aut z ciziny a bazarníků. Prostě do toho sedni, podívej se pod kapotu, na podvozek. Čím míň ošumtělý interiér, míň rezavý podvozek a pravidelnější chod motoru, tím lépe. Spojka by měla jít trochu ztuha, nemělo by nic chrastit, když na ni šlapeš. A pokud nevržou nápravy při přejezdu retardérů, je to ještě lepší. (ano, vržou a to ikdyž jim ještě třeba ani nic není)

Druhá smutnější pravda je, že takhle od počítače ti nikdo moc neporadí, i kdyby 1000x chtěl. Jediná šance je, že by třeba náhodou někdo konkrétní vůz znal, nebo se na něj byl už podívat. Ale tahle šance je popravdě dost malá.

Jinak na údržbu není 147 nijak moc náročná. Popravdě co aktivně sleduju a řeším svoje vlastní mouchy poslední 4 roky, tak nic tragického. Prostě 10 let staré auto. Dokonce ani ty benzíny se na 147 nijak extrémně nesypou. Snad jediná věc čemu bych se vyhnul je verze se Selespeedem. Tam odhalit a vyřešit závadu je celkem kumšt. A že tam ty závady jsou. Častěji, než třeba ten zadřený motor.

Nejlepší řešení je objezdit okolí a do každé z nich si sednout, prohlídnout, projet. Zúžit si výběr a pak vzít kamaráda, co třeba nemusí být nutně mechanik, ale auta jsou jeho koníček a zná takové ty běžné věci, jako jak mají vypadat brzdy, kde nemá něco prosakovat, jak zní zdravý motor. Vyzkoušet veškerou elektriku na autě. Na to nemusí být člověk nutně znalec Alf.
A když už budeš mít konkrétní kus, tak se objednat v autorizáku FIATU/ALY na prohlídku. Mě to stálo před 4 rokama asi 800 včetně napíchnutí na diagnostiku, zvednutí na hever, kontroly podvozku a motorové části. Tam ti už s velkou pravděpodobností potvrdí, že nebyla bouraná, jestli motor neháže nějakou vážnější závadu a tak kolem. V případě koupě si tam pak nech udělat rozvody. Je to dost důležitá část a bohužel první investice (cca 7 000). Nikdy nevíš kolik to mělo stočeno a po půl roce bys mohl zaplakat, protože předchozí majitel nechával rozvody na poslední chvíli, pak to prodal a někdo po něm stočil hluboko pod servisní interval. Stejně bys ty rozvody jednou dělal a takhle máš jistotu a minimálně na 5 let klid.

S těmi rozměry - měl by ses vejít, ale dost možná tě bude srát středový tunel, protože o něj budeš šoupat pravou nohou. Mm kamaráda podobně stavěného a ten sesznal posez a místo v pohodě (štelovatelný volant i sedačka do všech směrů), ale pravou nohu měl v kontaktu se stěnou tunelu. Ale nestěžoval si, jen podotknul. Mnohem víc mluvil o akceleraci na dvojku :smt023
Díky ti za rychlou odpověď, po minulých postech jsem tak nějak čekal, že je to tu mrtvé, takže jsem nečekal nějakou reakci dřív, než za týden. Jak říkám, budget tam je v rozmezí s tím, že počítám, že těch 20 do toho ještě dám, ať už by to byly rozvody, či podvozek, ať už ramena vepředu či vzadu. Doufám, že věci jako turbo, dvouhmota či jiné "kurvítka" dieselu by mohly vydržet a nebudu se muset pouštět do extrémně velkých akcí, ale chápu, je to vždy o tom, jak to auto samo vypadá a jezdí.

Jen tak dotaz, co si myslíš tedy o motorizaci, značka ideál by opravdu byl podle mě ten 110 kW, už kvůli toho co jsem četl. Vyšší výkon, stejná spotřeba, relativně stejně kvalitní konstrukce a výdrž a hlavně šestý stupeň. Samozřejmě kdyby se objevila hezká 88 kW skočím po ní, ale není to "špatně" prvotně koukat po silnější verzi?

Obhlídnout ty vozy co jsou nejblíže (tzn Opava - ta první stříbrna 110 kW), Bruntál a takové srágorce hodlám.

Jen ještě jeden dotaz na konkrétní vozy a to ty dva "pofidérně vypadající", jelikož jsou oba v mém okolí. Jsou to slabší verze, ale jedna je chipovaná, říká ti to něco? Chápu, že jsem původně vceku zahrnul odkazy (jsou to snad všechny Alfy z sbazaru a bazoše, co mají diesel a vypadají aspoň trošku k světu, vzal jsem to z gruntu :-D ). Ale tedy ty pofidérní alfy, na které se táži - první chip, druhá jak o nějakého puboše (bílé kola + nálepka). Samozřejmě, z fotek prd poznáš a budu muset dát na stav.

https://auto.bazos.cz/inzerat/62635731/ ... harkan.php

https://auto.bazos.cz/inzerat/63155153/ ... TIZACE.php

Ale ještě jednou díky, cením si toho!

Martin

mari156
Pozorovatel

Příspěvky: 484
Registrován: 22.4.2013, pon 19:53
Bydliště: Novojičínsko

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od mari156 » 19.7.2016, úte 23:36

Ahoj.Já jen k tomu chipu.Jestli Alfu chipoval Sarkan,tak bych se toho nebál.Sám mám už druhou Alfu od něho chiplou a spokojenost
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex

Jura146
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 155
Registrován: 20.3.2009, pát 16:40

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Jura146 » 20.7.2016, stř 10:43

Ar-ju-ded-jet píše:Nazdar dámy a pánové,

PS: Jo a jen tak poznámka, jezdil jsem doteď teda VW Polem 9N3 v motorizaci 1.2 HTP a vlezl jsem se, ale mám 198 cm a bez 4 kil metrák, předpokládám, že mi Alfa bude dobrá, když mi bylo Polo a počítám, že za mnou bude místo pouze pro kabelku či kojence, ale jen tak náhodou, vlezu se, že jo? :-D

Pokud jde o to místo, tak myslím, že by to mělo být v pohodě. Taky měřím 198 cm a mám něco přes metrák a vlezl jsem se v pohodě. Dokonce myslím, že jsem sedačku neměl úplně vzadu (ale jenom o fous). Nicméně toho místa pak za mnou moc nebylo, to je fakt - z pětimístného auta se rázem stalo auto třímístné. Ale na druhou stranu jsem absolvoval i nějaké cesty kolem 200 km v pěti lidech a šlo to. Musel jsem si sice sedačku posunout víc dopředu, ale dalo se to vydržet :wink: . Nicméně když jsem jel v autě sám (většina cest), popř. jen se spolujezdcem, tak jsem nijak nestrádal :D.
ex: 146 1,8 TS
ex: 147 1,9 JTD 16V
ex: 159 1,9 JTD 16V
Stelvio 2,0T, 148 kw

Ar-ju-ded-jet

Příspěvky: 10
Registrován: 16.7.2016, sob 15:03

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Ar-ju-ded-jet » 20.7.2016, stř 10:52

mari156 píše:Ahoj.Já jen k tomu chipu.Jestli Alfu chipoval Sarkan,tak bych se toho nebál.Sám mám už druhou Alfu od něho chiplou a spokojenost
Díky za info, zkusím ji teda zkouknout, pokud žádná 110 kW co je v nabídce nebude vypadat v realitě hezky.
Jura146 píše:
Ar-ju-ded-jet píše:Nazdar dámy a pánové,

PS: Jo a jen tak poznámka, jezdil jsem doteď teda VW Polem 9N3 v motorizaci 1.2 HTP a vlezl jsem se, ale mám 198 cm a bez 4 kil metrák, předpokládám, že mi Alfa bude dobrá, když mi bylo Polo a počítám, že za mnou bude místo pouze pro kabelku či kojence, ale jen tak náhodou, vlezu se, že jo? :-D

Pokud jde o to místo, tak myslím, že by to mělo být v pohodě. Taky měřím 198 cm a mám něco přes metrák a vlezl jsem se v pohodě. Dokonce myslím, že jsem sedačku neměl úplně vzadu (ale jenom o fous). Nicméně toho místa pak za mnou moc nebylo, to je fakt - z pětimístného auta se rázem stalo auto třímístné. Ale na druhou stranu jsem absolvoval i nějaké cesty kolem 200 km v pěti lidech a šlo to. Musel jsem si sice sedačku posunout víc dopředu, ale dalo se to vydržet :wink: . Nicméně když jsem jel v autě sám (většina cest), popř. jen se spolujezdcem, tak jsem nijak nestrádal :D.
Tak nějak jsem s tím i počítal, když je nutnost a větší auto nebude, tak se to přežít dá, vesměs tam stejně budu jezdit sám do/z práce či ve dvou, takže jsem rád, že se vlezu. Dík!

Martin

Ar-ju-ded-jet

Příspěvky: 10
Registrován: 16.7.2016, sob 15:03

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Ar-ju-ded-jet » 20.7.2016, stř 14:59

Ještě jeden dotaz bych měl, položil jsem ho Tempovi v reakci na jeho odpověď na můj OP. Jak jsou na tom slabší dieselové motory v kombinaci se 147čkou? Nejčastěji se objevují 85 a 88 kW. Já nikdy "výkonné" auto neměl, tudíž pro mne by to byl postup z HTPčka tak či tak, nepotřebuji závodit a jezdit jako prase, jen se mi ve 110 kW zamlouvá 6. stupeň kvůli eventuálním cestám na dálnici (nevím zda budu jezdit do práce rok do Mošnova či do Litvínova, to podle toho kde se bude stavět). Jsou ty slabší motory stále obstojné a neměl bych se "ochuzovat" v rámci výběru ojetin, že bych koukal jen na 110 kW verze? Či si mám dát radši nějaký čas a opravdu vybrat až nějakou dobrou silnější 147ku. Vím, je to strašně moc závislé na tom, jak to auto bude vypadat, ale myslím, že 85 i 88 kW bych teď našel 2 hezké, o které se ti lidi asi i starali, ale 110 kW jsem zatím takový nikde neviděl. Respektive nikde v okolí (a ne až za Prahou někde).

Díky všichni i za dosavadní odpovědi.

Martin

rbiciste
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 1.2.2013, pát 12:32
Bydliště: Divec u Hradce Králové

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od rbiciste » 20.7.2016, stř 15:53

Zdravím,
Mám AR 147 85 kW. Bohužel nedokážu porovnat s 110kW. Všechny mají variabilní geometrii lopatek turba, takže mají plynulý zátah a žádné kopance. Předpokládám, že 110kW bude táhnout do vyšších otáček, protože je to 16-ti ventil.
Má 85kW je na dálnici úplně v pohodě. Ve 130 km/h točí na pětku necelých 3 000 otáček. Jede zhruba do 160 km/h. Pokud máš k dispozici kolem 100 tisíc, asi bych si počkal na správnou 110kW. Případně si ji nechal dovézt na zakázku. Záleží kolik je času.
Pokud budeš často jezdit po dálnici dokonce bych se zamyslel například nad http://automotosefl.cz/car/alfa-romeo-1 ... m-8v-2007/ . :)
Tož tak,
Radovan
Ar-ju-ded-jet píše:Ještě jeden dotaz bych měl, položil jsem ho Tempovi v reakci na jeho odpověď na můj OP. Jak jsou na tom slabší dieselové motory v kombinaci se 147čkou? Nejčastěji se objevují 85 a 88 kW. Já nikdy "výkonné" auto neměl, tudíž pro mne by to byl postup z HTPčka tak či tak, nepotřebuji závodit a jezdit jako prase, jen se mi ve 110 kW zamlouvá 6. stupeň kvůli eventuálním cestám na dálnici (nevím zda budu jezdit do práce rok do Mošnova či do Litvínova, to podle toho kde se bude stavět). Jsou ty slabší motory stále obstojné a neměl bych se "ochuzovat" v rámci výběru ojetin, že bych koukal jen na 110 kW verze? Či si mám dát radši nějaký čas a opravdu vybrat až nějakou dobrou silnější 147ku. Vím, je to strašně moc závislé na tom, jak to auto bude vypadat, ale myslím, že 85 i 88 kW bych teď našel 2 hezké, o které se ti lidi asi i starali, ale 110 kW jsem zatím takový nikde neviděl. Respektive nikde v okolí (a ne až za Prahou někde).

Díky všichni i za dosavadní odpovědi.

Martin
Volvo V70 D2 (2015)
Lancia Ypsilon 1.2 Elefantino Coconut (2014) - her
ex Alfa Romeo 147 JZD, 85 kW (2005)
ex FIAT 500L Living 1.4 T-Jet (2014)
ex Alfa Romeo Giulietta 1.4 T-Jet (2012)
a dalších asi 30 aut (Chevrolet,Saturn,SAAB,Ford,Peugeot,Renault

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Temp » 20.7.2016, stř 16:00

Výhoda šestikvaltu oproti pětikvaltu je taková sporná. Pětikvalt je kvalitativně lepší a spolehlivější. Šestikvalt je od Opela a je to docela bazmek. Ne že by to bylo nepoužitelné, ale mě třeba jde špatně řadit ta šestka, v zimě nechodí úplně plynule (převodovka rozebrána, vyčištěna, nalit nový olej, ale než se ohřeje, jde to ztuha). Na spotřebě to nijak extra nepoznáš. Kvůli šestikvaltu bych se tedy o ostatní auta neobíral.
Ten výkon už ale znát je. Do rychlostí povolených na okresce tam moc rozdíl není. Ale s narůstající rychlostí za hranicí pokuty i na dálnici už to znatelný rozdíl bude. Rozhodně se ale neboj, že ty 85/88 budou slabé. Nebudou ;-) (navíc jsou levnější a motor je o něco málo spolehlivější a teoreticky úspornější.).
S chipem zkušenosti nemám. Osobně jsem do něj nešel, protože už auto není žádná novota. A pokud je turbo načnuté, chip jeho životnost zkrátí. Načatá spojka to taky nemusí udržet atd. Asi bych s tím pak případně třeba rok jezdil, vychytal muchy a až bych věděl že je auto v dobrém stavu, tak bych nad chipem teprve uvažoval.
A než volit chip u 85/88, tak rovnou kup tu 110kW a nic neřeš.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

Ar-ju-ded-jet

Příspěvky: 10
Registrován: 16.7.2016, sob 15:03

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Ar-ju-ded-jet » 20.7.2016, stř 17:39

rbiciste píše:Zdravím,
Mám AR 147 85 kW. Bohužel nedokážu porovnat s 110kW. Všechny mají variabilní geometrii lopatek turba, takže mají plynulý zátah a žádné kopance. Předpokládám, že 110kW bude táhnout do vyšších otáček, protože je to 16-ti ventil.
Má 85kW je na dálnici úplně v pohodě. Ve 130 km/h točí na pětku necelých 3 000 otáček. Jede zhruba do 160 km/h. Pokud máš k dispozici kolem 100 tisíc, asi bych si počkal na správnou 110kW. Případně si ji nechal dovézt na zakázku. Záleží kolik je času.
Pokud budeš často jezdit po dálnici dokonce bych se zamyslel například nad http://automotosefl.cz/car/alfa-romeo-1 ... m-8v-2007/ . :)
Tož tak,
Radovan
Temp píše:Výhoda šestikvaltu oproti pětikvaltu je taková sporná. Pětikvalt je kvalitativně lepší a spolehlivější. Šestikvalt je od Opela a je to docela bazmek. Ne že by to bylo nepoužitelné, ale mě třeba jde špatně řadit ta šestka, v zimě nechodí úplně plynule (převodovka rozebrána, vyčištěna, nalit nový olej, ale než se ohřeje, jde to ztuha). Na spotřebě to nijak extra nepoznáš. Kvůli šestikvaltu bych se tedy o ostatní auta neobíral.
Ten výkon už ale znát je. Do rychlostí povolených na okresce tam moc rozdíl není. Ale s narůstající rychlostí za hranicí pokuty i na dálnici už to znatelný rozdíl bude. Rozhodně se ale neboj, že ty 85/88 budou slabé. Nebudou ;-) (navíc jsou levnější a motor je o něco málo spolehlivější a teoreticky úspornější.).
S chipem zkušenosti nemám. Osobně jsem do něj nešel, protože už auto není žádná novota. A pokud je turbo načnuté, chip jeho životnost zkrátí. Načatá spojka to taky nemusí udržet atd. Asi bych s tím pak případně třeba rok jezdil, vychytal muchy a až bych věděl že je auto v dobrém stavu, tak bych nad chipem teprve uvažoval.
A než volit chip u 85/88, tak rovnou kup tu 110kW a nic neřeš.
Takové odpovědi jsem chtěl/čekal a jsem rád, že jsem byl plně uspokojen. Jako blázen jezdit nehodlám, určitě je vždy výkonová rezerva dobrá, i kdyby jen u blbého předjíždění, kdybych se dostal do rizikovější situace a musel předjet rychle, ale nebudu tedy brát ohled na výkon a vyřazovat tak dobře vypadající vozy se slabším motorem. Obhlídnu tedy dvě co jsem vyhlídl a vypadají, že se o ně jejich majitelé starali (jak kvůli toho co na nich bylo uděláno, tak celkově vypadají vcelku hezky, ač se to z fotek poznat nedá, budu muset zajet. https://auto.bazos.cz/inzerat/61693974/ ... D-85KW.php a http://www.sauto.cz/osobni/detail/alfa- ... oFrom=list ).

Jinak já bych nechipoval, to mi připadá jako zbytečnost, kor když se za výkonem neženu a spotřeba je ve standardu velmi hezká. Spíše mi šlo jen o návaznost na tu bílou, která chip na 110 kW už měla, ale říkám, mne to nijak nezajímá, mimo to, kdybych tu bílou vybral, že je fajn.

Díky tedy všem za dotazy, teď budu už jen vybírat a koukat : )

Martin

EDIT: A ad. odkazovaná 159, jak říkám, to by byla asi naprostá značka ideál, ale bohužel to už je mimo můj budget, protože si chci něco nechat na opravy a hlavně nestřelit všechno z účtu a nechat si peřinku na další svoje záležitosti : )

mari156
Pozorovatel

Příspěvky: 484
Registrován: 22.4.2013, pon 19:53
Bydliště: Novojičínsko

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od mari156 » 20.7.2016, stř 18:28

Tak mě se nejvíc líbí tato https://auto.bazos.cz/inzerat/62635731/ ... harkan.php .Chipu od Sarkana(Petra H.) bych se vůbec nebál,jelikož tomu rozumí jak málo kdo.Chip dělá na míru a nežene se přehnaně za výkonem.Inzerujícího bych se zeptal,kdy dělal tu spojku.Jinak jestli je vše uděláno,tak jak píše,dle mého dobrý kup.Samo je třeba to vidět a projet.
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex

Ar-ju-ded-jet

Příspěvky: 10
Registrován: 16.7.2016, sob 15:03

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Ar-ju-ded-jet » 20.7.2016, stř 19:04

mari156 píše:Tak mě se nejvíc líbí tato https://auto.bazos.cz/inzerat/62635731/ ... harkan.php .Chipu od Sarkana(Petra H.) bych se vůbec nebál,jelikož tomu rozumí jak málo kdo.Chip dělá na míru a nežene se přehnaně za výkonem.Inzerujícího bych se zeptal,kdy dělal tu spojku.Jinak jestli je vše uděláno,tak jak píše,dle mého dobrý kup.Samo je třeba to vidět a projet.
Líbila se mi velmi taky, jen jsem byl "nesvůj" kvůli toho a taky ta celofolie nebudí extrémně důvěryhodný dojem, minimálně pro mě, jakožto začátečníka v těchto vodách : ). Spojku máv inzerátu psanou ve 100 000 km, nebo myslíš něco jiného než jen kilometry? Určitě bych nechal udělat rozvody a cokoliv, co by se na pohled zkušenějšího oka nezdálo, ale jinak podle popisu ti vypadá, že tam je dost hotovo, což.

mari156
Pozorovatel

Příspěvky: 484
Registrován: 22.4.2013, pon 19:53
Bydliště: Novojičínsko

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od mari156 » 20.7.2016, stř 19:12

Je pravda,že ta fólie budí nedůvěru-určitě bych se na ní pozeptal.Myslel jsem,jestli spojka byla měněna před chipem a nebo po.Proč měnil spojku ve 100 tis.km?Já najel s první Alfou 100 tis.km(130tis.-230tis.) a se spojkou jsem neměl problém a u druhé(musím zaklepat na dřevo) taky ne!
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex

mari156
Pozorovatel

Příspěvky: 484
Registrován: 22.4.2013, pon 19:53
Bydliště: Novojičínsko

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od mari156 » 20.7.2016, stř 19:15

Určitě bych s ní zajel do AF centra,ať jí proklepnou
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Temp » 20.7.2016, stř 19:18

Ta bílá 8v chipnutá na 110 by nemusela být marná. Evidentně ji měl někdo, kdo se o ni staral. Ale stejně bych věnoval zvýšenou pozornost motoru, jeho chodu a i turbu.
159 s 88kW bych se ale osobně vyhnul, ikdybych na ni peníze měl. 159 je o půl tuny těžší, než 147. Na 147 je to výkon slušný, ale u 159 už by to bylo jen pohodlné, prostorné přibližovadlo, které moc dobře vypadá. Dynamiku sice nemůžu soudit z osobních zkušeností, ale neřekl bych, že to bude její silná stránka. A taky 159 je nákladnější na údržbu. Má víc ekokurvítek, dražší díly.
Navíc je její cena už výrazně vyšší a osobně si myslím, že 147 za 80-100 tisíc bude v mnohem lepším technickém stavu, než 159 za 150 000.

Spojka u té bílé byla podle mého soudu měněná proto, že to nebylo 100 000km, ale třeba 150 000+. Nebo se to přehnalo s předchozím chipem. Případně ale mohl být majitel vemeno, co ji odvařil vlastním zacházením.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

mari156
Pozorovatel

Příspěvky: 484
Registrován: 22.4.2013, pon 19:53
Bydliště: Novojičínsko

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od mari156 » 20.7.2016, stř 19:26

Ahoj.Jak znám Petera,tak s chipem to určitě nepřehnal.Tipoval bych,že to buď řídila nějaká paní a nebo mladej kluk,když odešla ta spojka tak brzo.
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex

Ar-ju-ded-jet

Příspěvky: 10
Registrován: 16.7.2016, sob 15:03

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Ar-ju-ded-jet » 20.7.2016, stř 19:36

mari156 píše:Ahoj.Jak znám Petera,tak s chipem to určitě nepřehnal.Tipoval bych,že to buď řídila nějaká paní a nebo mladej kluk,když odešla ta spojka tak brzo.
Nevím samozřejmě kolik tvému známému projde/prošlo Alf rukama, ale pokud to nejsou vyloženě stovky, myslíš, že by si na tenhle kus nevzpomněl? Samozřejmě za předpokladu, že to není vytížený člověk, který nemá čas si pomalu uprdnout, jen se zkouším ptát, co kdyby náhodou se poštěstilo : )

EDIT: Jinak výše zmíněné AF centrum je v pohodě na jak tedy kontroly původu/kilometrů u vozu, tak i servisu? Určitě bych chtěl Alfici pravidelně dopřávat co potřebuje, jen bych asi až "později" musel řešit kde/u koho, tak zda by tato volba byla dobrá, ale zase ne v úrovni stahování kůže při každé návštěvě.

EDIT2: Ale předpokládám, že když to je ofiko servis, tak to bude darda a lepší hledat jinde :-D

mari156
Pozorovatel

Příspěvky: 484
Registrován: 22.4.2013, pon 19:53
Bydliště: Novojičínsko

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od mari156 » 20.7.2016, stř 20:02

Minimálně na prohlídku tam,protože je to nejblíž a zas tak hrozní nejsou.Do Jablůnkova to nemáš daleko a tam je Carsch.A nebo do Mošnova a tam je Marek Ďatko.Takže asi tak se servisem.Jinak obyčejné ptákoviny Ti udělá kde kdo,pokud se ti to zdá daleko,ale s něčím specifickým bych se obrátil na tyto kluky
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Temp » 20.7.2016, stř 20:34

mari156 píše:Ahoj.Jak znám Petera,tak s chipem to určitě nepřehnal.Tipoval bych,že to buď řídila nějaká paní a nebo mladej kluk,když odešla ta spojka tak brzo.
Nemyslel jsem zmršený chip od Sharkana, ale jestli nebyl čip už předtím, kterej odpálil spojku a Sharkan to pak udělal pořádne.
Osobně kdybych chtěl chipovat, jedu za ním.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

mari156
Pozorovatel

Příspěvky: 484
Registrován: 22.4.2013, pon 19:53
Bydliště: Novojičínsko

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od mari156 » 20.7.2016, stř 20:42

:wink: :smt023
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex

Ar-ju-ded-jet

Příspěvky: 10
Registrován: 16.7.2016, sob 15:03

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Ar-ju-ded-jet » 20.7.2016, stř 20:58

Tak jsem se chlapíka ptal, bohužel už se na ni prý dnes někdo byl dívat a já stejně neplánoval kupovat auto hned z plezíru, takže asi půjde do placu, ale kdyby to neklaplo a vydržela u něho týden, dva, tak bych na ni asi jel kouknout.

Ad. folie, je to z důvodu škrábance na dveřích, který vytvořila přítelkyně a také z důvodu estetiky. Beru.

Odpověď ohledně spojky: "Spojka byla měněna z důvodu rozsypání spojkového ložiska a bylo to ještě před čipem. Jelikož se při výměně toho dost rozebírá doporučoval mechanik celkovou výměnu. Já kupoval auto v najetých 57 000 km a nevím jak kdo s tím jezdil, ale já vždy slušně." což teda z technického hlediska nevím zda je pravda či ne, připadá jako adekvátní odpověď.

Odpověď jako taková byla svižná a sympatická, mi se líbí jak auto, tak přístup majitele : )

hartom

Příspěvky: 13
Registrován: 27.8.2016, sob 21:34

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od hartom » 27.8.2016, sob 22:00

Ahoj, chci si koupit AR 147 po FL tj. 2005+ ale nemohu se rozhodnout jestli to má být benzín nebo nafta. Něco jsem si načetl co je za problémy jednotlivých motorů ale nejsem si jist jestli co se mi víc vyplatí. Zajímal by mě tedy váš názor. Dojíždím do práce buď 20km po okreskách, 10km po hlavním tahu a nebo při horším počasí 2km po městě. Mám řidičák 2 roky ale vzhledem k tomu kolik jsem začal jezdit atd. počítám s tím že roční nájezd bude 15-20 tisíc Km. V současné době mám benzíňáka a jezdím za 7, co jsem tak koukal na spritmonitor tak 1.6 benzín jezdí za ~8l což není zas o tolik větší hodnota takže spotřeba není zas takové kritérium. Zároveň nafťák má spotřebu kolem 6 litrů což odpovídá tomu když jsem měl chvíli Fiat Punto s 1.9JTD 59kW takže s podobným motorem. Jde mi spíše o dlouhodobou spolehlivost vzhledem k tomu že bych rád pořídil auto co mi 2-3 roky vydrží s tím že počítám s nákladama spíše za běžnou údržbu jak abych musel dávat např. 20 tisíc za nějakou rozsáhlou opravu na kterou ten určitý motor trpí a nedá se jí příliš vyhnout. Počítám s tím že nějaké náklady bude vyžadovat možná údržba podvozku pokud nebyl už dělán. Pokud by se jednalo o naftu tak bych si vybral nejspíše auto u pana Šefla,ke kterému to mám kousek a občas má nějaké 147 ale především naftu. Pokud by se jednalo o benzín tak úplně nevím kde hledat abych měl jistotu že nebude motor přidřený a podobné problémy které je potkávají. Můj budget je 100 tisíc s tím že rád bych nechal nějaké peníze stranou.

Temp
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 729
Registrován: 21.7.2013, ned 07:54

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Temp » 28.8.2016, ned 08:54

hartom píše:Jde mi spíše o dlouhodobou spolehlivost vzhledem k tomu že bych rád pořídil auto co mi 2-3 roky vydrží s tím že počítám s nákladama spíše za běžnou údržbu jak abych musel dávat např. 20 tisíc za nějakou rozsáhlou opravu na kterou ten určitý motor trpí a nedá se jí příliš vyhnout.
V tom případě si nekupuj Alfu. Myslím to vážně. Nemá cenu ji kupovat na 2/3 roky. Teprve za ty dva/tři roky ji dáš dohromady, protože tak staré auta už nejsou jen finance na běžnou údržbu a těch 20 tisíc dáš klidně každý rok. A je úplně jedno, jestli to bude nafťák, nebo benzín. Rozvody jsou povinost, podvozek pravděpodobně během prvního roku. Dost možná spojka. U benzínu se může stát, že se ti zadře motor po roce, protože deset let staré auto prošlo rukama bůhvíkomu a při běžné předkupní prohlídce to neodhalí ani autorizák. Nafty jsou stočené klidně na třetinu, takže po dvou letech ti klidně udělá turbo pá pá, dvouhmota se ti rozloží na prvočinitele atd atd. Samozřejmě to platí pro většinu značek a vozidel, ne jen pro Alfu 147. Prostě deset let staré auto bude chtít větší investice.

To si kup raději nějakého atmosferického menšího japonce v benzínu. Nebo novou Dacii, která tě vyjde levněji, než olítaná 147.
Alfa Romeo 147 JTDm 16v FL

hartom

Příspěvky: 13
Registrován: 27.8.2016, sob 21:34

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od hartom » 28.8.2016, ned 09:48

No jde spíš o to aby to nebyla vlastnost toho motoru že se každých X Km něco rozsype a musí se to udělat. Rozvody beru jako běžnou údržbu. Mimochodem tam je řetěz u obou motorů? Stejně tak podvozek se dá říct že beru jako běžnou údržbu jen nevím jak je to u něj jestli trpí víc u nafty kvůli váze a nebo jsou tam silnější součásti. Jinak chápu že je to o tom jak se o něj staral člověk předtím, ale proto chci raději koupit auto od někoho kdo se v tom vyzná a zaměřuje se na to než od soukromého prodejce. Jde mi jen o to který motor má častější nečekané události. Vím že jsou ty motory citlivé na údržbu což mě nedělá problém, mám přístup do dílny a všechno si dělám sám a nevadí mi se v tom hrabat.

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Petr147 » 28.8.2016, ned 10:00

147 nemá nikde řetěz...

Hledej o zivotnosti podvozku, není problém měnit co 15-20tis...

Jestli to auto nekupuješ pro značku, tak po stránce servisních nákladů je to jedna z posledních možností

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18542
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Kubas » 28.8.2016, ned 10:26

.... když koupí něco takového http://www.mates-auto.cz/detail/alfa-ro ... -1315.html tak pokud to není nějaká past tak do toho za ty tři roky kromě rozvodů nemusí dát vůbec nic.... ta 147 co jsme měli v rodině při stáří 10 let a nájezdu kolem 150 furt pohodově sloužila, nic se na tom nes*alo.... ale bylo to koupené jako nové a normálně servisované, což samozřejmě u těch ojetin nikdo moc neověří....

je to nad jeho finanční limit, je otázka, co se dá sehnat řekněme za 90 tisíc.... ale pokud by to bylo o dva roky starší a mělo najeto třeba 70tkm, furt si myslím, že to nebude žádná hrůza....

ale jako jo, servisní náklady na 147 budou v principu vždycky vyšší než na nějaké obyčejné auto s jednoduchým podvozkem.... taky to jinak jede, že....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Princ William
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 526
Registrován: 27.10.2010, stř 10:01
Bydliště: Plzeň

Re: Kupujeme AR 147...

Příspěvek od Princ William » 28.8.2016, ned 12:06

Já si myslím, že ideální řešení by bylo koupit 8v JTD s jasnou historií. 16v JTD má víc věcí na pokažení, 1.6 TS zase oproti naftě jezdí tak o + 1,5-2 litry na 100 km (při shodném stylu jízdy). A navíc mi přijde, že ta 1.6 prostě nejede (jako jede, ale až tak přes 5.000 otáček, ale to se Tě zase nebude líbit spotřeba). 2.0 TS jsem neměl, tak nevím, ale myslím, že je to větší past než 1.6 TS. Podvozek je shodný jak u TS, tak u JTD, čili žádné úpravy/zesílení se nekoná (jediný rozdíl je, že JTD má akorát jiné - delší pružiny vpředu). V zatáčkách je ten lehčí předek u TS znát, ale za zatáčkou to zase tak rychle nezrychluje (pokud to TS nedržíš ve vyšších otáčkách). Bez úprav/oprav bude TS brát i olej (záleží na stylu jízdy a stavu motoru), na JTD mezi pravidelnou výměnou oleje nemusím nic dolévat.

Tak to vidím já. Mám momentálně všechny motory, co jsem tu popsal, tak jsem to snad popsal objektivně. Měl jsem i ECO 1.6 TS 77 kW. U toho byla lepší spotřeba než u 88 kW (tak o 0,5 litru na 100 km, možná i trochu více), absence variátoru také není špatná (o problém nebo servisní úkon méně), ale rozdílný výkon je přeci jen poznat.

V podstatě se ale jedná o spolehlivý model a pokud vyloženě nekoupíš špatně, tak si myslím, že Ti bude 2-3 roky sloužit spolehlivě.
AR 147 QV, 1.6 TS 88 kW, 2009, 5d, Bianco Pastello HWB

Odpovědět

Zpět na „147“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů