Schéma elektro - ventilace a klima GTV před i poface.

Odpovědět
theminson
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 153
Registrován: 12.2.2010, pát 07:40
Bydliště: Uničov - Olomoucký kraj

Schéma elektro - ventilace a klima GTV před i poface.

Příspěvek od theminson » 28.9.2011, stř 22:19

Čau kluci,

nevíte kde sehnat elektro schéma ovládání klimatizace a ventilace na GTV jak předface tak poface verze?? Potřebuju zjistiti veškerý relátka, čidla atp. Díky za každý tip..;-)

Moc díky.
Ford Focus I 2.0 16V - 131HP
ex. Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - 202HP
ex. Peugeot 309 1.4 - 75HP
ex. Mazda 323F BA 1.5 - 88HP
ex. Peugeot 106 1.1 - 60HP

theminson
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 153
Registrován: 12.2.2010, pát 07:40
Bydliště: Uničov - Olomoucký kraj

Re: Schéma elektro - ventilace a klima GTV před i poface.

Příspěvek od theminson » 29.9.2011, čtv 15:49

Našel jsem schéma ventilace a klimatizace před face verze. Je to v Repair instructions vol.3. Bohužel je tam jen předface, tudíž auta do '97. Nevíte jestli je i nějaký další repair instruction ve kterém je elektro schema i novějších verzí GTV?
Ford Focus I 2.0 16V - 131HP
ex. Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - 202HP
ex. Peugeot 309 1.4 - 75HP
ex. Mazda 323F BA 1.5 - 88HP
ex. Peugeot 106 1.1 - 60HP

Redfield
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5
Registrován: 2.9.2011, pát 15:14
Bydliště: Praha 7
Kontaktovat uživatele:

Re: Schéma elektro - ventilace a klima GTV před i poface.

Příspěvek od Redfield » 30.9.2011, pát 11:20

Zdar, já když jsem sháněl nějaký manuály tak jsem se dostal jen asi k tomu co máš ty, nic jinýho jsem nikde nenašel. Repair instruction vol. 1-3 a/b a je to teda opravdu do roku 97/98 ale v tomhle případě co se týka elektroinstalace a klimatizace by v tom snad neměl být rozdíl...
Alfa GTV 3.0 V6 r.v. 2000

theminson
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 153
Registrován: 12.2.2010, pát 07:40
Bydliště: Uničov - Olomoucký kraj

Re: Schéma elektro - ventilace a klima GTV před i poface.

Příspěvek od theminson » 30.9.2011, pát 12:19

To jsem taky doufal, ale jak jsem u obou sundal palubovky, zjistil jsem, že je tam úplně všechno jinak. klimatizace, má u obou verzí (95 a 98) úplně jinej výparník, jinou přírubu a polohu té příruby v prostupu do kabiny.

Verze 98+ má již novej středovej panel, kde je i víc poloh ventilace (Auto + max pro ofuk skla na plný výkon. kdy se i sama spustí klima. Veškeré klapky které směrují vzduch do výdechů, jsou už odvládány přes elektromotorky. U starší verze 95+ je to ještě přes bovdeny a lanka.

Navíc verze 98+ má ve středovém panelu spínač vyhřívání na zadní okno + vyhřívání zrcátek, to starší verze tohle tlačítko má nad otevíráním nádrže napravo od volantu.

A co jsem koukal, tak obě verze mají i jiný vedení trubek klimatizace v motorovým prostoru + jinde plnění klimy.

A dokonce i 98+ má polovinu relátek co předface verze jak pod volantem, tak na ventilaci, tak i v motorovým prostoru. Proto právě sháním elektro schéma i verze poface, zatím bezúspěšně.
Ford Focus I 2.0 16V - 131HP
ex. Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - 202HP
ex. Peugeot 309 1.4 - 75HP
ex. Mazda 323F BA 1.5 - 88HP
ex. Peugeot 106 1.1 - 60HP

theminson
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 153
Registrován: 12.2.2010, pát 07:40
Bydliště: Uničov - Olomoucký kraj

Re: Schéma elektro - ventilace a klima GTV před i poface.

Příspěvek od theminson » 13.10.2011, čtv 15:14

Nalezeno oboje, elektro schéma poface '98 je v Repair instructions vol.3 část 2.

Jenom dotaz: Může mi někdo vysvětlit, proč u poface vede spínání klimakompresoru přes řídící jednotku?? Nerozumím tomu. :???:
Ford Focus I 2.0 16V - 131HP
ex. Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - 202HP
ex. Peugeot 309 1.4 - 75HP
ex. Mazda 323F BA 1.5 - 88HP
ex. Peugeot 106 1.1 - 60HP

DonFabi
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 604
Registrován: 28.5.2008, stř 20:59

Re: Schéma elektro - ventilace a klima GTV před i poface.

Příspěvek od DonFabi » 13.10.2011, čtv 15:49

na po face verzii spina klimu akonahle zmenis teplotu a na pred verzii je cisto manualna zapinas a vypinas ty nie automatika

theminson
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 153
Registrován: 12.2.2010, pát 07:40
Bydliště: Uničov - Olomoucký kraj

Re: Schéma elektro - ventilace a klima GTV před i poface.

Příspěvek od theminson » 13.10.2011, čtv 16:41

To ale pořád nic neřeší.

Na poface verzi, jsou čtyři čidla teploty:

- v pravým zrcátku čidlo externí teploty
- čislo teploty v interieru pod ovladačema klimy
- čidlo teploty nasávaného vzduchu
- čidlo teploty za "výparníkem" v boxu ventilace

Všechy čidla vedou k ovladačům ventilace, která má v sobě řízení všech funkcí klimy, poloh elektromotorků atd. Od tohoto ovladače už vede jen pár drátků do řídící jednotky a pak ke klimakompresoru. Veškerý čidla teplot a směrování klapek si řeší systém přímo v ovladačích.

Proto nechápu proč je před klimakompresorem ještě řídící jednotka. Pokud si řídící systém v ovladačích přebere veškerý informace z čidel, stačí už vyslat pouze signál k sepnutí klimakompresoru, nerozumím funkci kterou by tam ještě vykonávala řídící jednotka.
Ford Focus I 2.0 16V - 131HP
ex. Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - 202HP
ex. Peugeot 309 1.4 - 75HP
ex. Mazda 323F BA 1.5 - 88HP
ex. Peugeot 106 1.1 - 60HP

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: Schéma elektro - ventilace a klima GTV před i poface.

Příspěvek od Kůrkyn » 13.10.2011, čtv 21:57

signály z čidel se musí někde zpracovat a prokombinovat, ovladače jsou jen jedním ze vstupů. Výstupy jsou servomotory na klapkách, spínací relé kompresoru, regulátor ventilátoru a servomotor cirkulace. Když dáš např. funkci odmlžení okna, tak se sepne kompresor, ventil topení se otevře naplno a klapky se přesměrují na okno.
Tohle předělávat je tak si zadělat na šlamastyku ve finále se používá pouze foukání na okno nebo na nohy :) Přístrojovku sei dej na křídlovky, budeš jí často vyndavat :)

theminson
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 153
Registrován: 12.2.2010, pát 07:40
Bydliště: Uničov - Olomoucký kraj

Re: Schéma elektro - ventilace a klima GTV před i poface.

Příspěvek od theminson » 14.10.2011, pát 08:32

U předface GTV, byli ovladače jenom jedny ze vstupů, ale u poface je veškerá řídící elektronika právě v ovladačích. Ty dva drátky co vedou do řídící jednotky to určitě všechno šéfovat nebudou. Polohy elektromotorků a čidla teplot přes řídící jednotku vůbec nejdou.
Ford Focus I 2.0 16V - 131HP
ex. Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - 202HP
ex. Peugeot 309 1.4 - 75HP
ex. Mazda 323F BA 1.5 - 88HP
ex. Peugeot 106 1.1 - 60HP

Odpovědět

Zpět na „GTV/Spider 916“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů