Proplach motoru
Proplach motoru
Hooj zkoušel někdo proplach motoru? třeba TEC 2000 engine flush, nebo něco podobného. Olio měním max 13 tis. km. Prý to vyčistí vnitřek motoru akorat nevím co to třeba udělá když část toho přípravku se starým olejem zůstane třeba v olio chladiči. Kolega to do své benálové Hondy leje každou druhou výměnu oleje ale co v dieslu s 220 tis na krku. Nemůže se něco podělat? Zkušenosti, nazory? Díky.
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: Proplach motoru
Netuším jak dobře funguje Tec, ale zajímavé recenze jsou na dekarbonizaci vodíkem.
Alfa Romeo Giulietta Qv 280hp
exAlfa Romeo 147 1.9 88kw 5dv 2009 pracovní
exAlfa Romeo 159 1,9jtdm 16v DPF & EGR off by Cendler swirl off
ex Alfa Romeo 156 1,9jtd 85Kw
exAlfa Romeo 147 1.9 88kw 5dv 2009 pracovní
exAlfa Romeo 159 1,9jtdm 16v DPF & EGR off by Cendler swirl off
ex Alfa Romeo 156 1,9jtd 85Kw
Re: Proplach motoru
nejlepší dekarbonizace je nejezdit s tím jak s hnojem a sem tam provést "italskou údržbu"...mám 370tkm, vstřiky ok, byly na stolici a nic jim není, jediné co jsem sem tam lil byl zimní vif. Jinak bych si zbytečně nic do motoru nelil,ale já jsem v tomhle konzerva...
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
Re: Proplach motoru
italská údržba poněkud nefunguje..
já osobně TEC2000 a liquy moly používám - v multiaru a v TBIčku, kde sajrajt byl díky 30tk intervalů solidní a samotnej motul xclean po 10tkm to nemá šanci vyčistit... s každou výměnou to tam pošlu a nechám těch 15 minut běžet na volnoběh... prakticky to ani není o rozpouštění karbonu (to by se v tom musel motor máčet várazně dýl, a musela by to bejt výrazně ostřejší vodička..)
v obyčejným motoru bych se toho vůbec nebál... prakticky tyhle věci jsou jen nabarvená nafta, nebo petrolej...
samozřejmě nejlepší proplach motoru je sundat to co sundat jde - vanu, dekl hlavy a oškrábat co jde.... a olej měnit co 10k a hlavně si pohlídat aby měl/splňoval normy který předepisujou detergenční a protiůsadový vlastnosti..
já osobně TEC2000 a liquy moly používám - v multiaru a v TBIčku, kde sajrajt byl díky 30tk intervalů solidní a samotnej motul xclean po 10tkm to nemá šanci vyčistit... s každou výměnou to tam pošlu a nechám těch 15 minut běžet na volnoběh... prakticky to ani není o rozpouštění karbonu (to by se v tom musel motor máčet várazně dýl, a musela by to bejt výrazně ostřejší vodička..)
v obyčejným motoru bych se toho vůbec nebál... prakticky tyhle věci jsou jen nabarvená nafta, nebo petrolej...
samozřejmě nejlepší proplach motoru je sundat to co sundat jde - vanu, dekl hlavy a oškrábat co jde.... a olej měnit co 10k a hlavně si pohlídat aby měl/splňoval normy který předepisujou detergenční a protiůsadový vlastnosti..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Proplach motoru
to je fajn,ale z toho co píšete se řeší následek, ne příčina, ale chápu, že u ojetiny je to těžké, furt platí to, že jtd je lepší aspoň jednou týdně pořádně prohnat a nepodtáčet ho, pak se člověk vyhne zabetonovanému sání, problému se zasraným čidlem tlaku v sání apodobně, samo měnit olej co 10-12tkm a lít tam to co tam patří, pokud má pak člověk u jtd sání zasrané tak moc, že to může škrábat lžičkou,tak mu stejně nepomůže nic než mechanické čistění, jinak jtd netrpí na karbon tolik jak tbi, kde stačí idiotský interval, krátké trasy a je vymalováno.
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
Re: Proplach motoru
Souhlasím, nicméně jde mi spíš o to jestli uvolněné sajrajty nemohou ucpat nějaký mazací kanálek a navíc zbytek čističe co zbude v oleji v olejovým chladiči pak ,, nekontaminuje" vlastně novou náplň. jde mi o zkušenosti.bobas píše: ↑1.10.2020, čtv 10:13 to je fajn,ale z toho co píšete se řeší následek, ne příčina, ale chápu, že u ojetiny je to těžké, furt platí to, že jtd je lepší aspoň jednou týdně pořádně prohnat a nepodtáčet ho, pak se člověk vyhne zabetonovanému sání, problému se zasraným čidlem tlaku v sání apodobně, samo měnit olej co 10-12tkm a lít tam to co tam patří, pokud má pak člověk u jtd sání zasrané tak moc, že to může škrábat lžičkou,tak mu stejně nepomůže nic než mechanické čistění, jinak jtd netrpí na karbon tolik jak tbi, kde stačí idiotský interval, krátké trasy a je vymalováno.
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
- MikeC
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1572
- Registrován: 23.5.2015, sob 22:31
- Bydliště: Polsko - někde u Katovic
Re: Proplach motoru
No tak hlavně většina těchhle prostředků má v "návodu", že bys to měl použít před výměnou oleje a po použití vyměnit olej a i filtr
Toyota Corolla TS 1.8 2023, Rover Mini 1275cc 1991
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Ex: Alfa Romeo Giulietta 2.0JTDm 2011, Alfa Romeo 164 2.0 V6TB 1995, Honda Civic 8G 1.8 2010, Seat Leon 1.4 FR ST 2017, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm 2007 berlina, Fiat Stilo 1.4 MW 2007
Re: Proplach motoru
nemělo by to být až tak agresivní, takže by to nic přicpat nemělo, samo to tam lít těsně před výměnou, pokud už...
AR 159 SW 2.4 jtdm... babička Máňa
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
AR Giulietta 1.4t-jet
AR Spider 2000 Veloce
a jiné...
Re: Proplach motoru
uvolněnej sajrajt většinou neucpe kanál - nikdy jsem to nezažil, jelikož se dřív nějakým mazutem zacpe sací koš a zamlátí to -než se potom ěnoc takovýho dostane přes filtr(kde s eotevře pojišťovák) do kanálů trvá dost dlouho.. Na ucpanej sací koš jsem zažil mnoho mrtvejch motorů -od obyčejnýho favorita, přes 205GTI po 16V lamprediho.. proto sundat vanu a ventildekl a oškrábat co jde, pokud je podezření, že tam je nějakej humus......
ad kontaminace - většinou se to dřív nebo později odpaří, to je pak větší riziko dlouhodobá kontaminace oleje benzínem, pokud je blbej chip/ či nějaká závada v řízení motoru/nebo se jen jezděj debilně krátký.. to pak jediný co hrozí je smetení kroužků/vyleštění válců a KO kompozice ze šál...
ad kontaminace - většinou se to dřív nebo později odpaří, to je pak větší riziko dlouhodobá kontaminace oleje benzínem, pokud je blbej chip/ či nějaká závada v řízení motoru/nebo se jen jezděj debilně krátký.. to pak jediný co hrozí je smetení kroužků/vyleštění válců a KO kompozice ze šál...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Proplach motoru
Lepsi je menit pravidelne olej ve zkracenych intervalech pak je motor vevnitř cistej. Karbon z ventilu a v sani ti to stejne neodstrani... Na to buď italska udrzba a nebo mechanicky.
Alfa Romeo 159 SW TI TBI 2010 White
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 2008 Black
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 2008 Black
- tatkoTom
- Pozorovatel
- Příspěvky: 455
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proplach motoru
Oplatí sa používať trvale VIF.
Prípadne iný naozaj overený spoľahlivý prípravok.
Prípadne iný naozaj overený spoľahlivý prípravok.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Proplach motoru
znova - italská údržba je píčovina .. karbonovejm úsadám kdekoliv to nezabrání
ad VIF - co ten má společnýho s proplachem motoru... někteří sem asi padají z marsu...
ad VIF - co ten má společnýho s proplachem motoru... někteří sem asi padají z marsu...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Proplach motoru
Mam vyzkoušené na starším autě 280tkm diesel při výměně dám levný olej stejně specifikace, najedu 500km a dám nový olej a filtr. Olej vydrží 1500 až 2000 km čistý.
Fiat Scudo II 130 Multijet 2015
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz
Ford Kuga 1.5 turbo 2017
Ford Mustang 2016 V8 5.0 421k
www.rcfunrace.cz www.prcars.cz
www.dmcstyle.cz
Re: Proplach motoru
dřív se na to používal přímo výplachový olej, dnes ho dělá třeba Paramo... jen to se používalo na staré M6AD a podobné oleje, které tvořily kaly... dnes bych s tím auto moc nestartoval
Re: Proplach motoru
Co se italské údržby týče, tak zde:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5C9Ie4B ... gExplained[/youtube]
Jinak jak píše přesně hno3 - sundat co sundat jde, očistit, co očistit jde a klidně i výplach nějakou tou sračkou. Taky tu teď mám Busso s komplet zacpaným sacím košem a samozřejmě tím pádem KO klikou. Dřív se ty motory vyplachovaly normálně naftou a taky to fungovalo Ostatně pokud by člověk měl v těch autech budík tlaku oleje, taky by byl svět veselejší. Typicky u poslední generace Bussa povolí vždy ty O kroužky na trubce od olejového čerpadla. U JTDm2 se to pak zas děje kvůli netěsnému sacímu koši.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5C9Ie4B ... gExplained[/youtube]
Jinak jak píše přesně hno3 - sundat co sundat jde, očistit, co očistit jde a klidně i výplach nějakou tou sračkou. Taky tu teď mám Busso s komplet zacpaným sacím košem a samozřejmě tím pádem KO klikou. Dřív se ty motory vyplachovaly normálně naftou a taky to fungovalo Ostatně pokud by člověk měl v těch autech budík tlaku oleje, taky by byl svět veselejší. Typicky u poslední generace Bussa povolí vždy ty O kroužky na trubce od olejového čerpadla. U JTDm2 se to pak zas děje kvůli netěsnému sacímu koši.
Re: Proplach motoru
s naftou místo oleje to dokáže běžet.. ale moc nešlapat na plyn.. ono jak jsem psal většina těch vodiček je většinou nabarvená nafta či petrolej.... takže kdo chcel low číst proplach, nechť pošle do oleje 1l nafty a nechá půl hodiny klapat na volnoběh... pak vypustit a hurá novej olej
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: Proplach motoru
Přesně tak jsme to na starejch motorech dělávali a jak říkáš... dokud to nedostane víc otáček nebo zátěž, tak na volnoběh to umaže
Re: Proplach motoru
Italska udrzba ti spali karbon na ventilech částečně jinak sani a podobně ti to nevycisti to je jasny ale proste kdyz jezdis jako duchodce tak se ti ventily podpali např. ve 100 tis a kdyz delas udrzbu tak treba az ve 200 tis tak ze smysl to ma...
Alfa Romeo 159 SW TI TBI 2010 White
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 2008 Black
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 2008 Black
Re: Proplach motoru
Doporučím zkouknout to video, ať to taky tvrdí někdo jiný, že to nefunguje Každopádně za mě je to nepravděpodobné. Můžeme se bavit o tom, že to nějaký vliv může mít na výfukové ventily a karbon ve spalovacím prostoru. Ano, italská údržba na to funguje ale tak, že například motory JTS ve 159 mají absolutně nefungující odvětrání, olej prolíná do sání a samozřejmě když koupeš sací ventily v oleji, karbon se tam nedrží
Jinak bohužel, prakticky u každého přímovstřiku dřív nebo později k tomu zakarbonování dojde. Dneska už se dělají kombinace obojího, tedy přímého a nepřímého vstřikování, což by mělo být odolné. Ostatním nezbývá než jednou za čas tu palici sundat a udělat, nebo doufat že pískování skořápkami přes sací kanálky něčemu pomůže U zmíněného JTD je to vše o EGRu, klapkách a DPF. Kdo ani jedno z toho nemá, mění olej co 10tkm, ten má motor dlouhodobě čistý. Kdo ty ekosračky má, dříve či později se mu to přicpe nebo jinak posere, tak to prostě je.
Jinak bohužel, prakticky u každého přímovstřiku dřív nebo později k tomu zakarbonování dojde. Dneska už se dělají kombinace obojího, tedy přímého a nepřímého vstřikování, což by mělo být odolné. Ostatním nezbývá než jednou za čas tu palici sundat a udělat, nebo doufat že pískování skořápkami přes sací kanálky něčemu pomůže U zmíněného JTD je to vše o EGRu, klapkách a DPF. Kdo ani jedno z toho nemá, mění olej co 10tkm, ten má motor dlouhodobě čistý. Kdo ty ekosračky má, dříve či později se mu to přicpe nebo jinak posere, tak to prostě je.
Re: Proplach motoru
Ta jsem to tam prostě nalil (tec2000) samo do starého oleje, vytekl o něco řidší olej. Následně jsem nalil Castrol o stejné viskozitě - (byl v kaufu za levno) jako další výplach, ujel 20 km plus 15 min volnoběhu a opět vše vypustil, opět tekla těžká černota je vidět, že ropák je zevnitř stále černej. Jiné výsledky výplachu zatím nepozorovány.
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: Proplach motoru
Vidíš... já jsem měl sundané víko a vanu, ručně jsem to všechno vyčistil... měním olej co 10tkm a jako je méně černý, než býval. Dokonce prvních asi 5000km byl obtížněji vidět na měrce
- tatkoTom
- Pozorovatel
- Příspěvky: 455
- Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
- Bydliště: Prievidza
- Kontaktovat uživatele:
Re: Proplach motoru
JTD (sorry, že Punto) - prvých cca 1500-2000 km po výmene olej priehľadný
Niekde je chyba...
Niekde je chyba...
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)
Re: Proplach motoru
Tak on ten druhý ,,výplachový castrol" olej byl na měrce taky vcelku čistý, ale při vypouštění do kanystru v tom větším množstvím byl vzhledově už černej asi vzal sebou další bordel. Jinak změna je - manželka mi dnes řekla že za studena to prý rychleji nastartuje a tak ji věřím . V týdnu schválně mrknu jak vypadá po pár stech km Selenia jako stanard oil.
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: Proplach motoru
Tec 2000 jsem použil, teď používám chemii BG, po proplachu jsem tam nalil ještě nějakou obyč 5w40 vypustil a nalil finální olej. Nebát se, že t9 udělá něco co nemá.. v pohodě v klidu.
AR 159 sw 2,4 jtdm 147 kw
Re: Proplach motoru
Ja používam aditíva preplachy od firmy pro tech. Bol som pri prezentácii. Naše staré Uno 1,5 b zohriatie auto nami zmeraná kompresia po naliati preplachu a 15 minútovom voľnobehu následne opäť nami zmeraná kompresia a tuším tri valce ju mali väčšiu o 1 až 2 bary.
Vedľa v garáži známi benzínové BMW išlo ako šijací stroj , preplach nový olej 1000 km a následne ešte dva krát. Keď som počul auto ticho ísť opýtal som sa čo urobil že je tak tiché tak sa usmial a povedal že pro tech tak som nechcel veriť.
Vedľa v garáži známi benzínové BMW išlo ako šijací stroj , preplach nový olej 1000 km a následne ešte dva krát. Keď som počul auto ticho ísť opýtal som sa čo urobil že je tak tiché tak sa usmial a povedal že pro tech tak som nechcel veriť.
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTD, 110 Kw, 2002, 6 kvat zo 166
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTDm, 129 Kw, 2003
Alfa romeo 156 SW, 1,9 JTD, 81 Kw, 2001
Alfa romeo 156, 2,0 T.S., 112 Kw, Selespeed, 2000
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTDm, 129 Kw, 2003
Alfa romeo 156 SW, 1,9 JTD, 81 Kw, 2001
Alfa romeo 156, 2,0 T.S., 112 Kw, Selespeed, 2000
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host