Alfa 8C (2300/2900)
Alfa 8C (2300/2900)
pánové pro klasické předválečné osmiválce tady ještě není vlákno, tak ho zakládám....
samostatný článek tady o nich není, takže jako info poslouží alespoň tahle kapitola s historie:
http://www.alfisti.cz/index.php?link=cu ... istorie-h8
Proč to píšu - na veteran.auto.cz vyšel článek o tehdejší konkurenci, Mercedesu 500K.
Doporučuju si ho přečíst, aby člověk tak nějak chápal, kde tehdy Alfa byla
http://veteran.auto.cz/auta/mercedes-be ... em-1-cast/
MB 500K z roku 1934 má motor 5l a výkon 100k bez kompresoru a 160 s ním.
Alfa 8C z roku 1931 má s kompresorem těch koní 140 a motor 2,3l..... (standard verze, závodní Monza těch koní má 165....
samostatný článek tady o nich není, takže jako info poslouží alespoň tahle kapitola s historie:
http://www.alfisti.cz/index.php?link=cu ... istorie-h8
Proč to píšu - na veteran.auto.cz vyšel článek o tehdejší konkurenci, Mercedesu 500K.
Doporučuju si ho přečíst, aby člověk tak nějak chápal, kde tehdy Alfa byla
http://veteran.auto.cz/auta/mercedes-be ... em-1-cast/
MB 500K z roku 1934 má motor 5l a výkon 100k bez kompresoru a 160 s ním.
Alfa 8C z roku 1931 má s kompresorem těch koní 140 a motor 2,3l..... (standard verze, závodní Monza těch koní má 165....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Alfa 8C (2300/2900)
jinak pro ilustraci přikládám foto mojeho Spidera z jedním z těch německých předválečných drobečků (tu fotku už jsem tady postoval vloni, tak teď jen pro připomenutí).
Ten červený vůz to je takový Tiger II. ve verzi pro víkendové projížďky....
Ten červený vůz to je takový Tiger II. ve verzi pro víkendové projížďky....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Alfa 8C (2300/2900)
slušný mastodont, ale takové ty auta prostě byly. ono narvat řadový osmiválec do šasi, a za ním ještě moci sedět, to už šasi natáhne..
Alfetta GTV L
Re: Alfa 8C (2300/2900)
http://auto.idnes.cz/alfa-romeo-8c-monz ... jetiny_fdv
zajímavý vůz.... Auto jsem viděl i živě a je to paráda....
Mille Miglia se to účastnilo v roce 1936, aspoň teda podle tohoto zdroje:
http://www.racingsportscars.com/results ... 04-05.html (v jiných letech jsem tam de Rhama nenašel).
Jako hnidopich ovšem musím poznamenat, že logo Scuderie Ferrari ani čtyřlístek na auto asi nepatří.... dle odkazu výše Scuderia na MM používala lepší auta a ani tam není uvedeno že by de Rham byl jejím členem.... No a čtyřlístek zas používal tovární tým Alfy, který v roce 1936 nefungoval.... (fungoval někdy ve dvacátých letech a pak na začátku let třicátých a vrátil se jako Alfa Corse až v roce 38). Pravděpodobnost, že by se na tom autě dokonce měly ty symboly sejít oba, se podle mě blíží nule....
a taky na to auto mohli teda nastříkat stejné číslo, s jakým de Rham reálně tu MM jel, tedy 83....
No co už, jsou to taky jen moje dohady, třeba se pletu
(a že by takovéhle 8C prohánělo Mercedesy nebo Auto Uniony je samozřejmě taky mimo, to jsou auta z úplně jiného světa.... však taky vznikaly později než klasické 8C....)
zajímavý vůz.... Auto jsem viděl i živě a je to paráda....
Mille Miglia se to účastnilo v roce 1936, aspoň teda podle tohoto zdroje:
http://www.racingsportscars.com/results ... 04-05.html (v jiných letech jsem tam de Rhama nenašel).
Jako hnidopich ovšem musím poznamenat, že logo Scuderie Ferrari ani čtyřlístek na auto asi nepatří.... dle odkazu výše Scuderia na MM používala lepší auta a ani tam není uvedeno že by de Rham byl jejím členem.... No a čtyřlístek zas používal tovární tým Alfy, který v roce 1936 nefungoval.... (fungoval někdy ve dvacátých letech a pak na začátku let třicátých a vrátil se jako Alfa Corse až v roce 38). Pravděpodobnost, že by se na tom autě dokonce měly ty symboly sejít oba, se podle mě blíží nule....
a taky na to auto mohli teda nastříkat stejné číslo, s jakým de Rham reálně tu MM jel, tedy 83....
No co už, jsou to taky jen moje dohady, třeba se pletu
(a že by takovéhle 8C prohánělo Mercedesy nebo Auto Uniony je samozřejmě taky mimo, to jsou auta z úplně jiného světa.... však taky vznikaly později než klasické 8C....)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- .myc155
- Štamgast
- Příspěvky: 925
- Registrován: 5.9.2007, stř 07:24
- Bydliště: 8ЯИ0
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa 8C (2300/2900)
(...aneb, co nemam v knizce se nestalo )
[video]http://www.youtube.com/watch?v=ATWZgxlCknw[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=ATWZgxlCknw[/video]
Re: Alfa 8C (2300/2900)
ale to je Tipo B.... motor je příbuzný, jinak ale jiné auta....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- .myc155
- Štamgast
- Příspěvky: 925
- Registrován: 5.9.2007, stř 07:24
- Bydliště: 8ЯИ0
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa 8C (2300/2900)
mozna ma delsi sasi, ale urcite neni z úplně jiného světa
Re: Alfa 8C (2300/2900)
jiný svět zmiňuju v souvislosti se srovnáním závodní MB/Auto Union vs. klasické 8C.... (což není nic proti Alfě, která vznikla o 4 roky dřív než ty německé auta....)
A rozdílů mezi Tipo B a klasickou 8C je spousta.... Už jen to, že Tipo B je monopost, mělo výkonnější motory, jinak řešený přenos výkonu atd.... však je toho plný net...
To co vyhrálo GP Německa 1935 mělo motor 3,2 nebo 3,8, zdroje jsou různé.... každopádně měl přes 250 koní a váhu pod 750kg a o tom se klasickým 8C2300/2600 mohlo jen zdát....
A rozdílů mezi Tipo B a klasickou 8C je spousta.... Už jen to, že Tipo B je monopost, mělo výkonnější motory, jinak řešený přenos výkonu atd.... však je toho plný net...
To co vyhrálo GP Německa 1935 mělo motor 3,2 nebo 3,8, zdroje jsou různé.... každopádně měl přes 250 koní a váhu pod 750kg a o tom se klasickým 8C2300/2600 mohlo jen zdát....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Slíma
- Pozorovatel
- Příspěvky: 375
- Registrován: 14.3.2008, pát 22:39
- Bydliště: BRNO (převážně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa 8C (2300/2900)
zadnou fotku nevidim, asi to mas rozbityKubas píše:jinak pro ilustraci přikládám foto mojeho Spidera z jedním z těch německých předválečných drobečků (tu fotku už jsem tady postoval vloni, tak teď jen pro připomenutí).
Ten červený vůz to je takový Tiger II. ve verzi pro víkendové projížďky....
mozek je sám o sobě hologram
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..
hmatatelný svět je jen druhotná skutečnost a co je "tam venku" je jen změt..
Re: Alfa 8C (2300/2900)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Alfa 8C (2300/2900)
cenovka za 8C2900B z minulého roku: 20.000.000 USD
http://www.rmsothebys.com/mo16/monterey ... ng/1081742
http://www.rmsothebys.com/mo16/monterey ... ng/1081742
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
- Pivrnec911
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2733
- Registrován: 22.12.2009, úte 18:05
- Bydliště: Lysá nad Labem
Re: Alfa 8C (2300/2900)
Naprosto chápu....
Giulietta 1300 80´
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
75 1.8IE 89´
75 2.0TS S 88´+2.0TS 89´
156 2.0TS SP2 98´
156 2.5V6 SP 00´,2.5V6 98´
156 GTA Q2 03´
166 3.0 V6 24V 98´ Super´
GTV 3.0 V6 24 01 Q2´
Spider 916 3.0 V6 24V´ 01´
Spider 916 2.0 16V 96´+ 00´
Ex mnoho a mnoho...
Re: Alfa 8C (2300/2900)
tady ještě jeden on-board.... peklo:
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů