Maserati Biturbo 4.24V
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2137
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Dobrý-Laudon. Já tam mám best time se svojí 147-mou 2:37+-2 sec. Samo, že to bylo provozu, takže rozhodně taky ne na 100 %. Jsem rád, že je někdo podobně úchylnej jako já.Raddik píše:..a udělal videjko:
http://www.youtube.com/watch?v=9mhxoplrpaE
auto jsem po dojezdu nechal dochladit, ale pak mi vypovědělo službu, prostě zhaslo a nechtělo 15 minut naskočit. začínám věřit tomu, že auta mají duši , chtěl jsem Maserati zkusit na známé trati, co v něm je, ačkoliv ho ještě pořádně neprohlédl mechanik. i proto jsme jel jen na těch 70% možností.. a auto sice kopec agilně vyjelo, ale pak mi asi jemně naznačilo, že takovéto zacházení ne, pokud nebude technicky vše OK. Nevím čím to bylo, žádné kapaliny ani olej nechyběly, jen vybublal servoolej...
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
s Jardou jsme v kontaktu, je jedním z členů Maserati clubuasimov píše:Raddik: jsem línej hledat, to máš sedan nebo kupátko? Kámoš Jára tady v Brně si na podzim pořídil právě kupátko. Moc hezký auto ve velmi dobrém stavu, jen mu nějak netlačí turba co by měly a ještě to nevyřešil. Moc to nejede, ale až to pojede
mám sedan,
Alfetta GTV L
já už ve druhý zatáčce pochopil, že vše není OK. proto to byla jen svižná projížďka. dobrému časy bránily taky brzdy, neodpovídají síle auta.RV147 píše:Dobrý-Laudon. Já tam mám best time se svojí 147-mou 2:37+-2 sec. Samo, že to bylo provozu, takže rozhodně taky ne na 100 %. Jsem rád, že je někdo podobně úchylnej jako já.
Alfetta GTV L
sice je to spíš dotaz na Maserati club ale dám to i sem
BRZDY
Takže po svezení v jednom klubovém autě jsem se ještě víc přesvědčil o nutnosti mít dobré brzdy, pokud chcete mít rychlé auto. Jelikož ale nechci zasahovat do stavitelného podvozku, ani měnit originální OZ disky o rozměru 16 palců za větší, naskýtá se otázka jaké možnosti vlastně mám.
Jsem ochoten podstoupit úpravu uchycení třmenů a dát větší, než originální 284 mm kotouče - nabízí se otázka které, jak velké a kde je sehnat. Veškeré tipy a odkazy vítány.
Nebo jít cestou "neupravovat", jen vybrat v originálních rozměrech to nejlepší co se dá sehnat. Zatím jsem našel kotouče Brembo (Elit) a desky Textar (MJauto). už víc lidí mě ale přesvědčovalo o tom, že tahle kombinace bude dost stát a efekt nebude až tak dobrý. v zahraničí jsem na nic moc nenarazil. máte někdo jiné tipy a nejlépe odkazy kde sehnat něco lepšího? OMP jak k vzteku nic na Maserati nedělá.
Díky všem za případné tipy a odkazy!
BRZDY
Takže po svezení v jednom klubovém autě jsem se ještě víc přesvědčil o nutnosti mít dobré brzdy, pokud chcete mít rychlé auto. Jelikož ale nechci zasahovat do stavitelného podvozku, ani měnit originální OZ disky o rozměru 16 palců za větší, naskýtá se otázka jaké možnosti vlastně mám.
Jsem ochoten podstoupit úpravu uchycení třmenů a dát větší, než originální 284 mm kotouče - nabízí se otázka které, jak velké a kde je sehnat. Veškeré tipy a odkazy vítány.
Nebo jít cestou "neupravovat", jen vybrat v originálních rozměrech to nejlepší co se dá sehnat. Zatím jsem našel kotouče Brembo (Elit) a desky Textar (MJauto). už víc lidí mě ale přesvědčovalo o tom, že tahle kombinace bude dost stát a efekt nebude až tak dobrý. v zahraničí jsem na nic moc nenarazil. máte někdo jiné tipy a nejlépe odkazy kde sehnat něco lepšího? OMP jak k vzteku nic na Maserati nedělá.
Díky všem za případné tipy a odkazy!
Alfetta GTV L
- coyote
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3584
- Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
- Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou
Kamarád má kotouče Zimmermann a desky Fritech. Brzdí to skutečně pořádně. Po zahřátí je to jak kdybys měl v autě kotvu A co je důležité, nevadnou. Kamarád jim dal jednou požádně zabrat až teplem roztavil čepičky na ventilkách. Ale stále nevadly...
Naposledy upravil(a) coyote dne 21.7.2008, pon 15:16, celkem upraveno 1 x.
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej
- RV147
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2137
- Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit co říkal Coyote. S OZ Zimmerman mám jen ty nejlepší zkušenosti, beru k nim většinou desky Ferodo DS 2000, to jsou nejvrdší co ještě nepotřebujou mít 500 °C aby brzdily. Při týhle kombinaci brzdy brzdí, nevadnou ale kotouč vydrží míň než s měkkejma deskama. Jinak hodně pomůžou pancéřový hadičky a slušná kapalina. Jinak návod jak udělat super brzdy i s malým průměrem kotouče más tady : http://www.squadramoravia.com/forum/vie ... sc&start=0
Nečekej ale, že je to levná záležitost.
Nečekej ale, že je to levná záležitost.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6
Reseni je vzdycky, ale vse je otazka penez. Nasli jsme s Raddikem Taroxy primo na Masero, ale 50 litru je vcelku dost...
Asi bych to zkusil resit adaptaci brzd z jinyho auta s dobrejma brzdama (Coupe Fiat 20VT, Kappa 20VT, atd.) na Masero...
Asi bych to zkusil resit adaptaci brzd z jinyho auta s dobrejma brzdama (Coupe Fiat 20VT, Kappa 20VT, atd.) na Masero...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
tohle jsou rozměry které to z výroby má, zde kotouč Brembo
OMP nic nedělá (ani není nic kompatibilního z jiného auta), va nabídce jsou defacto jen ATE a tohle brembo. Vzadu mi ATE až tak nevadí ale vepředu to musí brzdit
RV 147: ty hadičky a kapalina, máš nějaké tipy (případně link?) díky!
OMP nic nedělá (ani není nic kompatibilního z jiného auta), va nabídce jsou defacto jen ATE a tohle brembo. Vzadu mi ATE až tak nevadí ale vepředu to musí brzdit
RV 147: ty hadičky a kapalina, máš nějaké tipy (případně link?) díky!
Alfetta GTV L
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Myslis ze novy Bremba nebudou brzdit dostatecne? I kdyz je pravda ze 164ka ma taky z tovarny slaby brzdy (brzdi dobre ale po delsim brzdeni zvadnou), i o Ferrari z 90tych let jsem cetl ze tovarni brzdy nejsou nicmoc... Takze by upgrade nebyl od veci
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
po půl roce je šance na to mít odstup, jelikož vyprchalo prvotní nadšení a tak pokud to někoho zajímá, osobní dojmy:
Silné stránky
CHARISMA - Renomé a historie značky, specifická vůně a sepětí s řidičem. Víc není třeba dodávat, z fotek to moc poznat nejde, musí se to zažít. Už jen ten znak na grilu..
AGREGÁT - Motor má hutný a sytý zvuk šestiválce, ve vyšších otáčkách podpořený svistotem turb. Mechanický, temnější rykot je jiný než u točivých atmosféricky plněných motorů a k autu mi výborně pasuje. Co se týká výkonu a jeho průběhu, je asi následující: díky vlažnější kompresi a přeplňování není motor pod 2000rpm nijak výrazný, nad touto hranici začíná postupně táhnout, ve 2700 rpm přijde první výrazné varování a ve 3500 otáčkách přijde hodně dravý zátah, který ukončí až omezovač v 6500 otáčkách. Ačkoliv dle popisu by se dalo soudit, že průběh výkonu je plný "kopanců", není tomu tak. 98% točivého momentu je k dispozici v rozmezí 3500-6000 otáček. Významný podíl na výborných výkonových parametrech má rozvod, zaručující dobré plnění válců. Ventily jsou uspořádány ve dvou řadách do V, z nichž každá má samostatný vačkový hřídel. Výfukové ventily jsou na vnějších stranách motoru, takže výfuková potrubí mezi nimi a turbodmychadly jsou krátká a účinnost celé soustavy co nejvyšší. Protože každé ze dvou turbodmychadel přeplňuje jen tři válce o celkovém objemu 1 litr, mají malé rozměry a tím i setrvačnou hmotu, díky čemuž je nežádoucí turboefekt neznatelný a motor reaguje na přidání plynu bez prodlevy.
PODVOZEK - Vzhledem ke konstrukčnímu stáří výborné jízdní vlastnosti. Stavitelné tlumiče od firmy Koni se starají buď o pohodlnou jízdu krajinou, nebo se dají přitvrdit a auto se dá pořádně "prohnat". Auto se nechá snadno utrhnout, zábavné je vrchovatě, vtáhne do děje. Žádná impotence, žádné plasty, žádné ESP.
FILOSOFIE STAVBY - Poměrně nízká hmotnost (1360kg) a kompaktní rozměry. Žádná elektonika, jen zadní "špéra" a řidičovy limity. Kvalita jízdy a překvapivě praktičnost (i když ta se u takového auta neočekává). Motor nad nápravou a tímpádem slušné vyvážení, malé převisy v kombinaci s již zmiňovanou nižší hmotností zaručují stabilitu, sportovnost a zábavu.
DESIGN - Pro mne krásný design - jak exteriéru, tak interiéru. Vůz je vyrobený a zpracovaný tradičními dílenskými postupy u Maserati - tedy kompletně ručně.
Klínovitý profil klasického sedanu je typický pro tehdejší dobu a patří k tomu lepšímu z italské designerské školy. Auto má několik skvělých detailů, od trojzubce na masce chladiče přes znaky na zadních sloupích až po decentní spoiler na zádi. Kombinace černé metalízy a bílé kůže mi přijde velmi povedená. 4.24v stojí na 16" kolech od firmy OZ a obouvá pneumatiky o rozměru 205/45/16 (vepředu) a 225/45/16 (vzadu). Na srazech často auto stráví spoustu času s odklopenou kapotou, poněvadž motor pod ní je vizálně velmi povedené dílo (ale i akusticky).
V interiéru se potkává bílá kůže s modrým semišem a pravým kořenovým dřevem, chybět nemohou tradiční zlaté hodinky Maserati na středovém panelu. Sedadla jsou neuvěřitelně pohodlná a mají slušné boční vedení, sportovnější sedáky ale najdete jen ve dvoudveřové verzi tohoto vozu (2.24v). Řidičova sedačka je všestraně elektricky nastavitelná a dřevěný volant lze seřizovat ve dvou polohách, jak je tomu např. u většiny současných vozů. Plastových dílů je absolutní minimum, všude je jen kůže nebo dřevo. I díky tomu má auto svou specifickou vůni.
Slabé stránky
KLIMATIZACE má vzhledem k dnešní produkci menší účinnost a je trochu víc hlučná.
ELEKTROINSTALACE a její zpracování je horší, a tak si občas auto žije vlastním životem. Doufám, že kontaktolová kůra a nedávno vyměněné zapalovací kabely mě problémů zbaví. Na druhou stranu je třeba zohlednit fakt, že autu bude brzy 20 let..
Mám to auto moc rád a až vychytám pár mušek, bude ve výborné formě
Silné stránky
CHARISMA - Renomé a historie značky, specifická vůně a sepětí s řidičem. Víc není třeba dodávat, z fotek to moc poznat nejde, musí se to zažít. Už jen ten znak na grilu..
AGREGÁT - Motor má hutný a sytý zvuk šestiválce, ve vyšších otáčkách podpořený svistotem turb. Mechanický, temnější rykot je jiný než u točivých atmosféricky plněných motorů a k autu mi výborně pasuje. Co se týká výkonu a jeho průběhu, je asi následující: díky vlažnější kompresi a přeplňování není motor pod 2000rpm nijak výrazný, nad touto hranici začíná postupně táhnout, ve 2700 rpm přijde první výrazné varování a ve 3500 otáčkách přijde hodně dravý zátah, který ukončí až omezovač v 6500 otáčkách. Ačkoliv dle popisu by se dalo soudit, že průběh výkonu je plný "kopanců", není tomu tak. 98% točivého momentu je k dispozici v rozmezí 3500-6000 otáček. Významný podíl na výborných výkonových parametrech má rozvod, zaručující dobré plnění válců. Ventily jsou uspořádány ve dvou řadách do V, z nichž každá má samostatný vačkový hřídel. Výfukové ventily jsou na vnějších stranách motoru, takže výfuková potrubí mezi nimi a turbodmychadly jsou krátká a účinnost celé soustavy co nejvyšší. Protože každé ze dvou turbodmychadel přeplňuje jen tři válce o celkovém objemu 1 litr, mají malé rozměry a tím i setrvačnou hmotu, díky čemuž je nežádoucí turboefekt neznatelný a motor reaguje na přidání plynu bez prodlevy.
PODVOZEK - Vzhledem ke konstrukčnímu stáří výborné jízdní vlastnosti. Stavitelné tlumiče od firmy Koni se starají buď o pohodlnou jízdu krajinou, nebo se dají přitvrdit a auto se dá pořádně "prohnat". Auto se nechá snadno utrhnout, zábavné je vrchovatě, vtáhne do děje. Žádná impotence, žádné plasty, žádné ESP.
FILOSOFIE STAVBY - Poměrně nízká hmotnost (1360kg) a kompaktní rozměry. Žádná elektonika, jen zadní "špéra" a řidičovy limity. Kvalita jízdy a překvapivě praktičnost (i když ta se u takového auta neočekává). Motor nad nápravou a tímpádem slušné vyvážení, malé převisy v kombinaci s již zmiňovanou nižší hmotností zaručují stabilitu, sportovnost a zábavu.
DESIGN - Pro mne krásný design - jak exteriéru, tak interiéru. Vůz je vyrobený a zpracovaný tradičními dílenskými postupy u Maserati - tedy kompletně ručně.
Klínovitý profil klasického sedanu je typický pro tehdejší dobu a patří k tomu lepšímu z italské designerské školy. Auto má několik skvělých detailů, od trojzubce na masce chladiče přes znaky na zadních sloupích až po decentní spoiler na zádi. Kombinace černé metalízy a bílé kůže mi přijde velmi povedená. 4.24v stojí na 16" kolech od firmy OZ a obouvá pneumatiky o rozměru 205/45/16 (vepředu) a 225/45/16 (vzadu). Na srazech často auto stráví spoustu času s odklopenou kapotou, poněvadž motor pod ní je vizálně velmi povedené dílo (ale i akusticky).
V interiéru se potkává bílá kůže s modrým semišem a pravým kořenovým dřevem, chybět nemohou tradiční zlaté hodinky Maserati na středovém panelu. Sedadla jsou neuvěřitelně pohodlná a mají slušné boční vedení, sportovnější sedáky ale najdete jen ve dvoudveřové verzi tohoto vozu (2.24v). Řidičova sedačka je všestraně elektricky nastavitelná a dřevěný volant lze seřizovat ve dvou polohách, jak je tomu např. u většiny současných vozů. Plastových dílů je absolutní minimum, všude je jen kůže nebo dřevo. I díky tomu má auto svou specifickou vůni.
Slabé stránky
KLIMATIZACE má vzhledem k dnešní produkci menší účinnost a je trochu víc hlučná.
ELEKTROINSTALACE a její zpracování je horší, a tak si občas auto žije vlastním životem. Doufám, že kontaktolová kůra a nedávno vyměněné zapalovací kabely mě problémů zbaví. Na druhou stranu je třeba zohlednit fakt, že autu bude brzy 20 let..
Mám to auto moc rád a až vychytám pár mušek, bude ve výborné formě
Alfetta GTV L
ad předchozí stránka - koho by zajímaly dojmy z půlročního provozu starého Maserati:
Čeká mě výměna předních kotoučů (3500,-kč kus, brembo), pravděpodobně servopumpy (při extrémní jízdě se vaří náplň serva, 5000kč) a repase nebo koupě diferenciálu (má znatelné vůle, 10-20 000kč). Uvidíme co stavitelné tlumiče od Koni, pokud budou špatné stačí repas v Itálii (2500kč kus, jinak nový za 13 000kč kus).
Díly jsou částečně k sehnání v ČR, např. rozvodový řemen vyjde na 1100kč (AutoBenex), většina prodejců dodá i klasickou "spotřebku" jako filtry, kotouče, destičky, těsnění atd. Olej: stačí kvalitní 10W-40 (např SL/CF). Pro složitější díly buď do Itálie nebo na různých zahraničních e-shopech či aukcích. Ceny jsou únosné, vzhledem k prestiži značky.
Spotřeba osciluje hodně dle stylu jízdy, od 9-10 l při plynulých projížďkách krajinou s občasným předjetím, přes 18-20 litrů/100 při prasení někde na letišti či volném parkovišti. Nejčastější průměr se pohybuje mezi 12-14 litry naturalu.
resumé: není se moc čeho obávat
Čeká mě výměna předních kotoučů (3500,-kč kus, brembo), pravděpodobně servopumpy (při extrémní jízdě se vaří náplň serva, 5000kč) a repase nebo koupě diferenciálu (má znatelné vůle, 10-20 000kč). Uvidíme co stavitelné tlumiče od Koni, pokud budou špatné stačí repas v Itálii (2500kč kus, jinak nový za 13 000kč kus).
Díly jsou částečně k sehnání v ČR, např. rozvodový řemen vyjde na 1100kč (AutoBenex), většina prodejců dodá i klasickou "spotřebku" jako filtry, kotouče, destičky, těsnění atd. Olej: stačí kvalitní 10W-40 (např SL/CF). Pro složitější díly buď do Itálie nebo na různých zahraničních e-shopech či aukcích. Ceny jsou únosné, vzhledem k prestiži značky.
Spotřeba osciluje hodně dle stylu jízdy, od 9-10 l při plynulých projížďkách krajinou s občasným předjetím, přes 18-20 litrů/100 při prasení někde na letišti či volném parkovišti. Nejčastější průměr se pohybuje mezi 12-14 litry naturalu.
resumé: není se moc čeho obávat
Alfetta GTV L
Doporučil bych ti Tar-ox, koukal jsem, že na Coupé (předpokládám, že je to jako 20VT) mají, desky ale stojí přes čtyři tisíce. Kdyžtak se na to proklikej, dovozce je www.mk-racing.cz
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
Hlavně bacha na sladění desky/kotouče. Vzpomeň si na Richieho. Kombinaci Brembo/Ferodo mám na GTA a myslím (a ti, co s tím jeli taky), že si dohromady docela sedlyRadim píše:přestavba na vícepístky u Taroxu vyjde na cca 32-40 000, to se mi do toho dávat nechtělo. 4pístový bremba z 20vT musí stačit, kotouče 310 mm též Brembo - to už mám, zbývají desky, nějaká dobrá střední třída - Ferodo mi přijde optimální, nebo Textar. jen vybírám kde a za kolik..
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant
Mrknul jsem konečně na fotky z Kamene a co nevidím, Radim na fotce v suprovém driftu to byla haluz nebo um? Vážně ty fotky jsou super a nesmím opomenout zpracování článku
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů