Životnost turba

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Životnost turba

Příspěvek od Danni » 30.4.2019, úte 17:21

Hths je hodnota filmu pri 150°C niektory vyrobcovia to udavaju v technickom liste iny zas neudavaju skoro nic 😄 myslim ze motul to udava aj mobil
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

Радим

Příspěvky: 13
Registrován: 17.2.2016, stř 20:16

Re: Životnost turba

Příspěvek od Радим » 4.5.2019, sob 09:21

Danni píše: 30.4.2019, úte 17:21 Hths je hodnota filmu pri 150°C niektory vyrobcovia to udavaju v technickom liste iny zas neudavaju skoro nic 😄 myslim ze motul to udava aj mobil
jo jo,Motul to má,x clean má 3.6 mPa.s . Těžko porovnat se sport power,který v tech. listě taková data nemá :) ale dík za vysvětlení

Danni
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3288
Registrován: 18.5.2011, stř 20:53
Bydliště: KE

Re: Životnost turba

Příspěvek od Danni » 4.5.2019, sob 16:42

Ak mas vela penaze isiel by som do motulu 300V je to ester
166 2.5 V6 rv.00 Q2, lpg
166 2.5 V6 rv.98(ženin presúvač)
ex:Spider 1.8 TS, 156 1.6 TS

jirkas
Nováček

Příspěvky: 165
Registrován: 22.11.2010, pon 02:24

Re: Životnost turba

Příspěvek od jirkas » 19.5.2020, úte 23:07

Muze mi nekdo rici, proc nektere turvo stoji 400 Eur a nektere pres 1000 Eur? Spatne to prekladam nebo je v tom jiny figl:
https://www.autodoc.de/autoteile/lader- ... 56-1-8-tbi

Predem dekuji za objasneni

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 935
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Životnost turba

Příspěvek od hno3 » 20.5.2020, stř 07:39

je to tam v poznámce že to je repas, nebo nový..

ale někteýr repasy stojí stejně jako nový.. to z toho původního nemohlo moc zbejt :)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

RomanHGT

Příspěvky: 21
Registrován: 6.10.2016, čtv 15:43
Bydliště: Cheb

Re: Životnost turba

Příspěvek od RomanHGT » 8.8.2021, ned 21:21

Čeká ma 4 výměna oleje od te doby co jsem nasadil izolační hadici na trubku turba, (20 tis km) . Přemýšlím jestli dat znovu hadici, nebo koupit trubku novou modifikovanou s tim stíněním a nebo omotavka na svody. Případně kombinace nové a omotavky. Řešil někdo? Protože evidentně ta hadice dostává docela zabrat a omotavka na svody by měla zvládat větší teplotu ale zas otázka zda to dobře zaizoluje.
Přílohy
20210806_180553.jpg
20210806_180553.jpg (3.74 MiB) Zobrazeno 5814 x

Daniell

Příspěvky: 43
Registrován: 5.1.2014, ned 12:49

Re: Životnost turba

Příspěvek od Daniell » 14.1.2024, ned 18:57

Čau kolegové. Odešlo mi turbo. Řeším jestli dát repas nebo jestli je potřeba koupit nové turbo které momentálně stojí 47 000,- předchozí majitel dával před cca 5ti lety a cca 40-50tis km nové originální turbo BorgWarner. Olej se měnil pravidelně kolem 10 000, dával se tam Quadrifoglio 5W-40, měnil se ten šroub se sítkem k turbu při každé výměně, turbo jsem po jízdě dochlazoval a i přes to to odešlo. Proto řeším jestli dát repas za nějakých 10 000,-? Protože pokud odejde nové turbo po cca 50tis km tak se mi do toho moc nechce. Pokud by repas vydržel 20 tis tak asi snad raději každou druhou výměnu oleje vyměním i turbo za desítku :) nemá s tímto někdo zkušenosti? Nebo jsem poslední mohykán co má 159 TBI? Děkuji za případné odpovědi.. ;)
AR 159 SW TBi Ti

tatkoTom
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 524
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost turba

Příspěvek od tatkoTom » 14.1.2024, ned 19:29

Mám repas (v Alfe 156 r.v. 2004), mám najazdené 20 000 km a nie je mu nič. Jazdím občas no zrýchľujem často s plynom na podlahe, do obmedzovača, nezahrievam auto, dochladzujem nanajvýš pár sekúnd - lebo nejdem plný kotel tesne pred zastavením.
Olej si menil včas, kvalitný. Aj vzduchový filter?
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Dalibor14

Příspěvky: 62
Registrován: 14.5.2022, sob 21:10
Bydliště: Valašsko

Re: Životnost turba

Příspěvek od Dalibor14 » 14.1.2024, ned 20:11

Ahoj. Máš info, co konkrétně na turbu odešlo? Je zadřené, či upadla (ukroutila) se vrtulka? Osobně bych zkusil repas. Dobré reference má (zatím) Turbo Holice.
AR Giulietta 1.4 MA 150CV
Lancia k Coupe 20VT
EX: Fiat 128AR, Lancia Delta Gti, VW Golf II, Lancia Ypsilon 843

Daniell

Příspěvky: 43
Registrován: 5.1.2014, ned 12:49

Re: Životnost turba

Příspěvek od Daniell » 15.1.2024, pon 09:22

Napadá mě ještě i otázka jak tento problém u TBI řešit? To turba standardně odchází po 50ti tis? Má někdo praktické zkušenosti nebo už se TBI všichni zbavili? :D Nějaký lepší olej než selenka Quadrifoglio kterej zvládne ty teploty v té peci aby se tam ten olej nepálil a mazal turbo? :smt021
AR 159 SW TBi Ti

Daniell

Příspěvky: 43
Registrován: 5.1.2014, ned 12:49

Re: Životnost turba

Příspěvek od Daniell » 15.1.2024, pon 09:27

:-k Co konkrétně odešlo info bohužel nemám.
AR 159 SW TBi Ti

tatkoTom
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 524
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost turba

Příspěvek od tatkoTom » 15.1.2024, pon 13:09

Dá sa niekde dohľadať, na čo tie turbá odchádzajú? Či sa zadierajú, či lámu? Asi zadierajú - ak by sa rozletelo, bolo by zrejme po motore. :(
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 935
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Životnost turba

Příspěvek od hno3 » 16.1.2024, úte 08:02

většínou se díky ucpaný přívodní trubce přidírají...

základ je prostě trubka s tepelným stíněním,(nebo ji předělat a vest jinudy, ne skrz svody) dobrej olej a často měnit vč. proplachu při výměně..
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Daniell

Příspěvky: 43
Registrován: 5.1.2014, ned 12:49

Re: Životnost turba

Příspěvek od Daniell » 16.1.2024, úte 10:54

hno3:
Takže co jsem tak prošel snad všechny možné fóra tak to co píšeš je asi takové celkové shrnutí. :)
Dobrej olej může být třeba Millers oils MI 76405 - XF PREMIUM C3 5W-40?
Zajímalo by mě jestli má někdo nějaké praktické zkušenosti třeba s tím vedením mazací trubky mimo to peklo, šroub se sítkem (bez sítka).... :smt102
Nebo jestli třeba někomu najelo turbo na TBI 100tis km a případně co pro to dělal :smt044

Ještě zajímavé informace ohledně tohoto problému pokud by to někdo opravdu zajímalo...
https://www.alfaowner.com/threads/alfa- ... t-17899778
AR 159 SW TBi Ti

tatkoTom
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 524
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost turba

Příspěvek od tatkoTom » 16.1.2024, úte 18:05

Zastávam názor - olej, predpísaný výrobcom alebo kvalitný rovnocenný. V našich autách mám a mával som taký. No roky aj niečo v ňom. Či je to dobre, či to treba alebo sa vôbec smie o tom nebudem polemizovať.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Daniell

Příspěvky: 43
Registrován: 5.1.2014, ned 12:49

Re: Životnost turba

Příspěvek od Daniell » 17.1.2024, stř 00:04

Ano olej předepsaný výrobcem který byl původně Selenia Star PE 5W40, pak protože se sraly turba udělali změnu na Selenia Sport power 5w40, který se pro změnu zrušil a nahradil ho Selenia Quadrifoglio 5w40 který jsem tam dával cca po 10 max 12tis km a i přes to po 5ti letech odešlo opět turbo tak mi celá selenie začíná připadat jako jedna velká komedie. TBI mají očividně i problém s ředěním oleje benzínem takže to asi začnu řešit tak že budu brát levnější olej (například Motul 8100 X-clean 5W-40) a měnit ho po 7-9 tis km. :smt102
AR 159 SW TBi Ti

tatkoTom
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 524
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost turba

Příspěvek od tatkoTom » 17.1.2024, stř 05:03

Je smutné, ako klesla kvalita a životnosť prakticky všetkých nových áut. Olej po 6-7000 sme menili v zasranom Pole HTP. Zlá vizitka Alfy ak to treba tiež. :)
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8507
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Životnost turba

Příspěvek od Harous » 6.5.2024, pon 22:51

Odešlo někomu turbo najednou? Myslím tím bez předchozích příznaků, ze vteřiny na vteřinu? A měli jste při vadným turbu i únik oleje?
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

tatkoTom
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 524
Registrován: 22.4.2018, ned 10:02
Bydliště: Prievidza
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost turba

Příspěvek od tatkoTom » 7.5.2024, úte 07:48

Viem o troch z okolia v posledných troch rokoch.
1. Zaseknuté bez deštrukcie.
2. Zlomené bez deštrukcie.
3. Zobralo motor zo sebou
K úniku oleja u nich sa vyjadriť neviem. Moje hvízdalo ako sanitka, z intercoolera mi mechanik vyťahal množstvo oleja.
Alfa Romeo 156 1.9JTD 85kW Selenia WR 5W40 + Metabond PRO, TRAXIUM GEAR 9 FE 75W80 + Metabond GT
Multipla 1.9JTD 85 Kw (slenia, Metabondy)

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8507
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Re: Životnost turba

Příspěvek od Harous » 7.5.2024, úte 08:00

Synovcovi právě odešlo bez předchozích příznaků. Uvidíme až seženem někoho kdo se nebude bát to rozebrat...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

hno3
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 935
Registrován: 9.6.2008, pon 09:49
Bydliště: Lomnice nad Popelkou

Re: Životnost turba

Příspěvek od hno3 » 7.5.2024, úte 10:03

Tak.. s protestujici elektronikou asi musim resit i turbo..


Auto za posledni mesic jen stoji.. ale od momentu co jsem vymenil tesneni mezi vanou a olejovou pumpou to nejak pokuruje.. pri delsim stani jakoze hodne...

Turbo tlaci jak ma, auto jede jak nikdy predtim (pokud nestavkuje vaha). ale kourove efekty jako bych mel schovat valecnou lod...

Ve vejfuku - hned pred katem dokud se to nevypali je proste mokro .. tesnici krouzek je mokrej... na vuli si zatim nesahnu, nemam cas to sundavat...
https://www.facebook.com/share/p/jMAQYwFqHebYhCN7/ treba se tam nekdo dostane a pokocha se mou dymovnici🤣
Přílohy
IMG_20240506_151853_287.jpg
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v

Odpovědět

Zpět na „TBi“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů