Výměna chladiče 2.0TS AR156 - Postup

Odpovědět
Setra

Příspěvky: 31
Registrován: 14.7.2012, sob 19:52

Výměna chladiče 2.0TS AR156 - Postup

Příspěvek od Setra » 14.3.2013, čtv 17:22

Tak jsem hledal na netu, jak na výměnu chladiče a jediný co jsem našel bylo, že se má sundat přední nárazník atd....Tak jsem si to udělal vlastní cestou a s postupem Vás seznámým, kdyby někdo v brzké době měnil taktéž chladiče.
Spodní příčka nešla sundat a horní je na rozebrání komplet předku a ta stejně taky nešla povolit.
Práce v garáži, bez díry, vše vrchem.
Potřebujem: křížový šroubovák, nejlépe malou golu s nástavcema 13 - odpojení držáku baterie, držák chaldiče, 10 - odpojení baterie, relátek a filtru, 7 - na hadice od chladiče, 8 - na uvolnění chladičů z držáků.
1. Odpojil jsem baterku, hadice od filtru vzduchu, váhu a hadici k ke klapce taky sundat. Vyndal a odmontoval držák baterie, jsou tam 4x 13tky šrouby, vepředu a vzadu na držáku baterky jsou ještě přimontovaný držáky konektorů a relátek 4x 10tky matky a 1x 10tka matka držáku filtru vzduchu.
2. Filtr musel taky ven, ten je zespoda nasazenej na dvou gumách a drží ze shora na matce co se odšrouboavala a z boku drží druhej box od filtru. Tady je to nacvakávací, takže stačí cuknout a box s filtrem jsou venku. odpojíme hadice od chladiče, horní i dolní.
3. Větrák (sahara) drží v chladiči na 4 šroubech 8mm, odpojíme konektor a uvolníme svroky káblů a vytáhneme větrák nahoru.
4. Kolem zámku kapoty jsou přimontovány tři plastový kryty ty odšroubujeme křížákem, prostřední plast má šroubky ze předu a ty zbylý dvy z vrchu. Je to krásně vidět. Ten prostřední plast krásně odpadne a ty boční, se musej pomalu výtáhnout nahoru, jsou na třech místech v náraznííku na zácvaky a to na krajích a uprostřed, tady opatrně, jeden mi prdnul......
5. Ve vzniklým otvoru vydíme krásně chladič klimy, v horních krajích uchycen 2x 8mm šroubky.
V dolní části nárazníku, jak je ten kryt mezi mlhovkama a vypadá to jak plástev, tak tudy prostrčíme golu s dlouhým nástavcem a na každý straně odšroubujeme po dvou 8mm šroubech. Tady se to musí trochu znásilnit, je to tak akorát na prostrčení toho nástavce a zpátky si chce pomoct šroubovákem a zevnitř na ten vořech zatlačit, jinak ho tam nacháte.
6. V horní příčce ze strany od motoru (z druhý strany od zámku kapoty) je pod kabeláží schovaný 13mm šroub, ten odmontujem a chladič odtlačíme směrem k motoru a vyndáme horní držák chladiče, je to plechový L s gumou.
7. V dolní části je chladič na x místech přišroubovanej k plastovýmu krytu, tam jsou šroubky 7mm, ale já je měl už rozpadlý, s hlavičkama bez možnosti chycení se jakymkoliv klíčem a podařilo se mi povolit jen jeden, tak jsem ty zbylý šroubky uťafnul. Jak je ten chladič nahoře uvolněnej, tak se s ním dá trošku hejbat a na ty šroubky se dá dostat, jinak jsou schovaný tak blbě, že nejsou ani vidět.
8. Chladič je dole usazenej skrz dolní příčku na krajích v gumovym lůžku.
9. Novej chladič sem sehnal za 1600Kč z krámku na Moravě, velice ochotný lidičky... v autokelly za ten samej chtěli 4tis.......
Akorát v dolní díře je na originále nandaný ještě k hadici takový plastový kolínko, to sem musel opatrně
umlátit a přendat na ten novej, jinak nepasovala hadice.
10. A ted všecko pěkně pozpátku :D . Práce vyšla na dvě hodinky klidnýho rozebírání.
Jo a našel jsem odvzdušňovák, kterej maj některý alfy na hadici kolem termostatu. Tak já ho tam nemam, ale našel jsem ho na chladiči v horním rohu u strany s nádobkou na vodu. Vypadá jak kytička a je to na plochej velkej šroubovák.
A večer naházim fotky a pak sem dam odkaz, až si s tim trošku pohraju.
Naposledy upravil(a) Setra dne 14.3.2013, čtv 19:46, celkem upraveno 1 x.


Milano75
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5150
Registrován: 7.5.2008, stř 15:22
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna chladiče 2.0TS AR156 - Postup

Příspěvek od Milano75 » 14.3.2013, čtv 20:39

proč ty obrázky jsou na uložto??

není lepší je vložit do tohoto vlákna??

a to se jako pod každým odkazem skrývá jedna fotka??? :shock:
Alfa Romeo 75 3.0 V6 QV America
Alfa Romeo 75 2,0TS
Alfa Romeo Alfetta GT 1,8 1975 + skelet 1981
Alfa Romoe 159 2,4JTDM SW TI

Setra

Příspěvky: 31
Registrován: 14.7.2012, sob 19:52

Re: Výměna chladiče 2.0TS AR156 - Postup

Příspěvek od Setra » 14.3.2013, čtv 21:08

na vložení do vlákna jsou moc velký a nechtěj se mi zmenšovat
a pod každym odkazem je jedna fotka, sem línej to zabalit
:hotovej

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna chladiče 2.0TS AR156 - Postup

Příspěvek od Dallen » 14.3.2013, čtv 21:12

Nahrej to sem http://jpeg.cz/ a pak to tady nahaž
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Setra

Příspěvky: 31
Registrován: 14.7.2012, sob 19:52

Re: Výměna chladiče 2.0TS AR156 - Postup

Příspěvek od Setra » 14.3.2013, čtv 22:13

tady je to teda zabalený pro ty, ktreý neradi píšou :smt064
http://www.ulozto.cz/x6hoSS8/chladicar156-rar

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna chladiče 2.0TS AR156 - Postup

Příspěvek od Dallen » 14.3.2013, čtv 22:26

Hele tak díky za návod, ale nemyslim si, že tohle je zrovna dobrý způsob výměny chladiče.
Ty si vytahoval i chladič klimy? Když shodíš nárazník (4 šrouby) tak chladič vyměníš bez problémů aniž by si sundával chladič klimy.
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Setra

Příspěvky: 31
Registrován: 14.7.2012, sob 19:52

Re: Výměna chladiče 2.0TS AR156 - Postup

Příspěvek od Setra » 15.3.2013, pát 08:23

to si nemyslim, že nárazník drží na 4rech šroubech, když jen 4 ho držej kolem masky (takový s obří hlavou na hvězdičku - kde já je měl místo hvězdičky kulatý), další ze spoda k příčce a další určo budou pod podběhama z boku, kam se nedostanu bez toho,abych je rozmlátil, bo je všechno urezlý. a kdybych to všecko odvrtával, tak nad tim strávim tejden.
Záleží asi jaký to kdo má a kdo se v tom vrtal předtim, já sem třeba pod chladičem našel kombinačky, už pěkně zarezlý.
mě klima nefungovala a když sem vyndal chladič, tak jsem zjistil i proč, byly k chladiči klimy ulámaný ty hliníkový hadice a byly chycený páskama ke kastli, tak sem ho vyndal. Jinak bych ho tam nechal, bo se tímhle postupem vyndavat nemusí.
Další možnost výměny, která se třeba někomu hodí. Pro mě to bylo lepší než se párat s nárazníkem. Je to pořád lepší než :smt064

Dallen
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4682
Registrován: 8.10.2011, sob 19:21
Bydliště: Ostrava

Re: Výměna chladiče 2.0TS AR156 - Postup

Příspěvek od Dallen » 15.3.2013, pát 11:19

Jo čtyři torxy tam sou na masce, ty nepočítám bo knim je krásnej přístup, z každé strany drží dva šrouby na stranách. Podběh není třeba rozbíjet dá se tam dostat i z motoraku.
Otazka 15minut

Jen pro příště ať se stím nemusíš zbytečně drbat.
Sundávat chladič klimy (jakkoliv rozpojovat klimu) je vždycky na prd, bo pak bývá problém s těsností. Snad sis tam hodil nové okroužky když už si to měl venku
Limo* s bussem (166 3.0)
Ex: 156TS

Setra

Příspěvky: 31
Registrován: 14.7.2012, sob 19:52

Re: Výměna chladiče 2.0TS AR156 - Postup

Příspěvek od Setra » 15.3.2013, pát 13:04

jasný chladič klimy bych ani nevyndaval, ale vedou do ní dvě hadice, který jsou před chladičem z hliníku a pak našroubovaný k chladiči a já měl tyhle hliníkový trubky normálně ucvaklý před chladičem a přicvaklý páskou ke kastli, tak proto tam ten chladič nemam, protože musim sehnat obě celý ty hadice od kompresoru až k chladiči klimy.

Setra

Příspěvky: 31
Registrován: 14.7.2012, sob 19:52

Re: Výměna chladiče 2.0TS AR156 - Postup

Příspěvek od Setra » 15.3.2013, pát 13:28

a asi to shrnem: dělal sem to takhle bo mam skoro všecky šrouby ve předu značně sežraný a nejdou povolit a tudíž mi nešel sundat nárazník a ani jedna z příček nešla povolit. A navíc to už bastlil někdo přede mnou, protože šrouby co nebyly uhnilý, byly odrbaný a ještě tam byly hozený ty kleště....
Chladič klimy se při tomhle postupu vyndavat nemusí, zepředu skrz nárazník se povolí a nechá se tam, kde je, klima se vůbec nerozpojuje, já svuj chladič od klimy vyndal, protože tam byl zbytečnej prozatim a klima stejně nešla.
a časově to vyjde asi nastejno, možná o trošku dýl. Prostě další varianta......

Odpovědět

Zpět na „TS a JTS (AR)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů