Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Odpovědět
forza156
Pozorovatel

Příspěvky: 347
Registrován: 8.1.2007, pon 18:42
Bydliště: Brno

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od forza156 » 8.11.2009, ned 21:05

Po zkušenostech říkám,že papírový vzducháč je dobrej leda tak na utření zadku :) .
+++No sound,no fun+++

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Milano75 » 8.11.2009, ned 21:11

trochu ty zkušenosti rozved, ale jisté je, že bavlněným filtrem napuštěný olejem se zadek utírá hůř, takže v tomto ohledu papírák vede :smt023
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

forza156
Pozorovatel

Příspěvky: 347
Registrován: 8.1.2007, pon 18:42
Bydliště: Brno

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od forza156 » 8.11.2009, ned 21:34

Milano75 píše:trochu ty zkušenosti rozved, ale jisté je, že bavlněným filtrem napuštěný olejem se zadek utírá hůř, takže v tomto ohledu papírák vede :smt023
Všechno má svoje plusy a mínusy,záleží na preferencích.Taky jsem zastával ten názor,že se bavlňákem zasere váha,takže jsem jezdil na origo papírák a shodou okolností jsem začal jezdit s GTA pravidelně na Brněnským okruhu a tak člověk začíná přemýšlet,jak to poladit,aby to víc jelo :) .Tudíš první věc byla zkusit vyměnit vzducháč a jaký bylo překvapení po výměně.Auto jelo jaksi lehčeji a k tomu mělo jadrnější zvuk,takže na moje ježdění je bavlňák jednoznačně přínos.
+++No sound,no fun+++

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Kůrkyn » 8.11.2009, ned 21:46

No jo, ale my tady na Vysočině jezdíme po prašných cestách, kde se za každou zatáčkou vyhnojí traktor, takže to bysme mezi Pacovem a Jihlavou museli prát bavlněný filtr vždycky v Pelhřimově.

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Milano75 » 8.11.2009, ned 22:33

:) na tom něco bude a na okruh bych filtr zajodil ůplně :smt023
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Aleš
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 559
Registrován: 21.1.2008, pon 18:12
Bydliště: Zaříčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Aleš » 9.11.2009, pon 17:56

Bavlněný fitr jsem dal na každou svoji Alfu.Až na AR33,kde jsem dal neodstíněný hřib,to vždycky bylo lepší.Jak psal forza156,auto jde jaksi lehčeji za plynem a zvuk je lepší.S váhou problémy nemám.
AR 145 1,6 boxer RACE CAR
Buick Regal V8 301 rv 79
Chrysler Neon 2,0
ex-AR 156 2,0 TS
ex-AR 155 V6
ex-AR 33 1,7 Permanent
www.alistrechy.cz

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Milano75 » 9.11.2009, pon 18:47

jako uvažuju nad bavlně nou vložkou, ale musel bych umístit box filtru asi nějak takhle :
turbo 4.JPG
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

rosso155
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3176
Registrován: 16.7.2008, stř 18:54
Bydliště: Prácheň
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od rosso155 » 9.11.2009, pon 19:00

já mám ve svý taky bavlněnou vložku od K&N, už skoro tři roky, a bez problémů :smt102
2007 AR 159 2,2 JTS Ti - nero metallico
2002 AR 156 2.5 V6 24V SW - grigio metallico (ex)
1996 AR 155 1.8 TS Sport - rosso (ex)
1987 AR 75 2.5 V6 - rosso (ex)
2023 DAF XG 480 + 2023 návěs Krone
ALFOU SE NEJEZDÍ, ALFOU SE ŽIJE

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od PetrGTV » 9.11.2009, pon 19:51

já mám na GTV V6 KNko a bez problémů, sice jsem teda žádnej moc rozdíl nepocítil snad trošku ve zvuku ,ale čekal jsem to lepší. Jinak váha to snáší zatim dobře
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3810
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Franik » 9.11.2009, pon 21:29

Též mám vložku v origo boxe je tam bavlňák od JR cca 3 roky a problémy zatím nejsou. :smt016
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

w.o.l.f.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 21
Registrován: 3.11.2009, úte 11:04
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od w.o.l.f. » 9.11.2009, pon 22:26

KN bavlněná vložka od poslední garančky. Zvuk je skoro stejný, ale je znát citelný nárůst kroutícího momentu a turbo rychleji nastupuje.
Alfa GT 1,9 JTD, rv. 2008, 136kW@416Nm,

Shoddy
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 143
Registrován: 21.12.2008, ned 15:12
Bydliště: Praha

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Shoddy » 11.11.2009, stř 17:28

Subjektivně je to tak, na 2,4JTD to udělá hrubší zvuk a jde to lehčejc odspoda. Na druhou stranu musim říct že sem ho (KN) nevědomky koupil s autem, a kdybych ho měl kupovat novej tak bych ty prachy do toho ani náhodou nedal [-X Plus je pravda že hodně záleží natom jak se po vyprání naolejuje, protože když moc, tak to pak jede hůř než s papírákem... Ten efekt je podle mě z 50% o zvuku, 5%výkon a zbytek placebo :)
156 SW 2,4JTD 103kW nero

w.o.l.f.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 21
Registrován: 3.11.2009, úte 11:04
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od w.o.l.f. » 11.11.2009, stř 20:59

5% výkonu je nereálných. Výrobce udává cca 5 koní u 110kW motoru. Takže kolem 3%. Ale ty dva tisíce za pět koní není moc. A je to investice na celou životnost auta
Alfa GT 1,9 JTD, rv. 2008, 136kW@416Nm,

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od roberto37 » 11.11.2009, stř 22:44

Já bych ani něvěřil těm 3%. Jediné co je prokazatelné, je ten lepší zvuk. A pak jakože ten filtr peru rok co rok, tak za let pět, je investice zpět.
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od r-a-k » 12.11.2009, čtv 14:04

Osobně si myslím že ani nejde tak o navýšení počtu koní se sportovním filtrem jako o to že se motoru lépe dýchá a jde lépe za plynem(do otáček) tak jako když se udělá výfuk aby se motoru lépe poprdávalo :-D
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

r-a-k
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 469
Registrován: 17.5.2009, ned 11:45
Bydliště: LTM

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od r-a-k » 12.11.2009, čtv 14:07

Já pokukuji po tomhle http://www.chevron-racing.com/index.php ... 3293.Podle názvu si představuji že to bude kit s otevřeným filtrem ne jen vložka místo původního papíráku,tak předpokládám že by to mělo být ještě více znát.
156SW 2.4JTD 10V 205PS-500Nm CHIPTUNING by yan.ko, INTERCOOLER big, INJEKTION hybrid, KAT fuč, EGR off, AIR Intake system, CHLADIČ oleje
156SW 2.4JTDm 20V project

w.o.l.f.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 21
Registrován: 3.11.2009, úte 11:04
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od w.o.l.f. » 12.11.2009, čtv 21:39

Filtr mi prokazatelně zvýšil výkon i kroutící moment. Musel jsem pak se Sarkanem upravovat sw. Ale taky mám najeto 35tis km a vše je ještě v náležité kondici. S ucpaným katem autu nepomůže ani turbo z liazky. U staré alfy 145 to bylo fakt jen o zvuku a vzhledu a na výkonu 1,6TS jsem nic nepzoroval
Alfa GT 1,9 JTD, rv. 2008, 136kW@416Nm,

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Milano75 » 4.3.2010, čtv 19:57

šlohnul jsem to z Peugeot fora, doufám že neva :???:

Cela tato debata je o ho#ne.
Vzdy boli a budu 3 skupiny ludi:
- Jedna, ktora bude tvrdit ze je to super, lebo zvysuje vykon.
- Druha ktora bude tvrdit opak
- a Tretia, ktorej to bude jedno, lebo sa jej ten vzduchovy filter bude pacit a bude ho tam chciet mat bez ohladu na nasledky.

K celej tejto debate mozem odcitovat clanok z jednej publikacie od p. Bronislava Ruzicku:
"Vzduchovy filtr
Zkouseli jste nekdy vybehnoout schody, kdyz jste meli rymu? Pokud ano, urcite jste meli v nekterem okamziku pocit, ze nemuzete popadnout dech. Stejne na tom je motor, ktery pri sportovnim rezimu jizdy potrebuje dostatecne mnozstvi nasavaneho vzduchu. Na rozril od vas vsak nebude v techto chvilich sipat, ale jednoduse odmitne podavat pozadovany vykon. Dosti vyraznou prekazkou v sacim traktu je pochopitelne vzduchovy filtr. Pokud vsak i nadale chceme zachovat pozadovanou zivotnost motoru, nelze jej tak zcela beztrestne odstranit. Existuje vsak cesta, jak s minimalnimi naklady (v ramci tuningu) ziskat nejaky ten vykon navic, a to pouziti sportovniho vzduchoveho filtru. Je nekolik firem, ktere sa jejich vyrobou zabivaji, mezi svetovou spicku vsak vice mene patri pouze dve. Jsou to K&N Filters (http://www.knfilters.com/) a J&R Filters (http://www.jrfilters.com/). Obe ziskali zkusenosti v nejprestiznejsich disciplinach motoristickeho sportu, coz se na kvalite a funkcnosti jejich produktu vyrazne podepisuje. Vratme se vsak zpet k tomu, co sportovni filtr znamena.

* Sklada se z nekolika vrstev specialni bavlnene tkaniny. Tyto vrstvy jsou sitka s ctvercovymi otvory o velikosti 0,5 mm a pri pouziti nekolika vrstev vytvari neprodysnou prekazku pro prachove castice, nikoliv vsak pro vzduch. Zajisti se tak radove o nekolik desitek procent vyssi propustnost vzduchu pri zachovani stejne cistici schopnosti, coz ma vyrazny vliv na vykon motoru.

* Diky tomu, ze filtr neni papirovy, lze jej po doporucenem poctu kilometru vyprat a po napusteni specialni olejem dale pouzivat. Toto lze opakovat nekolikrat, aniz by tim utrpeli filtracni schopnosti.

* Specialni kity instalovane primo na saci trakt zvysuji dale mnozstvo nasavaneho vzduchu. Je to diky vetsi cinne plose filtru oproti jeho tvaru v provedeni pro seriovou verzi a rovnez odstranenim omezeni zpusobenych otvory v beznem krytu filtru.

Saci trakt
Vykon motoru je zcela pochopitelne odvisly od toho, kolik a jakym spusobem se dokaze do sani motoru dostat vzduchu (resp. palivova smes). Prestoze zmena saciho traktu u bezneho vozu nemuze byt az zase tak radikalni je dobre si pripomenout par faktu.

* Pomineme-li vliv vzduchoveho filtru, je logicke, ze prurez saciho potrubi by sa mel minimalne rovnat souctu prurezu aktualne otevrenych sacich kanalku. Z toho duvodu jsou nepripustnym omezenim veskera seskrceni v sani, kterych je vsak v seriovem provedeni pozehnane.

* Dulezity je minimalni prutokovy odpor saciho potrubi. Nejde jen o zname zalesteni kanalku a zarovnani presazeni ve spojich . Potrubi by melo byt take co najrovnejsi, coz potvrzuji kratka rovna saci hrdla u zavodnich motoru.

* Drobny vykon se da ziskat take vyuzitim dynamickeho tlaku vzduchu, cehoz znamym prikladem jsou saci "kominy" nad hlavou jezdce ve formule 1. Pro vas vuz se daji poridit lapace vzduchu bud na naraznik nebo na kapotu ktere jsou svedeny k sani motoru. "Prepnovani" je vsak ucinne pouze ve vyssich rychlostech. Krome toho je vhodne umistit pred vstupem primo do usti sani "air box", ktory zklidni veskery rozvireny vzduch .

* Dalsimi moznymi prvky k narustu vykonu mohou byt ladene saci potrubi ci saci komory zname pod zkratkou RAM, ktere umoznuji rezonancni plneni motoru a tim zlepseni prubehu tociveho momentu v urcite oblasti otacek. Principem je optimalizace pulsu v sacim potrubi tak, aby v okamziku zavirani saciho ventilu dochazelo k pohybu tlakve vlny (a tim i smesi) smerem do valce. Podminkou funkcnosti je pochopitelne instalace upravene vacky (casovani ventilu) a nejlepe i ladeneho vyfukoveho potrubi k maximalnimu zefektivneni procesu vyplachovani valce."

Bronislav Ruzicka vystudoval strojni fakultu VUT v Brne se specializaci Spalovaci motory. Od roku 1987 se aktivne ucastni deni v motoristickem sportu, kde postupne vystridal motokary a automobilove zavody na okruzich (kategorie cestovnih vozu a Formule Ford).

Dufam, ze raz a navzdy stacilo debat o tom co je vhodne a co nie.
Niektore automobilky ladili, ladia a budu ladit niektore svoje modely na maximalne mozne unosne hranice. Prikladom mozu byt Peugeot 205 Turbo 16, Renault R5 turbo, Lancia Delta Integrale, Toyota Celica ci spominane BMW M3 (a mnozstvo inych aut). To ale nehovori nic o tom, ze povedzme 90% seriovo vyrabanych aut je poddimenzovana. Tym sa mysli odladenie vykonu motora a jeho sucasti priamo v knostrukcnej dielni vyrobneho zavodu na usporne a ekonomicky vyhodne vyladenie dane normami platnymi v dobe vyvoja.
Preto vymena len jednej casti nema enormny vplyv na zvysenie vykonu celku a nikdy nestaci. Vymenou filtra sa nezmeni nic, pokial nedojde k vymene sacieho traktu, vylesteniu sacich kanalikov, odstraneniu prekazok v plynulosti toku vzduchu ci nasavanie zohriateho vzduchu z motoroveho priestoru.
Viac vzduch este neznamena lepsie spalovanie. Treba dodrzat spravny pomer vzduch:palivo. Treba ho premiesat co najefektivnejsie aj spalit. Tieto zmeny su ale aj tak na nic, pokial motor nedokaze plynulo odvetrat spaliny z komor, nakolko ho "dusi" vyfukove potrubie. Ale to sme uz opat odbocili... ;-)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

tuta146
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4051
Registrován: 16.3.2009, pon 22:56
Bydliště: Kladno

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od tuta146 » 4.3.2010, čtv 21:08

Poslední odstavec hovoří za vše :smt023
Alfa Romeo 159 2,2 ti
Alfa Romeo 156 2.0 JTS
ex Alfa Romeo 146 1.4 TS

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od PetrGTV » 5.3.2010, pát 09:12

je to pravda, člověk může mít sání vyladěný jak piáno, ale pokud mu to ven nepustí výfuk, je to mu to platný jako ..... prostě mu to neni nic platný :D
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

elbandito
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 525
Registrován: 3.2.2010, stř 15:58

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od elbandito » 5.3.2010, pát 12:41

Milano75 píše: Zkouseli jste nekdy vybehnoout schody, kdyz jste meli rymu?
PetrGTV píše:je to pravda, člověk může mít sání vyladěný jak piáno, ale pokud mu to ven nepustí výfuk, je to mu to platný jako ..... prostě mu to neni nic platný
jj, když máš zaražený prdy, tak si taky moc nezaběháš :D :wink:

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od PetrGTV » 5.3.2010, pát 13:02

no ono když máš zase saračku, tak to se ti taky běhat do schodů moc nechce :hotovej
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

elbandito
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 525
Registrován: 3.2.2010, stř 15:58

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od elbandito » 5.3.2010, pát 13:37

:wink: no ale zas když to na tebe přijde, tak máš naprosto extrémní zrychlení :butthead: :hotovej

PetrGTV
SemTuFurt

Příspěvky: 2545
Registrován: 7.11.2009, sob 12:25
Bydliště: Nymburk

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od PetrGTV » 5.3.2010, pát 15:03

ale ty následky !!! To je jako jezdit bez filtru - extrémní zrychlení = extrémní následky :hotovej
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V (vepředu lopata, vzadu prkno) Ex.
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (nero) Ex.
Alfa Romeo 166 2.5 V6 (taková fialová) Ex.
Maserati čtyřidveře 4.2 Sport GTS (nero)
Rychle a stylově

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Sportovní filtr, sání.. Jo nebo ne?

Příspěvek od Milano75 » 5.3.2010, pát 16:55

elbandito píše:
jj, když máš zaražený prdy, tak si taky moc nezaběháš :D :wink:
:hotovej
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Odpovědět

Zpět na „Univerzální díly (brzdy, akumulátory, tuningové doplňky, pneu atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 hostů