EGR ventil

Odpovědět
coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 7.7.2008, pon 05:58

drtikols píše:nevim nevim ale turbo by nemelo postit ani kapku..pokud ano sakra bys to poznal.rozhodne by si citil smarad za autem a delalo by to modre oblacky.
olej se tam bere scela jednoduse s klikove hridele kde je vyvedena hadice a to primo do sani .a to primo do saci hadice ktera je presne pred turbem..takze s turba uz tlaci krasny zaolejovany vzduch ktery leti se jeste schladit do chladice.a pak hura do motoru .
proste to zamastane byt musi.kdyby ne delas vybras ZAŽIVA :smt040
To odvětrání klikové skříně mi taky napadlo :wink: A nikde jsem nenapsal, že mi ten olej vadí. Vadí mi ten humus se sazema...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 7.7.2008, pon 08:48

coyote: Proč jsi čistil? Je to teď lepší?
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 7.7.2008, pon 10:42

kejml píše:coyote: Proč jsi čistil? Je to teď lepší?
Přišlo mi že to žere. Tak jsem se chtěl kouknout na egr. Když už jsem jej měl sundaný, tak jsem si řekl, že mrknu na to čidlo. Bylo celý ulepený humusem, že ani nemohlo pořádně fungovat. A když jsem to viděl, tak jsem to pročistil celé. Lepší, jak se to veme, mám teď minimálně lepší pocit. Co se týká spotřeby, uvidíme časem.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 7.7.2008, pon 11:03

docela by me zajimalo kde mam cidlo tlaku turba...dle toho kolik mam sajrajtu v sani nebude uz asi cidlovat...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 7.7.2008, pon 11:58

coyote píše:Přišlo mi že to žere.
Ty ses dostal přes 5? Nepodceňoval bych to, může to být něco vážnějšího.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 7.7.2008, pon 14:35

kejml píše: Ty ses dostal přes 5? Nepodceňoval bych to, může to být něco vážnějšího.
:-D :smt023
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 7.7.2008, pon 15:49

Richie píše:docela by me zajimalo kde mam cidlo tlaku turba...dle toho kolik mam sajrajtu v sani nebude uz asi cidlovat...
je na hore na sani v polovine cca..a na spotrebu to urcite vliv nema.je co cidlo ktery zaznamena vysoky tlak..to je vse.
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 7.7.2008, pon 16:37

aha..tak to na nej dlabu :) diky :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 11.7.2008, pát 10:33

Takže po několika stech km vesměs ve městě, musím říci, že to k něčemu bylo.

Motor jde lépe do otáček a že lépe táhne poznala i moj přítelkyně. Zároveň zmizely občasné nepříjemné větší vybrace od motoru na volnoběh. Otázka je jestli na to mělo vliv to čidlo nebo jen odstranění nánosů ze sání - tedy zvětšení průřezu na tovární hodnoty.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 11.7.2008, pát 10:51

coyote píše:Takže po několika stech km vesměs ve městě, musím říci, že to k něčemu bylo.

Motor jde lépe do otáček a že lépe táhne poznala i moj přítelkyně. Zároveň zmizely občasné nepříjemné větší vybrace od motoru na volnoběh. Otázka je jestli na to mělo vliv to čidlo nebo jen odstranění nánosů ze sání - tedy zvětšení průřezu na tovární hodnoty.
Víra Tvá Tě uzdraví. Placebo je mocné!
Ale vážně - udělám měření před a po vyčištění a jestli bude rozdíl větší než 20%, budu to považovat za úspěšné potvrzení hypotézy.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 11.7.2008, pát 11:12

kejml píše: Víra Tvá Tě uzdraví. Placebo je mocné!
Ale vážně - udělám měření před a po vyčištění a jestli bude rozdíl větší než 20%, budu to považovat za úspěšné potvrzení hypotézy.
Minimálně ty vibrace, které mě v poslední době pily krev, jsou pryč :wink:

Jestli to bude 20% nevím, ale znát to je.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 11.7.2008, pát 11:36

Vibrace u 85 kW JTD Stilo jsou legendární a obvykle je způsobuje kombinace odmotaného tachometru a unaveného silentbloku převodovky.
Je dobře, že to čištění mělo výsledek. Já neleštím, já jezdím ;-)
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 11.7.2008, pát 11:41

kejml píše:Vibrace u 85 kW JTD Stilo jsou legendární a obvykle je způsobuje kombinace odmotaného tachometru a unaveného silentbloku převodovky.
Je dobře, že to čištění mělo výsledek. Já neleštím, já jezdím ;-)
JJ četl jsem o nich, ale většinou ve spojitosti se Stilem. Samozřejmě vibrace tam jsou stále, jenže v poslední době to občas vibrovalo intenzivněji. A když jsem na volnoběh zvýšil otáčky na cca 1500 tak byly vibrace nejsilnější. Toto dělalo častěji za studena, občas za tepla. Kdyby to byl silentblok, tak to bude dělat pořád :wink:

O problému s čidlem jsi jistě také četl ve spojitosti s hláškou o chybě motoru a následném přepnutí do nouzového režimu. Tedy také to má svůj význam.

To není leštění, to je údržba :wink: Navíc se v tom nehrabu neustále, není proč :)

Příští týden se opět uvidím s jedním člověkem se stejným motorem v AR147. Víme jak to jezdilo před tím, tak to porovnám jak to jezdí potom. Pak se buď moje závěry potvrdí či vyvrátí.

A ještě jedna poznámka. Ty nánosy na stěnách sání můžou podle mého kamaráda strojaře způsobovat jakési víření či co a následně mít vliv na plnění válců.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 12.7.2008, sob 14:41

tak jsem cidlo taky vycistil a vsechny konektory co jsem nasel v motoru jsem prostriknul kontaktolem, hned to pojede jak ferko! :o) pak poslu fotku cidla
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

cervenydrak

Příspěvky: 6
Registrován: 10.4.2008, čtv 20:25
Bydliště: Blučina

Příspěvek od cervenydrak » 12.7.2008, sob 17:46

ten znamej asi budu ja :-D stejnak ti dam naprdel i s nevycistenym sanim :D
Me to normalne zakazal vycistit tak jsem zvedav co ma zalubem :D
AR147 1.9JTD

Mari

Příspěvky: 27
Registrován: 4.3.2007, ned 19:44
Bydliště: Ženklava

Příspěvek od Mari » 3.9.2008, stř 20:37

Zajímalo by mě,jestli jde EGR vyčistit a jestli ano,tak jak moc složitá operace to je!Než jsem ho zaslepil,tak to nechtělo jet do cca.třech tisíc otáček a hulilo to jako Avia a teď,zhruba po dvou měsících od zaslepení to děla zase opak!Po překročení třech tisíc otáček se rozsvítí kontrolka motoru,přestane akcelerace ale zase to vůbec nekouří!Aby kontrolka zhasla,tak stačí podřadit na trojku nebo dvojku,motor dostane otáčky a je vše tak,jak má být!Kdo ví,tak ať mi poradí!Předem díky všem za poznatky!Ahoj
AR 156Sw 1,9Jtd 81kw,chip na 104kw by Sarkan

Rebby
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 167
Registrován: 10.1.2007, stř 12:06
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rebby » 4.9.2008, čtv 00:02

Mari píše:Zajímalo by mě,jestli jde EGR vyčistit a jestli ano,tak jak moc složitá operace to je!Než jsem ho zaslepil,tak to nechtělo jet do cca.třech tisíc otáček a hulilo to jako Avia a teď,zhruba po dvou měsících od zaslepení to děla zase opak!Po překročení třech tisíc otáček se rozsvítí kontrolka motoru,přestane akcelerace ale zase to vůbec nekouří!Aby kontrolka zhasla,tak stačí podřadit na trojku nebo dvojku,motor dostane otáčky a je vše tak,jak má být!Kdo ví,tak ať mi poradí!Předem díky všem za poznatky!Ahoj
Jde to vycistit pomerne snadno. Mistni expert je Coyote :-D
Alfa Romeo 159 2.0 JTD
Alfa Romeo Giulia 2.0 Q4 Veloce
(Alfa Romeo 147 1.9 JTD)

Mari

Příspěvky: 27
Registrován: 4.3.2007, ned 19:44
Bydliště: Ženklava

Příspěvek od Mari » 4.9.2008, čtv 12:16

A myslíš si,tak jak jsem to popsal,tak že by to mohlo být tím Egrem?
AR 156Sw 1,9Jtd 81kw,chip na 104kw by Sarkan

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Příspěvek od coyote » 18.9.2008, čtv 07:38

Myslím, že zaslepený EGR ti toto neudělá. Je tam ještě to čidlo tlaku. To se rádo zadělá bordýlkem a pak to špatně měří. Možná je to tvůj případ.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Mari

Příspěvky: 27
Registrován: 4.3.2007, ned 19:44
Bydliště: Ženklava

Příspěvek od Mari » 18.9.2008, čtv 18:06

Jo,díky,ale už jsem na to přišel! :oops: Taky jsem si říkal,že to asi nebude tím!Nakonec to byla prasklá hadice,co vede od intercooleru do sání!Byla prasklá podélně vespod,takže nešla prasklina vidět!Proto mi taky při větším tlaku začala svítit kontrolka motoru :roll: !Prostě taková blbost!
AR 156Sw 1,9Jtd 81kw,chip na 104kw by Sarkan

bean9

Příspěvky: 12
Registrován: 15.1.2009, čtv 13:51
Bydliště: Hostouň u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bean9 » 23.1.2009, pát 16:14

Ahoj chtěl sem se zeptat jestli diagnostika odhalí vadnej EGR ventil?diky
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110 Kw

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kejml » 24.1.2009, sob 14:45

bean9 píše:Ahoj chtěl sem se zeptat jestli diagnostika odhalí vadnej EGR ventil?diky
U Tvého auta umí vypsat jeho chybu. To ale neznamená, že je špatný. A když DG nic nepíše, to neznamená, že je dobrý.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Tomasson

Příspěvky: 22
Registrován: 31.8.2008, ned 21:58
Bydliště: Vsetín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomasson » 17.2.2009, úte 12:42

Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli by mohlo mít na něco vliv když zaslepím potrubí jak jdou spaliny z výfuku zpět do sání přes ten ventil. Mám s tím totiž strašné problémy. Minulý týden mi alfa zůstala stát na cestě a musel jsem ji odtáhnout domů, po rozdělání jsem zjistil že byl ve ventilu zaseknutý kus karbonu a ten byl pořád otevřený, do sání šel pořád výfuk a motor se dusil i na volnoběh. Po vyčištění ventilu i turba auto jelo jak nikdy. Jenže. Hned další cestu do Brna když jsem sjížděl z dálnice, tak zase skoro K.O., tak tak jsem dojel ke koleji. Takže sem si teď sehnal nářadí a zítra zase rozeberu ten ventil. No jde o to že kdyby se mi měl zasekávat pořád tak tu zpětnou větev radši ucpu nějakým plíškem mezi příruby, ventil by se měl normálně otevírat ale nic přes něj nebude proudit. Jen bych potřeboval vědět jestli to už někdo nezkoušel a nemohlo by to mít vliv na řídicí jednotku. Já myslím že ne, ale tak radši se zeptám. Pochopil jsem to tak že při určitých otáčkách a když není potřeba plný výkon se ten ventil otevře a část výfuku jde zpět do sání, takže když to bude ucpané, z výfuku do sání nepůjde nic, teď jen nevím jestli ale jednotka s tím nepočítá a o to míň vzduchu tam bude, ikdyž ten vzduch z výfuku se moc jako vzduch počátat nedá, takže si myslím že by to vliv nemělo mít. Taky mám ještě před ventilem klapku v sání, která podle mě přiškrtí čerstvý vzduch a o to víc se nasává z výfuku, tu bych musel asi taky vyřadit, aby ten čerstvý vzduch neškrtila. No asi to zkusím, docela mě ta blbá ekologie štve, s tímhle ať blbnou na náklaďácích a traktorech, tady si to mohly odpustit. No klid, hlavu vzhůru, klíč do ruky a jdem na to :D
Alfa Romeo 156 2,4 JTD 20V multijet - na ježdění
Alfa Romeo 155 Q4 Turbo - pro zábavu

bean9

Příspěvky: 12
Registrován: 15.1.2009, čtv 13:51
Bydliště: Hostouň u Prahy
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bean9 » 17.2.2009, úte 15:24

Ahoj chtěl sem se zeptat jakej je rozdíl mezi AGR ventilem a EGR je to to samé?Á nevíte někdo kde je u 147 JTD, musí tam být?Byl sem v srevisu a oni mi říkali že stojí asi 5 000Kč repas.Předem díky.
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 110 Kw

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: EGR ventil

Příspěvek od Richie » 3.6.2009, stř 14:48

uz jste nekdo zaslepoval EGR ventil na 2.4 JTD ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti