Opravy samodomo (svepomoci)

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 6.6.2007, stř 11:51

no auto jede za mlhy lepe-kdyz je vlhky vzduch....o tom uz jsem neco cetl...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8489
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 6.6.2007, stř 11:53

To jo, to je bezny kvuli objemu kysliku ve vzduchu, ale neni normalni aby to bylo tak vyrazny... Asi zkusim postupne odpojovat a budu to zkouzet v nouzovym rezimu, jestli to pojede lip...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 703
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bull.et » 6.6.2007, stř 13:30

Harous píše:To jo, to je bezny kvuli objemu kysliku ve vzduchu, ale neni normalni aby to bylo tak vyrazny... Asi zkusim postupne odpojovat a budu to zkouzet v nouzovym rezimu, jestli to pojede lip...
Mno newim ale u me je to taky dost znat...vicemene u vsech benzinu, se kterejma sem jezdil to bylo znat...jakmile je vedro a hlavne dusno tak to proste nejede. Vzduch je teply a tudiz "vic roztazeny" a do sani se ho vlastne dostane min
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 8.6.2007, pát 11:29

No studeny a vlhky vzduch ma vacsiu vahu. Podla mojich skusenosti zo vzduchotechnikou ma tiez vacsi objem. Dokonca podla mojich merani moze byt odchylka pri merani mnozstva vzduchu v potrubi az 20% ak sa zmeni teplota a atmosfericky tlak. Samozrejme, ze dolezitu rolu hra aj nadmorska vyska, ale tu beriem ako konstantnu. Myslim si, ze odpajanim snimacov nic nezistis a ze tvoje auto funguje uplne normalne, tak, ako kazde ine.
Viem, ze u Lancii a u Alf sa pouzival tzv. nastrek vodnej hmly koli dosiahnutiu vyssieho vykonu. Moj nazor moze byt hodne skresleny a nepresny, ale myslim si, ze prave nasaty vzduch s vyssim obsahom vodnych casti moze mat v spalovacom priestore motora za nasledok vznik vysieho tlaku, pretoze dochadza k odparovaniu vody. Mozno je to zanedbatelne....

Inac naplnil som si klimu v alfe a zatial funguje v pohode. Akurat mi zas neukazuje tlak oleja, s coho som zasa smutny, navyse neviem kde sa nachadza cidlo tlaku oleja.
155 2,0 16V Super

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8489
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 8.6.2007, pát 12:33

Stahni si dokumentaci ke 155 a tam to umisteni cidla najdes...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 28.6.2007, čtv 07:56

Neviem, ci sa uz niekto z vas s tym stretol, ale v poslednej dobe sa mi na alfe stava, ze pri urcitych otackach motora ( asi tak od 5500 a vyssie ), mi zacnu otacky kolisat a auto sa zacne spravat ako keby sa mi zapol obmedzovac. Strati vykon a autom zacne vybrovat. Vazne neviem, cim by to mohlo byt. Domnievam sa, ze by to mohlo byt sposobene svieckami, alebo dodavkou paliva, mozno aj vyfukovym potrubim....
155 2,0 16V Super

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8489
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 28.6.2007, čtv 21:49

Zeptam se asi blbe - co palivovej filtr? Tam bych asi zacal. Bud je problem v rizeni motoru, nebo to nestiha davat benzin jak by melo...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 29.6.2007, pát 09:18

Dik.

Palivovy filter mam vymeneny. Vcera som vymenil aj sviecky a celu rampu s idukcnymi svieckami´+ kable. Zatial nebadam ziaden rozdiel. Asi vymenim aj riadiacu jednotku, neviem vsak, ci je mozne odpoji staru, napojit druhu, bez toho aby som vyrobil nejaky problem. Myslim tym napriklad imobilizer.
Je to smutne, ale do 5000 otacok to funguje uplne v pohode. samozrejme, docasnym riesenim je vyuzivat prave toto pole otacok, ale pre mna to je ako chodit po ulici zo zlomenou rukou.
155 2,0 16V Super

Bull.et
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 703
Registrován: 2.3.2007, pát 22:41
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Bull.et » 29.6.2007, pát 17:39

v pripade ze je imobiliser v klicku tak ridici jednotku jen tak vymenit nemuzes..leda vcetne klicku...me napada jeden trosku katastrofickej scenar..co rozvody?
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Ti
Alfa Romeo 156 Crosswagon
Ex Alfa Romeo 145 1.6 boxer R.I.P

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8489
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 30.6.2007, sob 16:53

Asi budes muset na diagnostiku. Ale doporucuju fakt diagnostiku, ne smoulu kterej ti rekne chyby z jednotky...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 2.7.2007, pon 12:09

Diagnostiku uz mam zajednanu. Na kolko to bude kvalitne zdiagnostikovane zatial neviem. Nad tymi rozvodami som uz premyslal avsak do tych 5000 otacok to auto funguje uplne normalne. Je mozne, ze skocil rozvodovy remen a prejavuje sa to az vo vysokych otackach.
Rozmyslal som aj nad vyvazovacimi hriadelami, ci sa nahodou nepridieraju. Moj subjektivny pocit je, ze sa to kdesi prenasa od tocivych komponentov. To koli tomu, ze sa auto rozvibruje. Normalne na riadiacej pake skoro neudrzim ruku.
V piatok som mal dole vyfuk a skusal som to prebehnut bez potrubia. Okrem brutalneho zvuku to vsak nemalo ziaden iny ucinok. Vymenil som aj vahu vzduchu a vysledok ziadny. Napadlo ma, ze bz y to mohlo este byt detonacne cidlo, ale neviem kde sa nachadza. Navyse riadiaca jednotka nevykazuje ziadnu zavadu. Vcera som vsak mal problem nastartovat. Nebolo to prvy krat. Potom riadiaca jednotka zaregistrovala nejaku zavadu, ale to asi boli zle spaliny vo vyfukovom potrubi. Navyse v tom momente auto vobec nereagovalo na plyn, naopak, po zoslapnuti zhasol motor. Ked som to po treti krat zopakoval, bolo uz vsetko v poriadku a kontrolka zhasla.
Uvidime na tej diagnostike.
155 2,0 16V Super

integrale

Příspěvky: 46
Registrován: 4.6.2007, pon 21:38
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od integrale » 4.7.2007, stř 14:49

To nevypadá na elektronickou závadu, ale skoro spíš na mechanickou, pokud to tak vibruje.
Určitě bych se mrknul na rozvody. Jaký to má na volnoběh zvuk? Normální, nebo to jde "jak lokomotiva"? Mohl by to být totiž variátor, který zůstal trčet v nějaké poloze. Ten variátor stojí cca 8.000 peněz. Pokud by to nebyl on, opravdu to vypadá na hozený rozvody nebo na problémy s klikou - ale to by bylo slyšet (po zahřátí; dokud je olej studenej, tak se to často vlbec nepozná).
Koně motor nedělají a motor nedělá auto!

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 5.7.2007, čtv 17:16

No o tom variatoru ma to uz tiez napadlo. Mam tam sice novy ( cca. 2000 km ), ale to nezarucuje, ze musi byt dobry. Ako ale zistim, ze ten ktory tam mam je vadny, popripade ze sa zasekol na nejakej polohe.
155 2,0 16V Super

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8489
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 5.7.2007, čtv 17:29

Co ho zkusit odpojit a sledovat co to bude delat? Pokud by byl v poradku, tak by si mel pri odpojeni zaznamenat alespon zmenu zvuku pri volnobehu... Mel by to byt tenhle konektor:
Obrázek
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 7.7.2007, sob 19:25

Tak dnes som bol na diagnostyke a ako som cakal, tak som na nej nic nezistil. Naslo to nejaku blizsie neurcenu chybu, ktoru diagnostika nevadela vyhodnotit, respektive signalizovala to ako nezanamu chybu. Skusal so na tej diagnostike aj test variatora a nenaslo to ziadnu chybu. Ono to ta diagnostika skusala pravdepodobne len fazove cidlo polohy vackoveho hriadela.
Harous: skusal som odpojit to cidlo, ktore si mi popisal, na volnobehu a nic sa nestalo. Riadiaca jednotka nezaregistrovala ziadnu chybu. Nezmenil sa ani zvuk motora. Neskusal som to vsak pri vyssich otackach.
155 2,0 16V Super

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8489
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 7.7.2007, sob 19:38

Ja to zkousel taky odpojit a taky nic... :cool: Tak nevim. Ale o svym variatoru si taky myslim svoje... :-D
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 9.7.2007, pon 16:59

Napadlo ma este, ci by to nemohla robit aj prevodovka... Nejake zadrete lozisko.
155 2,0 16V Super

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 9.7.2007, pon 20:11

To by se asi neprojevovalo vibracemi, ale hlukem i v jiných otáčkách, ale není třeba měněná spojka? Pěkný rámus umí dělat děravý vlnovec na výfuku - zvenku se zdá dobrý, ani není očouzený a přitom je popraskaný.

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 10.7.2007, úte 07:28

Harous: vcera som predsa len skusil vymenit ten ventyl na privod oleja k variatoru, ako si mi ukazoval, ale nieje v nom problem. Napichol som nan merak a asi pri 2000 otackach ho otvori.
Pri tom som vsak povolil srob na kryt od rozvodoveho remena, aby som nan mrkol a na moje prekvapenie je z hladkej strany, tam kde niesu zuby, uplne zodraty. Na alfe, ktoru som doviezol s Talianska, bolo po 30.000 tisicoch na nom este vidno pismena. Na tom mojom po 2000 km nieje vidno uplne nic. Vypada to na napinaciu kladku. Musim si vsak niekoho najst, kto mi tie rozvody nastavi.
155 2,0 16V Super

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8489
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 10.7.2007, úte 09:15

To spis vypada ze Ti to nekdo zfusoval. Ani ty kladky neodejdou hned a jestli Ti to nekdo pred 2000km menil, tak by musel videt ze je neco spatnyho. Ale aspon tusis kde je problem, tak uz to snad vyresis...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 10.7.2007, úte 17:56

Jo, jo, vypada, ze je to sfusovane. Kupoval som tam vsetko nove, pri tej vymene motora. Kazdopadne som ju na chvilu odstavil a neriskujem poskodenie motora. Nemam vsak teraz cas, ale najradsej by som to hned rozobral a pozrel sa, v com je problem.
Mozno je prilis presponovany remen. Dufam, ze to bude tym rozvodom, mozno vadnou sponovacou kladkou a ze tam nenajdem nejake ine zaludnosti... Pretoze....neviem.
155 2,0 16V Super

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 11.7.2007, stř 17:17

Je mozne, aby bol tak velmi presponovany rozvodovy remen, aby to znemoznovalo prestavenie variatora? Respektive, moze sa stat, aby bol zabezpeceny privod oleja do variatora a ten by nebol schopny prestavit sa, koli prilis nasponovanemu remenu a olej, ktory prechadza cez neho vydaval takyto zvuk, o ktorom som tu pisal?
155 2,0 16V Super

1552,0

Příspěvky: 89
Registrován: 8.2.2007, čtv 15:35
Bydliště: Sk

Příspěvek od 1552,0 » 13.7.2007, pát 07:18

Tak som vcera rozobral tie rozvody. Zistil som, ze mam poskodeny remen, ktory pohana vyvazovace hriadele. No on vlastne ani nieje poskodeny, on je uplne zodraty. Bol uplne povoleny, pretoze som ho dal dole rukou. Jedine stastie je, ze sponovacia kladka ma po bokoch take bocnice, inac by ten remen skoncil urcite v rozvodoch. Vyvazovacie hriadele som skusal pootocit a idu uplne lahko, bez znamok nejakeho odporu.
Nepozdava sa mi vsak prave ta sponovacia kladka.
155 2,0 16V Super

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 13.7.2007, pát 08:16

tak alepson nejaky pokrok.... :smt023
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8489
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 13.7.2007, pát 10:34

1552,0 píše:Tak som vcera rozobral tie rozvody. Zistil som, ze mam poskodeny remen, ktory pohana vyvazovace hriadele. No on vlastne ani nieje poskodeny, on je uplne zodraty. Bol uplne povoleny, pretoze som ho dal dole rukou. Jedine stastie je, ze sponovacia kladka ma po bokoch take bocnice, inac by ten remen skoncil urcite v rozvodoch. Vyvazovacie hriadele som skusal pootocit a idu uplne lahko, bez znamok nejakeho odporu.
Nepozdava sa mi vsak prave ta sponovacia kladka.
Nebylo to jen spatne nastaveny? Dokazu si docela dobre predstavit co by asi udelaly spatne nastaveny vyvazovaky s chodem a vibracema motoru... Jestli to jde projet bez pripojenych vyvazovaku, zkusil bych to...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Odpovědět

Zpět na „155“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů