EGR ventil

Odpovědět
Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: EGR ventil

Příspěvek od Alfik » 11.2.2010, čtv 12:13

Shoddy píše:Otázka: když auto stojí na volnoběh a EGR je teda uplně otevřenej, je otevřená i ta klapka na sání, nebo motor dejchá jen přes EGR?? V případě, že EGR uplně zaslepim bude motoru vadit, že dostává jen vzduch přes klapku :-k ?? Chtěl bych to zaslepit, ale pořát se toho trochu bojim... 103kW
Klapka je otvorena stale. Zatvara sa len pri vypnuti motora.
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

il ciuffo
Štamgast

Příspěvky: 522
Registrován: 10.4.2009, pát 19:04

Re: EGR ventil

Příspěvek od il ciuffo » 14.2.2010, ned 15:07

Tak taky přispěju troškou do mlýna. Nedávno mi alfa začala nějak kašlat. Zhruba od 2 000 do 3 000 ot/min na 2. někdy i 3. přev. stupeň se začaly projevovat častěji a častěji díry ve výkonu, jako škytání. No, asi před dvěma dny se to zhoršilo. Zhruba do 2 500 ot/min auto přestalo táhnout. Nechtělo se mu vůbec do otáček, jako kdyby mi někdo připnul vlek. Od těch 2 500 se to chytlo a vystřelilo mě to dopředu, ale do té doby hrůza. Tak jsem zajel za místním guru Coyotem otestovali jsme naklápění lopatek turba a odpojili jsme váhu vzduchu. (Po vyndání, pojistek, baterky, držáku na baterku ...) Auto začalo táhnout odspoda, sice nic moc, ale lepší než před tím. Ale prozměnu ve vyšších otáčkách to bylo horší. Tak jsem ji zase připojil. Po konzultaci s druhým guru (Štěpánem Březinou alias tepixj) je to prý normální, poněvadž po odpojení váhy se nastaví průtok asi na 700, což je střed, aby se motor nepoškodil. No objednal jsem se k němu na diagnostiku. Nicméně dneska jsem se rozhodl zkusit ještě poslední věc a to je EGR ventil. Po vyndání (rovněž výborný přístup, ale po výměně vzduch. filtru, spodního krytu motoru, výměně svíček a váze vzduchu už jsem zvyklý) a povolení čtyř imbusů na mě vypadly saze. Obě plochy byly sazemi zarovnané a vůbec jsem nevěděl, co tam má být. Po důkladném očištění jsem zjistil jak to má fungovat. Což vzhledem k množství sazí se ten ventil nemohl ani pohnout. Po zpětném namontování auto zase jede jako dřív, možná i lépe. Sice mě zase začal trápit error svíček, ale po očištění kontaktů na pojistce a relé už vše funguje. Zase na chvíli... Takže omrzliny se vyplatily:) Jinak díky moc za asistenci Coyotovi a Tepixj.

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: EGR ventil

Příspěvek od coyote » 14.2.2010, ned 16:09

Tak to jsme minule ten ventil asi fakt nekontrolovali. Protože je divný, že by se tak rychle zanesl. Každopádně gratuluji a ať to vydrží :wink:
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

il ciuffo
Štamgast

Příspěvky: 522
Registrován: 10.4.2009, pát 19:04

Re: EGR ventil

Příspěvek od il ciuffo » 14.2.2010, ned 16:25

No, kontrolovali, ale jen ten bocni vstup od te jedne trubky. Ten spodni od te druhe a hlavne primo ten ventil jsme nezkontrolovali :???: A to byla chyba, ted jen za jak dlouho se zase zanese :wink:

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: EGR ventil

Příspěvek od Ladin 164V6 » 14.2.2010, ned 16:36

Tata si ho hned po koupi na 2.4 zaslepil, ja to samy udelal na Bmw a je klid...
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

il ciuffo
Štamgast

Příspěvky: 522
Registrován: 10.4.2009, pát 19:04

Re: EGR ventil

Příspěvek od il ciuffo » 14.2.2010, ned 18:56

No, zaprve nevim presne jak ho zaslepit a za druhe jsem cetl ruzne debaty o tom zda zaslepit ci ne a uprimne nevim.. Pry to nezasira sani a lepe jede, ale z druhe strany to pise chybu na diagnostice a udajne ten EGR ventil ma i jiny duvod, nez je jen ekologie. Nejake chlazeni motoru. "To že EGR je ke snížení emisí píšu v první větě. Dále tedy rozvedu: Při nižší spalovací teplotě je méně škodlivých emisí. A snížení spalovací teploty se dosáhne přivedením menšího množství volného kyslíku do spalovacího prostoru. A to se provede přepuštěním části spalin do sání přes EGR. A polož si otázku, jaký je asi tak u nezávodního auta poměr mezi jízdou ve standardních podmínkách kdy EGR přepouští a jízdou na plnej kotel?" Muj dotaz je take, kde vchazi do sani. Pred vahou vzduchu nebo az za? A asi predpokladam nekde za filtrem, ze?

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: EGR ventil

Příspěvek od Ladin 164V6 » 14.2.2010, ned 19:36

il ciuffo píše:No, zaprve nevim presne jak ho zaslepit a za druhe jsem cetl ruzne debaty o tom zda zaslepit ci ne a uprimne nevim.. Pry to nezasira sani a lepe jede, ale z druhe strany to pise chybu na diagnostice a udajne ten EGR ventil ma i jiny duvod, nez je jen ekologie. Nejake chlazeni motoru. "To že EGR je ke snížení emisí píšu v první větě. Dále tedy rozvedu: Při nižší spalovací teplotě je méně škodlivých emisí. A snížení spalovací teploty se dosáhne přivedením menšího množství volného kyslíku do spalovacího prostoru. A to se provede přepuštěním části spalin do sání přes EGR. A polož si otázku, jaký je asi tak u nezávodního auta poměr mezi jízdou ve standardních podmínkách kdy EGR přepouští a jízdou na plnej kotel?" Muj dotaz je take, kde vchazi do sani. Pred vahou vzduchu nebo az za? A asi predpokladam nekde za filtrem, ze?
Jj az za filtrem a vahou, primo do saci komory. Chybu to bude hazet pokud ho odpojis, po zaslepeni bude otvirat a zavirat jen se zaslepi vstup tech sracek do sani, vystrihli jsme z plechu kus ve tvaru ty priruby...
Pochybuju ze by to necemu uskodilo kdyz nebude funkcni
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Lukyn » 15.2.2010, pon 10:22

il.... : Ahoj, řešil jsem stejný problém, motor cukal nejprve ve 2,5 a 3tis., a po utesnění turba, začal kolem 2tis., pak jsem vyčistil EGR (viz list 10), (byl stejně zasr... jako u tebe), a zdálo se po problému, nyní ale po pár desítkách km, pociťuji jemný výpadek okolo 2,5tis, už jsem zoufalý a přemýšlím, jestli nezkusit nějaký přípravek na pročištění soustavy... a případně jestli něco nenajezdit na "kvalitní" naftu od Benzinx... Zaslepovat se mi nechce... Nebo znovu mrknout na EGR, jestli se zase neplní...
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

il ciuffo
Štamgast

Příspěvky: 522
Registrován: 10.4.2009, pát 19:04

Re: EGR ventil

Příspěvek od il ciuffo » 15.2.2010, pon 17:02

Lukyn: Ahoj, zaslepovat se mi taky nechce. Jinak na naftu od benziny jezdim temer stale:) Takze v tom to nebude. Jinak asi bych doporucil se znova podivat na ten EGR, sklada se z dvou casti, ta jedna je mechanicka, kde je to perko a kloboucek (ventil) s privodem a vyvodem, tu lze relativne bez problemu vycistit a ta druha, elektricka, kde je cidlo, konektor, malinka pruzinka a jen ten "cuflik". Tam pry byva problem, ze ten cuflik nejde uplne hladce, ma jit jako kdyz zapnes propisku, uplne lehounce. Kdyz tak nejde, ventil se uplne nedovre. A zanese se to hned znova.

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Lukyn » 15.2.2010, pon 22:22

Vím, co myslíš. Ten čudlík chodil pěkně. Tak jsem to neřešil. Odvrtat na střed a vyklepnout ten pístek? Jak popisuje na opel foru...?
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Sgt. » 16.2.2010, úte 09:24

Jak už sem psal v daleké historii tohoto vlákna, tak mě ten postup s odvrtáním a promazáním pomohl. Ale projevilo se to až za nějakou dobu. Prostě si to po čase zase sedlo a teď už to chodí 20tisíc bez problémů.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Lukyn » 16.2.2010, úte 21:36

Takže po rozborce EGR po cca 100km po vyčištění. Váleček chodí krásně, nebylo třeba tu plastovou část rozebírat. Vnitřek EGR čistý, tak jsem složil a počkám, jak se to bude tvářit po několika dalších několika stech km...
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

il ciuffo
Štamgast

Příspěvky: 522
Registrován: 10.4.2009, pát 19:04

Re: EGR ventil

Příspěvek od il ciuffo » 17.2.2010, stř 07:58

Tak super, gratuluju, ja to zatim nekontroloval.. Ja mam zase po vycisteni EGR nejaky problem v kontaktu nekde u zhaveni:(

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Lukyn » 22.2.2010, pon 15:07

Sgt: Jak se to u Tebe projevoval zanesený EGR?, já mám právě po vyčištění odjeto cca 300km a pořád mi to lehce vynechává, a kolik km to potřebovalo na "sednutí"?
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Sgt. » 22.2.2010, pon 22:00

Na palubáku mi vysela chyba motoru - go to dealer a takové ty řeči, tak nějak plynule to táhlo a netáhlo. Po vyčištění to bylo tak nějak stejné a postupně se ten pocit kdy to netáhne vytrácel až mám pocit že to jede dobře a chyba EGRu se už od té doby neobjevila. Ten úsek než si to sedlo byl cca 500-700 km. Chyba EGRu byla diagnostikovaná ne odhadnutá, to jen pro případné spekulace.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

jelcinek
Uživatelský avatar

Příspěvky: 96
Registrován: 22.10.2009, čtv 10:07
Bydliště: Litomyšl
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od jelcinek » 1.3.2010, pon 21:37

Dnes jsem jen tak ze zvědavosti a ze "sportu" rozdělal ERG ventil a ten vyčistil a kloudně rozchodil to šoupátko :-)...Alfa je tedka uplně vyměněný auto...Bere již od nižších otáček, má víc síly v celém spektru a v nposlední řadě má motor takový "hladší" chod...

Takže spokojenost:-)
Alfa Romeo 147, 1,9 JTDM 150k, 06´

Ladis
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3721
Registrován: 6.5.2009, stř 12:13
Bydliště: okr. Zlín

Re: EGR ventil

Příspěvek od Ladis » 10.3.2010, stř 17:36

Tak ani vyčištění nepomohlo,stále vyskakuje závada EGR ventilu.Poradil by mi někdo,kde a jaký mám koupit.Třeba na fiatdily.cz je za cca 1800,- jenže tam nemají rozdělené 2,4 JTD.Nebo je ten ventil u všech motorizací 2,4 JTD stejný včetně 2,4 JTDm co mám já.Velké díky za odpovědi...
Alfa romeo 156 2,4 JTDm 129 Kw 2004
Mazda MX-5 NBfl 1.8 16V, 6kvalt + torsen - milášek na víkendy
Favorit GLXI solitaire 1.3 LPG 50 Kw 1994 ex
Felicia LXi 1,3 50 Kw 1998

il ciuffo
Štamgast

Příspěvky: 522
Registrován: 10.4.2009, pát 19:04

Re: EGR ventil

Příspěvek od il ciuffo » 21.3.2010, ned 18:20

Tak po 3000km probehla kontrola EGR a zustal po poslednim cisteni cisty a v poradku :D

Ronsoc

Příspěvky: 38
Registrován: 25.12.2008, čtv 20:20
Bydliště: Kolarovo /Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Ronsoc » 21.3.2010, ned 18:48

Na co si tam treba davat bacha ? Ze si ho aj ja rozoberem . (85Kw) Zvaldne to aj laik ?
ALFA 156SW 2005 cierna . 1,9JTD 85Kw .

il ciuffo
Štamgast

Příspěvky: 522
Registrován: 10.4.2009, pát 19:04

Re: EGR ventil

Příspěvek od il ciuffo » 22.3.2010, pon 13:04

Ahoj, to zvládneš, odpojíš konektor, jsou tam 3 srouby, trinactky, 4 imbusy, mám dojem sedmicky, na kterých jsou ty trubky, pak EGR dostaneš ven a 4 imbusy, abys ho rozebral a vycistil, nejake male asi petky, to nevím presne...

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Lukyn » 6.4.2010, úte 12:28

Problém s cukáním motoru okolo 2,5tis otáček konečně definitivně vyřešen - zaslepil jsem EGR. Teď necuká, lépe táhne (možná placebo :) ), a taky nedýmí (byla to skoro liazka, mám načipováno).
... Den poté, na diagnostice jsem si smazal závadu EGR (oranžová kontrolka motoru, i na palubáku to psalo GO TO DEALER, MOTOR FAILURE), po nastartování se chyba objevila znovu, nevíte jak se té hlášky na palubě zbavit?
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

Jenx
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Registrován: 11.4.2009, sob 08:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Jenx » 7.4.2010, stř 14:50

byl jsi s tím na diagnostice? Nemusí to být mechanická závada EGR, ale taky elektrická. ukázala by to diag, nebo tam je i test akčního členu EGR, je pak slyšet jak krásně cvaká. Pak by se vědělo víc...
AR 147 JTD

Petr147
SemTuFurt

Příspěvky: 9988
Registrován: 30.9.2009, stř 22:52

Re: EGR ventil

Příspěvek od Petr147 » 7.4.2010, stř 20:30

není to jenom tím, že motor zjistil, že mu nefunguje EGR? :)

Ladin 164V6
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5892
Registrován: 15.1.2008, úte 15:52
Bydliště: Karlovy Vary

Re: EGR ventil

Příspěvek od Ladin 164V6 » 7.4.2010, stř 20:34

Co jsem tak postrehl tak JTDm pozna zaslepeny EGR, ma zpetnou vazbu ale od ceho nevim (slozeni vyf. plynu, neco jako lambda?). U obyc JTD je to fuk, nic nepozna, pokud se neprerusi el. obvod egr.
AR 164 3.0 24V Super 171kW Nero601 92' (Zombie - la machina arrogante)
Bmw 3er M3 3.2 Convertible Alpinweiss3 98'
Bmw 3er M3d2 SportWagon TitanSilber '06
Renault Kangoo 1.2 16V '08 :D

Vždycky všechno OFF...

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Lukyn » 8.4.2010, čtv 07:53

Přesně tak, prostě motor poznal, že EGR je zaslepený, někde jsem četl, že se toto dá softwerově upravit. Na diagnostice jsem smazal chybu EGR. Řešil to již někdo?
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti