Oprava rezatých plechů

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Oprava rezatých plechů

Příspěvek od Richie » 25.6.2008, stř 11:48

Obracim se na zkusene klempire :)
Pokud najdu na aute rezaty plech (ne deravy skrz) tak ma nejakou cenu misto oborusit a natrit nejakym pripravkem proti korozi, zakladovkou, a nastrikat a nebo to stejne bude dal reznout?
Je lepsi to vyriznout a navarit kus noveho plechu?
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 25.6.2008, stř 13:48

Nevím, jestli jsem zkušený klempíř, ale s trábošem jsem si celkem užil. Pokud to není durch, tak v žádném případě neřezat, obrousit na kov, dát klasickej základ, přes to druhou vrstvu a pokud je to na neviditelném místě (podběhy, spodek auta), tak ještě přeplácnout takovým tím gumovým nátěrem (ne IPou). Pokud jde o odnímatelné části (nápravnice, podmotorový rám apod.), tak sundat, nechat opískovat a šup s tím do komaxitu. Povrchová rez se dá v pohodě zastavit, jen se to nesmí odfláknout.

Pokud je to durch, tak podle místa vyvařit (záplatovat). Samozřejmě všechno COčkem, plamen je to nejhorší, co člověk autu může udělat.
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Richie
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7023
Registrován: 5.1.2007, pát 08:14

Příspěvek od Richie » 25.6.2008, stř 13:53

COcko a piskovaci pistole by se mi moc hodili,ale jsou to dost mastny veci...musim sehnat nekoho kdo mi pujci piskovaci pistoli nebo nekoho kdo to levne dela...

kamos teda ma CO a protoze to je skoro pribuznej :) tak bych to mel velmi levne....jednou si s moji kastli uzjiem...

jinak jsem koukal ze podobny prblem budu muset resit u 156ky...nejakej moula mi oprel hever o prahy a ohnul ty plechy a ted to tam zacian reznout..
Naposledy upravil(a) Richie dne 25.6.2008, stř 13:58, celkem upraveno 1 x.
Zakladatel webu a fóra Alfisti.cz...

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 25.6.2008, stř 13:57

Richie píše:COcko a piskovaci pistole by se mi moc hodili,ale jsou to dost mastny veci...musim sehnat nekoho kdo mi pujci piskovaci pistoli nebo nekoho kdo to levne dela...
Co chceš pískovat? Odnímatelný díl je nejlepší odvézt někam do komaxitové lakovny, kde to opískují v boxu a vypálí komaxitem za směšnou cenu. Tady u Brna jsem dělával opískování a komaxit nárazníku na tráboše za cca 200 Kč
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

RV147
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2137
Registrován: 30.11.2007, pát 21:26
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od RV147 » 25.6.2008, stř 18:37

Je to jak píše Kleo. Podobným očistcem prochází moje 75-ka. Jenom doplnění, jakmile je tam takový ten klasický puchýř, troufnu si tvrdit, že je to na 90 % skrz a potom vyříznout a záplata, vařit se musí k čistýmu plechu.
Alfa Romeo 147-3dv. 1.9JTD16V-powered by Sarkan
Alfa Romeo 75 2.0 TS
Chevrolet Corvette C6

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 26.6.2008, čtv 00:53

hlavne jestli je to skrz se dost spatne pozna...ale pokud se dana cast obrousi na cisty plech a sou tam cerne tecky je evidentni ze je to skrz.sou to microskopicke trhlinky ci dirky a potom uz jen a jen rezat.
jinak snad zakladovka ale ta zelene ne sediva..zelena uz nevim cim je zvlatni ale lepe navaze na holy kov.pouzivaji ji hodne klempiri.osobne ma sedivou.
ale co clovek to nazor.
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 26.6.2008, čtv 01:10

Obrázek

Obrázek

Obrázek


prvni foto je predtim a dve dalsi je potom...

delal jsem to cernym matnym sprejem a presto bezbarvim lakem.
sem toho nazoru ze lak to za sebou uzavre a voda nema sanci .
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3817
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franik » 26.6.2008, čtv 16:47

Nechci ti do toho kecat ale tvůj názor je špatný [-X , jelikož od podvozku odletují kamínky atd. a lak je tvrdý a nevydrží nápor, tudíž popraská a sloupe se, proto se používá na spodek pokud možno barva pružná na bázi kaučuku.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 26.6.2008, čtv 17:24

Franik píše:Nechci ti do toho kecat ale tvůj názor je špatný [-X , jelikož od podvozku odletují kamínky atd. a lak je tvrdý a nevydrží nápor, tudíž popraská a sloupe se, proto se používá na spodek pokud možno barva pružná na bázi kaučuku.
ano napor kaminku nevydrzi pokud mas sundane plastove podbehy...ale ja je tam mam jako kazdy jiny a tohle je mimo dolet kaminku..a ver ze tohle nedelam na prvnim aute..i po 4letech je to stale super a vypada to jako by se to delallo vcera..
pochopitelne na Uno v zadnich podbezich prijde gumoasfalt
a jeste neco..v laku je pouzito zmekcovadlo...je to stale pruzne
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3817
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franik » 26.6.2008, čtv 17:54

Nevým, já mám vyzkoušeno úplně něco jinýho, ale pokud tobě to funguje takto, tak jedině dobře, ale zmého hlediska autoklempíře pracujícího již 14 let na autolakovně se mně to nejeví jako dobrý nápad viděl jsem už pár rezatých míst i pod plastovýma podběhama a to tam byly různý barvy, ale jemnej písek se s vodou prachem a solí dostane všude a vydrží tam taky hodně moc dlouho.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 26.6.2008, čtv 22:48

Franik píše:Nevým, já mám vyzkoušeno úplně něco jinýho, ale pokud tobě to funguje takto, tak jedině dobře, ale zmého hlediska autoklempíře pracujícího již 14 let na autolakovně se mně to nejeví jako dobrý nápad viděl jsem už pár rezatých míst i pod plastovýma podběhama a to tam byly různý barvy, ale jemnej písek se s vodou prachem a solí dostane všude a vydrží tam taky hodně moc dlouho.
v tom pripade mam dotaz.kdyz sem v predu zaklepal lem a ted sou dva plechy temer u sebe tak co s tim???jen pretrit nebo cely uzavrit karosarskym tmelem?
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3817
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Franik » 27.6.2008, pát 18:17

No v prvé řadě se mezi ten lem natáhně nějaký silikon bez silikonu tedy akryl nebo něco podobného a teprve potom lem zavřít a co vymáčkneš rozetřeš tak aby byly schovaný hrany. tím vyřešíš vše ale pozor bez silikonu jelikož když tam bude silikon tak to nepřetřeš ani nepřelakuješ!!! V tvém případě když už máš lem zavřený ti zbývá jediné přes tu hranu natáhni stejnou vrstvu housenky onoho akrylu nemusí být velká a pak si uřízni kousek hadice a udělej z ní púlku podél čímž dostaneš mustr a ten konec namoč do mýdlový vody a housenku přejeď tím vytvoříš pěkný oblouček v jedné vrstvě. Na toto je přímo určen tmel jmenuje se teroson a je určen na spoje karoserie a je plně lakovatelný, ale zároveň i dost drahý.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od drtikols » 28.6.2008, sob 06:58

Franik píše:No v prvé řadě se mezi ten lem natáhně nějaký silikon bez silikonu tedy akryl nebo něco podobného a teprve potom lem zavřít a co vymáčkneš rozetřeš tak aby byly schovaný hrany. tím vyřešíš vše ale pozor bez silikonu jelikož když tam bude silikon tak to nepřetřeš ani nepřelakuješ!!! V tvém případě když už máš lem zavřený ti zbývá jediné přes tu hranu natáhni stejnou vrstvu housenky onoho akrylu nemusí být velká a pak si uřízni kousek hadice a udělej z ní púlku podél čímž dostaneš mustr a ten konec namoč do mýdlový vody a housenku přejeď tím vytvoříš pěkný oblouček v jedné vrstvě. Na toto je přímo určen tmel jmenuje se teroson a je určen na spoje karoserie a je plně lakovatelný, ale zároveň i dost drahý.
diky za radu..podivam na to
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

roberto37
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3356
Registrován: 22.2.2007, čtv 23:35
Bydliště: Zeltweg, AT
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od roberto37 » 24.8.2008, ned 08:02

Nějakou dobu ca 2 měsíce jsem jezdil vinou lakovny, která nedodržela termín bez blikače na prvém blatníku. Vinou lakovny. Mám tam něco nalít, nebo stříknout aby nezačal zevnitř reznout? Určitě se tam dostala voda.
AR Giula 2,0 Super
AR 159Ti 2,0 JTDm SW MRDKA Bianco Dehet
EX AR SW 156 2,0 JTS konečně zase doma
EX AR SW 2,0JTS Selespeed Ferrari zábava pro Plebs
Nejsem AFTOMEKÁNIK, moje drobné "oprafy" fesměs končí felkou katastrofou

Kleofáš
Administrátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1478
Registrován: 10.1.2007, stř 14:14
Bydliště: Brno

Příspěvek od Kleofáš » 24.8.2008, ned 12:21

roubrt37 píše:Nějakou dobu ca 2 měsíce jsem jezdil vinou lakovny, která nedodržela termín bez blikače na prvém blatníku. Vinou lakovny. Mám tam něco nalít, nebo stříknout aby nezačal zevnitř reznout? Určitě se tam dostala voda.
Ne, ta voda se tam běžně dostane i s tím blikačem a hlavně podběhem. Kašli na to, co nateče, to vyteče :wink:
Alfa 2600 Sprint * Alfa 2000 Spider * Alfetta GT * 75 1.6 IE * 164 2.0 V6 TB * projekt AR51 Matta *Giulia Veloce
ex: 147 JTD, 147 2.0TS, 147 GTA, 156 2.4 MJET a hromada fiatů, jedna Lancia a jeden trabant

Zion
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 24.3.2009, úte 11:48
Bydliště: Mikulov

Re: Oprava rezatých plechů

Příspěvek od Zion » 22.3.2011, úte 18:37

Nazdar, jak byste to resili ? ted po zime se to na me jenom smeje...
a vzadu to asi nebude zadna sranda...
cely blatnik strikat nechci, ted budu davat vetsi castku za dily na podvozek :???:
Přílohy
P1050517.JPG
P1050516.JPG
Alfa Romeo 156 2.4JTD SW [129kW][2005]
Peugeot 206 GTI [99kW][2000]
Alfa Romeo 156 1.9JTD [77kW][1999]

mara.k
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Registrován: 7.8.2010, sob 12:37
Bydliště: Jihlava

Re: Oprava rezatých plechů

Příspěvek od mara.k » 23.3.2011, stř 15:50

Taky mám takový 2-3 menší bolístky. Já bych to asi obrousil, vzal kit, zabrousil a lak. Nebo ještě něco pod lak?
AR 156 SW 2.5 V6 (2004) fárokára pro radost
AR 156 1.6 TS (R.I.P.)
Honda XRV 750 AT

malučký

Příspěvky: 9
Registrován: 18.8.2010, stř 17:14

Re: Oprava rezatých plechů

Příspěvek od malučký » 23.3.2011, stř 23:02

Musí se to pořádně obrousit od rzi, případně použít i odrezovač. Poté to zakitovat, obrousit, nastříkat plničem, obrousit a poté lakovat. Jsem lakýrník, tak pokud byste chtěli poradit, pište SZ.

Zion
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 24.3.2009, úte 11:48
Bydliště: Mikulov

Re: Oprava rezatých plechů

Příspěvek od Zion » 25.3.2011, pát 09:30

no ja jsem jeste nikdy nekitoval, ale vsechno je jedno poprve...
vzdycky to po me muze opravit nejaky profik :-D

ale v tom pripade bych potreboval vedet presne, jak na to, takze:

"Musí se to pořádně obrousit od rzi, případně použít i odrezovač. Poté to zakitovat, obrousit, nastříkat plničem, obrousit a poté lakovat."

to bych tak nejak chapal, jen nevim, co je to ten plnic :D

a jeste ten zadni blatnik (viz. foto vyse) jde sundat ? nebo jak je tam pripevneny ?
Alfa Romeo 156 2.4JTD SW [129kW][2005]
Peugeot 206 GTI [99kW][2000]
Alfa Romeo 156 1.9JTD [77kW][1999]

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Oprava rezatých plechů

Příspěvek od HonzaR » 25.3.2011, pát 13:08

Pod kit musí antikoro, nebo to budeš dělat pořád dokola..kitovat holej plech co měl korozi
je nekonečný příběh..
Naposledy upravil(a) HonzaR dne 25.3.2011, pát 14:25, celkem upraveno 3 x.

Zion
Nováček
Uživatelský avatar

Příspěvky: 246
Registrován: 24.3.2009, úte 11:48
Bydliště: Mikulov

Re: Oprava rezatých plechů

Příspěvek od Zion » 25.3.2011, pát 13:41

HonzaR píše:Pod kit musí antikoro, nebo to budeš dělat pořád dokola..kitovat holej plech co měl korozi
je nekonečný příběh..
jasne, nacisto jsem to kitovat nechtel, to by opravdu nemelo cenu, staci tam nejakou normalni antikorozni zakladovku, nebo neco spesl ?
Alfa Romeo 156 2.4JTD SW [129kW][2005]
Peugeot 206 GTI [99kW][2000]
Alfa Romeo 156 1.9JTD [77kW][1999]

HonzaR
SemTuFurt

Příspěvky: 1916
Registrován: 20.1.2008, ned 20:31
Bydliště: Praha

Re: Oprava rezatých plechů

Příspěvek od HonzaR » 25.3.2011, pát 14:27

No vzal bych na to slušnou základovku.....
čili třeba epoxidový základ DP40

/tohle je z jedný diskuze-- snaha lakýrníka vysvětlit "polopaticky" postup k smysluplnýmu výsledku../

....Je to totiž celý vo tom,že lakýrníci nemaj rádi syrový plechy,a železo jako takový.Všechny ty materiály,který sou na to aplikovaný z fabriky maj totiž sice rozdílnou tvrdost-na kterou je ovšem lakýrník zvyklej,protože s tím dělá denně.Ale surový plechy maj tvrdost,na kterou je zvyklej klempíř a ne lakýrník.Pokud si koupíš jakejkoliv novej díl,tak je z devadesáti procent aspoň v nějaký matovce,kterou ten lakýra rozbrousí(ať v ruce pod vodou,nebo excentrem za sucha) a leje na to plnič.V případě,že se jedná o nějakou exkluzivnější záležitost,tak na to nedává nejdřív plnič-fuller,ale stříkací kit-spritz.Rozdíl je v tom,že plnič(sou samozřejmě různý typy dle tvrdosti a použití)je jemnej a měl by sloužit k zaplnění mikropórů,který vznikaj při broušení(ale pod vodou 400-800-ne nějaký brutality v ruce za sucha-smirek 60-80 apod.-na to nemůžeš stříkat nic,protože se to časem do těch rejh propadne.)A stříkací kit se používá stejně jako když kituješ špachtlí s tím,že ta špachtle ti na okrajích těch ploch,který roztíráš,udělá moc velký hrany-díky kterejm se pak ubrousíš,kdežto ten nástřik pistolí ti udělá souvislou vrstvu,která se pak krásně brousí a hlavně to daleko dřív dostaneš do absolutní roviny,která je pro finální podobu laku auta nejdůležitější.
Abych ten úvod dostal do nějakejch rozumnejch dimenzí,tak si představíme jednoduchej příklad.Máme špatně vyvařenej blatník a snažíme se to dohnat kitem.Nakitujeme to,vezmeme si lakýrnickej hoblík a rovnáme.Ten hobl vypadá stejně jako truhlářskej,akorát ten spodek pod rukojetí má jen zhruba půl centimetru a je polepenej gumou,na kterou se přilepí smirek.Je to dlouhý zhruba 30 cm a finta je v tom,že díky tý rovný ploše a samozřejmě nezbytnýmu fortelu tím dokážete srovnat jakoukoli bouli...Problém nám nastává ve chvíli,kdy se dostaneme k nějaký větší bouli.Stane se totiž to,že díky tý bouli sme z části blatníku na kitu,ale z druhý části začínáme podbrušovat,díky tý bouli,až na plech.A sme u jádra věci.Ten plech má samozřejmě absolutně jinou tvrdost než kit a tím pádem se hoblík zabrušuje jen do kitu a ne do plechu...a vzniká nám co?Vzniká nám boule,která je ještě větší,než byla původně...Proto začíná veškerá sranda kvalitním klempířem.Po praseti se i sebelepší lakýrník může snažit jako sviň a je to houby platný.Nakitování má totiž smysl v tloušťkách do půl centimetru,radši tak 2mm.Víc je prasárna,protože se to jednoho krásnýho dne štípne nebo to prostě praskne a je to v hajzlu...

Dáme si modelovej příklad,jak nalakovat novej nebo pěkně klempířsky opravenej blatník:

Blatník v černým matu vezmem a rozbrousíme ho v ruce pod vodou smirkem kolem 400-600.Odmastíme celou plochu odmašťovačem a dáme dvakrát do celolaku stříkacím kitem.Stříkací kit zabrousíme excentrem-smirek 400-600.Pokud nemáme excentr tak opět ručně pod vodou 600-1000.Všeobecně platí pravidlo-za sucha excentrem 400 = pod vodou v ruce 800.Opět odmastíme a stříkáme dvě vrstvy plniče.Po vyschnutí používáme tzv.kontrolní sprej.Ideální je obyčejná černá matovka,kterou zaprášíme blatník.Když říkám zaprášíme,tak zaprášíme-žádný laky.Fígl je v tom,že teďka už budem brousit pouze ručně a pod vodou,tvrdost 800-1200 a ta matovka je tam prostě proto,že jakmile ta černá špína z černý matovky z plniče zmizí,tak sme co?...tak sme zbrousili vrchní vrstvu plniče do absolutní hladkosti.Teď už jenom odmastíme a lejeme lak,kterej už je finální.Buď lak,kterej jde rovnou do lesku nebo tzv.bázi(která je po vyschnutí matná)a přez ní lesklej bezbarvej(klar)lak.Tahle kombinace báze-lak se používá u metalízy a laků,kde chceme dosáhnout velmi vysokýho lesku.

drtikols
Štamgast
Uživatelský avatar

Příspěvky: 811
Registrován: 5.1.2007, pát 23:57
Bydliště: Přehýšov, tel. 608 13 70 70
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava rezatých plechů

Příspěvek od drtikols » 25.3.2011, pát 20:24

kazdopadne bych tyto plochy kytoval tim zelezokytem.je to kyt ktery ma v sobe hlinikove sponky.drzi dokonale i na holem plechu...
ale co lakyra to nazor. :D
Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm VELOCE
2x ex Alfa Romeo 159
EX Alfa Romeo GTV
2x Ex ALFA ROMEO 156
2x EX Fiat Marea Weekend
2x Ex Alfa Romeo 166
EX Lancia Kappa 2.4JTD
ZETOR 25A r.v.47

Franik
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3817
Registrován: 7.1.2007, ned 14:50
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava rezatých plechů

Příspěvek od Franik » 26.3.2011, sob 14:50

Na této situaci tmelit nemusíš nic není tam na tmelení co. Odrbej rez nějakým papírem tak 200 za sucha obrus i místo okolo zdravý lak, dej si papír na nějakou gumovou podložku, když budeš na plechu rozbrus papírem 400 natři odrezovačem, pak základ na barevné kovy většinou tam je nějaký pozůstatek pozinku, pak nějaký plnič nebo stříkací tmel můžeš i dvě vrstvy vždy další přetáhni o kousek víc než předchozí aby jsi neudělal vysoký okraj, to rozbrus opět papírem hrubosti 800 ale pod vodou, opět o kousek víc než byl plnič a nakonec rozbrus okraj původního laku až k plniči papírem 2000 pod vodou neboj se udělat ten rozbrus větší, pak už jen budeš dávat pigment a nakonec lak, vždy další vrstvu o kousek větší než předchozí lakovou musíš na okrajích jakoby zprášit. Po úplném zaschnutí papírem 2000 pod vodou celé přebrousíš do ztracena a rozleštíš třeba tempem nebo jinou leštící pastou. Lemy okolo kol bych odrbal a stříknul nějakou barvou na podvozky třeba černou, hrany trpí odletem kamínků od kolo a klasická barva tam dlouho nevydrží.
Giulietta QV 10/2010 ex.
156 SW 2,4 129kW ex
156 2,5V6 ex
https://www.facebook.com/AutoklempirRovnaniMetodouPdr?fref=ts

otakar9
Uživatelský avatar

Příspěvky: 80
Registrován: 8.1.2007, pon 12:29
Bydliště: Český Těšín

Re: Oprava rezatých plechů

Příspěvek od otakar9 » 3.5.2012, čtv 20:32

zdravim panove mozna otazka trochu mimo ale nevedel jsem kde to dat tak radsi tady...jak lepite blatniky když je davate zpatky myslim takovy silikon co je u dveři nalepeny je to klasicky pruhledny nebo nejaky spesl nebo co bych tam měl dat?dik za info
AR 156 Sportwagon 2.4 JTDM 129kw....

Odpovědět

Zpět na „Renovace (čalounění, odrezování, povrchové úpravy atd.)“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host