Tlumiče, pružiny a vše kolem
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6965
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlumiče, pružiny a vše kolem
Asi si zajdu taky dneska koupit na prodloužený víkend plechovku hammeritu a natřít zadní zavěšení
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Tlumiče, pružiny a vše kolem
Ale musíš to taky rozebrat, vyměnit všechny siláče, uložení atd. Pouhý nátěr na autě neplatí
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6965
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlumiče, pružiny a vše kolem
v porovnání s Kolbikem neplatí žádná snaha
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Tlumiče, pružiny a vše kolem
My si se Speedym dáme "renovace nápravy pro začátečníky" :-) tzn. ocelák a štětec
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Tlumiče, pružiny a vše kolem
Příběh "Lucky Boy"
Tak jsem se dostal k předku, všechno jak po másle, řikám si poslední šroub, šuch such a je to, mno log story short viz foto
Takže mi nezbejvá nic jinýho než ten tlumič vytáhnout i s tou podkovou, tak jsem zkusil osvědčenou variantu ze zadních, tedy stahováky, pustit rameno co nejníž, no nejen že mám strach o novej ten pevnej silentblok ve spodním rameni, ale taky mi vystřelil stahovák, proletěl mi kolem hlavy a jako zázrakem nic netrefil. Tudy cesta nepovede.
Nabízejí se další možnosti
1) Celý to zase složím, nasadím kolo, povolím poloosu, celý to zase rozeberu, vyndám poloosu ven - počítám, že to bude znamenat olej z převodovky ven, vyndám tlumič a zase to celý poskládám. No prostě práce milion, nevim nevim ...
2) Zkusím ten šroub přeříznout v prostředku, tam co je chycený to vočko na tlumiči (viz foto 2). Celkem malej prostor pro chybu.
3) Přeříznu tlumič, což všechno včetně mě zasere od oleje a potom nejspíš ještě vzplanu.
4) Přeříznu pružinu, ale jak hodně to vystřelí nedokážu odhadnout.
5) Zkusím na konec toho šroubu navařit matku, ale tomu moc šancí nedávám . vzhledem k tomu, že jsem přetrhl pevnostní šroub ...
Mno a teď babo raď, nějaký další idee?
EDIT: přidán bod č. 5
Tak jsem se dostal k předku, všechno jak po másle, řikám si poslední šroub, šuch such a je to, mno log story short viz foto
Takže mi nezbejvá nic jinýho než ten tlumič vytáhnout i s tou podkovou, tak jsem zkusil osvědčenou variantu ze zadních, tedy stahováky, pustit rameno co nejníž, no nejen že mám strach o novej ten pevnej silentblok ve spodním rameni, ale taky mi vystřelil stahovák, proletěl mi kolem hlavy a jako zázrakem nic netrefil. Tudy cesta nepovede.
Nabízejí se další možnosti
1) Celý to zase složím, nasadím kolo, povolím poloosu, celý to zase rozeberu, vyndám poloosu ven - počítám, že to bude znamenat olej z převodovky ven, vyndám tlumič a zase to celý poskládám. No prostě práce milion, nevim nevim ...
2) Zkusím ten šroub přeříznout v prostředku, tam co je chycený to vočko na tlumiči (viz foto 2). Celkem malej prostor pro chybu.
3) Přeříznu tlumič, což všechno včetně mě zasere od oleje a potom nejspíš ještě vzplanu.
4) Přeříznu pružinu, ale jak hodně to vystřelí nedokážu odhadnout.
5) Zkusím na konec toho šroubu navařit matku, ale tomu moc šancí nedávám . vzhledem k tomu, že jsem přetrhl pevnostní šroub ...
Mno a teď babo raď, nějaký další idee?
EDIT: přidán bod č. 5
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6965
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlumiče, pružiny a vše kolem
no tvl. zlatá výměna horních ramen, apropo, nemáš u ssebe stahovák na kulový čepy? klidně si přijedu
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Tlumiče, pružiny a vše kolem
... horní ramena šly jak po másle, a stahovák na kulový čepy nemám, taky už jsem o něm přemejšlel, ale zatím jsem pořád u kladiva. Našroubuj na ten čep matku, vezmi kladivo - radší větší než menší - na placato a musí to jít.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6965
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlumiče, pružiny a vše kolem
já jsem cíťa, a je mi líto do toho řezat bucharem, já si ten stahovák koupim
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Tlumiče, pružiny a vše kolem
Zničíš jen tu matku, za jízdy to dostává větší masáž než pár ran kladivem.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Tlumiče, pružiny a vše kolem
Ahoj kluci. Věděl by někdo poradit, co by to mohlo být. Když přejezdu např. kanál, tak předek rána, asi rameno, o to nejde, ale zadek celý odskoci do strany. Co to prosím způsobuje? Tlumiče mám nové všechny 4.
Diky moc
Diky moc
Škoda Octavia 1.6 75kW
Alfa Romeo 156 2.0 110kW
Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110kW
Alfa Romeo 156 2.0 110kW
Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110kW
Re: Tlumiče, pružiny a vše kolem
Takhle jak si to popsal tak jednoznačně tlumič KO.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
- speedy
- SemTuFurt
- Příspěvky: 6965
- Registrován: 11.10.2009, ned 17:24
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlumiče, pružiny a vše kolem
co je to za tlumiče, myslím značku. Jestli třeba už z výroby nemají špatně nastavený odskok tzn, že se vrací moc brzy
AR Tonale Speciale 1.5 VGT 118Kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
AR Giulietta 1.4 T-Jet 88kw Sportiva
EX AR Giulia 2.2JTD Super 8AT 110kw
EX AR 159 SW 1.9JTDm 110kw - to je vražda, napsala
EX AR 159 SW 2.4JTDm 154kw Ti
EX AR 156 SW 2.4JTDm 129kw
EX AR 147 1.6 TS 88kw
Re: Tlumiče, pružiny a vše kolem
>Tom jr.: Co zkusit ten sroub nahrat a pak vyrazit ... on se sice nahratim roztahne, ale pri chladnuti muze povolit... Hlavne ho neroztemuj... Navarena matice ti tady asi moc nepomuze.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Re: Tlumiče, pružiny a vše kolem
Zkusim to, ale autogen se mi do toho podběhu brát nechce, je tam okolo plno věcí co by to nejspíš odsraly a horkovzduška bude asi malý pívo, ale rozhodně to zkusim jako první možnost, za to nic nedám. Dík.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 979
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlumiče, pružiny a vše kolem
Tyhe veci, pokud se povoluji poprve/po delsi dobe je lepsi vecer pred akci prostrikat olejem (wd, konkor) a pak je mnohem mensi riziko, ze se neco utrhne. Takze olej, nahrat horkovzduskou, zase olej a nechat to chvili napenetrovat. Pak to bud vymlatit druhou stranu, nebo pokud mas jeste na druhe strane zavit, tak tam nasadit matici a utahuj ji - on se ten sroub pak protoci a pujde ven (takhle se vytah zarostly stefty z chladice klimy).
Ten zbytek musi jit ven. Hlavne nic nerez. Pruzina ma preload kolem 100mm a kdyz ji riznes, tak uvidis veci. Tlumic taky ne, s poloosou nic nedelej - uprimne mam trochu obavy, te by sis pridelal praci, protoze na vytazeni poloosy potrebujes spodni cep ven (nemas stahovak), olej v prevodovce....na to bejt tebou ted zapomenu a soustredim se na vyndani toho sroubu.
Pro priste: Povoluje se pres matici. Pokud je ten sroub tak zarostlej, tak ani kontra nepotrebujes a matku povolis. Pak sroub vyklepat ven - treba pres matku. Na tohle dobre funguje razovej utahovak, tim bys ten sroub protocil spis. Golou to je moc velkej moment. Jinak pri mlaceni do toho sroubu opatrne, nekdo uz tu kdysi resil prasklou podkovu (poface hlinikova).
Hodne stesti, neves hlavu. Je to jen urvanej sroub. ;-)
Ten zbytek musi jit ven. Hlavne nic nerez. Pruzina ma preload kolem 100mm a kdyz ji riznes, tak uvidis veci. Tlumic taky ne, s poloosou nic nedelej - uprimne mam trochu obavy, te by sis pridelal praci, protoze na vytazeni poloosy potrebujes spodni cep ven (nemas stahovak), olej v prevodovce....na to bejt tebou ted zapomenu a soustredim se na vyndani toho sroubu.
Pro priste: Povoluje se pres matici. Pokud je ten sroub tak zarostlej, tak ani kontra nepotrebujes a matku povolis. Pak sroub vyklepat ven - treba pres matku. Na tohle dobre funguje razovej utahovak, tim bys ten sroub protocil spis. Golou to je moc velkej moment. Jinak pri mlaceni do toho sroubu opatrne, nekdo uz tu kdysi resil prasklou podkovu (poface hlinikova).
Hodne stesti, neves hlavu. Je to jen urvanej sroub. ;-)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re: Tlumiče, pružiny a vše kolem
Díky!
Já prvně sundal matku, ta šla celkem dobře, pak zkusil ten šroub vyklepnout, nic, tak jsem ho zkusil "vyšroubovat". No asi s půlmetrovou pákou a WDčkem se mi ho povedlo rozhýbat, pak jsem ho povoloval čtvrt otáčky, WD, počkat, čtvrt otáčky, WD, počkat no a asi po třetí otáčce to únavou vzdal. Napenetrovanej přes noc byl. Prostě ocel v hliníku je peklo. Týden jsem takhle leptal kyselinou šroub hlavy z bloku... Zkusim ho "utáhnout" matkou, pořádně to nahřeju a snad ho dostanu ven. Mlátit jsem do něj zkoušel, vekym kladivem, pak ještě většim ...
Preload pružiny mě vytrestal už dost
Hlavu něvěšim, pro mě je to koníček, nikam nespěchám, auto nepotřebuju ;-)
Já prvně sundal matku, ta šla celkem dobře, pak zkusil ten šroub vyklepnout, nic, tak jsem ho zkusil "vyšroubovat". No asi s půlmetrovou pákou a WDčkem se mi ho povedlo rozhýbat, pak jsem ho povoloval čtvrt otáčky, WD, počkat, čtvrt otáčky, WD, počkat no a asi po třetí otáčce to únavou vzdal. Napenetrovanej přes noc byl. Prostě ocel v hliníku je peklo. Týden jsem takhle leptal kyselinou šroub hlavy z bloku... Zkusim ho "utáhnout" matkou, pořádně to nahřeju a snad ho dostanu ven. Mlátit jsem do něj zkoušel, vekym kladivem, pak ještě většim ...
Preload pružiny mě vytrestal už dost
Hlavu něvěšim, pro mě je to koníček, nikam nespěchám, auto nepotřebuju ;-)
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Tlumiče, pružiny a vše kolem
No ono už to dělalo to odskakovani před výměnou. Právě jsem si myslel, že když je vyměním, tak to bude v pohodě. A není. Tlumiče vpředu i vzadu KYB. Dik
Škoda Octavia 1.6 75kW
Alfa Romeo 156 2.0 110kW
Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110kW
Alfa Romeo 156 2.0 110kW
Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110kW
Re: Tlumiče, pružiny a vše kolem
Kucí, tak zlatej bludišťák jde ke Swoopimu a Kolbikovi, ten už určitě staví poličku , horkovzduška, nahřát, WDčko, našroubovat matku a utahovat, utahovat až povolil
Musím jen sehnat šroub, zkusím šroubárnu a nebo v nejhorším Fiat za 100x tolik
Děsím se nasazování novejch pružin, mám nahovno stahováky (na dodávky) takže má větší úchyty a nevejde se mi pořádně na pružiny a vystřeluje tak snad nezkurvim nový pružiny ...
EDIT: Ve Fiatu šroub s matkou 200Kč ... to sou hrozný nenažranci
EDIT2: A co se týče horního uložení, tak je jen trochu orezlá ta horní miska, ale to gumový uložení je nepoškozený takže na to asi seru. Nějak jsem furt žil v domění, že v tom předním uložení je ložisko, ale není... Nechápu proč je 3x dražší než zadní, který mi přijde konstrukčně složitější.
Musím jen sehnat šroub, zkusím šroubárnu a nebo v nejhorším Fiat za 100x tolik
Děsím se nasazování novejch pružin, mám nahovno stahováky (na dodávky) takže má větší úchyty a nevejde se mi pořádně na pružiny a vystřeluje tak snad nezkurvim nový pružiny ...
EDIT: Ve Fiatu šroub s matkou 200Kč ... to sou hrozný nenažranci
EDIT2: A co se týče horního uložení, tak je jen trochu orezlá ta horní miska, ale to gumový uložení je nepoškozený takže na to asi seru. Nějak jsem furt žil v domění, že v tom předním uložení je ložisko, ale není... Nechápu proč je 3x dražší než zadní, který mi přijde konstrukčně složitější.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 979
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlumiče, pružiny a vše kolem
Sroub kup original. Bude mit na sobe lamelovej zinek, to jinde nesezenes a je to bezkonkurencne nejlepsi povrchovka pro takovou aplikaci. Ve Fabory sezenes jem cernenej nebo obyc pozink. Sroub pak namaz treba medenkou. Predni horni ulozeni moc neodchazi, orezla miska neni problem (v ramci mezi). Lozisko tam neni, neni to McPherson (Mito, Giulietta). Diru v tehlici vycisti napr. odpovidajicim vrtakem.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re: Tlumiče, pružiny a vše kolem
Šroub si zejtra vyzvedávám ve FIATu, je to přesně jak řikáš, sehnat stejnej šroub s osazením, pevností 10,9 a povrchovkou je v celý Boleslavi nemožný. Největší voser je dostat ten ztvrdlej bordel (asi ztvrdlá vazelína - nic jinýho mě nenapadá) z toho hliníkovýho uložení tlumiče (dole). Je to jak beton. Hliník je hroznej materiál, to svinstvo zničí všechno čeho se delší dobu dotýká
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Tlumiče, pružiny a vše kolem
Tak pružiny jsou doma , celkem jsem se vyděsil když jsem otevřel krabici a vevnitř červený pružiny, myslel jsem že ten pro kit bude černej, no co, červená je víc . Co se čísel týče, všechno sedí . Teď už je jen nasadit tak abych je nepoškrábal, zkusim dát hadr pod uchycení stahováku a snad to pomůže.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Tlumiče, pružiny a vše kolem
Tom jr lepší než hadr je kus slabé kůže hadr se lehko protrhne.
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
- Kolbik
- Štamgast
- Příspěvky: 979
- Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tlumiče, pružiny a vše kolem
Nebo kus hadice podelne riznute.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...
Re: Tlumiče, pružiny a vše kolem
Tak zadky jsou tak krátký, že jsem stahovák ani nepotřeboval. Uvidím co vepředu, tam mě to asi nemine. Opět dík za rady.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Tlumiče, pružiny a vše kolem
Kluci, poradíte mě prosím, kde hledáte správný typ náhr. dílů podle VIN ?
Čekají mě kotouče, pružiny a tlumiče. OD všeho je více typů.
Mám 147 kw automat, sedan, ZAR93900007239114
Byl bych rád za nějaký návod, jak hledat sám, abych pořád neotravoval.
Případně tedy parametry kotoučů, průměr..
A tlumiče, jestli např. tyto sedí ?
http://autodily.mjauto.cz/kod_KYB341700 ... 4a666.html
Čekají mě kotouče, pružiny a tlumiče. OD všeho je více typů.
Mám 147 kw automat, sedan, ZAR93900007239114
Byl bych rád za nějaký návod, jak hledat sám, abych pořád neotravoval.
Případně tedy parametry kotoučů, průměr..
A tlumiče, jestli např. tyto sedí ?
http://autodily.mjauto.cz/kod_KYB341700 ... 4a666.html
2.4 JTDm147kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů