Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Poslední 2 dny mě trápí jedna věc. Turbo mi podle budíku nedá více jak 1 bar. Chyby na diagnostice žádné, přijde mi o něco línější, ale nic markantního. Co může být špatně? Začalo to zničehonic. Díky
Ve videu cca na 27 vteřině mám plný plyn z 2000 otáček
Ve videu cca na 27 vteřině mám plný plyn z 2000 otáček
Alfa Romeo 159 SW,1.9 JTDm 16V
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
zatuhle naklapeni turbo lopatek?
AR 159 SW 1.9 JTDm 8V 2008
AR 147 1.6TS 77kw,2001
ex..AR 145.1.6ie boxer 1996
AR 147 1.6TS 77kw,2001
ex..AR 145.1.6ie boxer 1996
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Nakonec lhalo čidlo tlaku v sání. Už to zase lítá lépe
Alfa Romeo 159 SW,1.9 JTDm 16V
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Zdravím, jen dotaz.
Má se i u turba s mechanickou podtlakovou regulací ( jtd 2.4 100kw) po nastartování zatáhnout táhlo do baňky?
Diky.
Má se i u turba s mechanickou podtlakovou regulací ( jtd 2.4 100kw) po nastartování zatáhnout táhlo do baňky?
Diky.
166 2.4 JTD/100 kW 2000
ex, 156 2.4 JTD/103 kw 2001
ex, 155 1.8 TS 8v Sport widebody,1996
ex, 33,1.7 i.e 1994
ex, 156 2.4 JTD/103 kw 2001
ex, 155 1.8 TS 8v Sport widebody,1996
ex, 33,1.7 i.e 1994
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Vlastně tam není podtlaková regulace ale přetlaková.
Takže si asi odpovím sám
Po startu a na volnoběh tam žádný přetlak není, takže by se hýbat neměla.
Takže si asi odpovím sám
Po startu a na volnoběh tam žádný přetlak není, takže by se hýbat neměla.
166 2.4 JTD/100 kW 2000
ex, 156 2.4 JTD/103 kw 2001
ex, 155 1.8 TS 8v Sport widebody,1996
ex, 33,1.7 i.e 1994
ex, 156 2.4 JTD/103 kw 2001
ex, 155 1.8 TS 8v Sport widebody,1996
ex, 33,1.7 i.e 1994
-
andrewwwww236
- Příspěvky: 4
- Registrován: 2.1.2019, stř 14:37
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Zdravim.
Tak zistil som ze po vymene oleja (selenia WR 5W40) mi zacalo nechutne piskat/skrabat turbo. Deje sa to ale iba kratko po nastartovani a prejdeni cca. 1-2km. Alebo pri dlhsom stati na volnobehu. Tlak turba ukazuje tak ako pred tym. Do nejakych 1.6 bar zhruba. Skrekot zmyzne rychlejsie vytocenim do vyzsich otacok co ale nerobim zo studenim motorom. Vsimol som si pri turbe aj prasknute tesnenie. Pred vymenou oleja som menil alternator cize som mal odpojeny intercooler bolo v nom trochu oleja ale napadlo ma ze som skusal remen a mal auto nastartovane par sekund bez pripojeneho sania aj intercooleru. Je moznost ze som to sposobil aj tym? Dalej sa chcem spytat na toto:
https://www.autodoc.sk/meat-doria/7757882
Su to vlastne lopatky aj s loziskami a celim vnutrom tak ako je na obrazku? Bolo by to mozne len vymenit a vycistit zvysok turba cize by to uz malo byt nalisovane vyvazene a nemusel by som viac riesit? Zatial som chcel skusit turbo len rozobrat skontrolovat lopatky vycistit od karbonu kolko to pojde a vymenit tesnenia. Oplati sa mi to alebo mam uz Rovno riesit repas v servise? Motor 2.4 JTDm 147kW Q-Tronic.
Neskor mozem poslat aj zvukovu ukazku len to musim nahrat na youtube.
Za pomoc vopred diki.
S pozdravom,
Andrej
Tak zistil som ze po vymene oleja (selenia WR 5W40) mi zacalo nechutne piskat/skrabat turbo. Deje sa to ale iba kratko po nastartovani a prejdeni cca. 1-2km. Alebo pri dlhsom stati na volnobehu. Tlak turba ukazuje tak ako pred tym. Do nejakych 1.6 bar zhruba. Skrekot zmyzne rychlejsie vytocenim do vyzsich otacok co ale nerobim zo studenim motorom. Vsimol som si pri turbe aj prasknute tesnenie. Pred vymenou oleja som menil alternator cize som mal odpojeny intercooler bolo v nom trochu oleja ale napadlo ma ze som skusal remen a mal auto nastartovane par sekund bez pripojeneho sania aj intercooleru. Je moznost ze som to sposobil aj tym? Dalej sa chcem spytat na toto:
https://www.autodoc.sk/meat-doria/7757882
Su to vlastne lopatky aj s loziskami a celim vnutrom tak ako je na obrazku? Bolo by to mozne len vymenit a vycistit zvysok turba cize by to uz malo byt nalisovane vyvazene a nemusel by som viac riesit? Zatial som chcel skusit turbo len rozobrat skontrolovat lopatky vycistit od karbonu kolko to pojde a vymenit tesnenia. Oplati sa mi to alebo mam uz Rovno riesit repas v servise? Motor 2.4 JTDm 147kW Q-Tronic.
Neskor mozem poslat aj zvukovu ukazku len to musim nahrat na youtube.
Za pomoc vopred diki.
S pozdravom,
Andrej
EX: FIAT Tipo 1.9 TD
EX: FIAT Marea Weekend 1.9 JTD
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 147kW Q-Tronic
EX: FIAT Marea Weekend 1.9 JTD
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 147kW Q-Tronic
-
andrewwwww236
- Příspěvky: 4
- Registrován: 2.1.2019, stř 14:37
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Oprava: do 1.6 bar je celí budík Turbo ide do posledných dvoch dielikov od hora tuším na AR159.
EX: FIAT Tipo 1.9 TD
EX: FIAT Marea Weekend 1.9 JTD
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 147kW Q-Tronic
EX: FIAT Marea Weekend 1.9 JTD
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 147kW Q-Tronic
- Ferro
- Nováček
- Příspěvky: 189
- Registrován: 19.4.2007, čtv 13:11
- Bydliště: Stod--> Dobřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Ahoj tak jsem trochu pokročil.. Teď v tom horku to přestává jet už cca po 10km pak stačí znovu nastartovat chvilku to jede ale jen do doby než tomu zase šlápnu. Zkoušel jsem natlakovat potrubí včetně ic -Ok. Zkoušel jsem odpojit váhu - jede to asi stejně závada tam je taky furt. Dneska jsem vyčistil čidlo tlaku v sání ale taky bez výsledku. Z diagnostiky se mi zdá, že se někdy dost rozchází reálný a teoretický tlak přeplňování a taky že po dosažení max. tlaku tlak už jen klesá a auto přestává jet až to tlačí jen max 0,6 a max otáčky jsou 3500. Tak nevim jestli se podívat na turbo (regulaci) nebo váhu vzduchu? Jo a katy a egr off a Sarkan chip on ale už 6let tak tím to nebude..Ferro píše: ↑20.4.2019, sob 18:49 Ahoj potřeboval bych poradit s 1,9 110kw ve 156. Auto padá do nouzáku ale žádná kontrolka nesvítí ani diag nic nehlásí. Vetšinou se to děje když je auto dost ohřáté (aspoň 30km) a jede na plný výkon buď do velkého kopce nebo větší rychlostí po dálnici. Ale nespadne tam v tahu ale až po ubrání plynu. Nějak nevím u čeho začít. Díky za rady.
AR 156 Crosswagon
AR Giulietta 2,0
Aprilia RSV Mille R
ex AR 156 2,5 V6
AR Giulietta 2,0
Aprilia RSV Mille R
ex AR 156 2,5 V6
-
andrewwwww236
- Příspěvky: 4
- Registrován: 2.1.2019, stř 14:37
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Takze auto moze ist v nudzovom rezime a nevyhodi ziadnu chybu? Myslel som ze sa rozsvieti minimalne kontrolka motora.Auto padá do nouzáku ale žádná kontrolka nesvítí ani diag nic nehlásí.
EX: FIAT Tipo 1.9 TD
EX: FIAT Marea Weekend 1.9 JTD
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 147kW Q-Tronic
EX: FIAT Marea Weekend 1.9 JTD
Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm 147kW Q-Tronic
- Ferro
- Nováček
- Příspěvky: 189
- Registrován: 19.4.2007, čtv 13:11
- Bydliště: Stod--> Dobřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Tak těžko říct co je to za režim když nic nesvítí. Každopádně má auto snížený výkon a max otáčky na 3500. Jinak jsem zkoušel jinou váhu vzduchu, jiný čidlo v sání a jinej overboost ventil. Taky jsem odšrouboval baňku na regulaci turba a zdá se že regulace chodí zlehka. Nějaký nápady co dál?
AR 156 Crosswagon
AR Giulietta 2,0
Aprilia RSV Mille R
ex AR 156 2,5 V6
AR Giulietta 2,0
Aprilia RSV Mille R
ex AR 156 2,5 V6
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Co podtlakový hadičky k regulaci turba? Nebo díra v sání? Záslepka EGR je v poho?
- Ferro
- Nováček
- Příspěvky: 189
- Registrován: 19.4.2007, čtv 13:11
- Bydliště: Stod--> Dobřany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Podtlakový hadice jsem dával nový silikonový a i jsem zkoušel injekční stříkačkou jestli drzí membrána. Sání nevím jak natlakovat ale to by asi dělalo bordel furt stejně tak ta záslepka egru. Je mi divný že to nikdy neudělá v tahu ale až potom co uberu plyn jako by tam bylo něčeho přebytek a řj neví co s tím..
AR 156 Crosswagon
AR Giulietta 2,0
Aprilia RSV Mille R
ex AR 156 2,5 V6
AR Giulietta 2,0
Aprilia RSV Mille R
ex AR 156 2,5 V6
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
tak už jedině regulátor tlaku turba mě napadá
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Zdravím, kolegové. Nemáte náhodou někdo na prodej turbo na AR 156 1,9 JTD 85 kw? Je možná varianta tam dát i nějaké silnější? Díky
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Nazdar kamarádi,
možná blbej dotaz, ale dá se vyměnit turbo před bytovkou? Je to složité? Nebo mohu s tím dojet do servisu? Auto jede, ale je to jako sanita a pan z eshopu co kupuju repas mi řekl ať s tím nejezdím, že lítají špony do motoru a až se turbo vymění, mohlo by ho to zničit i když se vymění olej.
možná blbej dotaz, ale dá se vyměnit turbo před bytovkou? Je to složité? Nebo mohu s tím dojet do servisu? Auto jede, ale je to jako sanita a pan z eshopu co kupuju repas mi řekl ať s tím nejezdím, že lítají špony do motoru a až se turbo vymění, mohlo by ho to zničit i když se vymění olej.
Škoda Octavia 1.6 75kW
Alfa Romeo 156 2.0 110kW
Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110kW
Alfa Romeo 156 2.0 110kW
Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110kW
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
To ze je to jako sanitka jeste nemusi nutne neco znamenat. Pokud drzi tlak co ma a zvuky se nejak nemeni tak se s tim da jezdit. Ja to se sanitkou koupil pri 135tis. Je to 4 roky ted ma 275tis a na turbo sem nesahnul, porad hvizda stejne a tlak drzi.
Ale pokud si nejsi jisty s zivotnosti tak nez kupovat hned novy/repas tak at ho nejdrive nekdo vynda a zkontroluje. Muze mit jen okousane lopatky
Ale pokud si nejsi jisty s zivotnosti tak nez kupovat hned novy/repas tak at ho nejdrive nekdo vynda a zkontroluje. Muze mit jen okousane lopatky
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Ten zvuk je hroznej a bilo modře to lehce kouří
Škoda Octavia 1.6 75kW
Alfa Romeo 156 2.0 110kW
Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110kW
Alfa Romeo 156 2.0 110kW
Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110kW
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Tak to chce uz resit, ale na puvodni otazku ti stejne nedokazu odpovedet.
Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 85KW 2006
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Opel Corsa 1.4T 74KW 2018
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
zdar, udělal jsem celej motor (vstřiky repas, čerpadlo změřeno, egr nový, dpf nové, filtr, vyčištěno sání,čidlo tlaku nové; TURBO-POUZE ZKONTROLOVÁNY VŮLE A NAKLÁPĚNÍ)) ale jednu věc se mi nepovedlo vyřešit:
- mám zařazenou rychlost, motor točí na 1500-2500 otáček, ručička tlaku turba je na první čárce; jemně polechtám plyn a auto CUKÁ a tlak turba jemně klesne
- sešlápnu plyn víc aby turbo tlačilo na druhou čárku a auto cuká
-sešlápnu plyn ještě víc, aby se turbo dostalo s tlakem přes druhou čárku a jede jak z praku
Prostě na malo plynu cuká, na víc plynu ne
Protože jediné co jsem nedělal je turbo tak to vidím na něj nebo na naklápění
Váš názor?
- mám zařazenou rychlost, motor točí na 1500-2500 otáček, ručička tlaku turba je na první čárce; jemně polechtám plyn a auto CUKÁ a tlak turba jemně klesne
- sešlápnu plyn víc aby turbo tlačilo na druhou čárku a auto cuká
-sešlápnu plyn ještě víc, aby se turbo dostalo s tlakem přes druhou čárku a jede jak z praku
Prostě na malo plynu cuká, na víc plynu ne
Protože jediné co jsem nedělal je turbo tak to vidím na něj nebo na naklápění
Váš názor?
Alfa Romeo 159SW 2,4JTDm 147KW
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Nevim no, to mi na špatný turbo moc nesedí.. Řekl bych že špatná regulace turba by spíš dělala "houpání" výkonu, ne cukání.. Zkoušel jsi zaslepit EGR? Kolikrát i ty nový EGR nefungují jak by měly.
Jinak s tím že při jemným přidání plynu klesne tlak na budíku mi to taky dělá, jestli je to normální ale netuším.
Jinak s tím že při jemným přidání plynu klesne tlak na budíku mi to taky dělá, jestli je to normální ale netuším.
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Zkoušel jsem podložku s celootvorem, zaslepit a ted tam mám podložku se 4mi otvory průměr 6mm. Právě jsem to jel projet s diagnostikou a při cukání jsou korekce:
1.válec plus 5,2
2. plus 5,3
3. - minus 4,8
4. - minus 5,2
5. minus 3,6
Nevím jestli je to příčina nebo se motor snaží s cukáním bojovat. Protokol ze vstřiků mám a jsou po repasi již v pořádku
Tady je graf z diagnostiky:
https://uloz.to/file/2fQoAEkhGm9m/scree ... lfaobd-jpg
1.válec plus 5,2
2. plus 5,3
3. - minus 4,8
4. - minus 5,2
5. minus 3,6
Nevím jestli je to příčina nebo se motor snaží s cukáním bojovat. Protokol ze vstřiků mám a jsou po repasi již v pořádku
Tady je graf z diagnostiky:
https://uloz.to/file/2fQoAEkhGm9m/scree ... lfaobd-jpg
Alfa Romeo 159SW 2,4JTDm 147KW
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
To je teda hrozná divočina. Nějaký jiný symptomy to ještě má? Třeba zvýšená kouřivost, hluk motoru..?
Když máš diagnostiku tak zkus kouknout co dělá tlak paliva, vždycky je dobrý porovnat požadavek a reálnou hodnotu. Stejně tak tlak a množství vzduchu, třeba se něco ukáže.
Palivový filtr jsi měnil?
Když máš diagnostiku tak zkus kouknout co dělá tlak paliva, vždycky je dobrý porovnat požadavek a reálnou hodnotu. Stejně tak tlak a množství vzduchu, třeba se něco ukáže.
Palivový filtr jsi měnil?
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
Filtr je novej,...diagnostika ukazuje za teoreticky a realny tlak paliva jsou skoro stejný. Vzduch je taky v pořádku. Zkusil jsem tam dát jinou váhu a nic.
Ty korekce se zvyšujou válec po válci, není to tak že by hned vzrostly všem válcům najednou.
Ty korekce se zvyšujou válec po válci, není to tak že by hned vzrostly všem válcům najednou.
Alfa Romeo 159SW 2,4JTDm 147KW
Re: Turbo u JTD a vše kolem (pokec)
S tou váhou jsem to myslel tak, že odpojení váhy nechá zavřený EGR a otevřený klapky v sání, tak se od toho dá občas něco vypozorovat.
Nemusí být nutně špatná ta váha samotná. Jiný snímač tlaku na sání jsi nezkoušel?
EDIT: už to čtu, že jsi dával nový..
Každopádně tu váhu bych zkusil odpojit, tím nic nezkazíš..
Nemusí být nutně špatná ta váha samotná. Jiný snímač tlaku na sání jsi nezkoušel?
EDIT: už to čtu, že jsi dával nový..
Každopádně tu váhu bych zkusil odpojit, tím nic nezkazíš..
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů