E85
Re: E85
to Ladis,
tak mě to stálo na 4-hrnek 27tyček a za 11 měsíců jsem byl v plusu..
hmmm, na 6-hrnků to při mojim ježdění by bylo cca 18 měsíců, ale myslím že by to bylo daleko dříve, protože tam je větší spotřeba - tudíž dřívější návratnost... odhaduju 14-15 měsíců, a to snad není k zahození..
to Petr147,
jj, to jsou ti spořílci, levné palivo, lehká noha na pedálu... někde se to muselo projevit, jen se neboj na to šlápnout, však jezdíš za levno...
tak mě to stálo na 4-hrnek 27tyček a za 11 měsíců jsem byl v plusu..
hmmm, na 6-hrnků to při mojim ježdění by bylo cca 18 měsíců, ale myslím že by to bylo daleko dříve, protože tam je větší spotřeba - tudíž dřívější návratnost... odhaduju 14-15 měsíců, a to snad není k zahození..
to Petr147,
jj, to jsou ti spořílci, levné palivo, lehká noha na pedálu... někde se to muselo projevit, jen se neboj na to šlápnout, však jezdíš za levno...
AR 156 1.8 TS 16V r.v 2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
ex AR 156 SW 2,0 TS 16V r.v.2000 LPG
Re: E85
Jenže ty to furt nechápeš, přestavěnej JTS Ti pojede na LPG, ale současně bude ještě spotřebovávat benzin, kvůli chlazení benzinových vstřikovačů v hlavě. Proto ta návratnost nebude tak rychlá jako u klasické sekvence LPG
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: E85
To jo, ale stejně s tím nemá nikdo větší (žádné) zkušenosti, takže bych stejně do toho osobně nešel.
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: E85
Hlavně je potřeba se podívat na stránky výrobce zařízení, jestli podporuje danou motorizaci a kod motoru. Ta davka benzinu co se vstikuje je mala oproti lpg (1:20?).
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: E85
A projevoval se motor nějak zvlaštně v průběhu těch 5000km?DavidAR píše:Na Fiat Coupe najeto na E85 cca 5000 km s krabičkou a výsledek je propálená hlava mezi 1. a 2. válcem.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: E85
No jo, pokud auto takhle protestovalo, tak se dalo čekat, že něco odejde.
Jak už jsem psal, předělávat běžné auto krabičkou na E85 jde, ale nedělal bych to u auta, které plánuju na delší dobu. Navíc, pokud auto nejede jak má, tak je potřeba zjistit příčinu a né čekat co se stane a u alternativních paliv to platí dvojnásob.
Já mám na Sephii s krabičkou od jara cca 3000 km a naprosto bez problémů. To co jsem psal na 1. stránce platí furt, akorát teď jak se ochladilo, tak dávám 1/3 N95, aby lépe startovala.
Jak už jsem psal, předělávat běžné auto krabičkou na E85 jde, ale nedělal bych to u auta, které plánuju na delší dobu. Navíc, pokud auto nejede jak má, tak je potřeba zjistit příčinu a né čekat co se stane a u alternativních paliv to platí dvojnásob.
Já mám na Sephii s krabičkou od jara cca 3000 km a naprosto bez problémů. To co jsem psal na 1. stránce platí furt, akorát teď jak se ochladilo, tak dávám 1/3 N95, aby lépe startovala.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: E85
základ jakýhokoliv laborování je měřit... AFR a EGT... přecijen měníš púvodní palivo za něco s úplně jinejma parametrama.. kdo s myslí že nějaká krabička to dokáže podchytit, aŤ si pak mění písty:) nahoře popsanej stav schořelý hlavy není nereálnej...
známýmu sem dělal motor na E85 (TAz 1203 o objemu 1840ccm ve stříkačce).. původní nastavení karbce na benzín bylo na E85 chudý, tak se zvětšovaly trysky.. až na 160 1st a 200 druhý stupeň (ze 120 a 135 slušnej skok..cca 45% průměrně) jen kvůli tomu že to prostě bylo chudý...(onoto takzhruba vychází-zvýšit dávku oproti benzínu o 50-60% aby si měl stále stechiometrickej poměr i na E85...) teď mi ukažte o kolik to dokáže "chytrá krabička" v běžné přestavbové sadě z aukra zvednout? když najednou narazíš na limit vstřikovačů - a na ten v součastnosti narazíš už při 10% zvýšení výkonu, který nekonečným prodlužováním doby vstřiku můžeš spálit...
známýmu sem dělal motor na E85 (TAz 1203 o objemu 1840ccm ve stříkačce).. původní nastavení karbce na benzín bylo na E85 chudý, tak se zvětšovaly trysky.. až na 160 1st a 200 druhý stupeň (ze 120 a 135 slušnej skok..cca 45% průměrně) jen kvůli tomu že to prostě bylo chudý...(onoto takzhruba vychází-zvýšit dávku oproti benzínu o 50-60% aby si měl stále stechiometrickej poměr i na E85...) teď mi ukažte o kolik to dokáže "chytrá krabička" v běžné přestavbové sadě z aukra zvednout? když najednou narazíš na limit vstřikovačů - a na ten v součastnosti narazíš už při 10% zvýšení výkonu, který nekonečným prodlužováním doby vstřiku můžeš spálit...
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: E85
Nemá smysl se pořád opakovat
/pokud jde o propálený písty nebo hlavu--když jde o jízdu na chudou směs a líh prostě bez opravdovýho lazení k chudý směsi zákonitě vede--a nestačí to pokrejt ani relativně vysoký výparný teplo jen samo o sobě/
--na minulý stránce jsem psal základní čísla..když to někdo zkusí na divoko a dá tomu" napít", chudá směs udělá svoje..prostě ten stachiopoměr nejde okecat..
/Čtením a zjištěním základních informací si lze některé zkušenosti občas ušetřit../
stachiometrický poměr
etanolu je 1:8.96.,
metanolu 1:6.46 .
benzínu 1:14.85
čili je jasný že pokud to pojede na origo mapě,s E85-- je to příliš kyslíkatý a lambda to prostě nemůže ukočírovat, pokud bude v palivu ethanolu víc než 15%..
Na "krabičky" rozhodně nespoléhat..jak píše hno3.., musí to dávkování reálně zvládnout vstřik + pumpa
/LPG je něco naprosto jinýho, tam jsou nezávislé vstřiky-elektromagnetické ventily plynu-, tam není problém to s přehledem pokrejt../
/pokud jde o propálený písty nebo hlavu--když jde o jízdu na chudou směs a líh prostě bez opravdovýho lazení k chudý směsi zákonitě vede--a nestačí to pokrejt ani relativně vysoký výparný teplo jen samo o sobě/
--na minulý stránce jsem psal základní čísla..když to někdo zkusí na divoko a dá tomu" napít", chudá směs udělá svoje..prostě ten stachiopoměr nejde okecat..
/Čtením a zjištěním základních informací si lze některé zkušenosti občas ušetřit../
stachiometrický poměr
etanolu je 1:8.96.,
metanolu 1:6.46 .
benzínu 1:14.85
čili je jasný že pokud to pojede na origo mapě,s E85-- je to příliš kyslíkatý a lambda to prostě nemůže ukočírovat, pokud bude v palivu ethanolu víc než 15%..
Na "krabičky" rozhodně nespoléhat..jak píše hno3.., musí to dávkování reálně zvládnout vstřik + pumpa
/LPG je něco naprosto jinýho, tam jsou nezávislé vstřiky-elektromagnetické ventily plynu-, tam není problém to s přehledem pokrejt../
- lada.blaha
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: E85
Teď o tom je i nějakej článek v SM, docela zajímavý U nás v práci to montujou asi za 7t a nechala si to udělat kolegyně a kámoš co se mnou dělají. Jí to furt cuká a občas nastartuje až napočtvrtý (octa 1,6). Nejdříve sem byl taky pro toto palivo ale spíš z hlediska zvýšení výkonu. Ale když se víc a víc dozvídám co to s autama dělá tak radši ne
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Re: E85
Ano a toto muselo zákonitě přijít. Ethanol má o cca 40% menší výhřevnost. To je prostě fakt, od kterého se vše odvíjí. Většina lidí prostě jen natankuje E85 a jezdí. Buď na čistou, nebo v různých poměrech. Vždycky se jich ptám, co tím chtějí dokázat. Ta výhřevnost je prostě daná, takže pokud pojedu na ethanol bez úpravy řízení motoru, tak pojedu na chudou směs (takto ochuzená směs nespadá do spektra regulace sériových jednotek). Auto nepojede a motor dostává za uši. Další lidi si koupí "krabičku" a myslí, že to bude OK. To má dva problémy. Zaprvé, ono to moc nefunguje. Ona krabička prodlouží dobu vstřiku, tím se dostane do spalovacího prostoru, teoreticky, optimální (stoichiometrické poměr 9,77:1) množství směsi. Zde nastává problém s originální jednotkou, která dávku zase zmenší a tím je to celé vlastně k ničemu. Aby to fungovalo bezchybně, musely by mít ty "krabičky" i výstup, který by se přiváděl sériové jednotce motoru místo signálu z lambdy, ale to jen tak na okraj. Zadruhé. I kdybychom opravdu namixovali motoru stoichiometrickou směs, tak si ničemu nepomůžeme. Naopak. Motor sice pojede naprosto v pořádku, krásně jako na benzin. Jenže ethanol nás stojí, konkrétně u nás v Příbrami, myslím 27kč. Benzin nějakých 35kč. To znamená, že ethanol je levnější o 23%, ale spotřeba se zvýší o skoro 40%. Takže peníze naopak proděláváme, navíc to přináší známé věci okolo agresivity alkoholů, jejich dlouhodobému skladování, výparnému teplu atd, atd.DavidAR píše:Na Fiat Coupe najeto na E85 cca 5000 km s krabičkou a výsledek je propálená hlava mezi 1. a 2. válcem.
Někdy minulý týden jsme měli atmosférický motor s E85kou na brzdě. A i tam se krásně ukázala tato teorie. Chvíli byl trápený bez úpravy směsi. Prostě jen natankována E85 a jeď. Motor neměl výkon a dlouhodobý provoz by ho zničil. Poté byla připojena ta slavná krabička (a to byla od českého výrobce, celkem drahá). Průběh se zlepšil, ale stále bylo znát, že to prostě není N95. Nyní se se pracuje na programovatelné jednotce, kde by se vše dalo přesně nastavit.
Jediné, kde vidím užití ethanolu jako opravdu účelné, jsou různé přestavby motorů. Díky vysokému oktanovému číslu můžu použít větší kompresní poměr. Tam, kde by nám benziny hořely detonačně, ethanol bude fungovat bez detonací. Jeden známý takto provozuje turbo na N/A motoru bez zmenšování komp.poměru – jezdí takto bez detonací už nějaký rok.
Re: E85
Tohle je docela nesmysl. Rozdíl ve spotřebě tak velký není. Možná u aut které na E85 nejedou dobře (pak je třeba na to šlapat).To znamená, že ethanol je levnější o 23%, ale spotřeba se zvýší o skoro 40%.
Jinak souhlasím, ovšem myslím si, že se to silně odvíjí od konstukce motoru. Momentálně znám dvě auta které jezdí na E85 (čistý) dost dlouho. Až dojezdí napíšu to sem
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: E85
Nesmysl to není, je to chemie, navíc potvrzená praxí. Motor musí dostat určité množství energie v palivu, která se spálením mění na tlak, který je přenášen na atd. atd. dál to všichni dobře známe. Ta energie je ovlivněná jen typem paliva, zbytek je dán konstrukcí motoru(kvalita plnění válců...) a tu zde musíme brát jako konstantu. Pokud tedy máme palivo, které má v 1kg o X% méně energie, musíme pak, pro dosažení identického výkonu motoru, dodat toho paliva o X% více. Ale máš pravdu, že to nemusí být 40%, nic jsem nepočítal, třeba to bude o něco málo méně.
Navíc, E85ka je levná díky dani. Vůbec bych se nedivil, kdyby se začala E85 tankovat ve velkém, že by se daň výrazně pohnula.
Navíc, E85ka je levná díky dani. Vůbec bych se nedivil, kdyby se začala E85 tankovat ve velkém, že by se daň výrazně pohnula.
Re: E85
Výrobci E85 a distributoři krabiček tvrdí, že spotřeba se zvýší o 15 max 20%, odpůrci tvrdí že o 40%. Pravda bude někde uprostřed tedy cca 25-30% a opakovaně se to potvrdilo např. v testech SM, kde konstatovali, že výhodnost provozu na E85(čistě ve spotřebě) se láme někde na ceně 36,50 za litr N95(pokud si dobře vzpomínám), cena E85 je přitom poměrně stabilní kolem 25-27 kč/l.
Stechiometrický poměr a výpočty co uvedl Lukýno je sice hezká věc, ale nejsem si jistý, že v tvrzení "Ethanol má o cca 40% menší výhřevnost. To je prostě fakt, od kterého se vše odvíjí" je mysleno na to, že E85 obsahuje 15% N95 a tedy nelze počítat 100% Etanolu. Každopádně jsem to osobně teoreticky nepočítal a na starém verglu(Sephia1,5) to testuju pouze po praktické stránce. U mě je spotřeba opravdu zvýšená o necelých 30%, takže při cenách kolem 38 se to jemně vyplatilo a teď když je N95 za 34, tak dávám benál, což mi vyhovuje, jelikož nemusím řešit studené starty. Tato situace, že v zimě zlevňuje benzín se opakuje každoročně a tak mám v létě dobrý pocit, že nepodporuji ty vydřiduchy a v zimě přepnu čudlík na krabičce a jezdím na benál. Ale fakt neřeším jak dlouho to motoru bude chutnat, jelikož si myslím, že ten křáp umře mnohem dříve na něco úplně jiného (podvozek, převodovka, spojka...). Jinak auto jede naprosto pohodově, bez jediného zaškubání a ztráty výkonu a i v létě přidávám cca 1/4 N95 čistě kvůli lepším startům.
Stechiometrický poměr a výpočty co uvedl Lukýno je sice hezká věc, ale nejsem si jistý, že v tvrzení "Ethanol má o cca 40% menší výhřevnost. To je prostě fakt, od kterého se vše odvíjí" je mysleno na to, že E85 obsahuje 15% N95 a tedy nelze počítat 100% Etanolu. Každopádně jsem to osobně teoreticky nepočítal a na starém verglu(Sephia1,5) to testuju pouze po praktické stránce. U mě je spotřeba opravdu zvýšená o necelých 30%, takže při cenách kolem 38 se to jemně vyplatilo a teď když je N95 za 34, tak dávám benál, což mi vyhovuje, jelikož nemusím řešit studené starty. Tato situace, že v zimě zlevňuje benzín se opakuje každoročně a tak mám v létě dobrý pocit, že nepodporuji ty vydřiduchy a v zimě přepnu čudlík na krabičce a jezdím na benál. Ale fakt neřeším jak dlouho to motoru bude chutnat, jelikož si myslím, že ten křáp umře mnohem dříve na něco úplně jiného (podvozek, převodovka, spojka...). Jinak auto jede naprosto pohodově, bez jediného zaškubání a ztráty výkonu a i v létě přidávám cca 1/4 N95 čistě kvůli lepším startům.
Infiniti FX37
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
ex: AR 159 SW 2,4 JTDm - zlaté časy
ex: VW Passat 1,9 TDI
Re: E85
Pokud bys to bral ze rozdil mezi energiemi je roven priblizne rozdilu spotrebe tak:
Spalne teplo e85 cca 32450kJ/kg
Spalne teplo n95 cca 33500kj/kg(horni mez)
Nektere motory na to jsou schopne jet bez problemh (neposuzuji opotrebeni motoru) bez znacneho zvyseni spotreby. Ja kdyz jezdil 1:1 tak evidenci i spotreby a ceny benzinu jsem dosel k cca 4ti usetrenym korunam na 1litr. Ted benzin stoji rozuumne tak to neresim
Spalne teplo e85 cca 32450kJ/kg
Spalne teplo n95 cca 33500kj/kg(horni mez)
Nektere motory na to jsou schopne jet bez problemh (neposuzuji opotrebeni motoru) bez znacneho zvyseni spotreby. Ja kdyz jezdil 1:1 tak evidenci i spotreby a ceny benzinu jsem dosel k cca 4ti usetrenym korunam na 1litr. Ted benzin stoji rozuumne tak to neresim
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
Re: E85
Hele-neokecáme, že E85 potřebuje skutečně jednotku která si to ošéfuje i po stránce zpětný vazby,--čili to neznamená pouze a jen přepočet vstřiku--a jde i o příslušně dimenzovaný vstřiky a pumpu..a následně .. nesmí to navíc "eliminovat"případně zpětná vazba motoru..odladit se to ale dá, zisk v podstatě diskutabilní a hodně závisí na stylu jízdy
......................................
Dallen:
Pokud bys to bral ze rozdil mezi energiemi je roven priblizne rozdilu spotrebe tak:
Spalne teplo e85 cca 32450kJ/kg
Spalne teplo n95 cca 33500kj/kg(horni mez)
--------------------------
-tohle už je ale silně zavádějící--s těma problémama --souhlas, s tou spotřebou je to trochu jinak ale ty hodnoty od kterých to odpíchnem jsou tyhle--dá se to ověřit v solidním zdroji..
výhřevnost etanolu je ....28865 kJ/kg
výhřevnost metanolu je..19937 kJ/kg
výhřevnost benzínu je..42-43.600kJ/kg podle složení, protože benzín je SMĚS uhlovodíků s různým poměrem dle typu..
Pro výpočet konkrétní směsi E-X je potřeba vyjít z těhle čísel.
Cili tvrzení že E85 je skoro to samé z hlediska výhřevnosti jako benál je silně účelové a odpovídá reklamě, nikoli skutečnosti..
......................................
Dallen:
Pokud bys to bral ze rozdil mezi energiemi je roven priblizne rozdilu spotrebe tak:
Spalne teplo e85 cca 32450kJ/kg
Spalne teplo n95 cca 33500kj/kg(horni mez)
--------------------------
-tohle už je ale silně zavádějící--s těma problémama --souhlas, s tou spotřebou je to trochu jinak ale ty hodnoty od kterých to odpíchnem jsou tyhle--dá se to ověřit v solidním zdroji..
výhřevnost etanolu je ....28865 kJ/kg
výhřevnost metanolu je..19937 kJ/kg
výhřevnost benzínu je..42-43.600kJ/kg podle složení, protože benzín je SMĚS uhlovodíků s různým poměrem dle typu..
Pro výpočet konkrétní směsi E-X je potřeba vyjít z těhle čísel.
Cili tvrzení že E85 je skoro to samé z hlediska výhřevnosti jako benál je silně účelové a odpovídá reklamě, nikoli skutečnosti..
- lada.blaha
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: E85
A kdyby sem bral E85 jako přínos motoru z hlediska výkonu a ne jak ušetřit, co vše by bylo třeba tomu podřídit aby to vše pracovalo jak má? Opět je to samozřejmě zanedbatelný nárůst vs. cena ale stejně mě to zajímá. Existují nějací výrobci krabiček kteří mi nebudou bulíkovat že se výkon zvedne o X% a spotřeba klesne o X% ale přispůsobí to podle těchto požadavků?
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Re: E85
co tomu podřídit..
vemu li skutečnost, že na E85 u nás jezdí pár opravdu odladěných 16VT a 20VT coupe/či lančií s výkony na úrovni 350-70PS tak:
1) vstřiky o velkém průtoku (640ccm, místo 440ccm které na tento výkon stačí v případě provozu na benzín)
2) benzínová pumpa s velkou kapacitou (běžně se dává walbro 255l/hod.., nebo boshmotorsport, ale to i na klasickej benzín..)
3) odladění řj na E85
co je zvláštní a co mě děsí je rozdílná kvalita E85tky z různejch pump... to ti dokáže odrovnat takovej motor během chvíle.. už sem se s tím párkrát setkal že po natankování E85tky někd ejinde než u domácí pumpy to přestalo jet a motor štěkal do sání...takže to bylo něčím pančovaný-vzhledem k barvě a že to skoro nesmrdí byhc řekl že to byla snad i voda..
proto do takovýho motoru radši benzín z ověřených benzínek (OMV,Benzina, ENI)
vemu li skutečnost, že na E85 u nás jezdí pár opravdu odladěných 16VT a 20VT coupe/či lančií s výkony na úrovni 350-70PS tak:
1) vstřiky o velkém průtoku (640ccm, místo 440ccm které na tento výkon stačí v případě provozu na benzín)
2) benzínová pumpa s velkou kapacitou (běžně se dává walbro 255l/hod.., nebo boshmotorsport, ale to i na klasickej benzín..)
3) odladění řj na E85
co je zvláštní a co mě děsí je rozdílná kvalita E85tky z různejch pump... to ti dokáže odrovnat takovej motor během chvíle.. už sem se s tím párkrát setkal že po natankování E85tky někd ejinde než u domácí pumpy to přestalo jet a motor štěkal do sání...takže to bylo něčím pančovaný-vzhledem k barvě a že to skoro nesmrdí byhc řekl že to byla snad i voda..
proto do takovýho motoru radši benzín z ověřených benzínek (OMV,Benzina, ENI)
AR 159 SW TBI TI
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
AR 156 V6 SW
AR Giulietta 1.4 MA
Fiat Coupe 2.0 16v
Fiat Tipo 2096ccm 16v
ex: bravo HGT, 147 1.6, Stilo 2.0 16v
Re: E85
Kde jsi to prosimtě našel, nechci to vyvracet jen by mě to zajímalo. Já N95 vytáhl přímo z nějakého typového listu z kralup a E85 ze stánek nějakého rakouského výrobce, ale když jsem teď otevřel lit. tak to je skutečně blbě U N95 asi měli zaměnnou jednotku místo objemu hmotnost, ale ten E85 je už trošku přestřelHonzaR píše: Dallen:
Pokud bys to bral ze rozdil mezi energiemi je roven priblizne rozdilu spotrebe tak:
Spalne teplo e85 cca 32450kJ/kg
Spalne teplo n95 cca 33500kj/kg(horni mez)
--------------------------
-tohle už je ale silně zavádějící--s těma problémama --souhlas, s tou spotřebou je to trochu jinak ale ty hodnoty od kterých to odpíchnem jsou tyhle--dá se to ověřit v solidním zdroji..
výhřevnost etanolu je ....28865 kJ/kg
výhřevnost metanolu je..19937 kJ/kg
výhřevnost benzínu je..42-43.600kJ/kg podle složení, protože benzín je SMĚS uhlovodíků s různým poměrem dle typu..
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS
Ex: 156TS
- lada.blaha
- Štamgast
- Příspěvky: 524
- Registrován: 27.5.2011, pát 22:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: E85
A tím odladěním myslíš sériovou ECU nebo pořídit tu Piggyback jednotku mezi ECU a vstřiky? (nemyslím ty ,,kouzelné krabičky" co prodávají přímo na toto ale třeba od AEM atd.)hno3 píše:co tomu podřídit..
vemu li skutečnost, že na E85 u nás jezdí pár opravdu odladěných 16VT a 20VT coupe/či lančií s výkony na úrovni 350-70PS tak:
1) vstřiky o velkém průtoku (640ccm, místo 440ccm které na tento výkon stačí v případě provozu na benzín)
2) benzínová pumpa s velkou kapacitou (běžně se dává walbro 255l/hod.., nebo boshmotorsport, ale to i na klasickej benzín..)
3) odladění řj na E85
co je zvláštní a co mě děsí je rozdílná kvalita E85tky z různejch pump... to ti dokáže odrovnat takovej motor během chvíle.. už sem se s tím párkrát setkal že po natankování E85tky někd ejinde než u domácí pumpy to přestalo jet a motor štěkal do sání...takže to bylo něčím pančovaný-vzhledem k barvě a že to skoro nesmrdí byhc řekl že to byla snad i voda..
proto do takovýho motoru radši benzín z ověřených benzínek (OMV,Benzina, ENI)
Alfa Romeo 166 3,0 V6
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Fiat Seicento Sporting
Škoda 110R
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host