6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy

Dalibor14

Příspěvky: 61
Registrován: 14.5.2022, sob 21:10
Bydliště: Valašsko

Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy

Příspěvek od Dalibor14 » 28.8.2022, ned 19:47

Vyšší či nižší otáčky je jedno, hlavně ale uvedené problematické rychlosti nepřetěžovat. Čili lehce s plynem.
Držím pěsti, ať pořádku dojedete domů..
AR Giulietta 1.4 MA 150CV
Lancia k Coupe 20VT
EX: Fiat 128AR, Lancia Delta Gti, VW Golf II, Lancia Ypsilon 843

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8674
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy

Příspěvek od Hampice » 29.8.2022, pon 08:44

Jestli to začalo hučet teď, tak to bude hučet ještě klidně dalších 50tis km... V klidu. Teď už není co pokazit.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

jan.machacek
Uživatelský avatar

Příspěvky: 73
Registrován: 28.5.2017, ned 20:34
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy

Příspěvek od jan.machacek » 29.8.2022, pon 09:41

Díky 👍 uklidňuje mě trochu, že kromě hučení se to chová všechno bez problémů, olej to má novej a kromě cest tady na ostrově to pak je už jen dálnice.
Koukal jsem na sady s tím novějším krytem na ebay a vše je z Británie, neví někdo případně o něčem v EU?
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 2006
OIII 2017 1.4 TSI - firemní + péče o přítelkyně Mitsu Galant 2.5 V6
Ford Escort '93

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8674
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy

Příspěvek od Hampice » 29.8.2022, pon 13:35

Nemá skoro smysl se tím zabývat. Ve Zvolenu je týpek, co ty skříně mění kus za kus po repasi a stávalo to kolem 8.000,- (nevím, jak dnes).
Já to takhle řešil na Bravu a ta repasovaná skříň jezdila pak, než jsem to prodal (cca 40tis km) bez známky ničeho.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy

Příspěvek od Ferrari » 29.8.2022, pon 20:11

jan.machacek píše: 29.8.2022, pon 09:41 Díky 👍 uklidňuje mě trochu, že kromě hučení se to chová všechno bez problémů, olej to má novej a kromě cest tady na ostrově to pak je už jen dálnice.
Koukal jsem na sady s tím novějším krytem na ebay a vše je z Británie, neví někdo případně o něčem v EU?
A aký olej tam išiel? Nie je problém tam? Inak som počul o takej teórii, že spravidla sa prevodovka začne sypať po výmene oleja, čo neviem, či sa nestalo aj mne imho.

A myslel som, že 2,2 JTS s podstatne iným priebehom krúťaku tento problém nemá :-(
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

jan.machacek
Uživatelský avatar

Příspěvky: 73
Registrován: 28.5.2017, ned 20:34
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy

Příspěvek od jan.machacek » 30.8.2022, úte 22:37

Dával jsem tam Millers Oil EE 75W90, příště by byl tedy asi lepší CRX NT+ (co jsem koukal na repase v UK, tak dávají právě ten), ten je ještě pro vyšší zatížení.
Zakopanej pes je snad v teplotě oleje, snadno se olej dostane na 125 a moc se nedaří ho schladit a pak už to tak nemaže. Ono u 2.2 nedostává tolik zabrat, ale časem odejde podle mě všude :-D s tím jsem to i kupoval. Já jí moc nešetřil, nějaký okruhy, italský průsmyky a je to tam :-)
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 2006
OIII 2017 1.4 TSI - firemní + péče o přítelkyně Mitsu Galant 2.5 V6
Ford Escort '93

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy

Příspěvek od Ferrari » 1.9.2022, čtv 22:39

jan.machacek píše: 30.8.2022, úte 22:37 Zakopanej pes je snad v teplotě oleje, snadno se olej dostane na 125 a moc se nedaří ho schladit a pak už to tak nemaže. Ono u 2.2 nedostává tolik zabrat, ale časem odejde podle mě všude :-D s tím jsem to i kupoval. Já jí moc nešetřil, nějaký okruhy, italský průsmyky a je to tam :-)
Potom by bola otázka, či by nebolo lepšie nejaký m spôsobom vylepšiť chladenie (prídavný hliníkový chladič?)

Inak chlapík, čo mi menil prevodovku vravel, že podľa neho nie je až tak dôležitý typ oleja, ako to, aby ho tam bolo kľudne o pol litra viac a aby sa pravidelne po cca 50-60 tkm menil. On tam vraj ani Tutelu nedáva, ale niečo lacnejšie. Ja som dal klasika Tutelu, myslímže Technyx (každopádne žltý som dal, nie červený).
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

jan.machacek
Uživatelský avatar

Příspěvky: 73
Registrován: 28.5.2017, ned 20:34
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy

Příspěvek od jan.machacek » 2.9.2022, pát 09:19

Já měnil poprvé když bylo najeto 100 tisíc za tutelu technyx (žlutej) podle rad a teď při 150 tis. za ten millers. Po technyxu se řazení změnilo, takový víc mechanický a lehce tužší, teď s millersem mi přijde příjemnější.
Takže snažil jsem se to oddálit výměnama, ale stejně to přišlo, jako to přijde asi každýmu :-D
Alfa Romeo Brera 2.2 JTS 2006
OIII 2017 1.4 TSI - firemní + péče o přítelkyně Mitsu Galant 2.5 V6
Ford Escort '93

Tanguero
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1046
Registrován: 27.2.2010, sob 11:41
Bydliště: Veselí n.M.

Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy

Příspěvek od Tanguero » 2.9.2022, pát 15:28

No každýmu asi ne. Já mám na převeodovce naběháno 444 000 a nic nehučí, řazení jde hezky, nic nevyskakuje atd. Olej jsme měnil jednoubude to možná před 200 tisíci. Blbec jsme jel do Opla, když je to GM, tak mi dají ten pravý do M32. Blbost, ten olej smrděl připáleninou, jako bych to koupil v akci v Kelly. Ten čichový zážitek jsem zjistil až po výměně z prázdných flašek, co mi nechali v kufru. Tak jsem koupil Tutelu, GM nalil zpět do flašek a jezdím dodnes. Jo a dodnes mám ještě 2 litry super oleje na řetěz od kola. :D
Moje teorie je, že hodně záleží na stylu jízdy, já vyrostl na benzínu, takže pocitově nerad jezdím pod 2000/min, i když se to doporučuje pro spotřebu a krouťák to má přece už odspodu. Velice podobný problém už mají někteří majitelé elektrokol. Většina nepotřebuje přehazovačku, rozjíždějí se a jezdí zásadně na nejtěžší převod. Proč ne, elektrika pomůže. No jo, ale neuvědomují si jaký kroutící moment se přenáší do zadní osy. Známou to stálo deset litrů, kolo čipnuté, lítala 40 a zadní uložení, převody, řetěz atd nevydrželo jednu sezónu.

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy

Příspěvek od Ferrari » 4.9.2022, ned 20:57

Fuuha, a teda s tým vedomím, čo sa s tými prevodovkami deje, si nevymenil olej vyše 200 tkm?

No inak ty si vzácny prípad, ktorý má to auto veeľmi dlho a najazdil koopu kilometrov. No ja som auto už kúpil s tým, že pizúkali ložiská diferáku :-( Inak som žiadne oroblémy nemal. Tiež kážem priateľke (ktorá na tom prevažne jazdí), aby hlavne dediny jazdila striktne na 3ke a 6ku tam nepchala pod 120 km/h.

PS - sranda, mám za to, že v GM tam tiež dávajú Tutelu, len to nie je samozrejme označené ako Tutela
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

W43x
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 468
Registrován: 19.5.2015, úte 11:31

Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy

Příspěvek od W43x » 4.9.2022, ned 22:17

já menil u 189000km a ted tam bude neco kolem 270k a porad to jezdi bez problemu :)
AR 159 SW 1.9JTDm 110kw
Hyundai Tuscon NX4 4x4 1.6 TGDI iMT 13kw

swoop01
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1287
Registrován: 4.9.2010, sob 18:30
Bydliště: Brno

Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy

Příspěvek od swoop01 » 5.9.2022, pon 12:12

Na 166 mame taky nalitano skoro 300 kkm a olej v prevodovce je furt puvodni.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy

Příspěvek od Ferrari » 5.9.2022, pon 18:18

Hm, a ja som prevodový olej v každom aute vymenil. V 156 pri kúpe (20€ ma nepoloží) a teraz po cca 60 tkm a 6 rokoch znova, keďže som menil manžetu polooosi a tak šiel olej von.
Aj na 146 sa chystám vymeniť.
Na 159 som menil, defacto už 2x. Po prvej výmene vytiekol olej čierny ako vojenská kanada.
Na Renolde som tiež menil
Na 125ke som tiež menil, hneď po kúpe
Naposledy upravil(a) Ferrari dne 5.9.2022, pon 20:56, celkem upraveno 1 x.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

tatkoTom
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 452
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy

Příspěvek od tatkoTom » 5.9.2022, pon 19:45

V dvoch našich autách som dal prevodový olej vymeniť. Jednému to neskutočne pomohlo k radeniu dvojky za studena (prv to nešlo) a stíchnutiu prevodovky (diferáku?).
V treťom ma to čaká niekedy na jeseň - pred zimou.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Ferrari
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 1.8.2015, sob 00:46
Bydliště: Partizánske

Re: 6-ti kvalt GM, repas, opravy, problémy

Příspěvek od Ferrari » 6.9.2022, úte 14:35

No, ja som síce vymenil v každom, ale radenie sa nijako nezmenilo na žiadnom aute.
Giulietta 1,6 jtd, 77kW, ´12
AR 159 SW, 1,9 jtd, 88kW, ´07
AR 156, JTD 85 kW, ´03
AR 146, 1,6 TS 88kW, ´97
Renault Megane 1,9D, 47 kW :-)

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů