Jelikož jsem sám na internetu nenašel kloudný návod a v rámci vytlumení dveří se s problematikou musel vypořádat sám, stvořil jsem k tomu fotonávod pro ostatní. Přední a zadní dveře se mírně liší v umístění šroubů výplně dveří (tapecírungu), ale jinak je vše stejné.
Šipky naznačují místa šroubů uchycení výplně na předních dveřích.
Zejména ten vrchní pod kličkou je záludný, protože je potřeba zahnutý šperhák a krytku poměrně násilně vyškubnout:
Pod krytkou je pak klasický imbus 5.
Další je pak pod ovladačem okna, panel jde poměrně dobře vyndat:
Poslední je zespod pod područkou, jediný volně přístupný:
Na předních dveřích je ještě dvojice vrutů s křížovou hlavou ze zadního boku. Jeden pod krytkou:
Druhý pod odrazkou:
Pak už panel drží jen na plastových hmoždinkách (přední 8ks, zadní 9ks), které jdou opravdu velice špatně uvolnit. Nicméně, netřeba se toho bát, protože stejně JE NUTNÉ nakoupit nové. Já byl opravdu opatrný, ale víc než polovina jich popraskala. POZOR, na první pohled se budou tvářit dobře, ale při pokusu o jejich zpětné zaklapnutí prasknou a napadají do již složených dveří.... Takže před akcí doporučuji rovnou objednat nové.
Originální číslo je 6000626334 a je jich tedy potřeba celkem 34ks. Já je objednal na Allegru, originál stojí nesmysl.
Po uvolnění hmoždinek je třeba odpojit táhlo kliky a rozpojit jeden velký konektor, obojí standardní. Pak už stačí panel jen vysunout směrem nahoru a jakoby vyháknout z lemu vnitřního plechu pod oknem. Jde to celkem blbě.
Pro výměnu reproduktoru to stačí sem, pokud je v plánu vytlumení, nebo třeba lakování dveří, je třeba sundat i ten vnitřní panel. POZOR, součástí něho je i zámek, klika a stahovačka!
Takže postup (pořadí úkonů není nutné dodržet, ale mě se to takto osvědčilo):
1) klika:
z boku dveří pod gumovou krytkou je torx T20 - je třeba poměrně dlouhý:
Ten nelze vytočit zcela, nicméně stejně ho stačí jen rozumně povolit, drží plastovou krytku (u LP dveří včetně vložky zámku):
Po jejím sundání lze s klikou posunout dozadu a vyjmout ji ven:
Pod klikou je pak další torx T20, který drží celý mechanismus kliky.
2) zámek:
kolem zámku jsou 3 torxy T40, jejich demontáží se celý zámek uvolní. Foto nemám, banální věc.
3) okno:
Tohle byl pro mě největší oříšek.... Je třeba připojit ovladač okna a s oknem sjet tak, aby po sejmutí těchto dvou krytek bylo vidět uchycení okna ke stahovačce (je to cca polovina):
Pak je vidět na každém uložení po jednom torxu T20. Zde je třeba opravdu dlouhý a tenký:
Tyto šrouby stačí jen rozumně povolit, okno pak jde z uložení vysunout nahoru. Chce to škubnout, bude trochu přirostlé. Já ho rovnou vyndal, ale stačilo by ho nechat v zavřené poloze a zajistit lepenkou. U zadních oken to tak je potřeba udělat, protože vyjmutí okna by znamenalo zbytečné rozebírání dalších věcí.
Pro představu, jak to uložení okna vypadá:
Dále je třeba odpojit dveřní konektor. U předních dveří je samec na dveřích, takže po odpojení se jen i s průchodkou hodí dovnitř dveří - kabeláž je součástí toho panelu, který právě demontujeme. U zadních dveří je na dveřích samice, ale postup stejný, jen třeba samici vycvaknout a hodit dovnitř.
No a nakonec už jen povolit všech těch x šroubů (šestihraná hlava 10) dookola. Originálně jsou lepené, ale jdou povolit dobře.
POZOR, u zadních dveří nepovolovat tyto matky:
Ty drží vodící lištu okna.
Po demontáži všech šroubů je už panel volný a je to maličko ježek v kleci (stahovačka, klika, zámek), ale nic hrozného...
Zpětná montáž je analogicky, jen pořadí jsem volil:
1) zámek
2) klika
3) okno
Dále ještě drobné rozdíly na zadních dveřích:
Šrouby na výplni jsou taky 3. Pod kličkou je to stejné, dole jsou pak 2 pod krytkou v madle:
A uložení okna má jiné šrouby, systém stejný:
Kdyby nebylo něco jasné, rád doplním nebo poradím.
Odstrojení dveří Giulia/Stelvio
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8690
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Odstrojení dveří Giulia/Stelvio
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Re: Odstrojení dveří Giulia/Stelvio
pekna prace :-)
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Odstrojení dveří Giulia/Stelvio
Jj, super práce . Mě by to trvalo týden a to s nejistým výsledkem
Subaru Forester 2,0XT 03 Red Dragon
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex
AR 156 sw 1,9 JTD 85kw,chip Sarkan
AR 156 sw 1,9 JTD 81 kw,chip Sarkan ex
Seat Toledo 1,9 Tdi 66kw ex
VW Vento 1,8 ex
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8690
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Odstrojení dveří Giulia/Stelvio
Nejhorší byly ty první. Ostatní už byly pohoda. Mají to vlastně vymyšlené celkem super, je to celý modulární skládačka.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
- mcernoch
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2225
- Registrován: 20.8.2010, pát 19:18
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odstrojení dveří Giulia/Stelvio
Hmmm, hezký.
Klobouk dolů za takový manuálek.
Klobouk dolů za takový manuálek.
Alfa Romeo Stelvio 280HP
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
Alfa Romeo 159 2,4JTD
Alfa Romeo 156 1,6TS
Ford Escort xr3i
Volkswagen Scirocco II 1,8i
- Hampice
- SemTuFurt
- Příspěvky: 8690
- Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
- Bydliště: Jesenice (Praha-západ)
Re: Odstrojení dveří Giulia/Stelvio
Tak z toho Allegra je nekupujte, přišlo něco jiného
Druhý pokus na Ali, ale to přijde bůh ví kdy...
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů