lambda sonda

Odpovědět
jiras
Nováček

Příspěvky: 163
Registrován: 23.3.2008, ned 22:39
Bydliště: Kutná Hora

lambda sonda

Příspěvek od jiras » 21.8.2008, čtv 14:56

Zdravim
Koupil jsem si uni lambda sondu od magneti mareli která má jeden drát černý-signální a dva bílé výhřev,problém mám v tom že na autě jsou jiné barvy drátů a nevím jak to zjistit který je který,máte někdo s tím zkušenosti? :diky

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 21.8.2008, čtv 16:38

jak to je na autě? Dva bílé černý a šedý?
černý - signál
bílý(oba) vyhřívání
šedý - kostra

jiras
Nováček

Příspěvky: 163
Registrován: 23.3.2008, ned 22:39
Bydliště: Kutná Hora

Příspěvek od jiras » 21.8.2008, čtv 18:00

Tak abych to upřesnil,ar 33 1,4ie tří drátová,nová lambda 1xčerný a 2xbílý,stará lambda 1xčervený,1xbílý,1xčerný a na konektoru snad od výrobce kam se zapojuje lambda je 1xhnědočerný,1xčerný,1xfialový.A z tohodle jsem v :butthead:

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 21.8.2008, čtv 19:16

Aha, tak to je superbordel. můžeš ten konektor v motorovém prostoru vyfotit, aby byly barvy vidět? Tam kde je lambda napojená na kabeláž od řj? Je to někde před brzdovým válcem vedle nádobky na servořízení.

jiras
Nováček

Příspěvky: 163
Registrován: 23.3.2008, ned 22:39
Bydliště: Kutná Hora

Příspěvek od jiras » 21.8.2008, čtv 20:16

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 21.8.2008, čtv 21:10

tak to je pěkný :-D
Něco si o tom myslím, ale nechci Ti poradit špatně tak napíšu postup, jak ověřit zapojení. Pomůcky: Multimetr
Postup A
Odpojit lambdu a změřit odpor mezi jednotlivými kabely. Tam kde bude nejmenší, nebo blízký nule (bude pískat) to je topení a zbylý kabel je signál.

Postup B

1. Zjistit na konektoru z řj (1. fotka), který drát je kostřící - pomocí multimetru propísknout proti kostře na karoserii/motoru. Nechal bych to spojené a propíchnul izolaci hrotem.
2. Zjistit, který drát je topení. Tzn. nastartovat STUDENÝ motor a na kostřícím kabelu a jednom ze zbylých najít 12 voltů pomocí voltmetru. To je topení, to je zapnuté krátce po startu, když motor nemá provozní teplotu.
3. zbylý drát je signál :smt023

nebo lambdu vyndat a změřit proti její kostře, abychom věděli jestli má kostru kabelem pro signál nebo pro topení

k nastudování zde:
http://automatizace.hw.cz/mereni-a-regu ... sondy.html

jiras
Nováček

Příspěvky: 163
Registrován: 23.3.2008, ned 22:39
Bydliště: Kutná Hora

Příspěvek od jiras » 21.8.2008, čtv 21:35

No já si myslím že ten černý je signální a ty zbylé dva výřev,našel jsem schéma k 33 a tam je u drátů napsáno jen vb,out,gnd,ale co to přesně znamená to nevím,ten out bude něco ven a gnd zemnící.škoda že tam nejsou barvy.Jinak kdybych ji špatně zapojil ublížím tý lambdě nebo ne.

jiras
Nováček

Příspěvky: 163
Registrován: 23.3.2008, ned 22:39
Bydliště: Kutná Hora

Příspěvek od jiras » 21.8.2008, čtv 21:39

Jinak moc díky,jsi jediný který dokáže poradit,byl jsem s tím v servisu a když mi řekli že za to budou chtít kolem 500kč tak jsem poděkoval a odešel,to se s tím radči budu peklovat sám.

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 22.8.2008, pát 07:14

zkus podle těch dvou postupů najít správné kabely, jestli lambdě ublíží špatné zapojení to nevím. Hlavně se nesmí do signálního dostat napětí, to by mohlo poškodit řj. Na lambdě bude vidět, který kabel je kostra, vede do ní společně s ostatními a vchází do ní blízko pláště. Kdyžtak napiš výsledky měření :smt056 _Q4_

Harous
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8485
Registrován: 5.1.2007, pát 12:22

Příspěvek od Harous » 22.8.2008, pát 13:12

Jinak je potreba ten multimetr. Je to jen 12 Volt tak to bohuzel nejde poznat na prstem na drate. U 230 multimetr nepotrebujes... :-D
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´

Sejny
Pozorovatel
Uživatelský avatar

Příspěvky: 451
Registrován: 25.5.2008, ned 01:40
Bydliště: Tišnov

Příspěvek od Sejny » 22.8.2008, pát 20:55

No valím bulvy :shock: Tak něco přidám i já: sice to platí pro 16V verzi ale mělo by to být veskrze stejné. Tak zaprvé... vyhřívání jede furt, je spínané společně s čerpadlem pomocí jednoho relé a to musí běžet jak je známo neustále. Prostě auto nastartuj a na nějakých dvou vývodech naměříš multimetrem cca 12V, pokud nemáš multimetr tak vem malou 2W žárovičku třebas jak je v palubce na podsvit, na ni dva dráty... ty které proti sobě budou svítit jsou vyhřívání. Pokud chceš zjistit i polaritu vyhřívání tak jeden vývod z žárovky připoj na kostru auta a ten vývod konektoru na kterém bude žárovka svítit je + pól vyhřívání.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 22.8.2008, pát 21:12

To jsem nevěděl, že vyhřívání jede pořád :-k

jiras
Nováček

Příspěvky: 163
Registrován: 23.3.2008, ned 22:39
Bydliště: Kutná Hora

Příspěvek od jiras » 22.8.2008, pát 22:55

Díkes,snad se zítra na to dostanu a skusím to,na tý nový mám právě jeden černý drát-signální a dva bílé-výhřev.Pro mě bude jednoduší ta žárovička,ještě by mě zajímalo s tím výhřevem jestli se musí dát stejná polarita nebo prostě výhřev na výhřev,signální je jasný. :smt023

jiras
Nováček

Příspěvky: 163
Registrován: 23.3.2008, ned 22:39
Bydliště: Kutná Hora

Příspěvek od jiras » 22.8.2008, pát 23:00

Kůrkyn-ještě mám na tebe dotaz,nevíš kde by se dala sehnat uložná pouzdra řídící tyče?Mám je v háji a rachtá mi řízení na nerovnostech,nový servořízení je pěkně mastný.

jiras
Nováček

Příspěvky: 163
Registrován: 23.3.2008, ned 22:39
Bydliště: Kutná Hora

sejny

Příspěvek od jiras » 23.8.2008, sob 00:00

Tak jestli jsem to teda dobře pochopil tak ukostření a proud je na výhřevu,signální je jasný.Jinak moc díky,já a elektrika to moc nejde dohromady.

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 23.8.2008, sob 10:53

Pouzdro do řízení jde koupit na fiata/lancii má to třeba autoklucka.cz a pojmenované "jezdec řízení" myslím že mezi silentbloky.

U výhřevu na polaritě nezáleží. Signál je plusový na kabelu a lambda je kostřená buď přes závit (tříkabelové provedení) nebo má signál i vyhřev svojí kostru (čtyřkabelové provedení)

Ještě můžeš zkusit lambdu vyšroubovat a očistitit závit, problém bývá taky kostření přes závit.

jiras
Nováček

Příspěvky: 163
Registrován: 23.3.2008, ned 22:39
Bydliště: Kutná Hora

Příspěvek od jiras » 23.8.2008, sob 20:18

Tak jsem to proměřoval z konektoru do řj a výsledek je tenhle-hnědočerný kablík proud,černý nic,fialový nic,žárovička a měřák ukázali jenom proud na tom hnědočerným,měřil jsem to jak za studena tak i za tepla motoru.Tak a babo raď.

jiras
Nováček

Příspěvky: 163
Registrován: 23.3.2008, ned 22:39
Bydliště: Kutná Hora

Příspěvek od jiras » 23.8.2008, sob 20:42

Mám ještě jeden dotaz,je možný abych slyšek cvakat vstřiky při volnoběhu?Je to rychlé cvakání,z motoru to nejde,jde to od všech vstřiků. :-k

Kůrkyn
SemTuFurt
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4913
Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
Bydliště: Pacov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kůrkyn » 24.8.2008, ned 19:49

jiras píše:Tak jsem to proměřoval z konektoru do řj a výsledek je tenhle-hnědočerný kablík proud,černý nic,fialový nic,žárovička a měřák ukázali jenom proud na tom hnědočerným,měřil jsem to jak za studena tak i za tepla motoru.Tak a babo raď.
Ještě tedy musíš zjistit, který z těch kabelů na konektoru je kostra.

Vstřiky cvakají, to je normální.

jiras
Nováček

Příspěvky: 163
Registrován: 23.3.2008, ned 22:39
Bydliště: Kutná Hora

Příspěvek od jiras » 25.8.2008, pon 17:30

Tak lambda připravena ale když jsem se pokoušel vyndat tu starou tak se mi povedlo ji vyndat i se závitem z trubky,teď mám zvuk jak osmiválec a díru navíc,snad mě zítra vezme tyll a udělá mi tu trubku,s tímhle autem si fakt užívám :smt013

jiras
Nováček

Příspěvky: 163
Registrován: 23.3.2008, ned 22:39
Bydliště: Kutná Hora

Příspěvek od jiras » 26.8.2008, úte 18:09

Kůrkyn-tak lambda šlape parádně :smt023,dnes jsem byl na emisích a nafoukal jsem jim třikrát tolik,totálně oddělanej katalizátor :smt089 ,zítra jedu pro novej a snad už budou emise v poho.

Odpovědět

Zpět na „Boxer“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů