da se rict, ze nejdulezitejsi faktor u vyberu sirky pneu je vaha vozu. Treba Alfa 75 na 195kach, u ktere je snizena vaha na 1000kg, se chova jako Alfa 75 s 1200kg na 205kach nebo GTV916 / 1400kg na 225kach...Kubas píše:Rosso: to co pises plati tak mozna pro nejake super-velke rafky ktere uz jsou na hrane tuzingu... kazde auto ma svuj idealni rozmer rafku a nejde rict ze mensi = lepsi.... Na Mondeu i Alfe GT stridam zimni 16 a letni 17 a ty letni 17 jsou pro obe auta optimalni.... pravda, na GT davam 215/50 misto 45 aby tam te gumy bylo o trosku vic....
povolene rafky na GT zacinaji na 15" (195/60) a to bys mi asi nedoporucil jako nejlepsi obuti ;-)
Na GT dat 195/60 bude asi rozumne jen pro zimni obuti v zasnezenych oblasti , a 215/50 jsi na leto vybral taky perfektne, vyborny kompromis, podle me to bude schopno jezdit rychle i na vode....
Ja si myslim, ze se lame chleba kolem rozmeru 215-225 u beznych aut na celoletni sportovnejsi jezdeni.
Akorat mi prijde idioticky, montovat 225/35/19 nebo 225/40/18, kdyz 225/45/17 je nejlevnejsi, nejlepe zrychluje, zatacku projede stejne rychle, na hrane je nejlepe ovladatelne a dokonce ma i zbytkovy komfort....
jinak radsi si zacnete uvedomovat, ze jiz letos zde v evrope mame pres 1 mil. nezvanych hostu, kde nikdo nevi co maji vlastne za lubem.....
by mi pripadalo lepsi ze by se meli cesi/pravi evropane pomalu vic semknout nez se tady navzajem , v ramci nasich vanocnich / krestanskych hodnot.....