testy & recenze

Odpovědět
edas
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 624
Registrován: 11.6.2010, pát 17:42
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: testy & recenze

Příspěvek od edas » 7.11.2016, pon 18:55

Já mám Meziplyn celkem rád. Ale tento test byl - dle mého názoru - opravdu jiný. Honza Koubek se tentokrát vyloženě zaměřil na nedostatky, odlišné ovládání (mj. jsem jeden z mála, komu maximálně vyhovuje ovládání směrovek a stěračů v Astře H - a nebudu přece tvrdit, že ostatní je špatné nebo minimálně divné). Ale jak jsem tady už psal o mé jízdě s Giulií, řízení mi nepřipadá vůbec špatné. Naopak. Líbí se mi jeho přesnost - typická právě pro Alfu a přeposilovanost? Nevím, Buchláky jsem s ní nedal, ale vůbec mě nevadí, že mě volant při akceleraci netahá za ruky... A rozhodně jsem neměl pocit, že je mrtvé nebo horší než u 159. Ano, ve 147 bylo asi lepší, ale to bych s Giu musel jezdit jinde než po Brně a po dálnici. Navigaci posoudit nemůžu. Většinou, pokud podle ní jedu, tak si ji nastavím, když vyjíždím. Ale zobrazení za jízdy mi přišlo celkem v pohodě, nic dramaticky odlišného od toho, v čem jsem jezdil. Samozřejmě kromě tetrisu ve 159... Nevypínatelné ESP je škoda, kor u sportovního sedanu, kterým Giu je. Ale snad soudruzi v itálii zažijí rozumu a v benzínu vypínat půjde.

Takže, pokud můžu hodnotit po 147 a 159 - Giu je opravdu hodně povedené auto, 3er jsem na limitu taky neměl, ale běžné svezení - i v režimu dynamic a na "slavných" runflatech je v Giu mnohem, ale mnohem příjemnější a přirozenější.

Toť můj názor...
159

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: testy & recenze

Příspěvek od Harous » 7.11.2016, pon 19:19

K tomu řízení mám jednu teorii - podívejte se co testoval před Giulií...
Třeba řízení v Legacy mi přišlo proti Octavii 3 příjemně tuhý, přesný a čitelný. A když jsem do toho sednul dneska, byť jen po pár dnech s STI, tak mi to přišlo přeposilovaný taky. A jestli jezdil týden s BMW M4 a pak sednul do Giulie tak mu to takhle přijít mohlo...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

edas
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 624
Registrován: 11.6.2010, pát 17:42
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: testy & recenze

Příspěvek od edas » 7.11.2016, pon 19:49

Proti O III je asi každé řízení nepřeposilované :D a přesné. Ale mám ji na 15´, takže to není úplně nejlepší srovnání co se přesnosti týče...
159

speedy
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6965
Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

Re: testy & recenze

Příspěvek od speedy » 7.11.2016, pon 19:58

já tuto Giulii řídil také a řízení mi přišlo fakt v pohodě. Bylo znát ty kola v rozích karoserie + to, že nejsou poháněná,a navíc určitě lehčí motor oproti 159 ve 2.4 fakt rozdíl :D
Přílohy
20161021_210256.jpg
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw

mcernoch
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2223
Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
Bydliště: Blansko
Kontaktovat uživatele:

Re: testy & recenze

Příspěvek od mcernoch » 7.11.2016, pon 20:01

Já nevím proč furt řešíte to ESP.
Kolikrát jste je na 159 vypnuli?
Vypínat ESP na naftě v autech co mají 136,150 a 180 koní mě jaksi nedává smysl?
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i

edas
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 624
Registrován: 11.6.2010, pát 17:42
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: testy & recenze

Příspěvek od edas » 7.11.2016, pon 20:14

ESP si párkrát vypnu v zimě na velkém parkovišti :D Ale máš pravdu, standardně je zapnuté. Na druhou stranu 159 je předokolka, takže vypínat ESP nemá smysl. U zadokolky to občas smysl má. Ale jak píšeš. U 180 HP nafty je to celkem zbytečnost.
159

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18542
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: testy & recenze

Příspěvek od Kubas » 7.11.2016, pon 20:40

Harous píše: A jestli jezdil týden s BMW M4 a pak sednul do Giulie tak mu to takhle přijít mohlo...
pokud to tak je tak to ale není problém Giulie, ale pana testéra, že? Měl si hezky zajít pojezdit s A4 a 3er, určitě by byl řízením v nějaké konfekční verzi nadšen.... :wink:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

Adamsquare
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4035
Registrován: 9.11.2008, ned 11:09

Re: testy & recenze

Příspěvek od Adamsquare » 7.11.2016, pon 21:03

Hlavně člověk si časem zvykne na všechno. Když jsem poprvé sednul do Kangoo tak jsem byl v naprostém šoku, jaký to má podvozek a řízení. Popravdě jsem se skoro bál jet za město abych se nepřevrhl. Dneska mi to přijde poměrně bezproblémové a lámu to jak motokáru :smt044

Docela mě mrzí, že jsem zatím s Giu neměl tu čest... jsem zvědav.
Osobně mi třeba "ikonické" řízení ze 156/147/GT přijde zpětně gumovější a lehčí než ve 159...
Když jsem měl 156, tak se mi zas nelíbilo řízení v e46 :)
159SW 2.4JTDM /2008/ 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW High 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW Disctintive 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW Progression 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999

Jarous
Štamgast

Příspěvky: 510
Registrován: 18.7.2007, stř 22:14

Re: testy & recenze

Příspěvek od Jarous » 7.11.2016, pon 21:09

Já bych to neřešil, když si vezmu kolik nadšených testů Giulie jsem četl...navíc jeho projev kdy mluví jak politik a vlastně nic neřekne mi nesedí a přiznám se že jsem ho přestal sledovat už před lety.

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: testy & recenze

Příspěvek od Harous » 7.11.2016, pon 21:11

S tou M4 jen tipuju jak to mohlo být. Já zkušenosti s řízením Giulie a BMW 3 nemám. Vážně nemůžu posoudit jestli má lepší řízení Giulia nebo BMW 3. Zřejmě narozdíl od drtivé většiny diskutérů tady... :-D
K ESP - Alfa po xx letech vyrobí hravou zadokolku s perfektníma jízdníma vlastnostma, tak se nejde moc divit, že někoho mrzí nevypínatelný ESP. A na sněhu by si s tím určitě někde zablbnul rád každej. Otázka je, jestli to není zase tlak na body do ENCAP...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: testy & recenze

Příspěvek od riprex » 7.11.2016, pon 23:27

Půjčený jsem to zatím neměl, snad se k ní dostanu tento měsíc... Nicméně Honzu Koubka považuji za celkem rozumného člověka, přecijen se s mnoha auty něco najezdil a vím, že Alfu tak nějak má rád, nicméně prostě vidí to hodně z pozice koncového zákazníka a nelze než uznat, že má pravdu. Giulia bude prodejně průser. Samo o sobě to není ani o tom autě, ono to tak sice vyznělo ale není horší než BMW 3er o moc, je to jen pár detailů... ale prostě jak to sakra má přesvědčit lidi aby nešli do ověřenýho BMW a koupili si itala, když to stojí to, co to stojí? To se s těma cenama fakt posrali v kině?!? Bych bral ještě, kdyby to stálo třeba jako 1er, ale co je moc, to je moc. To samý Giulietta. To auto je super, má svoji duši a svůj charakter, ale prostě za ty prachy no way. Dávno to není o tom autě, protože se 159 všichni pravověrní alfisti utekli. Dneska je to o tom natáhnout nový lidi a tohle prostě není cesta, fakt ne.
Se zeptejte sami sebe, koupili byste si něco, co je dobrý jako M3 ale vyrobila to Dacia za +/- stejný prachy? :wink:

olis
Nováček

Příspěvky: 144
Registrován: 17.10.2014, pát 17:14

Re: testy & recenze

Příspěvek od olis » 7.11.2016, pon 23:38

v niektorych testoch Giulia vyhrala uz aj nad BMW, 90% testov co som cital alebo pozeral tak z nej boli nadseny, to riadenie dost velka cast novinarov vychvalila, niektory rozpravali ze nic lepsie v tejto triede este asi ani nezazili akurat tento pan z toho testu tu s tym ma nejaky problem... s interierom tiez velka cast nemala problem a vo vela testoch bolo povedane ze to ma velmi blizko k BMW/Audi co sa tyka materialov a pod., Alfa chce byt premiova znacka a preto tie ceny nastavili tak ako nastavili, pre mna osobne by bolo lepsie keby sa na premiu nehrali lebo by som mal vacsiu sancu ze si to auto budem moct dovolit ale ked uz sa tak raz rozhodli tak nemozu tu cenovku tlacit nejako velmi dole, Alfa nema od Giulie nejake extra ocakavania a sice rocne by chceli predat 100K kusov celosvetovo a 40K v europe, pre rok 2017 by to mohol byt dufajme splnitelny ciel, na to auto ide v 90% pripadov chvala, nevidel by som to tak zle ;)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: testy & recenze

Příspěvek od riprex » 7.11.2016, pon 23:40

Alfa je leda tak prémiová sračka :wink: Co se PR týče...

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: testy & recenze

Příspěvek od Harous » 8.11.2016, úte 00:08

Giulie se musím zastat u tý ceny. Jakkoliv mi přijde cena za ty základní verze dost přestřelená tak směrem nahoru je to lepší. Třeba cena za 280k Q4 Veloce mi přijde víc než rozumná...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Kubas
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 18542
Registrován: 9.6.2007, sob 09:43
Bydliště: Zlín

Re: testy & recenze

Příspěvek od Kubas » 8.11.2016, úte 00:30

ono je hezký chtít po nich aby to bylo plošně o 150 litrů levnější, ale je otázka jestli by tam pak firmě zůstal vůbec nějaký zisk.... ten karbonový kardan, hliníkový diesel a vůbec celá nová platforma asi něco stály....
a jinak do výroby se opravdu dá ukecat sleva kolem 100 litrů u auta nad mega, tak věřím že při troše snahy si tam každý kdo má reálný zájem nějakou férovou cenu vydyndá....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)

riprex
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2905
Registrován: 25.4.2012, stř 22:07

Re: testy & recenze

Příspěvek od riprex » 8.11.2016, úte 00:39

Chápu že holt vývoj a výroba auta něco stály, ale prostě nezavedená značka s hodně pošramocenou pověstí... A ano, o celkem slušných slevách na nové auto vím, jenže těch lidí co maj zájem o nový to ví minimum a v autorizáku to sami od sebe nenabídnou, co vím ze zkušeností. Jo ono když člověk řekne, že holt víc nemá a pohrozí odchodem jinam, tak najednou Giulietta s 1.4TB je k mání za pěkný peníz... ale tohle by mělo bejt samozřejmý a mělo by to bejt na všech plakátech, v televizi, rádiu... jenže to je furt nové hjondé s há faktorem (co to je nevim a asi ani vědět nechci), spolehlivej japonec, sto tabletů týdně... ale v reálu o nové Alfě neautomobilní veřejnost ani neví.

hand_ktm_AR
Pozorovatel

Příspěvky: 288
Registrován: 10.8.2011, stř 20:38
Kontaktovat uživatele:

Re: testy & recenze

Příspěvek od hand_ktm_AR » 8.11.2016, úte 01:29

Tady se 3 stránky řeší nějaký No Name web Stream A nějaké amatérské recenze nikdo normální v Česku Kdo má zájem o koupi nového auta si nebude dělat názor podle nějakého amatéra z nějakého seznam webů panebože Vůbec bych to neřešil tady

Jinak tady v Kalifornii Už se jezdí měli dole na okruhu předváděčku Tak snad příští víkend bych se mohl povozit

https://youtu.be/Z85U4xA4z6g

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: testy & recenze

Příspěvek od Petr147 » 8.11.2016, úte 08:39

Kubas píše:
Harous píše: A jestli jezdil týden s BMW M4 a pak sednul do Giulie tak mu to takhle přijít mohlo...
pokud to tak je tak to ale není problém Giulie, ale pana testéra, že? Měl si hezky zajít pojezdit s A4 a 3er, určitě by byl řízením v nějaké konfekční verzi nadšen.... :wink:
ono to (příplatkové) progresivní řízení u VW AG není zrovna vyloženě špatné :)

ninko
Uživatelský avatar

Příspěvky: 31
Registrován: 11.7.2013, čtv 21:17

Re: testy & recenze

Příspěvek od ninko » 8.11.2016, úte 08:45

V tom medziplyne pri Giulii je problem ostre riadenie aj okolo stredovej pozicie. Pri teste mondea si zase stazuje, ze na strede je to mrtve.

Napr u mna zaujem o Giu je velky, len mne tam chyba este nejaky zakladny benzinovy motor. Rozpocet je nejakych 28tis. eur, takze zatial nevychadza. Vsetky premiove znacky maju ako base modely male benzinaky. Tu je to 2,2 diesel. A pritom si nemyslim, ze by 1,4 turbo-twinair 150-170k to ako zakladny motor nezvladal.
Lancia Thesis 2,4 JTD 10V Executive
Citroen C3 Picasso 1,4 VTi
Fiat bravo 1,6 16V

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: testy & recenze

Příspěvek od Petr147 » 8.11.2016, úte 08:50

hand_ktm_AR píše:Tady se 3 stránky řeší nějaký No Name web Stream A nějaké amatérské recenze nikdo normální v Česku Kdo má zájem o koupi nového auta si nebude dělat názor podle nějakého amatéra z nějakého seznam webů panebože Vůbec bych to neřešil tady

Jinak tady v Kalifornii Už se jezdí měli dole na okruhu předváděčku Tak snad příští víkend bych se mohl povozit

https://youtu.be/Z85U4xA4z6g
ne že bych ho tu měl zájem nějak obhajovat, ale to co píšeš je trochu mimo, Stream není nějaký no name web, už v roce 2012 byl šestý nejnavštěvovanější web v ČR...

a Honza Koubek není zrovna amatér, psal pro Speed, Autocar, Evo, AutoMag... :wink:

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: testy & recenze

Příspěvek od Envel » 8.11.2016, úte 09:47

"Konečně test nové Alfy Romeo, hned na začátku musím upozornit, že to není test od Clarksona, ten si dáme někdy příště, slibuji, ovšem podívejme se na to realisticky, pro českou kotlinu budou mnohem důležitější testy od těch normálnějších místních testerů, jako třeba s tímhle Koubkem."
On to už dělá tak dlouho, že někdy, hlavně když dostane auto jako jeden z posledních, potřebuje na sebe upozornit nějakou kontroverzí, v tomto případě trochu popíchnout Alfisty a řešit úplně jiné věci než ostatní. Jinak ho sleduji a povětšinou mluví k věci a autům na rozdíl od těch dementů z autosalůnu i rozumí. Vsadím se, že pokud by měl giulii jako jeden z prvních, tak by ten test vypadal zcela jinak, což mu zas k novinářské cti v mých očích nepřidává, stejně jak ten jeho úlet s AAA-čkama - to bylo na blití.
"Víte, možná to teď zní, že Koubka kritizuji a možná je to i pravda, protože upřimně řečeno, jsem se na test hodně těšil a přál jsem si aby byl skvělý, a ten základ v něm je, to prostě cítíte"... :wink:
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

olis
Nováček

Příspěvky: 144
Registrován: 17.10.2014, pát 17:14

Re: testy & recenze

Příspěvek od olis » 8.11.2016, úte 12:10

ninko píše:V tom medziplyne pri Giulii je problem ostre riadenie aj okolo stredovej pozicie. Pri teste mondea si zase stazuje, ze na strede je to mrtve.

Napr u mna zaujem o Giu je velky, len mne tam chyba este nejaky zakladny benzinovy motor. Rozpocet je nejakych 28tis. eur, takze zatial nevychadza. Vsetky premiove znacky maju ako base modely male benzinaky. Tu je to 2,2 diesel. A pritom si nemyslim, ze by 1,4 turbo-twinair 150-170k to ako zakladny motor nezvladal.
v nemecku maju tie ceny lepsie ako u nas, sice stale nad tvoj rozpocet ale priklad: http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C ... 06202.html

ninko
Uživatelský avatar

Příspěvky: 31
Registrován: 11.7.2013, čtv 21:17

Re: testy & recenze

Příspěvek od ninko » 8.11.2016, úte 12:18

no v nemecku viem kupit tu 100kW verziu za 27tis.eur. Ale je to komplikovane...

3kove bmw alebo ceckovy mercedes viem za tu cenu kupit u nas...
Lancia Thesis 2,4 JTD 10V Executive
Citroen C3 Picasso 1,4 VTi
Fiat bravo 1,6 16V

petrAR156
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1583
Registrován: 12.12.2013, čtv 16:21
Bydliště: Boskovice

Re: testy & recenze

Příspěvek od petrAR156 » 8.11.2016, úte 15:27

hand_ktm_AR píše:Tady se 3 stránky řeší nějaký No Name web Stream A nějaké amatérské recenze nikdo normální v Česku Kdo má zájem o koupi nového auta si nebude dělat názor podle nějakého amatéra z nějakého seznam webů panebože Vůbec bych to neřešil tady

Jinak tady v Kalifornii Už se jezdí měli dole na okruhu předváděčku Tak snad příští víkend bych se mohl povozit

https://youtu.be/Z85U4xA4z6g
Vedle tý Juliny z 61 vypadá ta nová jako SUV :-D a to rozhodně není na dnešní poměry velký auto ...

rakonek
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 499
Registrován: 12.10.2012, pát 13:03
Bydliště: Linde

Re: testy & recenze

Příspěvek od rakonek » 8.11.2016, úte 20:44

Tak tady máme jednu část z diskuse testu pana koubka na streamu, prý kdyby napsal vše tak by se Alfisti posrali citát :
Patrik Kawasaki ZX Fakt myslíte vážně srovnání testu prémiového, naftového sedanu se sportovně zaměřeným podvozkem a malého městského auta? Ta auta se pochopitelně MAJÍ chovat úplně jinak. Navíc tam slyšíte přesně to co tam zrovna teď slyšet potřebujete a ne to co tam je. Polo má řízení bez zpětné vazby (což je dnes u předokolek normální), ale rozhodně ho nemělo tak strmé, jako Alfa. Vymýšlíte kontrasty tam, kde nejsou.
"Najít něco za každou cenu"? Tak já vám něco povím. Kdybych vyjmenoval všechny věci, které na testovací Giulii byly porouchané, alfisti by se tu zbláznili a vyhlásili by na mě hon. V přední nápravě při ostrém natočení kol kovově lupe, prodejce mi řekl, že to dělají všechny kusy. Světlům přestalo fungovat výškové štelování, takže jsem jel celou D1 v noci s osvětlenými 30 metry před autem. Když jsem otevíral motor, páčka mi zůstala v ruce. A takhle bych mohl pokračovat ještě hodnou chvíli.
V testu to nezmiňuju, protožeto může být konkrétním kusem (přestože zprávy ze zahraničí, kde se porouchala víc než polovina testovacích aut, tomu nenaznačují). Ale můžete si z toho představit, jak hrozně jsem byl z Giulie smutný, protože prostě nefungovala tak, jak jsem jí přál. Neustálé podsouvání že všechno srovnávám s koncernem je trapné, protože každý nezaslepený člověk vidí, že to není pravda. Na konci svého prvního příspěvku už skutečně mluvíte z cesty - o tom, že je navigace "v plastové kapličce" jsem vůbec nemluvil. Mluvil jsem o tom, že je za asymetrickým sklem, což vypadá zajímavě a o tom že je zmatená a displej nemá dostatečný kontrast, což už tak zajímavé není. Když jsem zapnul navigaci na mobilu, lišil se dojezd z Brna do Prahy o HODINU A PŮL. Reálný dojezd pak byl v toleranci deseti minut času udaného mobilem, zatímco navigace v Alfě celou dobu přepočítávala a nutila mě bůhvíproč sjet z dálnice a vzít to přes Hradec (???). Fakt si myslíte, že takové auto si zaslouží pochvalu? HK
To se mi líbí · Odpovědět · Označit jako spam · 7 · 6. listopad 2016 22:31
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw

Odpovědět

Zpět na „Giulia“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů