Predna rozpera - strut brace
- yetyGT
- Pozorovatel
- Příspěvky: 343
- Registrován: 5.10.2011, stř 21:36
- Bydliště: Zapadne Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Predna rozpera - strut brace
Cez vikend som pozvaral rozperu z kurenarskych ocelovych trubiek. Celkove naklady 5 EUR. Zvarat sa este len ucim, tak to nevyzera uplne ako z fabriky. Ale drzi to dobre:). Nedostatky snad pred lakovanim prekryjem nejakym tmelom.
Inspiroval som sa tu:
Inspiroval som sa tu:
- ReznikCZ
- SemTuFurt
- Příspěvky: 1902
- Registrován: 21.12.2009, pon 19:22
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Predna rozpera - strut brace
spíše by mne zajímalo jak je to znát jízdně :-)
Mercedes-Benz S500 4Matic
.......ale srdcem stále Alfista
.......ale srdcem stále Alfista
- d.k76
- Štamgast
- Příspěvky: 541
- Registrován: 19.3.2009, čtv 23:13
- Bydliště: Krkonoše
- Kontaktovat uživatele:
Re: Predna rozpera - strut brace
stejna otazka jako Reznik.
Me to prijde jako zbytecna zatez na aute,ale treba se pletu.
Me to prijde jako zbytecna zatez na aute,ale treba se pletu.
Alfa Romeo 145 1.4 TS 76 kw r.v.2000
Alfa Romeo 145 1.4 TS 76 kw r.v.1998 EX
Yamaha MBK 50 s italskym srdcem motorem Minareli
Alfa Romeo 145 1.4 TS 76 kw r.v.1998 EX
Yamaha MBK 50 s italskym srdcem motorem Minareli
- yetyGT
- Pozorovatel
- Příspěvky: 343
- Registrován: 5.10.2011, stř 21:36
- Bydliště: Zapadne Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Predna rozpera - strut brace
Najpresnejsie by sa to dalo zistit na novom aute kvoli skresleniu sposobenemu opotrebovanim podvozku. Ale aj tak. Predtym sa moja 145-ka chovala menej stabilne. Mala tendencie sa bud sunut von alebo pretacat zadok. Teraz je ovela neutralnejsia. Rovnaka zakruta cca + 15 az 20% vyssia rychlost. Celkovo sa cele auto spevnilo a nekruti sa tak.
- d.k76
- Štamgast
- Příspěvky: 541
- Registrován: 19.3.2009, čtv 23:13
- Bydliště: Krkonoše
- Kontaktovat uživatele:
Re: Predna rozpera - strut brace
Ze by to pridalo na stabilite se me moc nechce verit
Tak mozna ze se to tak nekrouti,ale to asi tak vsechno.
Ceho bych se ale bal,tak je to kdyz do tebe nekdo narazi z boku na predek,tak diky ty tyci ti posune i druhou stranu,ktera by zustala dobra.
Ale je to jen muj nazor na danou vec.
Jinak at ti to slouzi
Tak mozna ze se to tak nekrouti,ale to asi tak vsechno.
Ceho bych se ale bal,tak je to kdyz do tebe nekdo narazi z boku na predek,tak diky ty tyci ti posune i druhou stranu,ktera by zustala dobra.
Ale je to jen muj nazor na danou vec.
Jinak at ti to slouzi
Alfa Romeo 145 1.4 TS 76 kw r.v.2000
Alfa Romeo 145 1.4 TS 76 kw r.v.1998 EX
Yamaha MBK 50 s italskym srdcem motorem Minareli
Alfa Romeo 145 1.4 TS 76 kw r.v.1998 EX
Yamaha MBK 50 s italskym srdcem motorem Minareli
- yetyGT
- Pozorovatel
- Příspěvky: 343
- Registrován: 5.10.2011, stř 21:36
- Bydliště: Zapadne Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Predna rozpera - strut brace
Sam som bol prekvapeny. Mam tie rozpery na 159 a aj na 156. Tam som mal iba subjedktivne lepsi pocit z riadenia, ale nezdalo sa mi, ze by sa nejak zrychlili v zatackach. Ale na 145 je to sakra citit. Asi to bude aj uplne inym sposobom zavesenia prednych kolies. Na 156 chcem este dat zadnu spodnu rozperu. Ta ma vraj citelny vplyv na potlacanie nedotacavosti.
Co sa tyka mozneho poskodenia pri havarii. Pravdupovediac, ak by som mal riesit opravu co i len jednej strany, kde bude posunuty nosnik, tak ju radsej rozpredam na diely:).
Co sa tyka mozneho poskodenia pri havarii. Pravdupovediac, ak by som mal riesit opravu co i len jednej strany, kde bude posunuty nosnik, tak ju radsej rozpredam na diely:).
- d.k76
- Štamgast
- Příspěvky: 541
- Registrován: 19.3.2009, čtv 23:13
- Bydliště: Krkonoše
- Kontaktovat uživatele:
Re: Predna rozpera - strut brace
jj tak 145 je nejstarsi z tech co jsi psal,tak to je co se taky jizdnich vlastnosti uplne nekde jinde.
Nemel jsem tu moznost porovnat s a bez,tak to asi tak bude
Nemel jsem tu moznost porovnat s a bez,tak to asi tak bude
Alfa Romeo 145 1.4 TS 76 kw r.v.2000
Alfa Romeo 145 1.4 TS 76 kw r.v.1998 EX
Yamaha MBK 50 s italskym srdcem motorem Minareli
Alfa Romeo 145 1.4 TS 76 kw r.v.1998 EX
Yamaha MBK 50 s italskym srdcem motorem Minareli
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Predna rozpera - strut brace
Dej si radši nový uložení a tlumiče
Re: Predna rozpera - strut brace
YetyGT pekna prace... Usetril sis par tisic.
Co se jizdnich vlastnosti tyce, mam ji v garazi pripravenou na montaz a testovani s a bez se chystam delat z jara. Zkusenosti s tim prime nemam, u novych aut to udajne clovek moc nepozna (pokud neni zrovna expert na podvozky), ale u stare vyvrzane kastle to udajne poznat je. U predokolky se osobne jen obavam zvyseni nedotacivosti protoze se vyztuzuje predek. Tak uvidime...
Co se jizdnich vlastnosti tyce, mam ji v garazi pripravenou na montaz a testovani s a bez se chystam delat z jara. Zkusenosti s tim prime nemam, u novych aut to udajne clovek moc nepozna (pokud neni zrovna expert na podvozky), ale u stare vyvrzane kastle to udajne poznat je. U predokolky se osobne jen obavam zvyseni nedotacivosti protoze se vyztuzuje predek. Tak uvidime...
'99 Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Q2
- zde.
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4371
- Registrován: 26.2.2010, pát 15:43
- Bydliště: Všude možně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Predna rozpera - strut brace
V tom případě je třeba vyztužit i zadekJendaV6 píše: U predokolky se osobne jen obavam zvyseni nedotacivosti protoze se vyztuzuje predek. Tak uvidime...
33
- yetyGT
- Pozorovatel
- Příspěvky: 343
- Registrován: 5.10.2011, stř 21:36
- Bydliště: Zapadne Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Predna rozpera - strut brace
Ja som bol prekvapeny, ako pretacavo sa na hrane 145-ka chova. Takze prednou rozperou som sa iba posunul k neutralnosti.zde. píše:V tom případě je třeba vyztužit i zadekJendaV6 píše: U predokolky se osobne jen obavam zvyseni nedotacivosti protoze se vyztuzuje predek. Tak uvidime...
Zadnu napravu budem urcite vyztuzovat na 156-ke. Ta je viac nedotacava, hlavne kvoli tazsiemu motoru.
Ad. ulezenie a tlmice. Auto som kupoval nedavno a napravy vraj boli robene. Skusal som ich a je to tak. Tlmice este chvilu vydrzia, ale urcite budu potrebovat vymenit. Kazdopadne rozpera mala u mna jednoznacne pozitivny efekt.
Re: Predna rozpera - strut brace
145ka je dle meho nazoru dost neutralni lehce citelna, pretaciva je tehdy, kdyz si to pred zatackou trochu pripravis... Ale uz sem zazil situace, kdy byla nedotaciva (vetsinou kdyz sem nekam vlitnul hodne za hranou, vetsinou pod plnym a bez brzdeni). Takze pokud clovek jezdi hlavou a dobre si najizdi, tak je to docela zabavny auto. Pozn: podvozek seriovy bez vzpery na 7x15 195/50 et kolem 35.
1° Coppa Alfa Romeo
5° 50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022
5° 50 Miglia 11.8.2018 - nejlepší je v nejlepším skončit
12° Crashtovic veselé vánoce 9.12.2022
- hondzik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3209
- Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Predna rozpera - strut brace
Tak o přínosu na tuhost kastle bych moc nediskutoval. Takovej krásnej příklad z Favorita/ Felicie-
Dejte auto na rovnou plochu a zkuste nasadit rozpěru na šrouby uložení tlumiče. Pak vemte auto a najeďte jedním předním kolem na obrubník a zkuste mi tam tu rozpěru namontovat Uhne to o pár mm...
To YetyGT: zkus to co jsem tu popisoval i u Alfiny
U toho Favorita je to hodně zveličený, hlubokotažný košický plech a stavba karoserie u faga není vrchol materiálový a konstrukční školy, ale platí to i u ostatních aut, byť v měnší míře. To auto je pak jistější a nežvejká se tolik. Jediný negativum vidím v případě rány na kolo, ta rozpěra to uhne i na druhý straně....
Rozpěra vzad má smysl v případě řešení tlumič v pružině, tak pak vzpěra mezi domky jo, přenáší se tam síly od pružení. Pokud je tam jen tlumič a pružina mimo se opírá o nosník podlahy, ten přínos tam nebude takovej.
Přetáčivost a nedotáčivost se dá spíš řešit tuhostí stablů ( ze silnějšího modelu, doplnění zadního... atd. ) Ale to už je běh na dlouhou trať s možností auto zkoušet na hraně, změnit nastavení, zkusit, změnit..... A tohle má smysl když vše ostatní bude ve 100% kondici. S vymláceným uložením, mrtvý tlumiče.... to nebude asi to pravý
Dejte auto na rovnou plochu a zkuste nasadit rozpěru na šrouby uložení tlumiče. Pak vemte auto a najeďte jedním předním kolem na obrubník a zkuste mi tam tu rozpěru namontovat Uhne to o pár mm...
To YetyGT: zkus to co jsem tu popisoval i u Alfiny
U toho Favorita je to hodně zveličený, hlubokotažný košický plech a stavba karoserie u faga není vrchol materiálový a konstrukční školy, ale platí to i u ostatních aut, byť v měnší míře. To auto je pak jistější a nežvejká se tolik. Jediný negativum vidím v případě rány na kolo, ta rozpěra to uhne i na druhý straně....
Rozpěra vzad má smysl v případě řešení tlumič v pružině, tak pak vzpěra mezi domky jo, přenáší se tam síly od pružení. Pokud je tam jen tlumič a pružina mimo se opírá o nosník podlahy, ten přínos tam nebude takovej.
Přetáčivost a nedotáčivost se dá spíš řešit tuhostí stablů ( ze silnějšího modelu, doplnění zadního... atd. ) Ale to už je běh na dlouhou trať s možností auto zkoušet na hraně, změnit nastavení, zkusit, změnit..... A tohle má smysl když vše ostatní bude ve 100% kondici. S vymláceným uložením, mrtvý tlumiče.... to nebude asi to pravý
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů