rady při koupi
rady při koupi
Ahojte Alfisti!
Som tu novým členom a po predaní svojej 159 už dlhšiu dobu zvažujem kúpu Alfy MiTo vo verzii 1,4t prípadne dielovej 1,6tky. Nikde som poriadne nenašiel skúsenosti resp. či má vyššie spomenutá Alfa nejaké slabé stránky. Na čo si dať pri kúpe pozor? Sú tieto motorizácie spoľahlivé? Ešte by ma zaujímala reálna spotreba benzínu pri motore 1,4t . Je naozaj tak vysoká? Cca 9 litrov v meste na 100km? Zdá sa mi to na tak malé a ľahké vozítko priveľa. ( najazdím docela dosť km ). Posledná otázka na majiteľov Alfa MiTo, je pravda že na diaľnici pri 130km/h motor točí cca 4000 otáčok? Toto ma pri benzínovej verzii dosť odrádza
Za všetky rady a skúsenosti vopred ďakujem!! Prajem veľa šťastných km!!
Som tu novým členom a po predaní svojej 159 už dlhšiu dobu zvažujem kúpu Alfy MiTo vo verzii 1,4t prípadne dielovej 1,6tky. Nikde som poriadne nenašiel skúsenosti resp. či má vyššie spomenutá Alfa nejaké slabé stránky. Na čo si dať pri kúpe pozor? Sú tieto motorizácie spoľahlivé? Ešte by ma zaujímala reálna spotreba benzínu pri motore 1,4t . Je naozaj tak vysoká? Cca 9 litrov v meste na 100km? Zdá sa mi to na tak malé a ľahké vozítko priveľa. ( najazdím docela dosť km ). Posledná otázka na majiteľov Alfa MiTo, je pravda že na diaľnici pri 130km/h motor točí cca 4000 otáčok? Toto ma pri benzínovej verzii dosť odrádza
Za všetky rady a skúsenosti vopred ďakujem!! Prajem veľa šťastných km!!
Re: Alfa MiTo 1,4t, 1,6 kúpa vozu, rady majiteľov
No asi to auto spolehlivé je, jak jinak si vysvětlit že za 10 let od jeho uvedení na trh se skoro vůbec tady na fóru neřešilo??? viz: http://www.alfisti.cz/forum/viewforum.php?f=60 asi to bude tím že je postavené na bázi Grande Punta, což je roky ověřený a miliónkrát vyrobený vůz, no....
1.6JTD i dva T-jety jsem doma/ve firmě měl a jsou to v pohodě motory, u jednoho teď řeším nějaké výpadky výkonu ale to je asi spíš náhoda, jinak jsou s tím lidi spokojení..... 9L v zacpaném městě T-jet klidně žrát může, zvlášť přes zimu, záleží jak moc to město zacpané je.... ale takhle žere ve městě jakýkoliv 1.4T motor nezávisle na výrobci.... nějaké ty modernější TSička možná o litr míň.... 1.6JTD je dobrý motor ale do Mita mi moc nedává smysl....
Jinak oba T-jety (150PS a 120PS) mi v reálných 130 točily mezi 3200-3300 otáček, docela bych se divil, kdyby do Mita dali jinak odstupňovanou převodovku.... to ti tady snad někdo potvrdí, každopádně na youtube z nějakých videí by se to dalo omrknout....
viz třeba: https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=jaEejSnCGPI - no, vypadá ta převodovka fakt krátká....
1.6JTD i dva T-jety jsem doma/ve firmě měl a jsou to v pohodě motory, u jednoho teď řeším nějaké výpadky výkonu ale to je asi spíš náhoda, jinak jsou s tím lidi spokojení..... 9L v zacpaném městě T-jet klidně žrát může, zvlášť přes zimu, záleží jak moc to město zacpané je.... ale takhle žere ve městě jakýkoliv 1.4T motor nezávisle na výrobci.... nějaké ty modernější TSička možná o litr míň.... 1.6JTD je dobrý motor ale do Mita mi moc nedává smysl....
Jinak oba T-jety (150PS a 120PS) mi v reálných 130 točily mezi 3200-3300 otáček, docela bych se divil, kdyby do Mita dali jinak odstupňovanou převodovku.... to ti tady snad někdo potvrdí, každopádně na youtube z nějakých videí by se to dalo omrknout....
viz třeba: https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=jaEejSnCGPI - no, vypadá ta převodovka fakt krátká....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Alfa MiTo 1,4t, 1,6 kúpa vozu, rady majiteľov
sice mám 1.4 bez multiairu, ale podělím se. Jezdím průměrně za 6.9l/100km a to hlavně cukačky po městě, ale když už se dostanu mimo tak jedu svižně; +- do 150 okresky i dálnice.
Spider 3.0 V6 12v
MiTo 1.6JTDm
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO ˟²| GT 1.9JTDm ˟²| 159 1.9JTDm 8V | 147 Q2 | Abarth 500 esseesse |Giulietta QV |
MiTo 1.6JTDm
"Drive it like you stole it"+|S
Bývávalo
147 1.6TS ECO ˟²| GT 1.9JTDm ˟²| 159 1.9JTDm 8V | 147 Q2 | Abarth 500 esseesse |Giulietta QV |
Re: Alfa MiTo 1,4t, 1,6 kúpa vozu, rady majiteľov
Tu je fotka s reálnymi otáčkami pri rýchlosti 130km/hod. Mám už druhé MiTo, prvé som mal asi pol roka, bol to ročník 2011 a malo cca.125.000km, bohužiaľ som ho musel predať, potreboval som súrne peniaze a druhé som si dal doviezť z Rakúska ako 3.ročné a malo 18.000km, motor 1,4 MultiAir TurboJet QV Line 140PS TCT a už ho vlastním od mája 2018 a teraz má skoro 29.000km. Spotreba v meste býva 8-9litrov, ale každý motor má v meste reálnu spotrebu vyššiu aj o 2-3 litre ako mimo mesta, moje MiTo má priemernú spotrebu po okreskách od 5,7 do 7 litrov, ale zase to záleží od spôsobu jazdy. a po diaľniciach prakticky vôbec nejazdím, čiže tam reálnu spotrebu neviem.....ináč autíčko je super, som s ním spokojný a po prvom presadnutí z Brery do neho som bol naozaj milo prekvapený, že aká je to raketa a hlavne v šport režime ja osobne môžem iba odporúčať kúpu MiTa, je to naozaj dobré autíčko a aj dobre vypadá
Mercedes Benz A 180 1.6 benzín, 7 st.automat
AR MiTo 1.4MultiAir QVLine TCT 103kW - predané
AR Brera 3.2JTS 191kW 4x4 QTronic, víkendovka - predané
AR MiTo 1.4 TB MultiAir TCT 99kW-predané
ex AR 147 1.6 TS, 77kW-predané
ex AR 147 2.0 TS, selespeed, 110kW-ex
AR MiTo 1.4MultiAir QVLine TCT 103kW - predané
AR Brera 3.2JTS 191kW 4x4 QTronic, víkendovka - predané
AR MiTo 1.4 TB MultiAir TCT 99kW-predané
ex AR 147 1.6 TS, 77kW-predané
ex AR 147 2.0 TS, selespeed, 110kW-ex
Re: Alfa MiTo 1,4t, 1,6 kúpa vozu, rady majiteľov
Neni to tvoje auto ale petivkalt? Vim ze u nas se ten slabsi multiair prodaval jako 5q.... Jinak i tech 140ps s tim hybe moc hezky.... Jo a ted vidim ze mas TCT
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Alfa MiTo 1,4t, 1,6 kúpa vozu, rady majiteľov
nie, je to 6 stupňový dvojspojkový TCT
Mercedes Benz A 180 1.6 benzín, 7 st.automat
AR MiTo 1.4MultiAir QVLine TCT 103kW - predané
AR Brera 3.2JTS 191kW 4x4 QTronic, víkendovka - predané
AR MiTo 1.4 TB MultiAir TCT 99kW-predané
ex AR 147 1.6 TS, 77kW-predané
ex AR 147 2.0 TS, selespeed, 110kW-ex
AR MiTo 1.4MultiAir QVLine TCT 103kW - predané
AR Brera 3.2JTS 191kW 4x4 QTronic, víkendovka - predané
AR MiTo 1.4 TB MultiAir TCT 99kW-predané
ex AR 147 1.6 TS, 77kW-predané
ex AR 147 2.0 TS, selespeed, 110kW-ex
Re: Alfa MiTo 1,4t, 1,6 kúpa vozu, rady majiteľov
Mercedes Benz A 180 1.6 benzín, 7 st.automat
AR MiTo 1.4MultiAir QVLine TCT 103kW - predané
AR Brera 3.2JTS 191kW 4x4 QTronic, víkendovka - predané
AR MiTo 1.4 TB MultiAir TCT 99kW-predané
ex AR 147 1.6 TS, 77kW-predané
ex AR 147 2.0 TS, selespeed, 110kW-ex
AR MiTo 1.4MultiAir QVLine TCT 103kW - predané
AR Brera 3.2JTS 191kW 4x4 QTronic, víkendovka - predané
AR MiTo 1.4 TB MultiAir TCT 99kW-predané
ex AR 147 1.6 TS, 77kW-predané
ex AR 147 2.0 TS, selespeed, 110kW-ex
- George.KHE
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2576
- Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa MiTo 1,4t, 1,6 kúpa vozu, rady majiteľov
5Q převodovka u turba je jen u 88kW motoru, všechny ostatní turba mají už 6Q. Proto si i nemyslím, že budou tyto převodovky stejně odstupňované. Každopádně držím pěsti ve shánění. Já jsem dostal za úkol taky nějaké do rodiny sehnat, ale po nějaké době zjišťují, že budu muset slevit z nároků. Ale hledám zatím jenom verze bez MA. Pravda, že se nějaký slušný už objevily, ale to bych blb nesměl preferovat 5 místnou verzi a výbavu. No uvidíme co trh dále nabídne.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Re: Alfa MiTo 1,4t, 1,6 kúpa vozu, rady majiteľov
Jirko já se s tebou klidně vsadím že se v ČR prodávala verze Multiair 140 PS a pětikvalt.... ;-) řídil jsem ji.... no, možná už jsem senilní a je to moje iluze, ale dávám tomu tak 1%.... ;-) pětimístnou verzi bych asi neřešil, v tom autě asi v pěti nikdy jezdit nebudeš a když jo, tak kdo tě bude kontrolovat že to je jen pro čtyři?
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Alfa MiTo 1,4t, 1,6 kúpa vozu, rady majiteľov
Ahojte Krásne a zmysluplné odpovede ďakujem všetkým!! Netajím sa tým dokonca, že ste ma veľmi potešili ) auto budem riešiť na jar nakoľko musím predať terajšiu X5 ale už sa neviem dočkať! Dúfam že trh niečo pekné ponúkne, teraz som našiel jeden pekný kúsok Quadrifoglio v rakúsku 121 tis. km a cena 5990€. Dokonca farba ktorú presne hľadám.
- George.KHE
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2576
- Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa MiTo 1,4t, 1,6 kúpa vozu, rady majiteľov
Kubi máš pravdu, v prvních modelech byla taky 140 PS verze s 5q převodovkou. Jsem myslel, že 140 Ps verze byla jen v s MA modulem, protože ta má 6q. Ostatně všechny další mita v turbu jí mají pokud se nepletu. No a 5 místnou verzi jsem preferoval spíš ohledně dalšího prodeje. Je mi jasný, že vzadu se asi moc ve třech jezdit nedá.
Jinak, když už se nakously ty převodovky, tak všechny 6Q manuální převodovky v Mitech jsou ty poruchový M32?
matej1595: Mito QV jsem měl jako prvního favorita, ale postupně jsme dospěl k závěru, že se ho radši zželím. Mito by bylo primárně pro babu do městě a asi bych si ho sem tam půjčil, kór QV , ale po zjištění poruchovost převodovek M32, kterou by QV mělo mít jsem začal od tohoto ustupovat. Nebyl to sice hlavní důvod. Větší problém je v MA modulech a v elektronických tlumičích. Sice existují i verze QV bez nich, ale ty byly jen na pár trzích. Na anglickým fóru píšou někteří borci, že jim tyto tlumiče zlobí již po 20 tis km nebo mil, už přesně nevím. Každopádně nová sada tlumíčů se dělá asi jen v originále co jsem kdysi zjišťoval a cenovka cca 76 tis za všechny čtyři. Teoreticky by se daly použít tlumiče ze 114kW verze, ale musel by jsi sehnat někoho kdo by oblb Řj. Nepodařilo se mi, ale zatím najít někoho kdo to dělal. Je možné, že jsem zadával špatně dotaz do vyhledávače. Každopádně v ČR a na Slovensku to asi nikdo neřešil. Nebo o tom aspoň veřejně nepsal.
Každopádně nechci strašit, určitě záleží kus od kusu. Když bych našel zajímavou nabídku na QV, možná bych jej i tak vzal. Jen ať víš o hlavních nedostatcích.
Jinak, když už se nakously ty převodovky, tak všechny 6Q manuální převodovky v Mitech jsou ty poruchový M32?
matej1595: Mito QV jsem měl jako prvního favorita, ale postupně jsme dospěl k závěru, že se ho radši zželím. Mito by bylo primárně pro babu do městě a asi bych si ho sem tam půjčil, kór QV , ale po zjištění poruchovost převodovek M32, kterou by QV mělo mít jsem začal od tohoto ustupovat. Nebyl to sice hlavní důvod. Větší problém je v MA modulech a v elektronických tlumičích. Sice existují i verze QV bez nich, ale ty byly jen na pár trzích. Na anglickým fóru píšou někteří borci, že jim tyto tlumiče zlobí již po 20 tis km nebo mil, už přesně nevím. Každopádně nová sada tlumíčů se dělá asi jen v originále co jsem kdysi zjišťoval a cenovka cca 76 tis za všechny čtyři. Teoreticky by se daly použít tlumiče ze 114kW verze, ale musel by jsi sehnat někoho kdo by oblb Řj. Nepodařilo se mi, ale zatím najít někoho kdo to dělal. Je možné, že jsem zadával špatně dotaz do vyhledávače. Každopádně v ČR a na Slovensku to asi nikdo neřešil. Nebo o tom aspoň veřejně nepsal.
Každopádně nechci strašit, určitě záleží kus od kusu. Když bych našel zajímavou nabídku na QV, možná bych jej i tak vzal. Jen ať víš o hlavních nedostatcích.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Re: Alfa MiTo 1,4t, 1,6 kúpa vozu, rady majiteľov
George.KHE: Wow tak toto som vôbec netušil!! Ďakujem za rady!! Takže QV určite nebrať a vyhnúť sa mu. Tak teda mám spadeno už len na ten 114kw aj to bude super vozenie! Taktiež to chcem pre ženu a pre seba hlavne do mesta, nakoľko ona do X5 nesadne inak v 114kw prevodovka M32 nieje? A čím sa vyznačuje ich poruchovosť prosím ťa? Nikdy som o tom nič nepočul a rád by som vedel, ďakujem Čo sa týka elektronických tlmičov taktiež ich má len QV? pretože teraz fakt smekám 76 tisíc za tlmiče dúfam že do 114kw sa nedávali
Re: Alfa MiTo 1,4t, 1,6 kúpa vozu, rady majiteľov
O převodovce M32
http://www.auto.cz/ze-jsou-manualni-pre ... oky-125858
O jejím repasu a opravách je také vlákno ve zdejší skci AR 159.
http://www.auto.cz/ze-jsou-manualni-pre ... oky-125858
O jejím repasu a opravách je také vlákno ve zdejší skci AR 159.
Když vidím Alfu, smekám svuj klobouk.
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
H. FORD
Tipo263 2.0 R4 83x90.5 L2H2 13´, Papamobil
Tipo936 3.0 V6 93×72.6 mm Super 99', Myš
Tipo834 3.0 V6 93×72.6 mm 93´, auto-mat
Ex: Tipo164 2.5 TD Super 98', Tipo834 2.0 VIS 93´, Tipo932 2.5 V6 SW fl 04'
- George.KHE
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2576
- Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa MiTo 1,4t, 1,6 kúpa vozu, rady majiteľov
edit: koukám že mě vonkreuz předběhl s článkem.
Na netu je toho napsáno dost. Každopádně se dá udělat repas. Nějakou životnost to má a není to tak, že by každá hned umřela. Ale jen ať o tomto problému víš. Co vím, tak některé QV měly od začátku problémy s řazením za studena, 1 kvaltu. Každopádně se to netýkalo všech a záleží kus od kusu. El. tlumiče by mělo mít jen QV, 114 kW je určitě nemá.
Na netu je toho napsáno dost. Každopádně se dá udělat repas. Nějakou životnost to má a není to tak, že by každá hned umřela. Ale jen ať o tomto problému víš. Co vím, tak některé QV měly od začátku problémy s řazením za studena, 1 kvaltu. Každopádně se to netýkalo všech a záleží kus od kusu. El. tlumiče by mělo mít jen QV, 114 kW je určitě nemá.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Re: Alfa MiTo 1,4t, 1,6 kúpa vozu, rady majiteľov
je ta převodovka i v Bravu a třeba Giuliettě? s T-jetem 110kW máme 140tkm a nic... 500L s T-jetem 88kW nějakých 45 a taky OK....
Spider 2000 (1975), 90 V6 QO (1984), Giulia Super 2000 Track car project (1975) + nějaké ty Giulie v rodině :-)
Re: Alfa MiTo 1,4t, 1,6 kúpa vozu, rady majiteľov
ja mám síce QV, ale iba 103kW,140PS bez elektronických tlmičov, vzadu je sedenie pre 3,...a myslím že aj benzín TurboJet má MA modul...a prevodovka TCT neviem či je tam tá M32 a je tam pridaný ešte robot ako na selespeede?George.KHE píše: ↑13.2.2019, stř 22:43 edit: koukám že mě vonkreuz předběhl s článkem.
Na netu je toho napsáno dost. Každopádně se dá udělat repas. Nějakou životnost to má a není to tak, že by každá hned umřela. Ale jen ať o tomto problému víš. Co vím, tak některé QV měly od začátku problémy s řazením za studena, 1 kvaltu. Každopádně se to netýkalo všech a záleží kus od kusu. El. tlumiče by mělo mít jen QV, 114 kW je určitě nemá.
Mercedes Benz A 180 1.6 benzín, 7 st.automat
AR MiTo 1.4MultiAir QVLine TCT 103kW - predané
AR Brera 3.2JTS 191kW 4x4 QTronic, víkendovka - predané
AR MiTo 1.4 TB MultiAir TCT 99kW-predané
ex AR 147 1.6 TS, 77kW-predané
ex AR 147 2.0 TS, selespeed, 110kW-ex
AR MiTo 1.4MultiAir QVLine TCT 103kW - predané
AR Brera 3.2JTS 191kW 4x4 QTronic, víkendovka - predané
AR MiTo 1.4 TB MultiAir TCT 99kW-predané
ex AR 147 1.6 TS, 77kW-predané
ex AR 147 2.0 TS, selespeed, 110kW-ex
Re: Alfa MiTo 1,4t, 1,6 kúpa vozu, rady majiteľov
Ahaa tak už viem o akú prevodovku sa jedná, mal som ju v Alfe Romeo 159 1,9jtdm 8v r.v. 2011 tiež mi robila to zvláštne mrnčanie ale už si presne nepamätám na ktorom stupni ale tuším to bol 4 a radenie jednotky za studena bol tiež voprus mal som alfu cca 3 roky a prevodovka držala a dokonca drží aj terajšiemu majiteľovi a ten už ju nejaký ten rôčik má. Čiže asi som mal podarený kus ale je pravda, že to hučanie mi išlo extrémne na nervy
Re: Alfa MiTo 1,4t, 1,6 kúpa vozu, rady majiteľov
Sám som ešte zvedavý keď pôjdem vyberať ako je MiTo na tom s miestom pre vodiča. Pri 159 som sa cítil dosť stiesnene u MiTa som však čítal, že je na tom s miestom na šírku lakťov lepšie, na dĺžku mám cca 196cm dosť sa bojím toho panelu klímy, čítal som že vyšších ľudí tlačí na kolene
- George.KHE
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2576
- Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa MiTo 1,4t, 1,6 kúpa vozu, rady majiteľov
Aandron: TurboJety MA modul nemají. Jinak TCT není jak selespeed, takže typ M32 by to neměl být.
Matej1595: mrkni na net, někde budou vnitřní rozměry a můžeš to porovnat se 159.
Matej1595: mrkni na net, někde budou vnitřní rozměry a můžeš to porovnat se 159.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
-
ondrasudoma
- Příspěvky: 18
- Registrován: 30.8.2014, sob 22:17
Re: Alfa MiTo 1,4t, 1,6 kúpa vozu, rady majiteľov
Pánové, mám Mito QV (rok 2010) už 4,5 roku, dovolím si tedy pár postřehů.
Auto nemá převodovku M32, ale C635. Myslím, že ta M32 se dávala jen někdy v prvních měsících výroby a jelikož se dost srala, tak ji pak nahradili touto. I tak ta převodovka neni žádná hitparáda, dokud se nezahřeje, tak řadí dost ztěžka 1 a 2. Proto na novější Mita dávali asi už jen autmomat.
Auto nemá elektronické tlumiče. Tohle byl příplatek za asi 20 000 Kč a většina aut ho podle mě nemá.
Problém je MA modul - ten se (minimálně na starších ročnících) prostě jednou vysere. Mně se to stalo teď nedávno při asi 155 000 km. Začalo se to projevovat pomalu, nejdřív takové jemné cvakání (bylo to dobře slyšet při jízdě se staženým okýnkem mezi domama), pak po asi 3 měsících začal motor jít nepravidelně na volnoběh a to už jsem dal auto do servisu. Na tom MA modulu se povolily pístky a bohužel už to nešlo opravit. Oprava včetně práce za asi 32 tisíc. Odcházející modul MA se dá ale odhalit.
Jinak je to auto maximálně spolehlivé, za 85 000 km, co ho mam, odešla ložiska v zadních kolech, měnily se lanovody ruční brzdy a chladič motoru - ale za to mohl spíš asi nějakej kamínek. Teď nedávno jsem nechal vyměnit pružiny na přední nápravě - pravá praskla a stabilizátory. Docela dost rezne výfuk, ale zatim pořád drží.
Celkově je to auto super, ve předu je dost místa (vzadu pro někoho menčího), pěkně to jede a má super zvuk. Skvělé Brembo brzdy na QV (ty myslím jiné modely nemají). Zásadní problém je (a to je hlavně kvůli cestám v ČR) že to auto je moc tvrdé. Po Praze, kde jsou cesty na ho...o, je to očistec, po hezkých cestách pak zase výhoda - dobře to drží a s dobrýma gumama je to fajn svezení.
Začínám uvažovat, že bych Mito prodal, tak kdyby měl někdo zájem...
O.
Auto nemá převodovku M32, ale C635. Myslím, že ta M32 se dávala jen někdy v prvních měsících výroby a jelikož se dost srala, tak ji pak nahradili touto. I tak ta převodovka neni žádná hitparáda, dokud se nezahřeje, tak řadí dost ztěžka 1 a 2. Proto na novější Mita dávali asi už jen autmomat.
Auto nemá elektronické tlumiče. Tohle byl příplatek za asi 20 000 Kč a většina aut ho podle mě nemá.
Problém je MA modul - ten se (minimálně na starších ročnících) prostě jednou vysere. Mně se to stalo teď nedávno při asi 155 000 km. Začalo se to projevovat pomalu, nejdřív takové jemné cvakání (bylo to dobře slyšet při jízdě se staženým okýnkem mezi domama), pak po asi 3 měsících začal motor jít nepravidelně na volnoběh a to už jsem dal auto do servisu. Na tom MA modulu se povolily pístky a bohužel už to nešlo opravit. Oprava včetně práce za asi 32 tisíc. Odcházející modul MA se dá ale odhalit.
Jinak je to auto maximálně spolehlivé, za 85 000 km, co ho mam, odešla ložiska v zadních kolech, měnily se lanovody ruční brzdy a chladič motoru - ale za to mohl spíš asi nějakej kamínek. Teď nedávno jsem nechal vyměnit pružiny na přední nápravě - pravá praskla a stabilizátory. Docela dost rezne výfuk, ale zatim pořád drží.
Celkově je to auto super, ve předu je dost místa (vzadu pro někoho menčího), pěkně to jede a má super zvuk. Skvělé Brembo brzdy na QV (ty myslím jiné modely nemají). Zásadní problém je (a to je hlavně kvůli cestám v ČR) že to auto je moc tvrdé. Po Praze, kde jsou cesty na ho...o, je to očistec, po hezkých cestách pak zase výhoda - dobře to drží a s dobrýma gumama je to fajn svezení.
Začínám uvažovat, že bych Mito prodal, tak kdyby měl někdo zájem...
O.
-
ondrasudoma
- Příspěvky: 18
- Registrován: 30.8.2014, sob 22:17
Re: Alfa MiTo 1,4t, 1,6 kúpa vozu, rady majiteľov
Ještě jsem zapomněl - při 130 km/h to točí zhruba 3 500 - převodovka je fakt krátká, na dálnici je to opruz. Průměrná spotřeba horko těžko pod 7,5 na 100. Ve městě daleko víc.
O.
O.
- George.KHE
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2576
- Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa MiTo 1,4t, 1,6 kúpa vozu, rady majiteľov
Tak to jsem ani nevěděl , že ty tlumiče byly za příplatek, kdesi jsem totiž četl, že ty tlumiče byly v základu a zrovna jedno Mito QV o kterým jsem uvažoval je i fyzicky mělo.
Díval jsem se teď v rychlosti na tu převodovku a QV má tu jak jsi psal.
Díval jsem se teď v rychlosti na tu převodovku a QV má tu jak jsi psal.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
- George.KHE
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2576
- Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa MiTo 1,4t, 1,6 kúpa vozu, rady majiteľov
Dival jsem se do katalogu a ty tlumiče mělo QV v základu, aspoň pro ČR. http://www.alfaromeo.cz/content/dam/alf ... 16p_CZ.pdf
Nechceš sem dat vin tvého auta? Bych se mrknul do eperu, zda je tvoje auto v tomto unikát.
Nechceš sem dat vin tvého auta? Bych se mrknul do eperu, zda je tvoje auto v tomto unikát.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
-
ondrasudoma
- Příspěvky: 18
- Registrován: 30.8.2014, sob 22:17
Re: Alfa MiTo 1,4t, 1,6 kúpa vozu, rady majiteľov
Ten katalog je na Mito po (posledním) FL a tam je možné, že se to už dávalo jako základ. Moje elektronické tlumiče určitě nemá - rok 2010.
- George.KHE
- SemTuFurt
- Příspěvky: 2576
- Registrován: 5.5.2009, úte 10:40
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa MiTo 1,4t, 1,6 kúpa vozu, rady majiteľov
Nechceš mi poslat třeba sz tvůj vin? Jak jsem se díval na net na inzeráty u kterých jsem našel vin, tak jsem zatím vždy našel, že mají elektronický podvozek. (dvě 2010) Každopádně pokud máš klasický podvozek, tak to máš parádní.
Tady katalog z roku 2012 http://agnellimotorpark.ie/wp-content/u ... ochure.pdf a zmínka opět, že základ, ale odvíjelo se to od trhu. Doma mám katalog z roku 2010 ČR, ale píše se tam, že QV disponuje el. podvozkem, nic o tom zda se za to připlácí nebo ne.
Tady katalog z roku 2012 http://agnellimotorpark.ie/wp-content/u ... ochure.pdf a zmínka opět, že základ, ale odvíjelo se to od trhu. Doma mám katalog z roku 2010 ČR, ale píše se tam, že QV disponuje el. podvozkem, nic o tom zda se za to připlácí nebo ne.
Ex. Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Ex. Alfa Romeo Giulietta QV TCT rosso competizione
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů