QTRONIC
Re: QTRONIC
Pořídit si starej kýbl v automatu může jen zhule.. c.
alfa romeo 159 sw 1,9 jtdm 110kw. Odjištěná "DEVÍTKA" bez tlumiče!!! , Olej 5W-40 AGIP, Aku GS YUASA 75Ah, Mazut ONO, Žárovky nevím!
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!
..je to rebel
Fiat Tipo HB 1,4 16V Italia Mirror Perla Sabbia 2020
Had žere Bureše!!!
..je to rebel
Re: QTRONIC
Nevím, jestli tu radu chápu dobře, mám začít hulit ?
Já si myslím, že naopak manuál je nesmysl u této motorizace. O man. převodovkách jsem tady taky nic dobrého nečetl, je tam dvouhm. setrvačník, ten krouták ho brzy zničí. Hlavně řazení je pomalé s manuálem a nepohodlné. V zácpách pořád držet spojku, to musí být člověk masochista.
Naopak Aisin automaty budou jedny z nejlepších.
Já si myslím, že naopak manuál je nesmysl u této motorizace. O man. převodovkách jsem tady taky nic dobrého nečetl, je tam dvouhm. setrvačník, ten krouták ho brzy zničí. Hlavně řazení je pomalé s manuálem a nepohodlné. V zácpách pořád držet spojku, to musí být člověk masochista.
Naopak Aisin automaty budou jedny z nejlepších.
2.4 JTDm147kw
Re: QTRONIC
Nejsem z těch, co by v autě potřebovali automatickou převodovku, ale ke 159 s 2.4 JTDm mi docela sedí. Navíc občas musím projet ucpanou Prahou a tam jsem za něj fakt vděčný.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: QTRONIC
Našel jsem návody, ale bohužel na na naše auto.
https://www.youtube.com/watch?v=9hWXFh1xZ1I
https://www.youtube.com/watch?v=9xXmBweChYw
Tady jsem vygooglil, že ten otvor v tunelu ( plastové víčko ) bude asi sloužit k odblokování páky. Píše, že tam za něco zatáhl a pak to šlo vyřadit.
Já si musím vzít baterku a podívat se na to, ale přístup špatný.
https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-15 ... ution.html
https://www.youtube.com/watch?v=9hWXFh1xZ1I
https://www.youtube.com/watch?v=9xXmBweChYw
Tady jsem vygooglil, že ten otvor v tunelu ( plastové víčko ) bude asi sloužit k odblokování páky. Píše, že tam za něco zatáhl a pak to šlo vyřadit.
Já si musím vzít baterku a podívat se na to, ale přístup špatný.
https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-15 ... ution.html
2.4 JTDm147kw
Re: QTRONIC
Ja som mal manual a mam teraz automat, a zatial asi lepsie s automatom. Na manuali sa strasne tazko radilo aj po vymene olejja sice spotreba je nizsia ale hovori sa kto chce chovat opicku musi mat na banany. A nnavyse v meste tenn autommat je na nezaplatenie. A mozno aj ta spolahlivost je lepsia ak sa tam pravidelne meni olej, a mal by setrit aj spojku..
Alfa Romeo 159 1.8 MPi 16v
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Q-Tronic PREDANÉ
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v PREDANÉ
Alfa Romeo 145 1.4 TS 16v PREDANÉ
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Q-Tronic PREDANÉ
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v PREDANÉ
Alfa Romeo 145 1.4 TS 16v PREDANÉ
Re: QTRONIC
Tak spojku šetří určitě, když žádnou nemá.
Ty můžeš dobře porovnávat, když jsi měl stejnou motorizaci s manuálem i automatem. Jaký rozdíl máš v dlouhodobé spotřebě?
Ty můžeš dobře porovnávat, když jsi měl stejnou motorizaci s manuálem i automatem. Jaký rozdíl máš v dlouhodobé spotřebě?
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
- jindřich 333
- Pozorovatel
- Příspěvky: 312
- Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
- Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
- Kontaktovat uživatele:
Re: QTRONIC
Řekl bych, že největší výhoda velkých turbochrochtů s automatem je nepolevující přísun výkonu bez otravných turbolagu, kterýžto pocit manuální převodovka nikdy nezprostředkuje. Dokonce si troufám tvrdit, že v reálném provozu s průměrným řidičem bude automatová 2,4jzd rychlejší než stejná motorizace v manuálu.
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere
Re: QTRONIC
S automatom mam spotrebu kolo 7,2L/100KM co neni az tak hrozne nato ze chodim dost casto trasy hlavne po meste. S manualom som mal dlhodobo o 1L mensiu spotrebu, ale zas teraz mam len zimne gumy ktore ti pridaju na spotrebe o cosi. A za druhe alfy sa nekupuju kvoli spotrebe paliva, skodovkari ma podpichuju vkuse ze ich spotreba je o 2L mensia ako moja, ja to neriesim, mam auto ktore sa mi paci hlavne - mohol som si kludne kupit aj nejaku funglovku sikmooku, ale tam by som nikdy nezazil tolko emocii za jazdy ako v Alficke a proste to auto este aj po 12r od zaciatku seriovej vyroby priam pritahuje pohlady davu ludi co u 5r koncernoveho auta uz tazko clovek zazije. Skoda len, ze sa mi na SR nepodarilo zohnat 159ku s 1.8MPI motorom bez toho aby tam bol aj plyn.
Alfa Romeo 159 1.8 MPi 16v
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Q-Tronic PREDANÉ
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v PREDANÉ
Alfa Romeo 145 1.4 TS 16v PREDANÉ
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v Q-Tronic PREDANÉ
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm 16v PREDANÉ
Alfa Romeo 145 1.4 TS 16v PREDANÉ
Re: QTRONIC
Jen mě zajímalo, když jsi měl oboje se stejným motorem, jak ti vychází spotřeba. Pokud bych chtěl jezdit na spotřebu, tak si určitě nebudu kupovat to, co jsem si koupil. Navíc s mojí těžkou nohou .
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: QTRONIC
kecáš nesmysly! Mladej než se rozjede s automatem, jsem s manuálem dávno v prdeli...jindřich 333 píše: ↑14.9.2018, pát 21:21 Řekl bych, že největší výhoda velkých turbochrochtů s automatem je nepolevující přísun výkonu bez otravných turbolagu, kterýžto pocit manuální převodovka nikdy nezprostředkuje. Dokonce si troufám tvrdit, že v reálném provozu s průměrným řidičem bude automatová 2,4jzd rychlejší než stejná motorizace v manuálu.
ALFA ROMEO 159 2,4 JTDm 154kw (všecko OFF!)
syn - ALFA ROMEO 159 2,4 JTDm 147kw Qtronic(všecko OFF!)
ex- FIAT MAREA 2,4 JTD 96kw
ex- ALFA ROMEO 156 1,9 JTD 85kw
syn - ALFA ROMEO 159 2,4 JTDm 147kw Qtronic(všecko OFF!)
ex- FIAT MAREA 2,4 JTD 96kw
ex- ALFA ROMEO 156 1,9 JTD 85kw
Re: QTRONIC
Tak to asi ve finále jo, ale ne "v reálném provozu s průměrným řidičem".
Stelvio Q4
GT 3.2 V6 Q2
Spider 1750 TBi
v prodeji:
Giulietta 1750 TBi Veloce
159 SW 2.0 JTDm
GT 3.2 V6 Q2
Spider 1750 TBi
v prodeji:
Giulietta 1750 TBi Veloce
159 SW 2.0 JTDm
- jindřich 333
- Pozorovatel
- Příspěvky: 312
- Registrován: 23.1.2008, stř 17:01
- Bydliště: Bruntál, Olomouc, Vrbno
- Kontaktovat uživatele:
Re: QTRONIC
Nebavím se o sprintu z místa, bavím se o jízdě v provozu někde v serpentinách , ala ecce homo.
AR 75 2,0 TS 89
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere
AR 75 2.0 TS 91
ex AR 164 TS 98
ex AR 156 V6
ex AR 33 1,7 16v Permanent4
ex AR 33 1,7 16v
ex AR 33 1,7 ie.
Lncia Lybra 2,4 jtd Intensa
Lancia Kappa 2,4 jtd
Yamaha XTZ 750 Supertenere
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4035
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: QTRONIC
Tak to s naprostým klidem vím, že ten relativně historický automat porazí manuální převodovku ve všech jízdních situacích co můžou nastat.
Stelvio 2.0GME Q4 //
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: QTRONIC
Čau, můžete mi prosím někdo napsat podrobnosti o výměně oleje v qtronicu? Je to 159 2.4 Ti .... najeto 192 000km poctivých. Co tam lejt, kolik toho lejt, kam to lejt atd.? Automat je to můj první tak nevím co všechno se mění, jestli i nějakej filtr, nebo jakej je postup ;-) jinak řadí parádně, jen to chci preventivně.
ALFA 4EVER!!!
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
Re: QTRONIC
Z mojí zkušenosti je nejlepší udělat proplach mašinou. Při běžné výměně se vymění jen cca polovina náplně a zbytek se promíchá s novým olejem.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4035
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: QTRONIC
Ano, výměna oleje stylem vypustit a nalít jsou vyhozené peníze. Smysl má pouze mašina, která to propláchne.
Filtr standardně nevyměníš, je uzavřen uvnitř převodovky.
Specifikace oleje je ATF AW-1, ale firmy co se automatickými převodovkami zabývají to budou vědět.
Filtr standardně nevyměníš, je uzavřen uvnitř převodovky.
Specifikace oleje je ATF AW-1, ale firmy co se automatickými převodovkami zabývají to budou vědět.
Stelvio 2.0GME Q4 //
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: QTRONIC
A kolik se ho tam vejde nevíte? Já moc nevěřím servisákům, tak bych si aspoň ten olej rád koupil sám a nechal ho jen vyměnit u někoho s tou mašinou.
ALFA 4EVER!!!
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
Re: QTRONIC
A ještě se zeptám, jelikož jsem jezdil doteď jen manualy občas když třeba ve 2000ot. šlápnu víc plynu, ale nepodřadí si třeba na trojku, tak jakoby klouzne spojka, vylítnou lehce otáčky a zrychluje než se to srovná ... to je asi normální ne? Když dám třeba 6ku a plnej tak neklouzne. Jen prostě třeba hlavně na trojku když ve spod šlápnu a nepodřadí si. To je asi normální aby vyrovnala otáčky při nástupu krouťáku ne?!
Jinak automat super ... jedná se o 2.4 Ti ... řadí rychle, hladce :-)
Jinak automat super ... jedná se o 2.4 Ti ... řadí rychle, hladce :-)
ALFA 4EVER!!!
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
Re: QTRONIC
Toho jsem si nikdy nevšiml. Někdy to musím vyzkoušet a pozorovat reakci převodovky. Nevím přesně, jak je ten Aisin udělaný a když s ním normálně jezdím, už jeho funkci téměř nevnímám, ale některé převodovky řadí z důvodu hladšího řazení některé rychlosti jakoby "nadvakrát", tak je možné, že si podřadí jen do té půlky. Ale to je jen taková úvaha.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: QTRONIC
Zkus kdyžtak dát třeba trojku a ve 2ti. ot. nebo 1800ot. zkus šlápnout na plyn v manualním režimu se zařazenou trojkou :-) jestli klouzne ... zajímalo by mě to.
ALFA 4EVER!!!
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
....................
Alfa 156 2.5 V6 BUSSO 151kw, Alfa 156 2.4 103kw, Alfa 156 2.4 110kw, Alfa 156 1.9jtd 16v 103kw, Alfa 156 2.4jtd 20v Blu metalico, Alfa 159 1.9jtdm CAMO, Alfa 159 2.4 jtdm ROSSO - DPF, SWIRL, EGR OFF
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4035
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: QTRONIC
Mezi 2-3 pluje na měniči, ale jinde jakýkoliv prokluz nebo zvýšení otáčet bez zátahu nepřichází v úvahu. To je buď málo oleje, nebo odchází selenoidy, třecí spojka, hřídel.. Každopádně cokoliv z varianty B je drahý špás.
Stelvio 2.0GME Q4 //
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Re: QTRONIC
Dnes jsem si auto vyzvedl ze servisu, tak jsem si na tebe vzpomněl a hned to vyzkoušel. Sekvenční řazení, zařazená 3, otáčky cca 1800 ot./min a při plném plynu žádný náznak prokluzu v převodovce nebo jakékoli zakolísání otáček - prostě lineární zátah.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
- Adamsquare
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4035
- Registrován: 9.11.2008, ned 11:09
Re: QTRONIC
Doufám, že to nezakřiknu, ale před týdnem jsem absolvovat výměnu oleje v převodovce s proplachem a jak se zdá, tak různé škubance a zakopávání převodovky zmizely. Ujel jsem tedy zatím jen cca 500km, ale tváří se to fakt nadějně.
Tím tedy mohu taktéž říct, že jakákoliv "domácí" výměna oleje BEZ STROJOVÉHO PROPLACHU je naprosto k ničemu. Možná člověk trošku zlepší kvalitu oleje, ale ty hlavní sračky co dělají neplechu tam zůstanou, takže vyhozený peníze.
Obyčejnou výměnu jsme dělali při cca 100tkm, nyní při 130tkm došlo na proplach. Olej co vytekl nebyl průzračný, ale nebyl ani nijak zahumusený. Zkrátka normální, laickým pohledem spíše čistší olej. Žádný bordel v něm neplaval. Přesto to má vliv na práci převodovky značný.
Jinak poptával jsem proplach a výměnu na několika bližších místech a nakonec jel skoro přes celou republiku do Brněnskýho Kaps Automatic.
Dojmy a přístup výborný, a hlavně oproti ostatním 2-3x nižší cena (konec PR )
Tím tedy mohu taktéž říct, že jakákoliv "domácí" výměna oleje BEZ STROJOVÉHO PROPLACHU je naprosto k ničemu. Možná člověk trošku zlepší kvalitu oleje, ale ty hlavní sračky co dělají neplechu tam zůstanou, takže vyhozený peníze.
Obyčejnou výměnu jsme dělali při cca 100tkm, nyní při 130tkm došlo na proplach. Olej co vytekl nebyl průzračný, ale nebyl ani nijak zahumusený. Zkrátka normální, laickým pohledem spíše čistší olej. Žádný bordel v něm neplaval. Přesto to má vliv na práci převodovky značný.
Jinak poptával jsem proplach a výměnu na několika bližších místech a nakonec jel skoro přes celou republiku do Brněnskýho Kaps Automatic.
Dojmy a přístup výborný, a hlavně oproti ostatním 2-3x nižší cena (konec PR )
Stelvio 2.0GME Q4 //
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
159SW 2.4JTDM // 1755kg
159SW 3.2JTS Q4 TI // Hulvát 1785kg
156 GTA 3.2 V6 184kW 1:18
ex 159SW 2.4JTDM 147kW 2006 /// 156SW 1.9JTD 103kW 2004 /// 156SW 1.9JTD 85kW 2002 /// 156 1.9JTD 77kW 1999
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host