Kterak jsem sám opravoval....
Re: Kterak jsem sám opravoval....
Ono je to veselý, já mám právě opačnou zkušenost a startérem těch "nádhernejch situací
cyklický prověrky kardiosystému "je moje žena..
Mě z toho vychází naopak, co si neuděláš, to obrečíš
/pokud automechanika neznáš jak svýho bratra/...
Asi před 8 lety na 145 TD /1.9/ nemohla ušlápnout brzdy..
říkám do telefonu, zkus dojet domů, to je vakuovka..dvě se mi tu válej banalita..
No prej nejsem Rambo, tohle neušlápnu a kamarád se nabídnul, že to za mě hodí ke Štanglovi, pre to maj za hoďku., svěř to odborníkům..dělaj i Fiaty,stejnej motor je to banalita.s .logikou co mě vždycky zní podezřele jednoduše to hodila do "značkové dílny", kterou jsem neznal..volám odpoledne kdy to bude...
--prej zejtra,
a tím končil můj dobrej pocit..
Druhý den mi šéfík temným hlasem oznámil, že to bude delší, protože při opravě zjistili
, že je odšíplá vačka a museli jí objednat v Itálii /rozumím , učedník přetáhnul domeček a zkusil to natočit..bude to teda o zhruba 12 táců dražší a nemá smysl se hádat/..
po zhruba týdnu vysolím nějakých 18 táců a odjíždím zhnusenej a utvrzenej v přesvědčení, že na auto nebude šahat nikdo, koho neznám..a hlavně ne z týhle dílny na faktury..
Během dvou kiláků se zastavím u sámošky a když se vracím se sváčou, koukám, že mi kape olej od motoru...
, obracím se , jedu na tu samou dílnu...
a říkám něco v tom smyslu, že už moc nesnesu ať si přestanou dělat pr.del..
Vzali to na jámu, vlezu tam za ním a vidím, že je v podstatě "nařízlá tlaková hadice od chladiče oleje" Říkám chlapi, nemůžu pochopit jak se vám tohle povedlo, prostě tu hadici vyměňte a jedu..
Nemáme..na ojednávku za dva dny..
říkám to už nedávám, jedu jinám, nějak to jen stáhněte..Volám do Imofy..
Učedník přes to šoupnul pásek jak hadicovou spojku, a tahle inteligentní bandáž praskla
právě na nábřeží asi tři kiláky od dílny, když jsem chvátal do Imofy..
Během tří vteřin nebyl ve vaně olej, silnice nádherně ohozená..
Volám hasiče ať to přijedou vapexem poklidit, odtahovku do Imofy, čekám dvě hodiny, než se jim vrátila..
Hoši z Imofy byly vstřícný, vzali to na dílnu /bylo po sedmé večer, byli fakt korekt, druhej den volali, že hadice nejde povolit, tím pádem půjde novej chladič + obě hadice..
Neměl jsem sílu bojovat, bylo to za dalších 12 táců + odtah, říkám pracujte, měňte..
Následnej den si jdu auto převzít, prej počítejte ještě nezbytnou komplet GO spodku,
radši byste to tu měl nechat..protože se to točilo bez oleje...
říkám tohle neřešte, na tý klice nic není, protože je tam 460-G v oleji a tím pádem to bez náplně klika ustojí desítky minut..kroutili hlavama, prej slyšeli divný zvuky..
Prej odsud neodjedete, to je jistý..říkám zkuste to natočit/poté co tam dáte olej/
není problém..čuměli jak puci ale hlásili, že slyšej ještě podezřelý vrzání od podvozku, což by mohlo být opravdu vážné..říkám prosím, už na to nešahejte, nehodlám vynásbit cenu 145 návštěvou v autrorizáku dvěma..
Stejně hučeli, ukazovali, kroutili hlavama, prej komplet repas motoru i podvozku..
/Natočil jsem odjel a motor se v pohodě vrtěl ještě dalších 120 tis, než mu žena foukla těsnění pod palicí.. :-)/
Zajel jsem za starým kusem, říkám co tohle je..prej komplet rekonstrukce podvozku,
smál se jak protrženej--hele horní uložení na McP potřebuje jen trošku vazelíny..
Sečteno..pokud bych měnil vakuovku, stálo by to trochu času a 3 litry, tím že jsem to
prostřednictvím ženy svěřil "autorizovaným servisům", bylo toho úhrnem skoro za 35..
A jít tam ženská, bylo by to za kilo..
Nekup to..
cyklický prověrky kardiosystému "je moje žena..
Mě z toho vychází naopak, co si neuděláš, to obrečíš
/pokud automechanika neznáš jak svýho bratra/...
Asi před 8 lety na 145 TD /1.9/ nemohla ušlápnout brzdy..
říkám do telefonu, zkus dojet domů, to je vakuovka..dvě se mi tu válej banalita..
No prej nejsem Rambo, tohle neušlápnu a kamarád se nabídnul, že to za mě hodí ke Štanglovi, pre to maj za hoďku., svěř to odborníkům..dělaj i Fiaty,stejnej motor je to banalita.s .logikou co mě vždycky zní podezřele jednoduše to hodila do "značkové dílny", kterou jsem neznal..volám odpoledne kdy to bude...
--prej zejtra,
a tím končil můj dobrej pocit..
Druhý den mi šéfík temným hlasem oznámil, že to bude delší, protože při opravě zjistili
, že je odšíplá vačka a museli jí objednat v Itálii /rozumím , učedník přetáhnul domeček a zkusil to natočit..bude to teda o zhruba 12 táců dražší a nemá smysl se hádat/..
po zhruba týdnu vysolím nějakých 18 táců a odjíždím zhnusenej a utvrzenej v přesvědčení, že na auto nebude šahat nikdo, koho neznám..a hlavně ne z týhle dílny na faktury..
Během dvou kiláků se zastavím u sámošky a když se vracím se sváčou, koukám, že mi kape olej od motoru...
, obracím se , jedu na tu samou dílnu...
a říkám něco v tom smyslu, že už moc nesnesu ať si přestanou dělat pr.del..
Vzali to na jámu, vlezu tam za ním a vidím, že je v podstatě "nařízlá tlaková hadice od chladiče oleje" Říkám chlapi, nemůžu pochopit jak se vám tohle povedlo, prostě tu hadici vyměňte a jedu..
Nemáme..na ojednávku za dva dny..
říkám to už nedávám, jedu jinám, nějak to jen stáhněte..Volám do Imofy..
Učedník přes to šoupnul pásek jak hadicovou spojku, a tahle inteligentní bandáž praskla
právě na nábřeží asi tři kiláky od dílny, když jsem chvátal do Imofy..
Během tří vteřin nebyl ve vaně olej, silnice nádherně ohozená..
Volám hasiče ať to přijedou vapexem poklidit, odtahovku do Imofy, čekám dvě hodiny, než se jim vrátila..
Hoši z Imofy byly vstřícný, vzali to na dílnu /bylo po sedmé večer, byli fakt korekt, druhej den volali, že hadice nejde povolit, tím pádem půjde novej chladič + obě hadice..
Neměl jsem sílu bojovat, bylo to za dalších 12 táců + odtah, říkám pracujte, měňte..
Následnej den si jdu auto převzít, prej počítejte ještě nezbytnou komplet GO spodku,
radši byste to tu měl nechat..protože se to točilo bez oleje...
říkám tohle neřešte, na tý klice nic není, protože je tam 460-G v oleji a tím pádem to bez náplně klika ustojí desítky minut..kroutili hlavama, prej slyšeli divný zvuky..
Prej odsud neodjedete, to je jistý..říkám zkuste to natočit/poté co tam dáte olej/
není problém..čuměli jak puci ale hlásili, že slyšej ještě podezřelý vrzání od podvozku, což by mohlo být opravdu vážné..říkám prosím, už na to nešahejte, nehodlám vynásbit cenu 145 návštěvou v autrorizáku dvěma..
Stejně hučeli, ukazovali, kroutili hlavama, prej komplet repas motoru i podvozku..
/Natočil jsem odjel a motor se v pohodě vrtěl ještě dalších 120 tis, než mu žena foukla těsnění pod palicí.. :-)/
Zajel jsem za starým kusem, říkám co tohle je..prej komplet rekonstrukce podvozku,
smál se jak protrženej--hele horní uložení na McP potřebuje jen trošku vazelíny..
Sečteno..pokud bych měnil vakuovku, stálo by to trochu času a 3 litry, tím že jsem to
prostřednictvím ženy svěřil "autorizovaným servisům", bylo toho úhrnem skoro za 35..
A jít tam ženská, bylo by to za kilo..
Nekup to..
Re: Kterak jsem sám opravoval....
ale stejně ji máš určitě rád, myslím tu alfu
AR Giulietta, 1.4 Tjet
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
AR 147, 1.6 TS
AR 155,2.0 TS
FIAT Brava, 1.6, 1999, modrý - rodinné dědictví :-)
ex: AR 159 2.0 JTDm, AR 159 1.9 JTS, AR 146-1.6 TS, AR 156-2.0 +1.6 TS, AR 155-1.8TS,Dedra-1.8,Prisma-1.6,Tempra-1.6,Regata-1.5
Re: Kterak jsem sám opravoval....
Tak tyhle klasický příběhy nejsou o autech-ale o lidech , a to je vždycky dobrý divadlo....
to co se může přihodit, se nedá hlavou vymyslet , to většinou ani vyvinutá představivost naprosto nestíhá..
to co se může přihodit, se nedá hlavou vymyslet , to většinou ani vyvinutá představivost naprosto nestíhá..
Re: Kterak jsem sám opravoval....
Krátký příběh z výměny osvětlení palubky na fáčku
1. sundání palubky výměna vadných žárovek - pohodička
2. špatně zapojit spínač na pouštění sahary
3. při cestě z práce se začne motor přehřívat, sahara nejde spustit
4. ignorovat rady kamarádů na puštění naplno topení s tím, že přece za tím kruháčem se to už rozjede a náporem se to zchladí.
5. na kruháči tlakem ulítne hadice a vezme sebou kousek chladiče, sklízení úšklebků kamarádů, že jsem měl pustit to topení.
6. zjištění, že basu s nářadím co vozím furt v kufru, jsem nechal doma při výměně žárovek, proběhne řada sprostých sluv.
7. na stopování zastaví ochotný řidič a zapůjčí nářadí + zajít nabrat vodu do hospody
8. provedena nouzová oprava, s dolitím vody. Modlení se jestli to hlava vydržela...
9. druhý den výměna za nový chladič, radost zkašena, při zjištění, že spotřeba vody se zvedla z 0 na 1l/10 km
10. zjištěno, že je těsnění pod palicí v hajzlu
11. výměna těsnění pod palicí
12. už nikdy neřešit kraviny a raděj jezdit
1. sundání palubky výměna vadných žárovek - pohodička
2. špatně zapojit spínač na pouštění sahary
3. při cestě z práce se začne motor přehřívat, sahara nejde spustit
4. ignorovat rady kamarádů na puštění naplno topení s tím, že přece za tím kruháčem se to už rozjede a náporem se to zchladí.
5. na kruháči tlakem ulítne hadice a vezme sebou kousek chladiče, sklízení úšklebků kamarádů, že jsem měl pustit to topení.
6. zjištění, že basu s nářadím co vozím furt v kufru, jsem nechal doma při výměně žárovek, proběhne řada sprostých sluv.
7. na stopování zastaví ochotný řidič a zapůjčí nářadí + zajít nabrat vodu do hospody
8. provedena nouzová oprava, s dolitím vody. Modlení se jestli to hlava vydržela...
9. druhý den výměna za nový chladič, radost zkašena, při zjištění, že spotřeba vody se zvedla z 0 na 1l/10 km
10. zjištěno, že je těsnění pod palicí v hajzlu
11. výměna těsnění pod palicí
12. už nikdy neřešit kraviny a raděj jezdit
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Kterak jsem sám opravoval....
Díky za radu instalace manuálního vypínače sahary--to bylo taky slušný divadlo.
Kéž bych opravoval sám., ale moje kreativní polovička má ráda "operativní přístup"
a pocit samostatnosti..
.
Ale od začátku..
1.Žena uklepla uhlík na altíku, ignorovala můj argument, že 40kiláků baterka vydrží bez nabíjení a v klidu dojede--/za dne jen vypne světla-../
2. inicitivně Fronteru umístila do nedaleké dílny, která dělá i klasik offroady, protože
majitel je fanda aut s rámem..zdá se že dobrý, musím zaklepat..
3.altík opraven + pečlivá prohlídka ramu a dalších prvků podvozku vedla na odstranění nedohledatelných jemných pazvuků, který to auto vydávalo už asi měsíc..super, všechno vyměněno
4. zvuk jemného pískání identifikován jako "přtažený rozvody", nepomáhá moje argumentace, že tohle na 2.2 dělá oleový čerpadlo u všech agregátů, který maj za sebou 80 tis...
5. žena pojala podezření, že nejsem způsobilá osoba a vyžádala si následnou kontrolu
stavu rozvodu u "třetího nezávislého automechoše"..
6. vůz dopraven k alfařovi--blok 2.2 je JTS alfa..
7.naslouchátkem konstatován "přetáhlý řemen, přidřená kladka i vodní pumpa..
8.rezignace--dobrý známý klasik dělal rozvod na FRonteře před 8 is km--pokyn zní, pokud
si myslíte, že je to rozvod a trváte na om, předělejte celý rozvody, vlhne chladič, můžeme se tedy pokusit odstranit i tuhle závadu. Termín 2dny..
9.za šest dní volám, prý to nejsou rozvody / rozumím, borec je shodil, předělal a zvuk nezměněn..prý tam byl orec z Opela a bohužel potvrdil moje tvrzení, že se jedná o zvuk olej.čerpadla..
10. současně mi bylo oznámeno, že jediný řešení jak odstranit prolínání chladiče
je výměna za chladič z 3.2, protože chladič na 2.2 není na trhu, respekt. je třeba ho dovézt z Německa-cena 15 táců..chladič na 3,2 bude za 8,5 tácu.. není prý co řešit.
11. Namítám, že chladič má předvrtaný díry na uložení vrtulí, přitom 3.2 má viskospojku a jinak rozmístěný úchytový díry, čili nechci dát za chladič s prací 9 táců a poslouchat
jak to dálších X kiláků bude mlátit..
12. Vymíním si, že řemen který šel dolů bude nový a nebude se znova natahovat ten co tam byl..
13. Rozloučení s mechošem korekt, ztráta je pouhý dva táci--řemen a něco za jeho natažení--i kyž to nebyl můj nápad..vodní pumpa už se nediskutuje, byla vrácena..
14. po 2 kilákách od dílny zjišˇˇtuju, že je skoro prázdná nádrž od plynu a teplota závratně letí k červený, i když je chladný večer. Zdá se, že odborník z Opela nebyl u něj ale mechoš byl u "odborníka" :-)
15.Volám mechanikovi, že 2 kiláky od něj vařím, poté, co jsem od něj auto převzal.
16. Nezájem
17. Odjíždím na pumpu, nakupuju pár litrů G12plus + destilku a otevírám chladič..chybí v okruhu 2 litry, patrně tomu někdo dal opravdu do těla..bublám do expanzky..a nechápu, jak může někdo prohodit pumpu a nedolejt tlakovej chladič---, ten nemá expanzku ale přepad s podtlakovým nasáváním..
18. Dojíždím domů po soustavném dolévání a konstatuju, že tlakový chlazení vaří ještě 20 minut po dojetí v hlavě jak rychlovarná konvice..
19.Znovu volán kamarád "fronterák"co dělal původní rozvod-víc hlav víc ví, konstatováno propálení těsnění pod hlavou, další se uvidí..
20 hlava dolů, srovnaná, natlakovaná,výměna těsnění pod palicí, těsnění na svody sehnáno v Maďarsku..
, výměna oleje
21.Chladič zavařen u "borce přes chladiče" výměnou lišty do hliníku--cena 900..
22. Na Ladis -radu konstatována nezbytnost ručního spínání sahary..pro eliminování přehřátí chladicího okruhu..
23. Auto odvezeno k solidnímu autoelektrikáři, instalace provedena.
24.Při odjezdu od elektrikáře konstatován otřesnej zvuk od spodku motoru..
25..kontrolou náplně odhaleno--převařenej olej,viskozita 0, ten pitomec si to nechal nahozený a čekal na sepnutí, který tady na vodě je ve 107..
Olej 10W-40 v tý době už plakal.., pokud to teda nezapoměl nahozený hodinu..
26. Motor odkalenej, sra.čka ukrutná, zvuk jak když má o 100táců víc,
začal brát olej 1.l/1000--není žádný potěšení zjištění, že na jednu výměnu + provoz do další potřebuju 20-litrovej sud..
...........................
27. Právě proto, abych to neuhřál jsem to k elektrikáři preventivně na montáž sofistikovanýho ručního spínání šoupnul--a stejně--neunikl jsem, připekl mi spodek elektrikář..
28.Nakoupena sada odkalovač, uvolňovač kroužků, 460-G a v případě že se to nezlepší
/předpokládaný jsou minimálně napečený kroužky/ s příchodem jara půjde motor ven a
hodím tam rezervu, kterou pro tyhle setkání se světem autodílen mám pro jistotu v garáži..
Odkalenej vyzkoušenej před "vynětím" z dárce.. a pak že jsem moto paranoik-to říká žena, když vidí 4 motory v garáži
Závěrem --opět ověřeno..
..
29. Osud nikdy nespí..ať děláš co děláš, jak dá žena auto na dílnu, následuje
řetězovej malér..
A přitom stačilo tak málo, dojet bez dobíjení domů, repásnout altík a poslouchat ev. rady pouze lidí, který tohle konkrétní auto znají jak svý boty..chápu, je to "hra při zdi", je to málo -"operativně-kreativní"
Ale každá ženská holt má svojí logiku..
"vždyť ten první mechanik se zdá tomu opravdu rozumněl. a byl to příjemnej chlapík"
Bohužel, na to "skoro" auto nejezdí...
Skoro..je smrt toho čtyřkolovýho samohybu,
a ještě přidávám, bohužel, nikdo doma prorokem.
.
Kéž bych opravoval sám., ale moje kreativní polovička má ráda "operativní přístup"
a pocit samostatnosti..
.
Ale od začátku..
1.Žena uklepla uhlík na altíku, ignorovala můj argument, že 40kiláků baterka vydrží bez nabíjení a v klidu dojede--/za dne jen vypne světla-../
2. inicitivně Fronteru umístila do nedaleké dílny, která dělá i klasik offroady, protože
majitel je fanda aut s rámem..zdá se že dobrý, musím zaklepat..
3.altík opraven + pečlivá prohlídka ramu a dalších prvků podvozku vedla na odstranění nedohledatelných jemných pazvuků, který to auto vydávalo už asi měsíc..super, všechno vyměněno
4. zvuk jemného pískání identifikován jako "přtažený rozvody", nepomáhá moje argumentace, že tohle na 2.2 dělá oleový čerpadlo u všech agregátů, který maj za sebou 80 tis...
5. žena pojala podezření, že nejsem způsobilá osoba a vyžádala si následnou kontrolu
stavu rozvodu u "třetího nezávislého automechoše"..
6. vůz dopraven k alfařovi--blok 2.2 je JTS alfa..
7.naslouchátkem konstatován "přetáhlý řemen, přidřená kladka i vodní pumpa..
8.rezignace--dobrý známý klasik dělal rozvod na FRonteře před 8 is km--pokyn zní, pokud
si myslíte, že je to rozvod a trváte na om, předělejte celý rozvody, vlhne chladič, můžeme se tedy pokusit odstranit i tuhle závadu. Termín 2dny..
9.za šest dní volám, prý to nejsou rozvody / rozumím, borec je shodil, předělal a zvuk nezměněn..prý tam byl orec z Opela a bohužel potvrdil moje tvrzení, že se jedná o zvuk olej.čerpadla..
10. současně mi bylo oznámeno, že jediný řešení jak odstranit prolínání chladiče
je výměna za chladič z 3.2, protože chladič na 2.2 není na trhu, respekt. je třeba ho dovézt z Německa-cena 15 táců..chladič na 3,2 bude za 8,5 tácu.. není prý co řešit.
11. Namítám, že chladič má předvrtaný díry na uložení vrtulí, přitom 3.2 má viskospojku a jinak rozmístěný úchytový díry, čili nechci dát za chladič s prací 9 táců a poslouchat
jak to dálších X kiláků bude mlátit..
12. Vymíním si, že řemen který šel dolů bude nový a nebude se znova natahovat ten co tam byl..
13. Rozloučení s mechošem korekt, ztráta je pouhý dva táci--řemen a něco za jeho natažení--i kyž to nebyl můj nápad..vodní pumpa už se nediskutuje, byla vrácena..
14. po 2 kilákách od dílny zjišˇˇtuju, že je skoro prázdná nádrž od plynu a teplota závratně letí k červený, i když je chladný večer. Zdá se, že odborník z Opela nebyl u něj ale mechoš byl u "odborníka" :-)
15.Volám mechanikovi, že 2 kiláky od něj vařím, poté, co jsem od něj auto převzal.
16. Nezájem
17. Odjíždím na pumpu, nakupuju pár litrů G12plus + destilku a otevírám chladič..chybí v okruhu 2 litry, patrně tomu někdo dal opravdu do těla..bublám do expanzky..a nechápu, jak může někdo prohodit pumpu a nedolejt tlakovej chladič---, ten nemá expanzku ale přepad s podtlakovým nasáváním..
18. Dojíždím domů po soustavném dolévání a konstatuju, že tlakový chlazení vaří ještě 20 minut po dojetí v hlavě jak rychlovarná konvice..
19.Znovu volán kamarád "fronterák"co dělal původní rozvod-víc hlav víc ví, konstatováno propálení těsnění pod hlavou, další se uvidí..
20 hlava dolů, srovnaná, natlakovaná,výměna těsnění pod palicí, těsnění na svody sehnáno v Maďarsku..
, výměna oleje
21.Chladič zavařen u "borce přes chladiče" výměnou lišty do hliníku--cena 900..
22. Na Ladis -radu konstatována nezbytnost ručního spínání sahary..pro eliminování přehřátí chladicího okruhu..
23. Auto odvezeno k solidnímu autoelektrikáři, instalace provedena.
24.Při odjezdu od elektrikáře konstatován otřesnej zvuk od spodku motoru..
25..kontrolou náplně odhaleno--převařenej olej,viskozita 0, ten pitomec si to nechal nahozený a čekal na sepnutí, který tady na vodě je ve 107..
Olej 10W-40 v tý době už plakal.., pokud to teda nezapoměl nahozený hodinu..
26. Motor odkalenej, sra.čka ukrutná, zvuk jak když má o 100táců víc,
začal brát olej 1.l/1000--není žádný potěšení zjištění, že na jednu výměnu + provoz do další potřebuju 20-litrovej sud..
...........................
27. Právě proto, abych to neuhřál jsem to k elektrikáři preventivně na montáž sofistikovanýho ručního spínání šoupnul--a stejně--neunikl jsem, připekl mi spodek elektrikář..
28.Nakoupena sada odkalovač, uvolňovač kroužků, 460-G a v případě že se to nezlepší
/předpokládaný jsou minimálně napečený kroužky/ s příchodem jara půjde motor ven a
hodím tam rezervu, kterou pro tyhle setkání se světem autodílen mám pro jistotu v garáži..
Odkalenej vyzkoušenej před "vynětím" z dárce.. a pak že jsem moto paranoik-to říká žena, když vidí 4 motory v garáži
Závěrem --opět ověřeno..
..
29. Osud nikdy nespí..ať děláš co děláš, jak dá žena auto na dílnu, následuje
řetězovej malér..
A přitom stačilo tak málo, dojet bez dobíjení domů, repásnout altík a poslouchat ev. rady pouze lidí, který tohle konkrétní auto znají jak svý boty..chápu, je to "hra při zdi", je to málo -"operativně-kreativní"
Ale každá ženská holt má svojí logiku..
"vždyť ten první mechanik se zdá tomu opravdu rozumněl. a byl to příjemnej chlapík"
Bohužel, na to "skoro" auto nejezdí...
Skoro..je smrt toho čtyřkolovýho samohybu,
a ještě přidávám, bohužel, nikdo doma prorokem.
.
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 8.11.2012, čtv 21:02, celkem upraveno 4 x.
- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4869
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kterak jsem sám opravoval....
já tu jen čumím jak puk a valím se smíchy
Jak říkám: " na všetko je treba odbornikov a někdy je i to málo "
rád si opravuji Alfu sám, ne že bych byl v tom zrovna 2x odborník, ale nějakému rádoby mechanikovi, co by pětasedmu viděl poprvé bych do ruky nedal.
PS: bohužel žádnou vtipnou příhodu nemám
Jak říkám: " na všetko je treba odbornikov a někdy je i to málo "
rád si opravuji Alfu sám, ne že bych byl v tom zrovna 2x odborník, ale nějakému rádoby mechanikovi, co by pětasedmu viděl poprvé bych do ruky nedal.
PS: bohužel žádnou vtipnou příhodu nemám
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Re: Kterak jsem sám opravoval....
MOžná právě proto.
.já bohužel nemám šanci si v létě, kdy mám velkej frmol, pod to lehnout..
V zimě je relativně času dost, ale léto naprosto nestíhám..a tak se setkání s se světem autodílen nemůžu vyhnout..samostatná partnerka je občas taky správný situační koření, i když většinou je to příjemný--prostě třeba tohle fronterácký "študování rozvodu"nevymyslíš.
.já bohužel nemám šanci si v létě, kdy mám velkej frmol, pod to lehnout..
V zimě je relativně času dost, ale léto naprosto nestíhám..a tak se setkání s se světem autodílen nemůžu vyhnout..samostatná partnerka je občas taky správný situační koření, i když většinou je to příjemný--prostě třeba tohle fronterácký "študování rozvodu"nevymyslíš.
Re: Kterak jsem sám opravoval....
Ono tohle vlákno mlčky JAKOBY vede ke zjištění , že samooprava je v podstatě horor a projev jisté naivity A "ZMOUDŘELÝ ALFISTA OPRAVUJE V SERVISE"..kéž-by ....
Podle mojí zkušenosti odevzdat auto bez znalosti problému v situační nouzi jaksi náhodné--byť "odborné dílně" je často pád do propasti řetězících se plynule vznikajících problémů--jediná záchrana zůstává ve striktní politice==jedno auto, jeden mechanik., osobní kontakt a znalost osob
./otázka čekání je ale tady často "zásadní limitující problém", pokud se nejedná o hobbycar/
Takže nakonec často zbývá ty montérky natáhnout a případně nadávat sám sobě.. :-)
Ve většině případů je to i s přehmatem levnější..
Podle mojí zkušenosti odevzdat auto bez znalosti problému v situační nouzi jaksi náhodné--byť "odborné dílně" je často pád do propasti řetězících se plynule vznikajících problémů--jediná záchrana zůstává ve striktní politice==jedno auto, jeden mechanik., osobní kontakt a znalost osob
./otázka čekání je ale tady často "zásadní limitující problém", pokud se nejedná o hobbycar/
Takže nakonec často zbývá ty montérky natáhnout a případně nadávat sám sobě.. :-)
Ve většině případů je to i s přehmatem levnější..
Re: Kterak jsem sám opravoval....
no a prave ja tu vo zvolene a okoli nemam ziadneho mechanika alebo servis kde by som dala svoju alfu na lupo servis mam (tam v podstate nie je ani co dokazit).
156 2.4 JTDm 20V 200ps...byvala policajtka v taliansku...
- hondzik
- SemTuFurt
- Příspěvky: 3209
- Registrován: 25.8.2008, pon 23:38
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kterak jsem sám opravoval....
Favorit je auto samo o sobě. Měl jsem dva- jako první auto a pak jednoho po koupi 75 když jsem zjistil že k Alfě je nutno mít ještě něco co jede.
Na fánka nedám dopustit, český Uno, jeden mě neustále pálil elektroinstalaci přes konektory plato-víko kufru. Hodněkrát jsem dojížděl s pětikorunou v pojistkovce ( ještě tam nebyly nožový pojistky) Měl jsem LSe- elektronicky řízený karbec- vývozní model. Nikdo nevěděl co s tím a vše bylo atyp Ale první auto a měl jsem ho rád. Na konci skořepina, 4 body, magneziový kola, keramika spojka, vše tvrdý uložení... Ideální rodinný auto
Druhýho jsem uvařil při mínus 15st když jsem se naháněl 20km po točitý okresce kterou znám jako svý boty na sněhu s Q7. On evidentně trasu neznal a já se citil jak Vatanen. Do tý doby než to udělalo kouřovou clonu přes celý okno a já potupně nahříval sníh nad motorem, pomalu plnil nádobku směsí rozpuštěnýho sněhu a mojí obligátní excelsiorky... Přežil, přežil úplně všechno. Bylo to auto za 3t, nedal jsem do něj ani korunu, dával mu neskutečně a pak jsem ho po dlouhým škemrání prodal kámošovi na stavbu za 5t...
Stejný jak Honza, co si neuděláš, nemáš. Teď kvůli baráku jsem hodil mámy Fiestu ke známýmu- chčije prasátko na bubnu, já na to nemám čas... Proč jsem platil 6,5t nebudu už řešit, příště to raději udělám ležíc v louži
Na fánka nedám dopustit, český Uno, jeden mě neustále pálil elektroinstalaci přes konektory plato-víko kufru. Hodněkrát jsem dojížděl s pětikorunou v pojistkovce ( ještě tam nebyly nožový pojistky) Měl jsem LSe- elektronicky řízený karbec- vývozní model. Nikdo nevěděl co s tím a vše bylo atyp Ale první auto a měl jsem ho rád. Na konci skořepina, 4 body, magneziový kola, keramika spojka, vše tvrdý uložení... Ideální rodinný auto
Druhýho jsem uvařil při mínus 15st když jsem se naháněl 20km po točitý okresce kterou znám jako svý boty na sněhu s Q7. On evidentně trasu neznal a já se citil jak Vatanen. Do tý doby než to udělalo kouřovou clonu přes celý okno a já potupně nahříval sníh nad motorem, pomalu plnil nádobku směsí rozpuštěnýho sněhu a mojí obligátní excelsiorky... Přežil, přežil úplně všechno. Bylo to auto za 3t, nedal jsem do něj ani korunu, dával mu neskutečně a pak jsem ho po dlouhým škemrání prodal kámošovi na stavbu za 5t...
Stejný jak Honza, co si neuděláš, nemáš. Teď kvůli baráku jsem hodil mámy Fiestu ke známýmu- chčije prasátko na bubnu, já na to nemám čas... Proč jsem platil 6,5t nebudu už řešit, příště to raději udělám ležíc v louži
Alfa Romeo 75 TS
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Alfa Romeo 155 V6 Engstler
Alfa Romeo 156 V6 Rosso Proteo
Re: Kterak jsem sám opravoval....
..voe ty seš kecal ale je pravda, že jsem jednu dobu na tom byl stejně, dvě alfy a Fanóš...hondzik píše:Favorit je auto samo o sobě. Měl jsem dva- jako první auto a pak jednoho po koupi 75 když jsem zjistil že k Alfě je nutno mít ještě něco co jede.i
Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998 SP 2 ex
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
Alfa Romeo 156 2,5 V6 2004ex
Alfa Romeo 75 3.0 V6 America r.v. 1987ex
FIAT Punto, 1.1 i 1995 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 1998 ex
Alfa Romeo 166 2,4 JTD 2006 ex
Alfa Romeo 166 3.0 V6 1998
- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4869
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kterak jsem sám opravoval....
ja mam jednu petasedmu a tu mam furt a jezdi furt .... kde je chyba?
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Re: Kterak jsem sám opravoval....
Mezi volantem a pedálama
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998
Re: Kterak jsem sám opravoval....
a tři motory na půděA.J.Michal píše:ja mam jednu petasedmu a tu mam furt a jezdi furt .... kde je chyba?
- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4869
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kterak jsem sám opravoval....
výměna motoru je den práce
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
- Kocour666
- Štamgast
- Příspěvky: 581
- Registrován: 7.1.2007, ned 09:50
- Bydliště: Ostrava-Svinov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kterak jsem sám opravoval....
Tak i já přispěju jak jsem měnil parkovačky na 159ce.Občas se mi palubák vypisoval že nesvitÍ přední pravá parkovačka,ale stačilo poklepat na světlo a bylo po problÉmu.Mě to nedalo koupil jsem vytuněné LEDky (can bus aby nehlasily poruchu)a šel měnit.Levá strana šla krásně...chytnout plastové očko jemně otočit a vytáhnout žárovku.Vložit novou LED a zjistit že se do díry po žárovce nevleze.Takže opilovat a opatrně velice na těsno zasunout zpět.Zkouška a nesvítí a uvědomit si že je LEDka naopak i když jsem si ji před pilovaním poznačil jak přijde.Takže velice opatrně a docela na těsno vytahnou a otočit a zpět.Svíti:-).Pravá strana:Uchopit to plastový očko na objímce žárovky jemně pootočit a potahnout a vytáhnout jen to očko které se ulomilo.Paráda.říkam si takže zkouším jemně tahat za dráty,ale nejde to a nemám odvahu abych ještě nevytrh dráty.Takže si říkam pokud chci žarovku vytahnout musím vytáhnout celé světlo....to se mi ovšem nechtělo šel jsem si nalít panáka a hned mě napadla spásná myšlenka...Vytáhnout žárovku od blinkru ohnout takový speciální heblo(přípravek:-) a přes díru po žar. od blinkru parkovačku vytlačit(aby byl lepší přístup ke světlu vytáhnout ještě trubku od sání K turbu 2,4JTD).Šlo to z tuha ,ale šlo žárovku jsem vytlačil.Očko jsem přilepil zpět k patici dal LEDku a zastrčil.Ta druhá LED kupodivu byla akurát.Zkouška krásné bíle parkovačky
Po tydením provozu jsem zjistil že prestávají svítit jedná LEDka po druhé.Vztek a spousta krásných českých slov!LED byly docela drahé(bylo jich pět na jedné žárovce 4 SMD a jedna takova cela v hliníku)...takže koupě obyč žárovek(philips) a následná výměna zpět.Pravá strana:přilepené očko drželo nádherně žárovka šla vytáhnout bez problému.Výměnit za obyč, žárovku a zpět.Levá strana:Uchopit za očko vytahnout a zjistit že jsem vytáhnul prázdnou patici.LEDka se vysunula při vytahování a spadla do blinkru(šla přes světlo na těsno jak jsem ji musel pilovat).Opět spousty nádherných slov.Znova přes vytaženou žarovku od blinkru za pomoci ruzných pinzet kleštiček zkušet ji výtáhnout což se ovšem nedařilo hned takže jsem už patřičně pěnil co jsem to vymyslel za pič...s těma LEDkama.PO vytažení jsem je obě vzteky zadupal do země kdo by měl zájem ještě tam někde jsou
Takže zjištění na zavěr?UŽ NIKDY ŽADNÉ ARCI TUNING LEDKY...NIKDY!
Po tydením provozu jsem zjistil že prestávají svítit jedná LEDka po druhé.Vztek a spousta krásných českých slov!LED byly docela drahé(bylo jich pět na jedné žárovce 4 SMD a jedna takova cela v hliníku)...takže koupě obyč žárovek(philips) a následná výměna zpět.Pravá strana:přilepené očko drželo nádherně žárovka šla vytáhnout bez problému.Výměnit za obyč, žárovku a zpět.Levá strana:Uchopit za očko vytahnout a zjistit že jsem vytáhnul prázdnou patici.LEDka se vysunula při vytahování a spadla do blinkru(šla přes světlo na těsno jak jsem ji musel pilovat).Opět spousty nádherných slov.Znova přes vytaženou žarovku od blinkru za pomoci ruzných pinzet kleštiček zkušet ji výtáhnout což se ovšem nedařilo hned takže jsem už patřičně pěnil co jsem to vymyslel za pič...s těma LEDkama.PO vytažení jsem je obě vzteky zadupal do země kdo by měl zájem ještě tam někde jsou
Takže zjištění na zavěr?UŽ NIKDY ŽADNÉ ARCI TUNING LEDKY...NIKDY!
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm
BMW 320D E90
BMW 320D E90
- Ladin 164V6
- SemTuFurt
- Příspěvky: 5892
- Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
- Bydliště: Karlovy Vary
Re: Kterak jsem sám opravoval....
Ale musi bejt >10°A.J.Michal píše:ja mam jednu petasedmu a tu mam furt a jezdi furt .... kde je chyba?
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D
Vždycky všechno OFF...
- A.J.Michal
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4869
- Registrován: 10.12.2008, stř 19:06
- Bydliště: Tlumačov, je to kousek od Zlína
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kterak jsem sám opravoval....
Minulou zimu startovala i v -25 se 180Ah baterkou , uz se pracuje na druhem motoru a ten startoval na drc , jen sem koupil dneska spatne rozmery okrouzku, takze kvuli gume za 7 korun me brzdi nasadit setrvacnik a o vikendu maji zavreno, no proste tento vikend bude zase prd
Jinak maminka moc neschvaluje mou pracovni cinnost na motore ve sklepe, takze motor musi jit co nejdrive pryc
Jinak maminka moc neschvaluje mou pracovni cinnost na motore ve sklepe, takze motor musi jit co nejdrive pryc
Alfa Romeo Spider Graduate US 1986
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Giulietta 2.0 TD
75 3.0 V6 QV RSR
75 2.4 TD
159 SW 2.4 JTDm 154kw Q4
Mercedes ML 270CDI
Transporter T5 + autopřepravník 2600 Kg
Jawa 50/23 Mustang, Piaggio Ciao, Royal Enfield bullet 500
Re: Kterak jsem sám opravoval....
1.9 TD chytala vždycky na drcnutí bez protáčení, je to jen o naftě--aditivace nafty
+ kvalitní naftu 60CČ a chytá i komůrkáč líp než vystydlej benál- i v --25 nebyl naprosto žádnej problém, baterka 70..:-) když jsou žhaviče vypálený slušným palivem do růžova a nejsou zapatlaný od sazí--......
+ kvalitní naftu 60CČ a chytá i komůrkáč líp než vystydlej benál- i v --25 nebyl naprosto žádnej problém, baterka 70..:-) když jsou žhaviče vypálený slušným palivem do růžova a nejsou zapatlaný od sazí--......
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů