EGR ventil

Odpovědět
Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Re: EGR ventil

Příspěvek od Richie » 23.9.2009, stř 10:08

vsak to je vec obecne znama ,ze je servis naftaka drazsi..proto je treba s nim najezdit alespon 20 000 km rocne aby se to tak nejak vratilo ve spotrebe :)
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Sgt. » 23.9.2009, stř 10:26

No to sice najezdím, ale že z toho bude 1/3 do servisu a na diagnostiku tak to sem si opravdu nemyslel :-D , kdyby to byla stará a volítaná plečka tak se to dá pochopit. Jen tak pro zajímavost víte proč některý Alfisti nezdravěj? No protože se sme se už ráno viděli v servisu :shock: :( :) :D :-D
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

kejml
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 998
Registrován: 18.8.2007, sob 14:43
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od kejml » 23.9.2009, stř 14:14

Sgt. píše:Hm, takže zase nějaká Alfovina. Ach jo.
Sgt. píše:No to sice najezdím, ale že z toho bude 1/3 do servisu a na diagnostiku tak to sem si opravdu nemyslel :-D , kdyby to byla stará a volítaná plečka tak se to dá pochopit.
Nejlepší značka auta je služební.
0.125 carburatore

www.Zlatnické řemeslo.cz - Zakázková výroba zlatých šperků
Výhody pro Alfisti.cz

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od modenaboy » 28.9.2009, pon 00:42

156 je stará plečka, se nediv že se to sere.
BMW 730d, Superb TDI

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Sgt. » 29.9.2009, úte 14:58

Zas tak stará není. Jen sem zase jako obvykle měl štěstí na kus. 1,9 MJET 110kw se vcelku používá i v novějších strojích než je 156.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od modenaboy » 29.9.2009, úte 22:31

To že máš doma náhradní vstřikovač nebude zřejmě chybou tvého naftového pohonu, ale spíš špatnou diagnostikou poruchy a následnou zbytečnou koupí náhradního dílu.
Jak se říká, dvakrát měř...
BMW 730d, Superb TDI

Shoddy
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 143
Registrován: 21.12.2008, ned 15:12
Bydliště: Praha

Re: EGR ventil

Příspěvek od Shoddy » 27.10.2009, úte 18:05

Ahoj mám 2,4 JTD 103kW a chtěl sem se zeptat jestli to po zalepení bude házet chybu?? Chtěl bych to zkušebně zaslepit hned u sání, tak aby ty smrady prošly přes EGR a tam taky skončily.. Jen se mi pak nechce dávat love za diag, kdyby mi to mělo na přístrojovce blikat :( dík
156 SW 2,4JTD 103kW nero

modenaboy
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 817
Registrován: 25.1.2008, pát 16:06
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od modenaboy » 28.10.2009, stř 12:46

Nenapíše to nic, v klidu to udělej.
BMW 730d, Superb TDI

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: EGR ventil

Příspěvek od Alfik » 28.10.2009, stř 17:21

V RJ to zostane ako chyba,ale na pristrojovke ti nic svietit nebude....
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

Zip166JTD
SemTuFurt

Příspěvky: 1596
Registrován: 22.12.2007, sob 10:17
Bydliště: Zlín

Re: EGR ventil

Příspěvek od Zip166JTD » 27.11.2009, pát 21:53

Tak mám takoví dotaz a chtěl bych zjistit váš názor nejlépe by bodlo hlasování :-D

Zaslepit či nezaslepi EGR ventil ?

Zatím kam se na netu podívám všude jsou návody jak je zaslepit a nikde jsem nenašel jedinou zápornou reakci na tohle upravování motoru.

Sám přibližně co vím jak funguje, tak se přikláním k zaslepení ale že by tam byl ten bazmek jen kvůli ekologů se mi prostě nezdá.

Na druhou stranu asi ti co navrhují motory taky nejsou přece blbci a ví co je pro motor dobré a co ne tudíš asi by tam neměl být jen tak zbytečně.Nemá onen ventil i nějako kaldnou funkci na práci motoru ?
Ex 166 JTD 100kw (nedobrovolně EX )
Ex 166 JTD-M 129KW (je čas na změnu)
159 1.8 Mpi kočár kolem komína

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Kůrkyn » 28.11.2009, sob 08:19

Je to jen kvůli ekologům, protože část výfukových plynů se spaluje podruhé a tím se de facto vyčistí. U některých motorů to z euro 2 to dělá euro 3.

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Sgt. » 2.12.2009, stř 19:33

Sgt. píše:Zdar
Mam 1,9 JTDM 110kw vyskakuje mi chyba motoru diagnostikovaná jako chyba EGR ventilu. Auto jede vcelku normálně občas si zahulí. Spotřeba je v normě cca 6,5l. Zarážející je že chyba občas samovolně zmizí (to mám pocit že to jede malinko líp, ale taky to může bejt placebo efekt ale sem si téměř jistej že v tu chvíli to nehulí ať na to šlapu jak chci) a pak se zase za třeba 100 až 200km objeví. Motor táhne plynule v celém spektru otáček (1800 - 4500) ať s chybou nebo bez ní. Po tom co sem pročetl tohle vlákno tak sem si nechal podle uvedeného návodu ten EGR vyčistit. Klapka byla celkem fest zadechtovaná, ale ten vnitřek s pružinou byl v pohodě. Každopádně po vrácení do auta to bylo zase tak 100km v pohodě a dneska ráno po ohřátí motoru na dálnici při 2500 otáčkách se to zase objevilo. Tak mám pocit, že ten ventil je v pohodě a když koupin novej za 6ku tak se to nevyřeší. Máte nějaké návrhy jak s tim pohnout?
Díky Sgt.
Tak po ujetí pár set km si ten EGR sednul a chyba už se neukázala. Takže vyřešeno.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

mura
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 161
Registrován: 16.2.2009, pon 15:48
Bydliště: Ústecký kraj, Žatec

Re: EGR ventil

Příspěvek od mura » 8.12.2009, úte 10:47

Cistil jsi jenom EGR ventil, nebo i kanalky, kterymi proudi spaliny z ventilu zpet do sani?
Me na jare menili v servisu EGR ventil. Pred tydnem jsem ho v garazi pro jistotu odmontoval a zkontroloval. Nestacil jsem se divit, kdyz jsem nasel, v miste, kde ventil doseda na sani, uplne ucpane kanalky, kterymi maji spaliny recirkulovat. Takze servisman sice ventil nahradil novym, ale system jako takovy nemohl fungovat.
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Lusso '97
Alfa Romeo Spider 2.0 ´83
Alfa Romeo 166 2.4JTD M-Jet 20V
(ex)Buick Century Coupe '73 455 in³ (7,467.9 cc)
(ex)Mazda 323f BG GT '91
(ex)Mazda 323f BG 1.6 16v '91
(ex)Škoda 105 '79

Alfadiag verze 3.4.0.1

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Sgt. » 8.12.2009, úte 11:59

Na klapce EGRu a na sání bylo spalin přiměřené množství (ano vyškrábnul/setřel sem to) ale v tom sem problém neměl, mě na ventilu nefungovala ta část která klapku otevírá (ten váleček s pružinkou byl tak nějak zatuhlej). To odstranění napečených spalin sem nikterak neprožíval, to se tam podle mě napeče za pár km a tak nějak to k tomu asi patří.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

mura
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 161
Registrován: 16.2.2009, pon 15:48
Bydliště: Ústecký kraj, Žatec

Re: EGR ventil

Příspěvek od mura » 8.12.2009, úte 20:10

Ja mel problem v tom, ze z EGR ventilu, i kdyz se otevrel, nemohlo vubec nic recirkulovat, protoze ty zapene usazeniny totalne ucpaly, mnohem vic nez na obrazku. Nebyla tam skvirka ani na spendlikovou hlavicku. To se nestane za par km.
Přílohy
pict1273my1.jpg
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Lusso '97
Alfa Romeo Spider 2.0 ´83
Alfa Romeo 166 2.4JTD M-Jet 20V
(ex)Buick Century Coupe '73 455 in³ (7,467.9 cc)
(ex)Mazda 323f BG GT '91
(ex)Mazda 323f BG 1.6 16v '91
(ex)Škoda 105 '79

Alfadiag verze 3.4.0.1

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Sgt. » 9.12.2009, stř 08:16

Tak to je masakr. Nejsem mechanik, takže můžu říct jenom svůj lajckej názor. Já sem si taky původně myslel že to mam zanesený fest, ale když sem o tom pak mluvil s mechošem, tak mě ujistil o tom, že ten povlak cca 1-2 mm je v normální.
Takže z toho mě vyplývá že když se to tobě zaneslo k neprůchodnosti, tak tam musíš mít enormní množství spalin a vzhledem k tomu, že máš ventil vyměněný, tak bude problém někde jinde. Nebo tu neprůchodnost způsobil už ten starý vadný EGR a ten mechanik ho jenom vyměnil a průchod do sání nijak nevyčistil a tím pádem nový ventil funguje dobře ale nemá to kam přepouštět. Takže po sedlácku bych postupoval tak že bych sání vyčistil, nasadil EGR a jezdil, no a po nějakém čase se podíval jak to vypadá a pak eventuálně postupoval dál.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

mura
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 161
Registrován: 16.2.2009, pon 15:48
Bydliště: Ústecký kraj, Žatec

Re: EGR ventil

Příspěvek od mura » 9.12.2009, stř 09:57

B je spravne. Ventil byl vymeneny a to je vsechno. Mechank si dale nevsiml, ze mam prasklinku na gumove hadici mezi intercoolerem a sanim. ECU davkovala palivo podle dat z vahy vzduchu, ale do motoru se dostalo mene vzduchu diky te trhline (a diky tomu, ze hadici pripevnil k sani svorkou, ktera nedrzela/tedy netesnila). Z toho plyne horsi spalovani, vice sazi do vyfuku, tudiz id do EGR ventilu a je vymalovano.
Od chvile, co jsem cele sani vycistil a hadici provizorne zalepil stribrnou lepici paskou je to OK.
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Lusso '97
Alfa Romeo Spider 2.0 ´83
Alfa Romeo 166 2.4JTD M-Jet 20V
(ex)Buick Century Coupe '73 455 in³ (7,467.9 cc)
(ex)Mazda 323f BG GT '91
(ex)Mazda 323f BG 1.6 16v '91
(ex)Škoda 105 '79

Alfadiag verze 3.4.0.1

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Sgt. » 9.12.2009, stř 10:44

:smt023

Takže možná ani ten starej EGR není vadnej.
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

mura
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 161
Registrován: 16.2.2009, pon 15:48
Bydliště: Ústecký kraj, Žatec

Re: EGR ventil

Příspěvek od mura » 9.12.2009, stř 11:42

Ten starej ventil, nebyl dobrej. Mozna by sel vycistit, ale nevim, jak dlouho by fungoval.
Me spis vadi, ze udelali polovicatou praci...
Na druhou stranu mam radost, ze jsem si to vyresil sam ;-)
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Lusso '97
Alfa Romeo Spider 2.0 ´83
Alfa Romeo 166 2.4JTD M-Jet 20V
(ex)Buick Century Coupe '73 455 in³ (7,467.9 cc)
(ex)Mazda 323f BG GT '91
(ex)Mazda 323f BG 1.6 16v '91
(ex)Škoda 105 '79

Alfadiag verze 3.4.0.1

Sgt.
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1444
Registrován: 5.5.2009, úte 12:06
Bydliště: Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Sgt. » 9.12.2009, stř 12:17

Můj otec říká: "co si neudělám sám to stojí za ho...o".
No a bohužel po tom co sem rekonstruoval 2 byty, prošel několika firmami a poznal pár mechaniků, tak můžu bohužel jen konstatovat že ta jeho životní zkušenost je na 90% pravdivá. A narazit na někoho kdo svojí práci rozumí a dělá jí pro zákazníka tak jako by to dělal pro sebe, tak to se mi opravdu moc často nepoštěstilo. :(
No hlavně že už zase jezdíš! :smt023
BMW e39 525i M-paket -Herman
BMW e36 320i@141kw cabrio - Hans
R.I.P. AR 159 SW Ti 2,4 JTD-M 154kw - skurvená srno
R.I.P AR 159 SW 2,4 JTD-M 147kw - Matyldo dobře si je ochránila! EX AR 156 SW 1,9 JTD-M 110kw

mura
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 161
Registrován: 16.2.2009, pon 15:48
Bydliště: Ústecký kraj, Žatec

Re: EGR ventil

Příspěvek od mura » 9.12.2009, stř 18:00

Jojo, tatka ma svatou pravdu.
Jinak, sranda je, ze me alfice nikdy stat nenechala, ani neskakala do servisniho rezimu. Proste si jenom obcas zahulila a ten postupny ubytek par kW nebyl zas tak znat. Kdyby se obcas nerozsvitila kontrolka motoru a diagnostika nenacetla neznamou chybu P1238 (ani examiner ji neidentifikoval), tak ani nevim, ze se neco deje.
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Lusso '97
Alfa Romeo Spider 2.0 ´83
Alfa Romeo 166 2.4JTD M-Jet 20V
(ex)Buick Century Coupe '73 455 in³ (7,467.9 cc)
(ex)Mazda 323f BG GT '91
(ex)Mazda 323f BG 1.6 16v '91
(ex)Škoda 105 '79

Alfadiag verze 3.4.0.1

Alfik
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 569
Registrován: 8.12.2007, sob 14:03
Bydliště: Vsetin-CZ,PB-SK

Re: EGR ventil

Příspěvek od Alfik » 9.12.2009, stř 18:18

Kdyby se obcas nerozsvitila kontrolka motoru a diagnostika nenacetla neznamou chybu P1238 (ani examiner ji neidentifikoval), tak ani nevim, ze se neco deje.
To je zvlastne,nakolko tento chybovy kod pouziva AUDI,FORD,JAGUAR,LINCOLN,MAZDA,SUBARU,PORCHE,VOLVO,atd......
A u kazdeho to znamena nieco ine....
Alfa 156 2.4 JTD 100kw + Sarkan CHIP+EGR Off+Katik na majzel

mura
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 161
Registrován: 16.2.2009, pon 15:48
Bydliště: Ústecký kraj, Žatec

Re: EGR ventil

Příspěvek od mura » 10.12.2009, čtv 16:58

Hlavne me na tom zarazi, ze ackoliv ridici jednotka tu chybu detekuje, koncernovy diagnosticky soft ji nezna. Kdepak udelali inzenyri v IT chybu?

Standartne by mel kod P1238 znamenat chybu sekundarniho okruhu palivove pumpy, ale ta je v poradku.
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V Lusso '97
Alfa Romeo Spider 2.0 ´83
Alfa Romeo 166 2.4JTD M-Jet 20V
(ex)Buick Century Coupe '73 455 in³ (7,467.9 cc)
(ex)Mazda 323f BG GT '91
(ex)Mazda 323f BG 1.6 16v '91
(ex)Škoda 105 '79

Alfadiag verze 3.4.0.1

Shoddy
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 143
Registrován: 21.12.2008, ned 15:12
Bydliště: Praha

Re: EGR ventil

Příspěvek od Shoddy » 29.1.2010, pát 09:50

Otázka: když auto stojí na volnoběh a EGR je teda uplně otevřenej, je otevřená i ta klapka na sání, nebo motor dejchá jen přes EGR?? V případě, že EGR uplně zaslepim bude motoru vadit, že dostává jen vzduch přes klapku :-k ?? Chtěl bych to zaslepit, ale pořát se toho trochu bojim... 103kW
156 SW 2,4JTD 103kW nero

Lukyn
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 493
Registrován: 26.5.2009, úte 16:39
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: EGR ventil

Příspěvek od Lukyn » 11.2.2010, čtv 10:20

Nikde jsem nenašel návod na postup vyčištění EGR ventilu, sám jsem toto včera podstoupil, návod jsem si našel na anglickém alfa foru: alfaowner.com. Já měl problém s lehkými výpadky "cukáním" motoru v tahu, EGR byl plný sazí, po vyčištění zase jede krásně alfaromeo1

Postup: sundej plastový dekl motoru, EGR se nachází vpravo za motorem, u nádržky na servo , uvolni si hadice nad EGR, uvolni 6 šroubů viz. foto, kde jsou označeny s X, (jedno X je na hadici, šroub je schovaný samo pod ní, sedmé X nahoře, nad ní je el. konektor do filtru- dopojit, vpravo u I je plechové těsnění - pozor ať nevypadne a neztratíš ho, při povolení, EGR vyndáš a povolíš 4 torxi....
Přílohy
demontáž
demontáž
EGR plný sazí
EGR plný sazí
před demontáží
před demontáží
GAME OVER
156 JTDm 20V, nero, attrezzatura completa

Odpovědět

Zpět na „TD, JTD & JTDm“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů