EGR ventil

Odpovědět
kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od kejml » 3.6.2009, stř 19:46

Já jsem ho naopak otvíral.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: EGR ventil

Příspěvek od Richie » 3.6.2009, stř 20:20

dla cego ?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od kejml » 3.6.2009, stř 20:54

Protože to ničemu neškodí, když funguje.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

lukas-147

Příspěvky: 9
Registrován: 16.5.2009, sob 19:00
Bydliště: Trhové Sviny

Re: EGR ventil

Příspěvek od lukas-147 » 8.6.2009, pon 17:25

tady je návod jak stoprocentně rozchodit EGR ventil: http://forum.opelclub.sk/viewtopic.php? ... hlight=egr
Sám jsem to zkoušel, nelekněte se, že je to na foru Opla, Ale do všech multijetovejch Alf se dávají tyto ventily, s oplovejma jsou úplně stejný. Já jsem takhle ušetřil 6000Kč za nový, tak doufám že se Vám to při problémech taky podaří
Alfa 147 JTD 16V m-jet + chip Sarkan

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: EGR ventil

Příspěvek od Richie » 18.6.2009, čtv 11:33

kdyz odpojim tu podtlakovou hadicku co ovlada EGR ventil...zustane zavreny ? nechce se mi to slozite zaslepovat...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Aleš 292
Pozorovatel

Příspěvky: 352
Registrován: 9.12.2008, úte 17:42
Bydliště: Tanvald

Re: EGR ventil

Příspěvek od Aleš 292 » 18.6.2009, čtv 20:36

Proč složitě? Povolíš 2 šroby,myslím na 13 klíč a 2 matičky u sání na 10 klíč. Pak vyndáš celý egr i s tou trubkou k sání,obkreslíš příruby a vystřihneš z nějakého plechu podložky,do kterých vyvrtáš akorát díry na šrouby a zpátky našroubuješ a je hotovo. Práce cca 1 hodina. :supz:
Chrysler 300C 5,7 Hemi John Varvatos
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw

Sperka
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 12.9.2008, pát 01:52
Bydliště: Žďár nad Sázavou
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Sperka » 18.6.2009, čtv 22:35

jeste je tam myslim 4 nabo 5 imbus chycena ta trubka k hlavě nebo k čemusi.... vcera sem to sundaval
Alfa Romeo 166 2,4 JTD katík off
Lancia Delta II 1,9 TD
Fiat Bravo 1,8 GT

Never drive your car faster, than your guardian angel can fly

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: EGR ventil

Příspěvek od coyote » 19.6.2009, pát 17:41

Richie: Pokud ten ventil funguje správně a vadná je regulace podtlaku pro něj, tak to vypojením hadičky a jejím následným zaslepením vyřešíš. Takto to máme na Maree a pomohlo to. Je v háji zřejmě ten ventil co přeouští podtlak do toho EGR - pouštela ho pořád...

Taky by se mi s tím nechtělo vyndavat :wink:
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Dresik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
Bydliště: Praha-východ
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Dresik » 21.7.2009, úte 15:35

Tak vznasim dotaz i tady..

Mam 1.9 JTD. Auto jede pekne, ovsem v kopcich zda se mi prilis lenive byt je to pouze verze 77kW. Auto nekouri, spotreba, no pod 6,5 sem nesel, takze spise vyssi.

1. sundam hadicku do ventilu pro EGR (VAC), podtlak vcelku rozumny. Udrzi se hadicka na prste.
2. sundam hadicku z vyvodu z ventilu pro egr (OUT) do EGR na svodech a podtlak pomerne chaby. Hadicka se ani omylem neudrzi.
3. vcera sem rozdelal EGR. Spinavy byl, ale nejak extra, tak sem proplachl a vratil zpet. ALE-zjistil sem, ze mam EGR zaslepen u trubky do sani-ptam se proc? Odstranil sem zatku. Ted se mi zda, ze to jede lehce lepe a spotreba mensi, jenze proc to nekdo delal?

A otazka dalsi, jak moc lehce by mel jit ovladat egr na svodech?Ja ho zmacku treba sroubovakem a podobne. I rukou, ale nekdo tu psal o puse a kdyz teda vemu hadicku do pusy,tak s nim nehnu ani nahodou.

Kde muze byt zakopan pes? :smt056 :smt064

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Kůrkyn » 22.7.2009, stř 09:45

Není ta membrána v EGR ventilu )na svodech prasklá) hadičky průchozí. U Fiorina byl ventil připojený a nejelo to. Jen jsem odpojil podtlakovou hadičku (EGR zůstává zavřený)a auto se může roztrhnout. Resp. ten asfalt pod ním. S připojeným to dělalo to, že s 0,5 t nákladem v kopci na trojku najednou poklesl výkon a pak se motor zase chytil a vystřelil.

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: EGR ventil

Příspěvek od Richie » 22.7.2009, stř 10:05

me prijde ze po opojeni mi spotreba stoupla...i kdyz je fakt ze ted jezdim mesto a obcas s klimou...ted jsem pripojil znovu a uvidime jak na tom bude spotreba..
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Dresik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
Bydliště: Praha-východ
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Dresik » 22.7.2009, stř 10:08

To taky muze prasknout?Ale jak to zjistit. KDyz sem ho mel venku a hybal s nim, tak normalne odfukoval..
Jinak jeste jsem take provrtal tu dirku na tecku od vyvevy. Dnes, kdyz auto bylo teple, tak sem odpojil hadicku z EGR a normalne docela silny podtalk. Preedtim tam takovy nebyl. Ale jak sem ho odpojil, tak zmizel a uz jen zas maly. Je mozne, ze to poznal ten el.ventil, ze se to odpojilo a proto podtlak zavrel?
Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: EGR ventil

Příspěvek od Richie » 22.7.2009, stř 10:10

no kdyz mas nastartovano tak odpoj hadicku ..melo by to cvkanout....pripadne at ti nekdo slape na plyn...jinak tou pusou to jde...musis nasavat jak kdyz pijes brckem pivo na cas :) a pak pustis a mel by cvaknout...
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: EGR ventil

Příspěvek od Richie » 22.7.2009, stř 10:12

no ja jsem jeste nepochopil jak je to rizene....
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Dresik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
Bydliště: Praha-východ
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Dresik » 22.7.2009, stř 10:16

No me zarazilo, ze se tam podtlak najednou objevil. Ze by vazne zanesene to tecko? Jak radil TOm Oaza?
Kazdopadne mas Richie pravda, ze kdyz sem to odpojil neco sem slysel, jenze nevim, zda to bylo ono.
Kazdopadne pokud rikas, ze to pusou jde, tak je to skoro jasny. Ja to pusou tu membranu neutahnul ani za boha. Jedine sroubovakem, kdyz sem zatlacil a nebo se oprel treba proti zemi. A pritom moc zasvineny nebyl..
Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Kůrkyn » 22.7.2009, stř 10:16

Membránu na EGR vyzkoušíš s připojenou hadičkou a nasát do pusy :D

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: EGR ventil

Příspěvek od Richie » 22.7.2009, stř 10:53

ja jsem to tecko musel provrtat vrtackou jak bylo zaneseny....jinak ten ventil jde rukou fakt hodne tezce....ono to i hubou jde dost tezko..ale jde to :) je to takove cvaknuti jako kdyz promacknes vicko od zavareniny :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Kůrkyn » 22.7.2009, stř 11:26

takže membrána v něm je asi plechová. Logiku to má, na svodech je teplo. :)

Dresik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 577
Registrován: 5.1.2007, pát 16:19
Bydliště: Praha-východ
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Dresik » 22.7.2009, stř 11:53

tak to ja teda budu znova zkouset nasavat :D
A zkousel nekdo cistit to ovladani pro egr co je na stene pod oknem?
Alfa Romeo MiTO 1.6 JTDm
Alfa Romeo 75 1.6carb
Lancia Delta HPE HF16v Turbo
Lancia Delta HFIntegrale 8v
Lancia Beta 1300
Fiat Punto Cabrio
IVECO DAILY I odtahový speciál
Ex-156 GTA,JTDm,...
ITALMOTORI servis

Fido16

Příspěvky: 1
Registrován: 23.8.2009, ned 11:12

Re: EGR ventil

Příspěvek od Fido16 » 23.8.2009, ned 11:15

Cauwes mam Fiat Bravo 1.9 JTD A pri nastartovani mi bzuci solenoid za motorem co do nej vedou ty 2 hadicky. Ale kdyz seslapnu plyn tak to prestane. A nevim jestli je tento jev normalni nebo ne. Mel jsem na nem prasklou hadicku a kdyz jsem ji vymenil zacalo to delal tohle. Poradi mi nekdo? Diky Mára

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: EGR ventil

Příspěvek od Richie » 23.8.2009, ned 15:35

me to bzucelo pokud jsem mel EGR odpojenej (odpojenu hadicku)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Sgt. » 22.9.2009, úte 19:31

Zdar
Mam 1,9 JTDM 110kw vyskakuje mi chyba motoru diagnostikovaná jako chyba EGR ventilu. Auto jede vcelku normálně občas si zahulí. Spotřeba je v normě cca 6,5l. Zarážející je že chyba občas samovolně zmizí (to mám pocit že to jede malinko líp, ale taky to může bejt placebo efekt ale sem si téměř jistej že v tu chvíli to nehulí ať na to šlapu jak chci) a pak se zase za třeba 100 až 200km objeví. Motor táhne plynule v celém spektru otáček (1800 - 4500) ať s chybou nebo bez ní. Po tom co sem pročetl tohle vlákno tak sem si nechal podle uvedeného návodu ten EGR vyčistit. Klapka byla celkem fest zadechtovaná, ale ten vnitřek s pružinou byl v pohodě. Každopádně po vrácení do auta to bylo zase tak 100km v pohodě a dneska ráno po ohřátí motoru na dálnici při 2500 otáčkách se to zase objevilo. Tak mám pocit, že ten ventil je v pohodě a když koupin novej za 6ku tak se to nevyřeší. Máte nějaké návrhy jak s tim pohnout?
Díky Sgt.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

coyote
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3584
Registrován: 13.8.2007, pon 12:07
Bydliště: blízko Kralup nad Vltavou

Re: EGR ventil

Příspěvek od coyote » 23.9.2009, stř 09:20

On může být vadný po elektrické stránce. Nebo kontakt v kabeláži k němu. Takže výměna by to vyřešit mohla. Ale jen tak zbůhdarma vyhodit 6 tisíc...
Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2002 ex.
Alfa Romeo 164 3.0 V6 12V 1990
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24V 2000
Škoda Superb II 3.6 V6 4x4 2010 na prodej

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: EGR ventil

Příspěvek od Richie » 23.9.2009, stř 09:24

to SGT :
taky mam takove priznaky ktere popisujes...nekdy to jede dobre a nekdy ne...zadne skokove poklesy jako kdyz je spatna vaha vzduchu..presne jak to popisujes...kdyz jsme ho rozdelali,tak byl taky celkem cisty....
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Sgt. » 23.9.2009, stř 09:58

Hm, takže zase nějaká Alfovina. Ach jo. Nerad bych měl doma rezervní EGR už mám jeden vstřikovač za 8 klacíků. To se ten levnej naftovej provoz celkem prodražuje :D
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů