AR 146 problém s volnoběhem po přidání plynu se ustálí po 5s

Odpovědět
ipower

Příspěvky: 11
Registrován: 13.5.2012, ned 13:05
Bydliště: Hradec Králové

AR 146 problém s volnoběhem po přidání plynu se ustálí po 5s

Příspěvek od ipower » 13.1.2013, ned 20:13

čau, řeším další zapeklitost :-(

AR 146 rv 1998, 1.4 16V TS, byl problém s volnoběhem, neustále se houpali otáčky nahoru - dolu, nahoru - dolu, nahoru - dolu...

vyměnil jsem krokáč, provedl diagnostiku a nastavil krokáč přes diagnostiku, na autě je nová váha vzduchu, po nastartování je to konečně dobrý, motor si drží otáčky, ale když přidám plyn a pustím, 3-4x se otáčky zhoupnou a pak se znovu ustálí (předtím se stále houpali - nahoru, dolu, nahoru, dolu.) Kde by mohl být problém v okruhu dodávky paliva? Jo a ještě jedna věc, hlásí to stále váhu vzduchu - ta je ale nová, orig. BOSH + kód P0170 - bez označení, google napověděl - Fuel Trim Malfunction

co myslíte? díky za všecky poznatky, ještě jsem objednal palivovej filtr, tak uvidíme..

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 146 problém s volnoběhem po přidání plynu se ustálí p

Příspěvek od Kůrkyn » 14.1.2013, pon 08:27

někde přisává vzduch nebo špatná lambda

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8674
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: AR 146 problém s volnoběhem po přidání plynu se ustálí p

Příspěvek od Hampice » 17.11.2014, pon 20:43

Využiju toto téma k mému dotazu. Dělá mi to to samé co kolegovi výše, ale s tím zozdílem, že na diag není žádná chyba. Taky to běží podle smradu a černého výfuku na bohatou směs. Zajímavý na tom je ještě to, že to standardně začne dělat až po nějaké době, kdy se motor prohřeje. V řešení mám novou váhu vzduchu (i mám pocit, že to chvílema míň jede), lambda je nová, hadice okem bez netěsností. Může to způsobovat taky špatné nastavení škrtící klapky? Mám na mysli mechanicky, na tom dorazu. Když jsem jí před nějakou dobou čistil, tak mi přišlo jako dobrej nápad ten doraz přenastavit tak, že klapka je naprázdno úplně zavřená, až téměř zarvaná do pláště. Uměl by mi někdo poradit, jak správně nastavit ten doraz, aby to pak byl "idle actuator" schopen relevantně ovládat (ideálně, kdyby někdo znal tovární nastavení, v návodech jsem ho nikde nenašel)? Po mechanickém zásahu je "diagreset" samozřejmostí..
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 146 problém s volnoběhem po přidání plynu se ustálí p

Příspěvek od Kůrkyn » 17.11.2014, pon 21:36

to přenastavení klapky jsi udělal pěknou kravinu, protože ta mezera je tam kvůli tomu, aby regulace volnoběžným ventilem bylo co nejspojitější. Klapkou teče konstantní množství vzduchu, do které volnoběžný ventil přimíchává další vzduch a tyto dva proudy do sebe za klapkou plynule navazují. Tys udělal to, že ten konstantní vzduch jsi uzavřel a nutíš motorek volnoběhu skokově reagovat, na což není samozřejmě stavěný.

Tovární nastavení klapky neseženeš, protože šroubek je zalepený, je to seřízené na ztrátu tlaku a prostě se do toho nehrabe...

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8674
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: AR 146 problém s volnoběhem po přidání plynu se ustálí p

Příspěvek od Hampice » 17.11.2014, pon 21:45

To je mi víceméně jasný, že jsem to zkurvil. Teď ale jak to napravit?... Myslíš že je to z výroby nastavené na konkrétní motor? To by se mi moc nepozdávalo. Stačilo by to nastavit podle jiného motoru stejného typu?
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: AR 146 problém s volnoběhem po přidání plynu se ustálí p

Příspěvek od Kůrkyn » 20.11.2014, čtv 07:34

Aspoň spároměrkou, podle dobré klapky vrátit původní vůli.

Hampice
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8674
Registrován: 7.11.2009, sob 05:48
Bydliště: Jesenice (Praha-západ)

Re: AR 146 problém s volnoběhem po přidání plynu se ustálí p

Příspěvek od Hampice » 21.11.2014, pát 20:28

Tak jsem to nasatvil podle oka na minimální mezeru, cca to i odpovídalo otisku na červíku. Schválně jsem ale nechal sundanou sací hadici od váhy a sledoval, co to provádí během kalibrace nastavovače přes FES. Mezi osou klapky a táhla od lanka je vůle cca těch 15°, co je pracovní rozsah krokáče. Při kalibraci se otevře naplno (těch 15°), po krůčcích se naplno zavře a nakonec nastaví na výchozí otevření (a to ještě podle teploty vody). Takže podle mě ve finále na nastavení toho červíku zase až tak nezáleží, nastavení jen musí umožnit klapce pohyb od úplného zavření do těch cca 15°. Jen by se s tím už asi nemělo hýbat po té kalibraci. Po téhle operaci a výměně váhy už to běží perfektně.
Alfa Romeo 164 QV (1992)
Alfa Romeo Giulia 2.0T Super (2018)

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů