Baterie a problémy s ní spojené
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Ale také je doporučeno udržovat aku v plné nabitém stavu...a ty jsi napsal, že si na ni za 4-5 let ani nesah... To je jako jezdit na sjetejch gumách. a tvrdit, když si na nich rozbíjes hubu, ze mají správnej rozměr co je v technicaku, tak proč jsem si tu hubu rozbil...
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!
..je to rebel
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!
..je to rebel
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Máš pravdu, nejdřiv to dám dopucu a pak mi dáš přes prsty OK?
Ale jako jo, pravda je že jsem baterii bral jako bezúdržbovej aparát a vůbec se o ní nestaral. Polepším se. Jinak takovej lemp nejsem, přísahám
Třeba moje trable nakopnou někoho dalšího jít dobít baterku ;-)
Ale jako jo, pravda je že jsem baterii bral jako bezúdržbovej aparát a vůbec se o ní nestaral. Polepším se. Jinak takovej lemp nejsem, přísahám
Třeba moje trable nakopnou někoho dalšího jít dobít baterku ;-)
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Tipuji prostřelený diodový blok. Jeho jedna strana je stále připojená na + od baterky. Myslím, že tě altík out nemine. Už bych to nezkoušel více "zkoumat" s připojenou baterkou, ať si to neodskáče ještě něco dalšího.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
- tatkoTom
- Štamgast
- Příspěvky: 529
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Vyššia kapacita akumulátora ničomu nevadí - ani alternátoru. No ani nieje potrebná. Jediná výhoda - ak človek zabudne rozsvietené hoci stropné osvetlenie - dlhšie vydrží do vybitia.
Štartér "potrebuje" akumulátor s čím vyšším štartovacím prúdom.
Štartér "potrebuje" akumulátor s čím vyšším štartovacím prúdom.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Zkusím mrknout, co tam je přesně za altík a jestli na něj jsou k sehnání díly, kdyby to byl diodovej blok tak ten si přepájim, to dávám
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Nechci tě zklamat, ale většina diodových bloků je bodovaná.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Aha, já myslel že na takovýhle věci se od dob Favoritů a Felicii nemělo co změnit
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Diod.můstek koupíš něco málo přes litr...
Inak čím vecsia kapacita, tím vjac kil olova, vecsi odpor v akumulatere, vecsie prudove zatiazenie, tím padom vecsie starnutie v kabloch, diod.mostku. Omluvam se za moju slovencinu, ale súdruh Gustáv Husák má to lepsie nienaucil. A tento chuj Bureš už má to nienauci s tou jeho hatmatilkou. Zato musím stať na poste frontu každý zaciatok mesiaca s kontolnym hlášením... Vemťe si ho nazpeť, chuja pojebaneho...
Inak čím vecsia kapacita, tím vjac kil olova, vecsi odpor v akumulatere, vecsie prudove zatiazenie, tím padom vecsie starnutie v kabloch, diod.mostku. Omluvam se za moju slovencinu, ale súdruh Gustáv Husák má to lepsie nienaucil. A tento chuj Bureš už má to nienauci s tou jeho hatmatilkou. Zato musím stať na poste frontu každý zaciatok mesiaca s kontolnym hlášením... Vemťe si ho nazpeť, chuja pojebaneho...
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!
..je to rebel
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!
..je to rebel
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Jen tak z prdele sem kouknul co stojí novej altík (DENSO DAN936 - podle e-peru) a on stojí celej novej s volnoběžkou komplet sakum pikum 2700Kč . samozřejmě v e-peru je cena 600€
To jestli stojí repase 3000Kč, tak to bych musel bejt vůl no ne?
To jestli stojí repase 3000Kč, tak to bych musel bejt vůl no ne?
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Záleží taky na tom, jestli při výměně můstku musí antik ven z auta, nebo nemusí. Otec platil na stilu za výměnu můstku něco málo přes dva litry. Ty když koupíš altik za 2700, tak ještě si pripocti cenu práce za výměnu. . Apropo můj otec je stejnej ignorant na dobíjení baterky jako ty...
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!
..je to rebel
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!
..je to rebel
Re: Baterie a problémy s ní spojené
No o výměnu nejde, to si udělám. Jen čumim, že je to "tak levný" čekal sem něco kolem 7k.
Kdyby to měli dělat v servisu tak to mám tak 5tis za práci, minimálně . Na tomhle autě je alternátor snad ta nejhůř dostupná věc, v e-learnu je bod č. 1) vyndejte motor.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Tak dneska napsal dopravce, že altík je konečně na cestě. Tak jsem se do toho dal.
Kdyby teď někdo přišel ke mě a viděl ty 2 rozhrabaný Alfy, tak si Giulii/Stelvio asi koupit nepoběží
Kdyby teď někdo přišel ke mě a viděl ty 2 rozhrabaný Alfy, tak si Giulii/Stelvio asi koupit nepoběží
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Baterie a problémy s ní spojené
>Tom jr: Tos teda kupoval novej altik za tech 2700?
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie, Mastodont
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Jojo, objednal sem rovnou novej. Než někde běhat a shánět někoho na repas, navíc teď před svátkama by se na mě stejně každej vykašlal. Úplně to samý DENSO co je tam teď.
Nejvíc mě sere, že asi před rokem - možná před dvěma - jsem měnil volnoběžku na tomhle altíku, to byla prcárna děsná. Kdybych se na to tenkrát vysral a koupil rovnou celej tak sem bez problému.
Zas nadruhou stranu je to první porucha za 50tis km a 5 let co jí mám (celkem má 150tis km a 12let) takže OK. Samozřejmě nepočítám, že sem dělal plno spotřebních věcí, brzdy, podvozek atd. atd.
Nejvíc mě sere, že asi před rokem - možná před dvěma - jsem měnil volnoběžku na tomhle altíku, to byla prcárna děsná. Kdybych se na to tenkrát vysral a koupil rovnou celej tak sem bez problému.
Zas nadruhou stranu je to první porucha za 50tis km a 5 let co jí mám (celkem má 150tis km a 12let) takže OK. Samozřejmě nepočítám, že sem dělal plno spotřebních věcí, brzdy, podvozek atd. atd.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Co mě ještě trošku děsí, je vyndání toho alternátoru, k tomu jsem se ještě nedostal, ale mám strach, že až budu chtít vyndat ty 2 šrouby co ten altík drží, budu muset sundat řemenici serva a napínák drážkovýho řemene což se mi teda kardinálně nechce a i tak se budu modlit, abych je vytáhl, protože jsou hlavou směrem do káry ...
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Ten drážkovaný řemen shoď, pokud něčemu zavazí, povolit to na tom napínáku je přece to nejjednodušší, oproti tomu, co jsi už posundaval.
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Tak samozřejmě, spodní šroub altíku nelze vyndat. I když se sundá napínák řemenu, stejně se šroub opře do kastle. Takže list z pilky na železo a šuch šuch šuch šuch ... Aspoň jsem si vzpomněl na základní školu když jsme tupým pilníkem pilovali s železnýho hranolu kouli, nebo co, celej rok
No altík je venku, cvičně jsem zkusil zapojit novej a nehoří
Takže zejtra mě čeká shánění novýho šroubu a snad se mi ho tam povede dostat z druhý strany.
https://youtu.be/FIL4yw3piTU
No altík je venku, cvičně jsem zkusil zapojit novej a nehoří
Takže zejtra mě čeká shánění novýho šroubu a snad se mi ho tam povede dostat z druhý strany.
https://youtu.be/FIL4yw3piTU
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Nešlo na té straně povolit silent motoru a trochu ho heveru spustit/přizvednout? Stilo s pětiválem má taky jeden takový šroub a po spuštění motoru stačí vyloupnou záslepku v podběhu a šroub jde ven.
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Nene, tady bez šance - motor ven. Buďto bys ho musel zpustit o cca 30cm a nebo vytáhnout o 30 cm a to ti stejně hadice/kabely nedaj, takže buďto přeříznout šroub nebo odpojit celej motor. To mi těch 20 minut s pilkou připadlo jako lepší nápad. Stačilo by, kdyby ve fabrice dávali ten šroub z druhý strany ...
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Tak jestli jde z druhé strany, tak to už možná někdo posral montáž na vytaženém motoru. Jinak hezká strojovna nez toho nárazníku :-)
AR Giulietta 1.4 16V Multiair Turbo 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby té první nebylo smutno:-) )
Fiat Barchetta 1.8 16V 130 CV (aby těm dvěma nebylo smutno:-) )
Fiat Stilo Abarth 2.4 20V 170 CV
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Víš, jak, ve fabrice nejdřív smontujou motor a pak to celý vsaděj do auta, je jim to buřt. V servisu si pak aspoň můžou něco pěkně naúčtovat
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Baterie a problémy s ní spojené
U toho alternátoru je to prý o štěstí, jak tam ten šroub ve výrobě nasadili. Někdo má štěstí a má ho správným směrem, někdo musí řezat. Aspoň mi to tak někdo říkal.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Vím, že tohle už je spíš do tématu k alternátorům, ale když už sem to tady nakous ...
Dneska složeno, nastartováno, nehoříme takže vyřešeno.
Musím, ale říct, že sem trochu vůl a zbytečně sem se ukvapil. Kdybch se na to mrknul pořádně a nezačal tady stresovat, tak bych hned neodepsal baterku, kterou se mi po připojení na "náklaďákovou" nabíječku povedlo oživit a normálně funguje, dokonce se mi ji povedlo nabít do plna a drží, takže mě oprava vyška zbytečně na dvojnásobek. (2700 baterka + 2700 altík).
Typ pro domácí kutily mého ražení - nekupujte řemen alternátoru SKF, je hrozně tuhej a nepružnej a nasadit ho bez přípravků jsou čirá muka. Nejlíp se mi osvědčil CONTITECH ELAST. Potom BOSH taky nebyl tak tuhej.
A opět všem dík za rady a připomínky.
PS: teď mě čeká dostat přes ty prsty ne?
Dneska složeno, nastartováno, nehoříme takže vyřešeno.
Musím, ale říct, že sem trochu vůl a zbytečně sem se ukvapil. Kdybch se na to mrknul pořádně a nezačal tady stresovat, tak bych hned neodepsal baterku, kterou se mi po připojení na "náklaďákovou" nabíječku povedlo oživit a normálně funguje, dokonce se mi ji povedlo nabít do plna a drží, takže mě oprava vyška zbytečně na dvojnásobek. (2700 baterka + 2700 altík).
Typ pro domácí kutily mého ražení - nekupujte řemen alternátoru SKF, je hrozně tuhej a nepružnej a nasadit ho bez přípravků jsou čirá muka. Nejlíp se mi osvědčil CONTITECH ELAST. Potom BOSH taky nebyl tak tuhej.
A opět všem dík za rady a připomínky.
PS: teď mě čeká dostat přes ty prsty ne?
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Re: Baterie a problémy s ní spojené
ContiTech je TOP. Jediný z uvedených tie remene naozaj vyrába.
Inak, ten DENSO za 2700 CZK nie je náhodou tiež repas? Lebo keď som ja kupoval, sa mi marí, že nový stál vyše 200 € a všetky repasy (AS, Bosch, tuším aj Valeo) 100-130 €.
Inak, ten DENSO za 2700 CZK nie je náhodou tiež repas? Lebo keď som ja kupoval, sa mi marí, že nový stál vyše 200 € a všetky repasy (AS, Bosch, tuším aj Valeo) 100-130 €.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Re: Baterie a problémy s ní spojené
Nevím kdo to vyrábí třeba pro SKF, ale oproti CONTI a BOSH je úplně jinej a naprd.
Jinak u toho DENSO alternátoru je psaný "nový díl" a i tak opravdu vypadá, i obal je očividně novej, jsou na něm vidět i "otřepky" z lití atd.
Alfa Romeo Brera 2,4JTDm 147kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Alfa Romeo 916 Spider 3,0 Busso 12v 141kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: ivos a 0 hostů