Díky ti za rychlou odpověď, po minulých postech jsem tak nějak čekal, že je to tu mrtvé, takže jsem nečekal nějakou reakci dřív, než za týden. Jak říkám, budget tam je v rozmezí s tím, že počítám, že těch 20 do toho ještě dám, ať už by to byly rozvody, či podvozek, ať už ramena vepředu či vzadu. Doufám, že věci jako turbo, dvouhmota či jiné "kurvítka" dieselu by mohly vydržet a nebudu se muset pouštět do extrémně velkých akcí, ale chápu, je to vždy o tom, jak to auto samo vypadá a jezdí.Temp píše:Na najeté kilometry se vykašli. Čísla na tachometru ukazují jen míru drzosti převozníků aut z ciziny a bazarníků. Prostě do toho sedni, podívej se pod kapotu, na podvozek. Čím míň ošumtělý interiér, míň rezavý podvozek a pravidelnější chod motoru, tím lépe. Spojka by měla jít trochu ztuha, nemělo by nic chrastit, když na ni šlapeš. A pokud nevržou nápravy při přejezdu retardérů, je to ještě lepší. (ano, vržou a to ikdyž jim ještě třeba ani nic není)
Druhá smutnější pravda je, že takhle od počítače ti nikdo moc neporadí, i kdyby 1000x chtěl. Jediná šance je, že by třeba náhodou někdo konkrétní vůz znal, nebo se na něj byl už podívat. Ale tahle šance je popravdě dost malá.
Jinak na údržbu není 147 nijak moc náročná. Popravdě co aktivně sleduju a řeším svoje vlastní mouchy poslední 4 roky, tak nic tragického. Prostě 10 let staré auto. Dokonce ani ty benzíny se na 147 nijak extrémně nesypou. Snad jediná věc čemu bych se vyhnul je verze se Selespeedem. Tam odhalit a vyřešit závadu je celkem kumšt. A že tam ty závady jsou. Častěji, než třeba ten zadřený motor.
Nejlepší řešení je objezdit okolí a do každé z nich si sednout, prohlídnout, projet. Zúžit si výběr a pak vzít kamaráda, co třeba nemusí být nutně mechanik, ale auta jsou jeho koníček a zná takové ty běžné věci, jako jak mají vypadat brzdy, kde nemá něco prosakovat, jak zní zdravý motor. Vyzkoušet veškerou elektriku na autě. Na to nemusí být člověk nutně znalec Alf.
A když už budeš mít konkrétní kus, tak se objednat v autorizáku FIATU/ALY na prohlídku. Mě to stálo před 4 rokama asi 800 včetně napíchnutí na diagnostiku, zvednutí na hever, kontroly podvozku a motorové části. Tam ti už s velkou pravděpodobností potvrdí, že nebyla bouraná, jestli motor neháže nějakou vážnější závadu a tak kolem. V případě koupě si tam pak nech udělat rozvody. Je to dost důležitá část a bohužel první investice (cca 7 000). Nikdy nevíš kolik to mělo stočeno a po půl roce bys mohl zaplakat, protože předchozí majitel nechával rozvody na poslední chvíli, pak to prodal a někdo po něm stočil hluboko pod servisní interval. Stejně bys ty rozvody jednou dělal a takhle máš jistotu a minimálně na 5 let klid.
S těmi rozměry - měl by ses vejít, ale dost možná tě bude srát středový tunel, protože o něj budeš šoupat pravou nohou. Mm kamaráda podobně stavěného a ten sesznal posez a místo v pohodě (štelovatelný volant i sedačka do všech směrů), ale pravou nohu měl v kontaktu se stěnou tunelu. Ale nestěžoval si, jen podotknul. Mnohem víc mluvil o akceleraci na dvojku
Jen tak dotaz, co si myslíš tedy o motorizaci, značka ideál by opravdu byl podle mě ten 110 kW, už kvůli toho co jsem četl. Vyšší výkon, stejná spotřeba, relativně stejně kvalitní konstrukce a výdrž a hlavně šestý stupeň. Samozřejmě kdyby se objevila hezká 88 kW skočím po ní, ale není to "špatně" prvotně koukat po silnější verzi?
Obhlídnout ty vozy co jsou nejblíže (tzn Opava - ta první stříbrna 110 kW), Bruntál a takové srágorce hodlám.
Jen ještě jeden dotaz na konkrétní vozy a to ty dva "pofidérně vypadající", jelikož jsou oba v mém okolí. Jsou to slabší verze, ale jedna je chipovaná, říká ti to něco? Chápu, že jsem původně vceku zahrnul odkazy (jsou to snad všechny Alfy z sbazaru a bazoše, co mají diesel a vypadají aspoň trošku k světu, vzal jsem to z gruntu ). Ale tedy ty pofidérní alfy, na které se táži - první chip, druhá jak o nějakého puboše (bílé kola + nálepka). Samozřejmě, z fotek prd poznáš a budu muset dát na stav.
https://auto.bazos.cz/inzerat/62635731/ ... harkan.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/63155153/ ... TIZACE.php
Ale ještě jednou díky, cením si toho!
Martin