Údržba 75

všechny transaxle od Alfetty až po 75...
Odpovědět
Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: údržba 75

Příspěvek od Sejny » 27.4.2009, pon 01:59

To hučení může způsobovat použitý olej... předpokládám že to dělá nejvíc při záběru že? S roztečí pastorek/talířové kolo jsem nic nedělal takže v tom to není... toto je problém stálého převodu a ne převodovky samotné :wink: Ty tam máš ten Valvoline LS že? Ten jsem právě nepužil z toho důvodu že obsahuje LS přísadu... tím se stává nevhodný pro převodovku s Porsche systémem, což je případ 75tky... Já použil Tutelu ZC75 a nemám problém s hlučností... ale převodovka mi hučela v zátahu před GO... mohl za to zejména nedostatek a ještě k tomu přesluhujícího oilu a navíc byla vydraná jedna distanční podložka pomocí které se nastavuje rozteč stálého převodu. U tvojí převodovky toto bylo naprosto v pořádku. A k tomu tuhému řazení... super přesnost tam nebude nikdy, bohužel... to není vada ale vlastnost....
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od misokgb » 27.4.2009, pon 12:29

Teraz som to bol prebehnut, sem tam to aj skripne, eRko stale, musim stvorku a potom R, inak skripne, ale to som zvyknuty, ta dvojka neviem, radi sa tam tak divne, ked mam vypnuty motor tak v pohode, ale uz za jazdy nic moc...

Odvzdusnit to mam pri zapnutom motore, alebo to je jedno?

Inak stratu zotrvacnych hmot citim na pohynani, islo dole len 1.7kg, ale pri pohnuti musim davat viac plynu nez predtym, a predtym som sa pohynal bez plynu na eRku a teraz musim velmi opatrne so spojkou, inac hned zdochne...
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Re: údržba 75

Příspěvek od Sejny » 27.4.2009, pon 14:27

No u zpátečky ani nic jinýho nečekej :wink: ta nemá žádnou synchronizaci. Máš tam teda ten LS Valvoline? Fakt to může způsobovat ten olej... dost je toho o téhle problematice na http://www.alfabb.com.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od RV147 » 27.4.2009, pon 15:36

Čau !
To nedělá olej, ale blbě odvzdušněná spojka. Takže si vlezte s bráchou pod auto, ten silnější a méně šťastnej bude stlačovat tu páku a ten druhej povolovat a utahovat odvzdušňovák. Takže stlačit páku, povolit šroubek, chvilku počkat, utáhnout a pak povolit páku. Válec si musí kapalinu nasát, ten horní ji tam nedostane. Opakovat cca. 6 krát, pak už klasicky pedálem. Krok válce musí bejt cca.14mm, jinak to nebude řadit nikdy.
Brzdy, nejdřív zadní a to po jednom pístku, nejdřív pravej vnější, pak vnitřní, pak levej vnější a levej vnitřní. Vpředu nejdřív u spolujezdce, pak u řidiče. Válec nesmí týct (mě teče) a trubičky napoj přímo na válec a vyhoď tam tu hračku vedle válce (rozdělovač brzdnýho účinku). To je tam pro okrasu a zkus naschvál stlačit na tom tu gumovou manžetu, jestli tam slyšíš kapalinu je blbej a neodvzdušníš to nikdy, mi taky teče. Tip na závěr, nech přes noc na brzdě cihlu (stlačenej pedál), ráno ti půjde zase kopa vzduchu. Co mě na tom všem štve, že při tom spotřebuju 1,5 litru brzdovky. Pak už jenom odsavačky, popř. tlakový odvzdušnění. Co vím tak se to dělá při zhaslým motoru, při běžícím jsem to zkoušel taky, efekt (pozitivní) to nemělo, jenom jsem se spálil o vejfuk. Je potřeba mít nádržku opravdu plnou jinak si zavzdušníš spojku (vývod je vysoko)
Hluk převodovky - Ložiska ve víku spojky jste dávali nový ? Ložiska u poloos ? Jestli by to s něčím hučelo tak s Tutelou, ta je řídká jak voda.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od RV147 » 27.4.2009, pon 15:39

[quote="Milano75"]takže zanedbaná včasná výměna silentů horního ramene může dopadnou asi takto :
nahrát1.JPG
Tohle mě upřímně děsí, jelikož mě to čeká a jestli se něco u 75-tek vyskytuje, tak já to mám na 100 %. :smt089
To nejde vyndat bez destrukce ramene ?
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1850
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Rasputin » 27.4.2009, pon 16:16

vymena silentov ramien caka aj mna za tie neslavne slavne powerflexi, a popravde mna desi uz len pohlad. Priestor o nicom, a hlavne ako pojdu povolit tie sroby. Ked nato pride dam echo ako to dopadlo.
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od misokgb » 27.4.2009, pon 18:36

Hosi, to nejni prevodovka, ale predni lozisko :smt041 :smt026 Prevodovka jakz takz good.

Hele to odvzdusneni spojky se mi taky nezda! Ja si ji menil DVAKRAT a porad jen u valce hadicku a pak vzadu odvzdusnovak na valecku a vzdy to chodilo supr! Ted taky spojka chodi jak ma, vypina vyborne, ten zaber vys pripisuju sportovni tensi lamele...

Ty brzdy sme odvzdusnovali tak jak si psal do radu... Ted pedal musim naslapavat, aby zabrzdilo... A stejne to nebrzdi nijak dobre... Zadni kotouce nevypadaj od desticek sjizdeni, tak nevim, rucka spravi hodiny jen na sterku. Ale ta jeste neni dotazena... Uvidime, musime to jeste odvzdusnit, nevim co myslis rozdelovac brzdniho ucinku nevim co to je... Ale mrknu na to...


Jinak asi ok, teraz problemy s uchytenim prevodovky. Zadny silentblok prevodovky ma dost volu, vid. obrazky. Medzi karoseriou a silentblokom je dost medzera, srob sme dotahovali na fest. Nema nahodou ist medzi karoseriu a centralny silentblok prevodovky dve podlozky z kazdej strany?? Tie tam nemam. A neviem ci pri demontazi, ale je tam velka medzera medzi karoseriou a silentblokom.

Dalej sa mi zvacsila diera na srob, ktory drzi centralny silentblok, ked sme tocili srobom tak sa proste zvacsila, vid obrazky...

Podla vas bude stacit poriadne k...a moc dotiahnut ten srob, a stlaci sa karoseria o silent (ak tam samozrejme nechybaju podlozky), alebo mam radsej ten srob privarit o karoseriu aby prevodovka nechodila hore dole? Prikladam obrazky.
Přílohy
silent2.JPG
silent2.JPG (7.36 KiB) Zobrazeno 1830 x
silent.JPG
silent.JPG (6.08 KiB) Zobrazeno 1830 x
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 27.4.2009, pon 19:23

RV147 píše:
Milano75 píše:takže zanedbaná včasná výměna silentů horního ramene může dopadnou asi takto :
nahrát1.JPG
Tohle mě upřímně děsí, jelikož mě to čeká a jestli se něco u 75-tek vyskytuje, tak já to mám na 100 %. :smt089
To nejde vyndat bez destrukce ramene ?

nevyndáš to bez destrukce ramen, protože ten šroub natvrdo přirezne k vnitřu silentu a ten kovovej vnitřek silentu se utrhl, u mě jak to zarezlo to navíc utrhlo vedení a uděalo mi to oválno díru(naštěstí na tej přístupnější straně) nepomohlo ani silný rány kladivem -rameno seženeš kdekoliv

nějak mě ani nenapadá jak by se to dalo poznat(u mě se to projevovalo tak, že sem měl všechny čepy nový a pořád to auto plavalo, ale přisuzoval sem to steřelým silentů stabilizátoru horního ramene) jiank jako kontrolu si třeba můžež vyšroubovat matku z toho šroubu co drží horní rameno a trochu do něj klepnout, jestli zajede tak nejni přirezlej
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 27.4.2009, pon 19:58

misokgb píše:Hosi, to nejni prevodovka, ale predni lozisko :smt041 :smt026 Prevodovka jakz takz good.

Hele to odvzdusneni spojky se mi taky nezda! Ja si ji menil DVAKRAT a porad jen u valce hadicku a pak vzadu odvzdusnovak na valecku a vzdy to chodilo supr! Ted taky spojka chodi jak ma, vypina vyborne, ten zaber vys pripisuju sportovni tensi lamele...

Ty brzdy sme odvzdusnovali tak jak si psal do radu... Ted pedal musim naslapavat, aby zabrzdilo... A stejne to nebrzdi nijak dobre... Zadni kotouce nevypadaj od desticek sjizdeni, tak nevim, rucka spravi hodiny jen na sterku. Ale ta jeste neni dotazena... Uvidime, musime to jeste odvzdusnit, nevim co myslis rozdelovac brzdniho ucinku nevim co to je... Ale mrknu na to...


Jinak asi ok, teraz problemy s uchytenim prevodovky. Zadny silentblok prevodovky ma dost volu, vid. obrazky. Medzi karoseriou a silentblokom je dost medzera, srob sme dotahovali na fest. Nema nahodou ist medzi karoseriu a centralny silentblok prevodovky dve podlozky z kazdej strany?? Tie tam nemam. A neviem ci pri demontazi, ale je tam velka medzera medzi karoseriou a silentblokom.

Dalej sa mi zvacsila diera na srob, ktory drzi centralny silentblok, ked sme tocili srobom tak sa proste zvacsila, vid obrazky...

Podla vas bude stacit poriadne k...a moc dotiahnut ten srob, a stlaci sa karoseria o silent (ak tam samozrejme nechybaju podlozky), alebo mam radsej ten srob privarit o karoseriu aby prevodovka nechodila hore dole? Prikladam obrazky.



Scéma BRZD : http://www.postimage.org/image.php?v=aVAxTdr

ODVZDUŠNĚNÍ BRZD:

NAVOZIDLO BEZ abs(SAMOZŘEJMĚ SE ODVZDUŠNUJE S VYPLÝM MOTOREM-TO PROTO, ŽE PŘI POVOLENÍ ODVZDUŠNOVÁKU VYTRYSSKNE KAPALINA SLOUŠNOU SILOU A PŘI NASTARTOVANÉM MOTORU BY VYTRYSKLA JEŠTĚ RYCHLEJŠ A MĚL BYS TO I VE VOČÍCH :D )

ODVZDUŠNUJE SE OD OD NEJVZÁLENĚJŠÍHO KOLA OD HLAVNÍHO BRZDOVÉHO VÁLCE (U 75 ZAČÍNÁŠ NA ZADKU JEDNO NA KTERÝM) KAŽDEJ ZADNÍ TŘMEN MÁ DVA ODVZDUŠNOVÁKY NA TY NASAD HADIČKY A PONOŘ JE DO LÁHVE S BRZDOVOU KAPALINOU
BBBrakes7.jpg
ODVZDUŠNUJEŠ OBA VÁLEČKY NAJEDNOU!!!-

TAKŽE : TY 3X POMALUNAŠLAPEŠ A RASPUTIN VZADU POVOLÍ OBA ODVZDUŠNOVÁKY-pedál ti klesna a vzadu bude vytýkat kapalina se vzduchem
DÁL BUDEŠ JEN POMALU ŠLAPAT A RASPUTIN SE BUDE DÍVAT JESTLI JEŠTĚ HADIČKAMA PROUDÍ bublinky, POKUD NEPŮJDOU BUBLINY TAK ODVZDUŠNOVÁKY UTÁHNE.
A TOHLE OPAKUJEŠ NA VŠECH KOLECH. :D

KDYŽ TO BUDE BRZDIT STÁLE NA "VÝKAL" MŮŽOU BEJT STEŘELÝ HADIČKY CO BRÁNÍ KAPALINĚ V POHYBU NEBO PAK TAKY MŮŽE PROPOUŠTĚT HLAVNÍ VÁLEC NEBO BEJT ZAREZLEJ POMOCNÝ ROZDĚLOVAČ BRZDNÉ SÍLY(VÁLEČEK VEDLE-ZADEK MUSÍ BRZDIT MÍN NEŽ PŘEDEK) MOHL BY SE I ODĚLAT(U AMERIKY HO NEMÁM) ALE ZASE U tdČKA JE OREZLEJ JAKO PRASE A FUNGUJE
JINAK JE DOBRÝ ROZHjEBAT PÍSTKY V BRZDÁCH(vyndáš desky a šlapeš-pomalu vylejzaj a pak je hasačkama zatlačíš zpět a tohle párkarát opakuješ dokud nejde lehce zamáčknout(JE TAM VÍC TYPU DRUHU MATERIÁLU) JEDNY OXIDUJÍ JAKO PRASE A DRUHÝ JSOU JAKO NOVÝ A LEHCE KLOUŽOU(TĚSNĚNÍ VEVNITŘ PŘI PŘÍPADNÉ DEMONTÁŽI MŮŽEŽ NECHAT STARÉ-POKLUD NETEKLO ŠKODA PENĚZ)


JINAK TAKOVOÁ PERLIČKA:
MĚNIL SEM HLAVNÍ VÁLEC A POŘÁD TO BRZDILO NA ho...o (KOTOUČE DESKY HADICE NOVÉ) PAK MI Z NIČEHO NIC ZAČAL/PO DELŠÍ JÍZDĚ) BRZDIT ZADEK(POZNÁ SE TO ŽE SE AUTO HOUPE DO PŘEDU A DO ZADU JAKO KDYŽ ZATÁHNEŠ RUČKU) A PÁLILI SE BRZDY MNO TAK SEM VYDEDUKOVAL, ŽE BRZDY KAPKU PŘIBRŽDOVALI(PO SEŘÍZENÍ RUČKY) KAPALINA SE OHŘÁLA ZVĚTŠILA SVŮJ OBJEM(NEVÍM JESTLI OHŘÁTÍM ZVĚTŠÍ SVŮJ OBEJM) NEBO SE OHŘÁLY DESKY A KAPKU SE ZVĚTŠILY(FAKT KAPKU) A PŮSOBILO TO JAKO KDYŽ BYCH BRZDIL-PO VYHLADNUTÍ TO ZASE NEDĚLALO
MNO A TAK SEM JEL TESTOVAT BRZDY ZADEKSE LEHCE OBROUSIL A ZAČLA STEJNĚ PŘIBRŽDOVAT PŘEDEK, TAKŽE SEM VYNDAL HLAVNÍ VÁLEC(STAČILO POPONDAT ABYCH NEMUSEL ROZPOJOVAT TRUBKY) ZAPŘEL SEM BRZDU A TEN KOLÍK CO VYLEZL Z POSILOVAČE CO VLASTNĚ ZALEJZÁ DO HLAVNÍHO VÁLCE SEM KAPKU ZATOČIL A BYLO TO :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026 :smt026



JIANAK NA TU PŘEVODDOVKU SE VYKAŠLI, NIC NEŘEŠ JESTLI SI TO PÚAMATUJU DOBŘE, TAK ŽÁDNY PODLOŽKY TAM NEJSOU MEZI OKEM PŘEVODOVKY A TÍM OKEM V KASTLI(ALE MŮŽEŽ SI JE TAM DÁT JEstLY TA MEZERA JE FAKT VELKÁ) A MYSLÍM ŽE TA DÍRA V KASTLI JE OVÁLNÁ(MOHL BYCH SE PODÍVAT-VYMONTOVAT PŘEVODOVKU Z QVčka-DRŽÍ MI UŽ JEN NA TOM ŠROUBU) nebo respektive asi by měla bejt oválná protože se tím usazuje převodovka aby se nenemáhali přední silenty :smt033
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od RV147 » 27.4.2009, pon 20:14

No já právě postupoval podle manuálu a když jsem odvzdušňoval oba pístky vzadu najednou tak jsem se výsledku nedobral. Tlačí to tam jedna trubička a opravdu nemám strach, že by to brzdilo víc než předek, už jen tím, že vzadu jsou menší pístky. Aby brzdil dřív předek a pak zadek je ošetřeno mechanicky přímo ve válci. Ten bazmek vedle válce do kterýho jdou všechny hadička prostě vyhodit.
Podložky mezi okama a převodovkou nejsou, ale uložení není moc tuhý a jak jste do toho mlátily tak se to ohnulo, kladivem natřískat zpátky, vůle cca.1mm na každý straně. Díra pro šroub je oválná z výroby.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 27.4.2009, pon 20:35

já sem právě postupoval normálně jeden po druhým a šlo to na prd, navíc, když děláš dva najednou udvzdušníš to rychlejš.


jinak ten váleček je tam (aspon si to myslím) proto aby při poruše brzdilo líp

ono když se podíváš jak z toho vedou všeho trubky na na zadní nápravu a na LP kolo to jde z toho pomocnýho válečku a na LP kolo to jde na přímo (tuším)
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od misokgb » 27.4.2009, pon 21:22

Ok, podlozky tam nie su to berem... Ale ta diera taka velka? Pretoze pri prudkom pohnuti, citim ako prevodovka sa posunie - ma volu... Tak skusim iba zaklepat tie plechy okolo silentbloku a viac dotiahnut ten srob. Pretoze teraz je dotiahnuty na fest... Tak skusim ten plech rozklepnut a viac dotiahnut, zavarit to podla vas nepomoze? Pozrem na bratove aka je velka ta diera oproti tej mojej, lenze ja to uz mam poskladane :(

Skratka, mam tam tu volu na prevodovke, pri prudkom pohnuti citim/pocujem, ze najprv zatlaci prevodku a az potom ide...


ALEBO je to problem v silentbloku na napravu - ide tam silentblok, na silenty.
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 27.4.2009, pon 21:31

mno jestli to nedělá watův přímovod(když jsou vyběhaný silenty tak ti v zatáčce poposkočí zadní náprava)
jinak myslíš jako že když brzdíš nebo akceleruješ tak cejtíš jako by se převodovka špupala dopředu a dozadu???? ono ty ta převodvoka proti pohybu dopředu a dozadu drží na silentech ve poředu a vlastně celej kardan brání v pohybu do předu a dozadu(respektive jak to dovolí HSky)

jinak jestli by ta převodovka opravdu chodila dopředu a dozadu tak tuším sem tam měl podložky(velké) pod hlavou šroubu a matkou a ty vlastně byly jako doraz (jestli tedkom nekecám :) )

vyýš jak to myslím: když se podívaš na držák z boku jakoby od kola tak ten držák tuším není rovnej plech, ale má okraj a právě o ten okraj by se měla zasekávat ta velká podložka, prostě mělo by stačit ten šroub dotáhnout na krev a nemělo by se to hejbtat

mno já to zavařený nemám, ale proti pohybu převodovky dopředu a dozadu to půmůže zavařit ten šroub, jenže bys to musel zavařit pořádně aby se neutrhl a to by byl pak problém to rozebrat-musel bys to robrousit tím by to oko trpělo


zejtra se na to extra podívám jak to mám na QVčku
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od misokgb » 28.4.2009, úte 00:27

No problem je aj ten, ze sa mi posunul silentblok prevodovky - trosku sa vytiahol z prevodovky... Asi 2-3 mozno aj 4mm! Ten silentblok tam isiel novy velmi lahko, naklepal som ho tam skoro rukou, este skusim ten plech sklepat. Pozeral som na bratovej alfe a naozaj je tam to ocko v karoserii vajcovite, lenze ja ho mam viac odryte kvoli tocenia srobu v kastli... Neviem, asi to privarim.


Teraz som to skusal zas, a pri prudsom pohnuti citim posunutie bud napravy, alebo prevodovkysmerom dopredu... Wattov primovod je powerflex new, dotiahnuty na fest...

Este som rozmyslal, ze by to robil DeDion trojuholnik? Lebo vravim, ze na silentblok DeDiona ide ten poistny drotik, ktory je zaklepnuty hranami a potom podlozka, tak ten drotik tam nemam, mam tam len podlozku, a vlastne pohyb DeDiona by bol sposobeny tym, ze vzadu nie je vlastne proti pohybu zaisteny, len vpredu, ale silentblok by stejne mal pohybl ne hore dole a to v malom rozmedzi, toto je pohyb dost velky, ja neviem pocitovo 1cm, normalne citim, ze pri rozjazde prudkom NAJPRV stoji auto, pohne sa naprava/prevodovka a potom idem, citim aj buchnutie do karoserie, stale viac a viac! :(


Este... Nad prevodovkou ide taky srobik, ktory ma na konci gumu a brani narazu prevodovky do kastle, tak ten tam nemam vobec, lenze toto je cisto pohyb, uz to zacina dost buchat... k...a dufam, ze to nebudem musiet rozoberat, silentbloky prevodovky asi teraz dostavaju dost zabrat co. Pripadne nejaky molitan, alebo nejaky pruzny material keby natlacim medzi prevodovku - vrchnu cast a karoseriu? Neviem co s tym, dost to bucha, zajtra zistim, ze ci to prevodovka sa posuva, alebo nedajboh cela zadna naprava :roll:
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 28.4.2009, úte 07:50

jestli ten silent je volnej tak bys mohl ho přilepit třeba silikonem na skla nebo nějakým kamnářským silikonem nebo obyč lepidlem to bude stačit, jestli to očko v kastli je hodně vymačkané mohl bys ho navařit do původního tvaru


nemohli by to dělat polosy???? zvedni auto, zatáhni ručku a zkus jakou mají klouby vůli

nemyslím, že by to mohla dělat náporava ta drží na watáku, tlumičích, stabíku a centrálním silnetu(to že nejni zajištěnej by nemělo vadit)
a převodovka BY TAKY NEMĚLA CHODIT DO PŘEDU A DOZADU, DIT JÍ DRŽÍ KARDAN A PŘEDNÍ SILENTY + teda ještě zadní oko

zkus ty poloosy
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Rasputin
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1850
Registrován: 15.4.2008, úte 18:39
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Rasputin » 28.4.2009, úte 11:26

TAKŽE : TY 3X POMALUNAŠLAPEŠ A RASPUTIN VZADU POVOLÍ OBA ODVZDUŠNOVÁKY-pedál ti klesna a vzadu bude vytýkat kapalina se vzduchem
DÁL BUDEŠ JEN POMALU ŠLAPAT A RASPUTIN SE BUDE DÍVAT JESTLI JEŠTĚ HADIČKAMA PROUDÍ bublinky, POKUD NEPŮJDOU BUBLINY TAK ODVZDUŠNOVÁKY UTÁHNE.

prve dve sekundy som rozmyslal kde si naisel taky navod kde sa spomina ...A RASPUTIN VZADU POVOLÍ OB...

potom mi to ale trklo :smt035
EX: Alfa Romeo 75 2.0TD
EX: Hyundai S Coupe GT 1.5T
EX: Alfa Romeo 75 2.4TD
Alfa Romeo 75 2.0TS Limited Edition
Alfa Romeo Stelvio Q4

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 28.4.2009, úte 19:50

:smt040
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

misokgb
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 18.1.2008, pát 20:37
Bydliště: Nitra SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od misokgb » 30.4.2009, čtv 02:10

Hosi, strasne to jede! Neska som natankoval 20L V power racing 100oktan, jazdim sice len kat, bez vyfuku, ale zajtra to idem spravit, potom poslem foto.... Nenormalne sa to splha do otacok, jednotka sa rozbieha ako das, dvojka kilo je tam hned, stvoka po obmedzovac za chvilu... Proste pomohlo zjavne odlahcenie zotrvaku + znizenie hlavy, auto caka este na chip. Zajtra idem zriesit vyfuk, poslem potom foto. Nove predne kotuce, dosticky, loziska, brzdice po GO, potom na geometriu...


Chlapi to buchanie dnes este vyraznejsie... k...a takto mi jedna Alfa buchala, ale neviem co to bolo :( Pri rozbehu narazi prevodovka do karoserie a potom ide az auto. Pozeram som Wattov primovod je dotiahnuty ok. Akurat centralny silent sme pri stavbe dotiahli na fest a dnes som znova vladal racnou ho dotiahnut! Takze mozno parkrat dotiahnut a bude to ok, uvidime... Poloosi to nie su. Nemoze to byt absencia toho srobiku s gumenou hlavickou, ktora ide od karoserie zvislo smerom dole, ktora brani naraznu prevodovky do karoserie??? Lebo dost to jebe! A aj mna. Prevodovka zatial radi super. Tie brzdy odvzdusnim po vymene prednych brzdicov, nebrzdia ani kkt teraz...


Alebo to buchanie, moze byt zapricinene tym, ze na silentbloky prevodovky isli sroby, no ine som nemal, tak som dal uzsi priemer, takze by bola vola, ale to bolo max 1-2mm a hento jebe citim tam 2-5cm mozno aj viac :(

Spojka mi zacala vzadu vydavat divne zvuky - bud spojkovy valcek, alebo vidlicka :( Uvidime, ci sa opravi.
75 3.0V6
75 2.0TS 8v DOHC | lower head -0.7mm | custom exhaust mod | lighter flywheels -1.7kg | RenSport sport clutch | EBC brakes | NGK japan | KiNGDRAGON open air cold intake |

...coming soon 24v6 250ps@300Nm...

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 30.4.2009, čtv 18:47

ten opěrněj silent na převodovkou/nad spojkou/ fakt nevím k čemu je já ho mám napů ohlej, třeba je tam prot aby když se převodovka kroutí v silentech tak se to o to jako opírá, ale to je asi blbost navíc kdyby to mlátilo do něj tak by musela poskakovat převodovka nahoru a dolu

mno a jaký šrouby si dal menší???? ty šrouby co drží silent na převodovce?? a taky drží spojkovej váleček(nebo ted kecám) teoreticky jestli jsou málo utáhlí tak by to mohlo něco dělat, to by chtělo poznačit fixou polohu a pak tu zkusit projet a až by to zase bouchlo tak se mrknout

jo jen tak mimochodem, kdybys zajel na STK, že bys chtěl prověřit podvozek(třeba by ti to nechali i zadarmo, záleží jak seš ukecanej) tak bys mohl najet zadní nápravou na zkušební stolici kde se skouší předek a bylo by to zjistil bys jestli je to náprava :smt064
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od RV147 » 1.5.2009, pát 16:40

Šroub je tam jenom proto aby převodovka nebouchala o středovej tunel. Musí být tak 5-10mm na horní hranou převodovky (nesmí dosedat) jinak se přenáší vibrace na ten tunel a dělá to hluk, jak když se má auto každou chvílí rozpadnout.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 2.5.2009, sob 20:54

Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 5.5.2009, úte 18:49

dneska sem si zase o kousek víc zamiloval alfu 75, obzvláště dieslovej motor :smt007 :smt007 :smt007 :smt007 :smt007 :smt007 :smt007 :smt007 :smt007 :smt007 :smt007 :smt007 myslím, že na jým typu motoru nejde vymontovat a namontovat vstřikovací čerapdlo bez rozhození rozvodů :D :D

jinak GO vs. čerpadla mě vyšla na 4833kč bez DPH!! :shock: což mojí radost kapku kazí
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 24.5.2009, ned 21:07

vložit.JPG
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 24.5.2009, ned 21:13

mno alfa je už pojízdná dnes sem napasoval 16 kola z alfy 164(byla to docela fuška, musel sem nechat kousek vzít na soustruhu a ještě sem musel stejně kousek upilovat z třmenu) jinak sem musel mýt na předku 5mm podložky

dál jsem vyměnil přední silenty v horním rameni a na stabilizítoru horného ramene za powerflex, s těma na horním stabíku sem byl spokojenej-jsou lepší než origi, ale s těma co jsou v rameni moc ne e origo silent se mi zdá tvrdší, mno nic uvidím jak to s níma dopadne
vložit 2.JPG
Přílohy
vložit 3.JPG
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: údržba 75

Příspěvek od Milano75 » 24.5.2009, ned 21:22

Návod:
když sem měl vyndanej motor tak sem vyměnil raamena za ty co měli najeto 25 000, takže nebyly moc orezlé, mno chvilku sem jezdil a dospěl k názoru že tam dám powerflex (na LP kole sem měl na horním stabíku místu gum čep, bylo to fajn, až na to že sem musel vyvrtat dírí mimo zpevněnou část /origo uninbál má díry blíš při sobě) takže sme ho nakonec vyhodil- kroutilo se to v tom domečku)

mno takže sem to dělal ted na namontovaným motoru a trvalo to cca 4 hodky lážo plážo:

prvně sem odpojil horní stabilizítor, pak jsem zvednul heverem spodní rameno povilil tlumič dole a nahoře a vyndal, vyklepl sem těhlici z horného ramene a povolil a vyndal horní rameno-brnkačka v motorovém prostore sem vyndal akorát box na filtr. Na šroub horného ramene se normál dostanete 17 ořechem s nástavcem a ráčnou(sranda je trefovat ten šroub spátky :smt023 )
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Odpovědět

Zpět na „Tipo 116...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů