Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
Ahoj. Jak tak postupně zajíždím tu mojí "novou" rachotinu, zjišťuju, co bude potřeba "doladit". Mám podezření na dvouhmotu protože: na 5. a 6. r.s. při jízdě do 2000-2100 ot. v převodovce rachtá/vibruje. Není to nikde cítít, je to jen akustická záležitost - vážně nepříjemný zvuk, který jízdu v těchto podmínkách v podstatě znemožňuje. Na žádný jiný r.s. to nedělá, přes obce jezdím na čtyřku hluboko pod 2000 ot. a nic. Při startu samozřejmě mohutné záchvěvy, při zhasínání se to taky párkrát otřese. Najeto 175 tkm. Předem díky za postřehy! ;)
159 1.9 JTDM 110 kW 2008
Lanci Delta HPE 1.6 16v
Lanci Delta HPE 1.6 16v
Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
pres obce, teda v 50tce?
mne to v 50 toci na 3jke velmi tesne pod 2000 otacok a to mam jtdm 8v, na 4ke mi to toci tesne pod 1500 inymi slovami dvojhmota krici o pomoc, nerozumiem tomu podtacaniu, spotreba nizsia nie je
mne to v 50 toci na 3jke velmi tesne pod 2000 otacok a to mam jtdm 8v, na 4ke mi to toci tesne pod 1500 inymi slovami dvojhmota krici o pomoc, nerozumiem tomu podtacaniu, spotreba nizsia nie je
Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
Tachometrových 55-60 ten motor chroupe zcela s přehledem (1500-1600 ot). Nejsem přítel podtáčení (doteď jsem jezdil s benzínem), ale když se nebrání, tak proč ne. Samozřejmě 50 do kopce na 4ku nejezdím.chezter píše:pres obce, teda v 50tce?
mne to v 50 toci na 3jke velmi tesne pod 2000 otacok a to mam jtdm 8v, na 4ke mi to toci tesne pod 1500 inymi slovami dvojhmota krici o pomoc, nerozumiem tomu podtacaniu, spotreba nizsia nie je
Jinak start dnes ráno = klepání na volnoběh, sešláp jsem spojku, klepání přestalo. Takže je to asi jasný.
159 1.9 JTDM 110 kW 2008
Lanci Delta HPE 1.6 16v
Lanci Delta HPE 1.6 16v
Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
pokud ma nekdo aspon trosku citu , tak pozna kdy dvouhmota krici o pomoc a na rovince pri tachometrovych 60 a cca 1500otackach to doopravdy neni, pokud to tahas kopec nekopec v takovyh otackach, tak je to k prdu,ale pokud se to plouzi na rovine, tak se tomu nic nestane ja tak najezdil se 159kou 350tkm a dvouhmotu jsem menil pri 300tech + spoustu lidi jezdi okolo volnobehu pomalu, to uz je docela poznat, pripadne ostre rozjezdy apod....
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
Přesně ;) Jsem dobře vycvičen Octavií 1,6 MPi, ta si vždy zřetelně řekla, když už toho měla dostbobas píše:pokud ma nekdo aspon trosku citu , tak pozna kdy dvouhmota krici o pomoc a na rovince pri tachometrovych 60 a cca 1500otackach to doopravdy neni, pokud to tahas kopec nekopec v takovyh otackach, tak je to k prdu,ale pokud se to plouzi na rovine, tak se tomu nic nestane ja tak najezdil se 159kou 350tkm a dvouhmotu jsem menil pri 300tech + spoustu lidi jezdi okolo volnobehu pomalu, to uz je docela poznat, pripadne ostre rozjezdy apod....
Jen mi nejde do hlavy, že 4ka si ty nízký otáčky líbit nechá ale při 5 a 6 už to v převodovce rachtá jaxviň a nejde jet "pokud máš aspoň trochu toho citu", pod 2000-2100 ot.
159 1.9 JTDM 110 kW 2008
Lanci Delta HPE 1.6 16v
Lanci Delta HPE 1.6 16v
Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
to teda nevim ani u 1.9 a ani u 2.4 mi teda 5 ani 6ka nerachtala
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
Holt voňafka z Itošky no, bude chtít ještě trošku té lásky ehm tedy LOVEbobas píše:to teda nevim ani u 1.9 a ani u 2.4 mi teda 5 ani 6ka nerachtala
159 1.9 JTDM 110 kW 2008
Lanci Delta HPE 1.6 16v
Lanci Delta HPE 1.6 16v
- MikeC
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1575
- Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
- Bydliště: Polsko - někde u Katovic
Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
Zdravím vespolek,
Tak trable se spojkou už potkaly i mně
Dneska mi začala při vyšlápnutí (95% případů) a puštění (50% případů) spojky "chroupat" (asi jako když člověk řadí přes zuby, ale tišeji) v místě kdy zabírá. Přitom při samotném přeřazování kvaltů jde všechno hladce, při rozjezdu neprokluzuje, atd.
Ještě jsem vypozoroval, že spojkový pedál jde tak 2cm zamáčknout prstem a nevrátí se (když se mu jemně pomůže tak skočí zpátky), dál už klade odpor.
Spojka i dvouhmota pry byly měněny kolem 105tkm (teď má auto téměř 130) a zrovna na tohle si dávám docela pozor (bo vím, jak je DMFW citlivá), takže parkuju na ručce a až pak na rychlosti (jako pojistku) a snažím se ji nedávat moc zabrat (jo, semtam auto "protáhnu", ale snažím se krotit ).
Nějaké rady? Napadlo mně že by mohl být zavzdušněný spojkový válec a tím pádem spojka úplně nevyřadí (proto to chroupání)
Předem díky.
EDIT: Tak dneska už pedal chodí normálně ale chroupání zůstalo
Tak trable se spojkou už potkaly i mně
Dneska mi začala při vyšlápnutí (95% případů) a puštění (50% případů) spojky "chroupat" (asi jako když člověk řadí přes zuby, ale tišeji) v místě kdy zabírá. Přitom při samotném přeřazování kvaltů jde všechno hladce, při rozjezdu neprokluzuje, atd.
Ještě jsem vypozoroval, že spojkový pedál jde tak 2cm zamáčknout prstem a nevrátí se (když se mu jemně pomůže tak skočí zpátky), dál už klade odpor.
Spojka i dvouhmota pry byly měněny kolem 105tkm (teď má auto téměř 130) a zrovna na tohle si dávám docela pozor (bo vím, jak je DMFW citlivá), takže parkuju na ručce a až pak na rychlosti (jako pojistku) a snažím se ji nedávat moc zabrat (jo, semtam auto "protáhnu", ale snažím se krotit ).
Nějaké rady? Napadlo mně že by mohl být zavzdušněný spojkový válec a tím pádem spojka úplně nevyřadí (proto to chroupání)
Předem díky.
EDIT: Tak dneska už pedal chodí normálně ale chroupání zůstalo
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
Ahoj, nevíte někdo jaký klíč je potřeba k demontáži dvouhmot. setrváku z klik. hřídele? Typ a velikost, díky. jedná se o AR 156 2,4JTD 110Kw r.v.2002
Alfa Romeo 156 2,4JTD 110kw r.v. 2002
Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
Zdravím ...
mám jednu technickou a to - dnes koukám kamarádovi pod auto (156 1.9JTDm 16V) a hledám netěsnost tlakového systému od turba do motoru, protože mu někde slyšitelně utíkal vzduch. Díra v hadice asi 10cm od turba v tom esíčku - problém nalezen takže OK.
Pak ale můj pohled sjel za hadici a najednou čučim na dvouhmotu jak se tam točí ... jako by tam chyběl nějakej krycí plech. Na mích předchozích dvou 156 jsem si toho teda nikdy nevšiml že bych viděl takhle dovnítř.
Teď potřebuju jen pro ověření situace vědět, zda jsem si toho jen nikdy nevšiml a je to normální a nebo to má bejt opravdu uzavřené a známému tam chybí prostě nějakej plech...
Zkoušel jsem hledat na netu, zda někde nenajdu fotku na tuhle část motoru, ale bohužel zrovna vše foceno z druhé strany, nebo tak, že tam prostě neni vidět, zda tam plech je nebo ne...
Předem díky za odpovědi...
mám jednu technickou a to - dnes koukám kamarádovi pod auto (156 1.9JTDm 16V) a hledám netěsnost tlakového systému od turba do motoru, protože mu někde slyšitelně utíkal vzduch. Díra v hadice asi 10cm od turba v tom esíčku - problém nalezen takže OK.
Pak ale můj pohled sjel za hadici a najednou čučim na dvouhmotu jak se tam točí ... jako by tam chyběl nějakej krycí plech. Na mích předchozích dvou 156 jsem si toho teda nikdy nevšiml že bych viděl takhle dovnítř.
Teď potřebuju jen pro ověření situace vědět, zda jsem si toho jen nikdy nevšiml a je to normální a nebo to má bejt opravdu uzavřené a známému tam chybí prostě nějakej plech...
Zkoušel jsem hledat na netu, zda někde nenajdu fotku na tuhle část motoru, ale bohužel zrovna vše foceno z druhé strany, nebo tak, že tam prostě neni vidět, zda tam plech je nebo ne...
Předem díky za odpovědi...
Audi A6 S-Line 2.7TDI quattro 132kw
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6990
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
a nekoukal si na nějakou řemenici?
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
... ještě poznám kde je převodovka a jestli čučim na řemenici nebo na dvouhmotu se setrvákem ...
Koukal jsem dírou v místě označeném na obrázku ...
Koukal jsem dírou v místě označeném na obrázku ...
Audi A6 S-Line 2.7TDI quattro 132kw
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW
- wejwy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 432
- Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
- Bydliště: Nymburk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
Tak přesně ta šipka ukazuje na plechový kryt, který tam zřejmě chybí.
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS
Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
Pravděpodobně asi ano. By mě zajímalo jaký čuně to montovalo, že tam ten plech nedalo. Pochybuju že upad...
Audi A6 S-Line 2.7TDI quattro 132kw
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW
- wejwy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 432
- Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
- Bydliště: Nymburk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
Ten upadnout nemůže.
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS
Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
Hele já teď zjistil, že ho na 159 taky nemám. Jsou tam dvě malý matice, viď? Jsem málem upad. Nebejt tam dekl pod motorem, tak ti všechny sračky lítaj přímo na něj. Proč ti o tom servis, kterej ti tu dvouhmotu mění neřekne?! Dopr....
159 1.9 JTDM 110 kW 2008
Lanci Delta HPE 1.6 16v
Lanci Delta HPE 1.6 16v
Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
Jj, nějaký neobsazený matičky jsem tam viděl... Taky nechápu kdo si troufne tam nedat ten plech. Nejhorší na tom, že známej tam právě nemá ani kryt pod motorem, takže vše jde krásně do spojky, hlavně teď v těch sračkách co jsou na silnicích má ta spojka určitě radost ...
Audi A6 S-Line 2.7TDI quattro 132kw
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW
EX:Focus ST225 - R5 2.5T 20V 166kW-3' Mongoose exhaust
EX:AR 159sw 2.4JTDm 20V 147kW DPF+EGR+Swirl off
EX:AR 156 2004 1.9JTD 16V AUTOSCAN-(chip,EGR off,Sarkan soft:123kW/365Nm)
EX:AR 156 2003 2.4JTD 110kW
- Marek_3L
- Nováček
- Příspěvky: 118
- Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
- Bydliště: Rozsochatec (HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
nějaký ty šůsplechy tu mám ale je to z GTčka bude jiná převodovka ale zase jsou pěkné bez koroze
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
Já jsem koukal na eper a tam jsem to nobjevil, takže kdybyste měl někdo tip... rád bych to tam přišrouboval. Na GT není M32 u tohoto motoru?
159 1.9 JTDM 110 kW 2008
Lanci Delta HPE 1.6 16v
Lanci Delta HPE 1.6 16v
- Marek_3L
- Nováček
- Příspěvky: 118
- Registrován: 1.10.2015, čtv 19:14
- Bydliště: Rozsochatec (HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
netuším nejspíš ne, tam bude fiat převodovka, ale ověř si to eper nemám kdyžtak plech za nějakou symbolickou cenu pošlu marekJarda N. píše:Na GT není M32 u tohoto motoru?
2001 AR 156 Sportwagon 2,5 SP3 verze 141kW
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
2002 Fiat Doblo JTD pojízdná dílna
1996 Fiat Boxer DoKa odtahový speciál 2.5 TDi 79kW (DJ5TED) naviják 5.5t, měchy, klima, bufík, nádrže, spaní, 225Ah (stále ještě v rekonstrukci)
776.490.174
MM-TECH.cz
Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
Zdravim panove, chystam se menit komplet spojku na moji 159,1.9jtdm 110kw,chtel bych se zeptat jestli se da kombinovat setrvak sachs a spojkova sada luk? Diky za rady
- wejwy
- Pozorovatel
- Příspěvky: 432
- Registrován: 20.3.2009, pát 08:06
- Bydliště: Nymburk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
Je to jedno.
Fiat Croma 2009 2,4JTDm 147kw
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS
Fiat Ducato 2,3JTD valník
Alfa Romeo 75 V6, TD, TS
Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
Diky za odpoved
Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
Pánové bude mě brzy čekat výměna spojky + setrváku, nejlevnější varianta co jsem asi našel je:
setrvák: https://granex.cz/autodily/alfa-romeo/1 ... tId=227196
spojková sada: https://granex.cz/autodily/alfa-romeo/1 ... tId=285055
Nebo oplatí se origo repasovaný setrvák za 10 000? Díky.
setrvák: https://granex.cz/autodily/alfa-romeo/1 ... tId=227196
spojková sada: https://granex.cz/autodily/alfa-romeo/1 ... tId=285055
Nebo oplatí se origo repasovaný setrvák za 10 000? Díky.
ALFA ROMEO 156 2.4JTD 20V 129kW
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6990
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vše o spojce a setrvačníku (JTD a JTDm)
já tenkrát kupoval repas a v pohodě, musíš akorát tuším do 10 pracovních dnů vrátit ten starý. Ten setrvačník je vlastně nový díl, akorát tím, že vrátíš starej, tak automobilka na to má nějakou daňovou úlevu
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 1 host