Tlak Turba

Odpovědět
jurki888
Štamgast

Příspěvky: 919
Registrován: 14.9.2009, pon 19:05
Bydliště: Nitra

Re: Tlak Turba

Příspěvek od jurki888 » 3.6.2012, ned 13:05

mne tlaci po cipe 1.75 a budik ukazuje 1.55 he
Alfa 159 2.4 jtdm full vybava na objednavku DPF OFF KAT OFF EGR OFF SWIRL OFF turbo GTB2056V cca 290ps 550nm tlak 1900davka 100mm3 Sarkan chip on ;-)

kudrt
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 308
Registrován: 18.9.2010, sob 10:21
Bydliště: Decin

Re: Tlak Turba

Příspěvek od kudrt » 14.7.2012, sob 15:46

zdar borci...
tak jsem se s oscilací tlaku turba dostal až na tento stav:

turbo má náběh v pořádku... ale cca od 1900-3000ot zacne tlak turba oscilovat. natlakuje na 1,5 a spadne až k 0,8 pak opět natlakuje na 1,5 a pořád dokola (kdyz jedu na sestku a dam plnej tak rucicka na budiku je jak na houpacce), dokud se otacky neprehoupnou pres 3000ot. Pak jiz turbo tlaci naplno az do omezovace.
Ztrátu výkonu pocituji celkem dost.

pls resil to nekdo?
AR 159 2.2 jts
AR GT 2.0 selespeed
AR 156 2.5 V6ex
AR GT 3.2 V6 ex
AR 156 2.0 selespeed ex
AR 159 SW 1.9 jtdm ex

Andy159sw
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 656
Registrován: 31.5.2011, úte 23:16
Bydliště: Neusiedl am See

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Andy159sw » 14.7.2012, sob 18:08

No uz som niekde otom cital, moze to mat rozne priciny ako napr. senzor tlaku turba, vaha vzduchu, magneticky ventil zacpane agr alebo cokolvek ine mozno nejaka hadicka prepusta tlak. Ono musis hladat postupne. Skus odpojit vahu vzduchu a uvidis, alebo senzor tlaku turba, tymto by som zacal.Vypisuje to nejaku chybu cez Fes.?
AR 159Sw, Q~tronic
Ex AR 159 1.9 jtdm 16v, 110kw Sedan
Ex VW Polo 1.4, 55kw

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od cendler » 14.7.2012, sob 18:34

tady pomůže jenom diag
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

Oskar
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 250
Registrován: 17.5.2010, pon 08:34

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Oskar » 28.7.2012, sob 07:15

kudrt píše:zdar borci...
tak jsem se s oscilací tlaku turba dostal až na tento stav:

turbo má náběh v pořádku... ale cca od 1900-3000ot zacne tlak turba oscilovat. natlakuje na 1,5 a spadne až k 0,8 pak opět natlakuje na 1,5 a pořád dokola (kdyz jedu na sestku a dam plnej tak rucicka na budiku je jak na houpacce), dokud se otacky neprehoupnou pres 3000ot. Pak jiz turbo tlaci naplno az do omezovace.
Ztrátu výkonu pocituji celkem dost.

pls resil to nekdo?
Mam stejny problem a nemyslim si, ze diagnostika pomuze, protoze zadnou chybu to nenapise a z hodnot vidis, ze ti kolisa tlak. Dela mi to takhle od zacatku a kdyz na to poradne slapnu, tak je to O.K., takze jsem to neresil, ale kdyby to nekdo vyresil byl bych rad.
To kudrt, nejaky posun?
Ex: Lancia Delta 1.6 HF Turbo
Ex:AR 159 1.8TBi Ti
Lancia Delta 2,0 HF Integrale 16V
AR Giulietta 1,4 Tbi 88kW MY 2018

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od yan.ko » 28.7.2012, sob 09:52

Ta oscilace je do urcite miry normalni a netreba ji resit, zvlast pri plnem plynu na sestku, kdy rostou otacky nejpomaleji. Vyplyva to ze samotneho principu ovladani turbodmychadla a je to dan za rychlou reakci na pozadavek zmeny tlaku. Pri pozvolnych zmenach nebude tlak oscilovat temer vubec.

Jinak poladit se to v ridici jednotce trochu da, z tovarny neni vyladena k dokonalosti (pripadne se to da i uplne omezit s pomoci dalsich ridicich clenu), ale je to casove narocne a nikdo to nezaplati.

Mimochodem, pokud se ten jev vyrazneji projevuje po chiptuningu, doporucuju vratit se zpet za tunerem at to opravi.
Alfa Romeo Perfection

HonzaT
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 227
Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
Bydliště: Jižní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od HonzaT » 10.10.2012, stř 22:07

Oskar píše:
čosi1 píše:Ahoj máj jiný možná problém
na mé 159 110kW 1,9jtdm se chová nějak špatně ukazatel tlaku turbodmychadla.Při zasunutí klíčku poskočí ručička na 1dílek stupnice tlaku,coč je divné,protože motor ještě neběží.Motor po nastartování normálně jede,turbo tahá,ale odstavím plyn a ručička stále zůstává cca na 1dílku ukazatele tlaku.Po vypnutí motoru spadne na 0. se zasunutým klíčkem.
Vaše nápady alfisti,kde hledat chybu?
Díky
Mam stejny problem. Ja to zatim vidim na chybu nebo znecisteni snimace tlaku v sani. Chystam se ho vycistit popr. vymenit, ale zatim jsem se k tomu jeste nedostal.
Čau chlapi,

měl jsem donedávna stejný problém (cca 14 dní zpět) také mi najednou rafika turba i na neutrál začala padat do poloviny prvního dílku a ne úplně na nulu, jak by to mělo být správně. Stějně i po nastartování hned vyskočila nahoru. Podezříval jsem kde co, protože jsem si myslel, že vadné čidlo by řidicí jednotka naprášila. Ale pak mi po poradě s Cendlerem došlo, že taky může jen fixlovat a házet ŘJ bludy. V souvislosti s tím jsem vypozoroval také problém - 1900ot - 5tka - plyn na podlaze a auto ne a ne se přehoupnout přes 2000ot - vždy někde kolem téhle hranice jakoby ho něco brzdilo. Nejlépe tohle šlo vypozorovat při jízdě do mírného kopce. Autu se nechtělo táhnout a regulace neustále turbo regulovalal, namísto aby tlačilo..

Tak jsem zajel min. víkend za Cendou, on mi půjčil na zkoušku jeho čidlo a hle - rafika při vyřazení padala na nulu a problémy se zátahem na 5tku kol. 2000ot byly fuč. Takže jsem hned objednal nové čidlo, mám s ním najeto zatím nějakých 400km a zatím bez problému - zase to letí, jak má.

Třeba to někomu pomůže.. :wink:
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 154kw, 2018, Rosso
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 125 kw-chip 154 kw, 2012, Rosso Competizione
EX: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110 kw-chip 139 kw, 2006, Grigio Titanio

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Envel » 11.10.2012, čtv 07:28

Řeč je pořád o čidlu v sání? Tady o tom:
viewtopic.php?f=43&t=9321&start=25
Nebo máte na mysli nějaké jiné?
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

cendler
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3425
Registrován: 12.7.2009, ned 07:11
Bydliště: Sokolov, CR
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od cendler » 11.10.2012, čtv 07:53

ano to je ono( odkaz od Envela, fotky až dole ), měřením v Honzově autě jsem zjistil, že má dost pomalou odezvu a díky tomu, měl houpavé turbo, to bylo za následek, že při jízdě bylo znatelné prodlevy.
Při sledování údajů za jízdy bylo data od čidla o dost pomalejší než turbo a tím pádek turbo zvolnilo, protože nafouklo rychle a čekalo na vzduch atd.
Čidlo je stejné u 1,9 tak i u 2,4, takže se dá měnit, čidlo stojí v autodílech 2100Kč.
Takže další věc, co dělá EGR efekt.
Alfa Romeo 159sw 1,9JTDm 16v automat
víkendovka : Alfa Romeo Spider916 3,2 V6 24v
ženy : Fiat Bravo 1,4 16V-babycar
ex - Alfa Romeo 159sw 2,4JTDm DPF OFF, EGR OFF
Odstraňování DPF, EGR - KILLER of DPF, pořadatel akce Morava
Tel:777@904@438

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od xjohny » 11.10.2012, čtv 09:15

Jenom dodám vlastní zkušenost (nefunguje mi ukazatel tlaku turba). Zkoušel jsem ten senzor vyčistit, ale nepomohlo to, budík je pořád na nule a nehne se ani na píď. Příští měsíc jdu na diag, snad se ukáže, kde je problém. Ale jestli to bude budíkem, tak to bude asi pěkná pálka.
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

krteczek
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 634
Registrován: 29.3.2010, pon 11:07
Bydliště: Praha

Re: Tlak Turba

Příspěvek od krteczek » 11.10.2012, čtv 09:24

budík bych asi koupil od matesa a neřešil novej
Dodge Durango - 3,6 Pentastar - 2017, Alfa Romeo GTV - 3,0 v6 24v - 1998
ex Alfa Romeo 159 - 2,4 jtdm - 2005, Alfa Romeo 159 sw - 1,7 tbi - 2010, Dodge Durango - 5,7 HEMI - 2013

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Envel » 12.10.2012, pát 08:37

Ještě trochu lepší cena toho čidla:
http://www.autodilyandel.cz/index.php?m ... _id=446439
Uvažuju, že ho koupím, i když mi tlak turba nekolíše, ale i po zaslepení EGR se jednou za dlouhý čas(předtím mnohem častěji) u mě projeví jemnoučký kopanec kolem 2000 otáček, což logicky může být způsobeno chybou dat plnícího tlaku od čidla. Nejlepší by bylo, pokud bych předtím mohl čidlo s někým prohodit a vyzkoušet, takže pokud má někdo s 1,9 nebo 2,4 JTDm v okolí Frýdku-Místku, Ostravy a pod. chvilku času na experiment, tak budu rád. Prohození je otázka 2 min a následného projetí.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

HonzaT
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 227
Registrován: 28.3.2011, pon 23:35
Bydliště: Jižní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od HonzaT » 12.10.2012, pát 10:28

Mě čidlo stálo s DPH 1.524,- - je to samozřejmě BOSH a bral jsem ho od p. Dvořáka. On tady na alfistech nabízí pro nás, co tu mají kartu díly za super ceny - jeho kolega je totiž také alfista. Tak bych doporučil objednat u nich: abcdily.cz

Stačí říct, že jste se na ně dostali přes alfisty.cz - super jednání a rychlé vyřízení! :wink:
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.2JTDm 154kw, 2018, Rosso
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 85kw, 2003, Blu Daytona
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.0JTDm 125 kw-chip 154 kw, 2012, Rosso Competizione
EX: Alfa Romeo 159 1.9JTDm 110 kw-chip 139 kw, 2006, Grigio Titanio

enšpa
Nováček

Příspěvky: 124
Registrován: 1.12.2011, čtv 19:35

Re: Tlak Turba

Příspěvek od enšpa » 12.10.2012, pát 10:37

Envel píše:Ještě trochu lepší cena toho čidla:
http://www.autodilyandel.cz/index.php?m ... _id=446439
Uvažuju, že ho koupím, i když mi tlak turba nekolíše, ale i po zaslepení EGR se jednou za dlouhý čas(předtím mnohem častěji) u mě projeví jemnoučký kopanec kolem 2000 otáček, což logicky může být způsobeno chybou dat plnícího tlaku od čidla. Nejlepší by bylo, pokud bych předtím mohl čidlo s někým prohodit a vyzkoušet, takže pokud má někdo s 1,9 nebo 2,4 JTDm v okolí Frýdku-Místku, Ostravy a pod. chvilku času na experiment, tak budu rád. Prohození je otázka 2 min a následného projetí.
A máš egr zaslepený úplně? Mně ty kopance kolem 2000ot vyřešila až úplná záslepka.

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Envel » 12.10.2012, pát 12:26

Zaslepený EGR mám úplně: softwarově a následně z obou stran záslepky bez děr. Jak říkám, i u mě kopanec kolem 2000 po zaslepení téměř úplně zmizel, ale čas od času se malinko objeví i teď, takže to nebude jen EGR-em. Možná to až zbytečně řeším, málokdo by si toho vůbec kdy všimnul, ale chci to mít prostě totálně v cajku.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

xjohny
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 984
Registrován: 10.8.2009, pon 22:19
Bydliště: Litoměřicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od xjohny » 12.10.2012, pát 12:48

Kdo ti dělal ten EGR software? Mám zatím záslepku s 2 dírkami na výstupu a cukání je téměř pryč, tak bych se chtěl toho krámu zbavit nadobro aby byl klid.
Chevy Tahoe, 2001, 5.3 V8
Chevy Avalanche, 2002, 5.3 V8
Chevy Blazer, 1999, 4.3 V6
Chevy Camaro, 1979, 5.0 V8
@ chevroletcamaro.cz
ex Alfa Romeo 159, 1.9 JTD

Envel
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1591
Registrován: 15.3.2011, úte 20:52
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Envel » 12.10.2012, pát 13:11

EGR mi softwarově odstranil Sarkan v rámci chipu, ale myslím, že určitě dělá i čistě EGR OFF. Důležité je mít možnost zajet k někomu, kdo má flascher, aby se z auta vycucla origo ECU a po úprave nahrála bez EGR mapy a je to. Sarkan ale i další to totiž klidně udělají na dálku, jen ten kabel musí být k dispozici.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: Tlak Turba

Příspěvek od coyote » 12.10.2012, pát 16:25

xjohny píše:Kdo ti dělal ten EGR software? Mám zatím záslepku s 2 dírkami na výstupu a cukání je téměř pryč, tak bych se chtěl toho krámu zbavit nadobro aby byl klid.
viewtopic.php?f=78&t=10281
Vše potřebné na úpravu SW má.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: Tlak Turba

Příspěvek od ssvd » 18.10.2012, čtv 11:04

Me se to obcasne cuknuti projevovalo hlavne v lete kdyz bylo vic teplo ale ne porad. A ted jak se ochladilo uz o tom ani nevim, vzdy na zimu to prestane uplne :-k mohlo to taky delat EGR nebo to by to delalo porad?
AR 159 SW 1.9 JTDm

ssvd
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 465
Registrován: 8.11.2009, ned 09:48

Re: Tlak Turba

Příspěvek od ssvd » 28.11.2012, stř 18:19

Měl bych jednu otázku na těch pár posledních majitelů auta s DPF.
Zajímalo by mě jestli také pozorujete následující:
Při normálním provozu se ručička tlaku turba drží u prvního dílku od cca 1200 otáček a to i při jízdě např z kopce bez plynu. K nule to spadne jen když se vyřadí. To už se tady řešilo a to je myslím normální chovaní.
ALE při poslední regeneraci jse si všiml toho že ta ručička tlaku turba byla při jízdě bez plynu pořád na nule a to v jakejchkoliv i vyšších otáčkách, stačilo plyn jen polechtat a letěla normalně nahoru, možná svižněji než normálně. V momentě kdy regenerace skončila (shodou okolností zrovna při jízdě z kopce bez plynu) ručička z nuly skočila k tomu prvnímu dílku, spotřeba se ustálila a vše dál fugovalo jak má. Jen je mi divné že bych si toho jiného chování turba nikdy dřív při regeneraci DPF nevšiml, proto mě zajímá jestli to máte taky tak. :smt023 Díky za info
a rady typu proč si to nenecham vyndat prosím nepište, jeho čas přijde....
Naposledy upravil(a) ssvd dne 28.11.2012, stř 20:15, celkem upraveno 1 x.
AR 159 SW 1.9 JTDm

yan.ko
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1204
Registrován: 7.1.2007, ned 02:44
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od yan.ko » 28.11.2012, stř 18:52

co radosti nadela jeden budik :-)
Alfa Romeo Perfection

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Tlak Turba

Příspěvek od lukee » 28.11.2012, stř 20:11

Čoveče nevím, jak příště "bouchnou kamna" tak se mrknu a dám vědět :wink:

Kolbik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 979
Registrován: 21.8.2008, čtv 11:32
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tlak Turba

Příspěvek od Kolbik » 29.11.2012, čtv 13:52

To by mohla byt ochrana turba proti prehrati pri regeneraci, jen otevre wastegate a plyny jdou do vyfuku pres nej. Ale nevim to jiste, jen napad.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

159 2.4 JTDm, 19" Cannes, Ti prahy, Öhlins TTX36, Eibach ProKit & ARB kit, Bose audio + vytlumeni, atd...

lukee
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1133
Registrován: 18.3.2012, ned 10:38
Bydliště: Moravia del Nord

Re: Tlak Turba

Příspěvek od lukee » 29.11.2012, čtv 14:08

Wastegate? Co už jsou VNT turba, tak se toto snad ani už nedělá. WG jsem viděl naposled v Alfě 155 TD.

sunic
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1622
Registrován: 29.12.2009, úte 09:04

Re: Tlak Turba

Příspěvek od sunic » 29.11.2012, čtv 21:29

ssvd: Já přesně co popisuješ pozoroval tak 3 týdny zpátky, že jakmile sem ubral plyn, tak ručka, jak tažená magnetem letěla na nulu a jakmile sem trochu přidal, zas podobným fofrem letěla nahoru.. tohle sem pozoroval poprvý, ale já většinou ručku turba nesleduju, takže jsem to asi spíš přehlíd. Jinak jestli jsem regeneroval netuším, ale bylo to pár km po vyjetí z baráku, tak snad ani nebyl zahřátej motor natolik aby to začalo regenerovat. Nevím, od tý doby jsem teda na ručku občas kouknul, ale už se chová zas standartně :-D No až budu regenerovat a všimnu si toho, zkusím si na to vzpomenout a mrknu, jak se budík turba chová. Takže radu nedávám žádnout, jen Tě můžu "uklidnit", že se nám to chová podobně.. :smt023
Alfa Giulietta 1.4T MA 125kW TCT rv. 2016

ex. Alfa 159SW 1.9 JTDm 110kW Q-Tronic rv. 2006
ex. Alfa 156SW 2.5 V6 140kW rv. 2000

Odpovědět

Zpět na „159“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 2 hosti