lambda sonda
lambda sonda
Zdravim
Koupil jsem si uni lambda sondu od magneti mareli která má jeden drát černý-signální a dva bílé výhřev,problém mám v tom že na autě jsou jiné barvy drátů a nevím jak to zjistit který je který,máte někdo s tím zkušenosti?
Koupil jsem si uni lambda sondu od magneti mareli která má jeden drát černý-signální a dva bílé výhřev,problém mám v tom že na autě jsou jiné barvy drátů a nevím jak to zjistit který je který,máte někdo s tím zkušenosti?
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
tak to je pěkný
Něco si o tom myslím, ale nechci Ti poradit špatně tak napíšu postup, jak ověřit zapojení. Pomůcky: Multimetr
Postup A
Odpojit lambdu a změřit odpor mezi jednotlivými kabely. Tam kde bude nejmenší, nebo blízký nule (bude pískat) to je topení a zbylý kabel je signál.
Postup B
1. Zjistit na konektoru z řj (1. fotka), který drát je kostřící - pomocí multimetru propísknout proti kostře na karoserii/motoru. Nechal bych to spojené a propíchnul izolaci hrotem.
2. Zjistit, který drát je topení. Tzn. nastartovat STUDENÝ motor a na kostřícím kabelu a jednom ze zbylých najít 12 voltů pomocí voltmetru. To je topení, to je zapnuté krátce po startu, když motor nemá provozní teplotu.
3. zbylý drát je signál
nebo lambdu vyndat a změřit proti její kostře, abychom věděli jestli má kostru kabelem pro signál nebo pro topení
k nastudování zde:
http://automatizace.hw.cz/mereni-a-regu ... sondy.html
Něco si o tom myslím, ale nechci Ti poradit špatně tak napíšu postup, jak ověřit zapojení. Pomůcky: Multimetr
Postup A
Odpojit lambdu a změřit odpor mezi jednotlivými kabely. Tam kde bude nejmenší, nebo blízký nule (bude pískat) to je topení a zbylý kabel je signál.
Postup B
1. Zjistit na konektoru z řj (1. fotka), který drát je kostřící - pomocí multimetru propísknout proti kostře na karoserii/motoru. Nechal bych to spojené a propíchnul izolaci hrotem.
2. Zjistit, který drát je topení. Tzn. nastartovat STUDENÝ motor a na kostřícím kabelu a jednom ze zbylých najít 12 voltů pomocí voltmetru. To je topení, to je zapnuté krátce po startu, když motor nemá provozní teplotu.
3. zbylý drát je signál
nebo lambdu vyndat a změřit proti její kostře, abychom věděli jestli má kostru kabelem pro signál nebo pro topení
k nastudování zde:
http://automatizace.hw.cz/mereni-a-regu ... sondy.html
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
zkus podle těch dvou postupů najít správné kabely, jestli lambdě ublíží špatné zapojení to nevím. Hlavně se nesmí do signálního dostat napětí, to by mohlo poškodit řj. Na lambdě bude vidět, který kabel je kostra, vede do ní společně s ostatními a vchází do ní blízko pláště. Kdyžtak napiš výsledky měření
Jinak je potreba ten multimetr. Je to jen 12 Volt tak to bohuzel nejde poznat na prstem na drate. U 230 multimetr nepotrebujes...
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
No valím bulvy Tak něco přidám i já: sice to platí pro 16V verzi ale mělo by to být veskrze stejné. Tak zaprvé... vyhřívání jede furt, je spínané společně s čerpadlem pomocí jednoho relé a to musí běžet jak je známo neustále. Prostě auto nastartuj a na nějakých dvou vývodech naměříš multimetrem cca 12V, pokud nemáš multimetr tak vem malou 2W žárovičku třebas jak je v palubce na podsvit, na ni dva dráty... ty které proti sobě budou svítit jsou vyhřívání. Pokud chceš zjistit i polaritu vyhřívání tak jeden vývod z žárovky připoj na kostru auta a ten vývod konektoru na kterém bude žárovka svítit je + pól vyhřívání.
AR 155 1.8TS 8V
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
ex AR 75 2.0TS
LADA Niva 1.7 i.e. Praktik 1997
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Pouzdro do řízení jde koupit na fiata/lancii má to třeba autoklucka.cz a pojmenované "jezdec řízení" myslím že mezi silentbloky.
U výhřevu na polaritě nezáleží. Signál je plusový na kabelu a lambda je kostřená buď přes závit (tříkabelové provedení) nebo má signál i vyhřev svojí kostru (čtyřkabelové provedení)
Ještě můžeš zkusit lambdu vyšroubovat a očistitit závit, problém bývá taky kostření přes závit.
U výhřevu na polaritě nezáleží. Signál je plusový na kabelu a lambda je kostřená buď přes závit (tříkabelové provedení) nebo má signál i vyhřev svojí kostru (čtyřkabelové provedení)
Ještě můžeš zkusit lambdu vyšroubovat a očistitit závit, problém bývá taky kostření přes závit.
- Kůrkyn
- SemTuFurt
- Příspěvky: 4913
- Registrován: 13.5.2007, ned 23:56
- Bydliště: Pacov
- Kontaktovat uživatele:
Ještě tedy musíš zjistit, který z těch kabelů na konektoru je kostra.jiras píše:Tak jsem to proměřoval z konektoru do řj a výsledek je tenhle-hnědočerný kablík proud,černý nic,fialový nic,žárovička a měřák ukázali jenom proud na tom hnědočerným,měřil jsem to jak za studena tak i za tepla motoru.Tak a babo raď.
Vstřiky cvakají, to je normální.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů