Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Re: Alfa 159 trhanie motorom
Jestli si dobře pamatuju, tak minimálně u EGR pro 8V to je by design. Prostě ta ventilová část po otevření je volně otevřená i ve směru k cívce.
A jediné místo kudy to pak může ufouknout je tou mezerou.
Je to vidět např. tady na foto:
A jediné místo kudy to pak může ufouknout je tou mezerou.
Je to vidět např. tady na foto:
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
-
lubomir202
- Příspěvky: 50
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom
Škrtiacu klapku som kupoval novú minulý rok, snáď, že by ešte nemala robiť problémy, mám 1.9jtdmx-f píše: ↑8.7.2020, stř 12:23EGR mě to nedělal. Byl naprosto čistý. Dokonce jsem ho později vyměnil za úplně nový.lubomir202 píše: ↑8.7.2020, stř 08:59Skús si asi tiež vyčistiť EGR ventil, ako mi tu radia chalani, hádam to pomôže
Až vyčištění klapky pomohlo. Když budeš dělat EGR, udělej i tu škrtící klapku.
Nepostřehl jsem tedy co máš za motorizaci. Já mám 2.4. Ono když shodíš zároveň klapku i EGR, tak celý ten vstup do sání půjde hezky vyčistit.
Re: Alfa 159 trhanie motorom
>lubomir202: To je jedno kdy jsi ji kupoval. Skrtici klapka je tam jen pro zaduseni. Trhani/cukani zbusobuji taky usady v prostoru kolem ni... Zalezi jak kdo jezdi, zajebany to muze byt klidne i po pul roce. Staci ji jen demontovat a vstup do saciho kolena vycistit, zadna raketova veda.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
-
lubomir202
- Příspěvky: 50
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom
Je možné, že to nie je raketová veda, ale keďže som to ešte nikdy nerobil, hodilo by sa mi nejaké inštruktážne video ako vyčistiť okolie škrtiacej klapky, nevieš o nejakom?swoop01 píše: ↑8.7.2020, stř 16:24 >lubomir202: To je jedno kdy jsi ji kupoval. Skrtici klapka je tam jen pro zaduseni. Trhani/cukani zbusobuji taky usady v prostoru kolem ni... Zalezi jak kdo jezdi, zajebany to muze byt klidne i po pul roce. Staci ji jen demontovat a vstup do saciho kolena vycistit, zadna raketova veda.
Re: Alfa 159 trhanie motorom
Neboj se toho. Sundáš klapku a bude na tebe koukat otvor do sání s přírubou pro 3 šrouby. Pak jen pozor, aby ti velké kusy toho bordelu ze sazí a oleje nenapadaly do sání, motoru by to nemuselo udělat úplně dobře.
Ex: 166 2.5 V6, 159 2.4 JTDm Q-Tronic
Re: Alfa 159 trhanie motorom
>lubomir202: Na takovou blbost nepotrebujes instrukcni video... Staci trocha zrucnosti a selsky rozum a taky trochu citu v ruce az to budes skladat dohromaty. Snad ti nemusim pripominat, ze se to vsechno montuje do hliniku tak at pri zpetne montazi nestrhnes zavity.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Re: Alfa 159 trhanie motorom
Jak pise Swoop, bacha na to, ať nestrhneš imbus hlavičku ve šroubech na té klapce. Já radši používám TORX i na povolení IMBUS-u. Ten se nevymáčkne. Na EGR-u jsou obyčejné desítky a třináctky šrouby.
-
lubomir202
- Příspěvky: 50
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom
OK teda, už sa na to tešímswoop01 píše: ↑9.7.2020, čtv 10:50 >lubomir202: Na takovou blbost nepotrebujes instrukcni video... Staci trocha zrucnosti a selsky rozum a taky trochu citu v ruce az to budes skladat dohromaty. Snad ti nemusim pripominat, ze se to vsechno montuje do hliniku tak at pri zpetne montazi nestrhnes zavity.
-
lubomir202
- Příspěvky: 50
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom
Prodávaj se ve spreji různý čističe EGR atd. Mám vyzkoušeno, že to funguje a ten karbon to fakt hezky rozpouští. Na dočištění po mechanickém odstranění nánosů je to fajn.
Nevím jak na 1.9, ale na 2.4 na vyčištění za klapkou je třeba demontovat baterii, držák baterie, odpojit z klapky hadici od turba, konektor z klapky a pak už můžeš na klapku.
viewtopic.php?f=37&t=6051&p=484897#p484897
Nevím jak na 1.9, ale na 2.4 na vyčištění za klapkou je třeba demontovat baterii, držák baterie, odpojit z klapky hadici od turba, konektor z klapky a pak už můžeš na klapku.
viewtopic.php?f=37&t=6051&p=484897#p484897
Mazda6, 2.5, Revolution Top
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
BMW Z4 (e85) 3.0
EX: AR 159 SW, Q4 2.4 20V, Exclusive
EX: AR 147 1.6 TS
EX: VW Golf 7 Variant 1.4 TSI
EX: Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI
EX: Opel Astra G Caravan 1.4
EX: Nisan Primera P12 2.2di
-
lubomir202
- Příspěvky: 50
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom
Všetko potrebné k čisteniu mám už zakúpené, čo sa týka prístupu ku škrtiacej klapke, či je rovnaký ako pri motorizácii 2.4 ktorý opisuješ, to uvidím keď sa k tomu dostanem, ale ak to tu niekto potvrdí, pre mňa o troška rozmýšľania menej. Zas na druhej strane sundať držiak na batériu nebude až tak ťažkéx-f píše: ↑9.7.2020, čtv 11:17 Prodávaj se ve spreji různý čističe EGR atd. Mám vyzkoušeno, že to funguje a ten karbon to fakt hezky rozpouští. Na dočištění po mechanickém odstranění nánosů je to fajn.
Nevím jak na 1.9, ale na 2.4 na vyčištění za klapkou je třeba demontovat baterii, držák baterie, odpojit z klapky hadici od turba, konektor z klapky a pak už můžeš na klapku.
viewtopic.php?f=37&t=6051&p=484897#p484897
-
lubomir202
- Příspěvky: 50
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom
Keby bolo všetko tak jednoduche, keby som vedel, že mi čistenie klapky spravi to čo sa mi stalo tak sa na to vyjebem. Vyčistil som s kamošom klapku a aj EGR, všetko dali dohromady, skontrolovali, či je všetko pozapajane, cely proces sme robili bez kluca v zapalovani s vytiahnutou bateriou, na vsetko sme si dali bacha, no a teraz po tom všetkom potrebujem volat cloveka, co mi naadaptuje cez diagnostiku skrtiacu klapku, lebo mi auto po nastartovani zdochýňa, proste sa motor dusí a vypína sa. Jeba.lubomir202 píše: ↑9.7.2020, čtv 11:10OK teda, už sa na to tešímswoop01 píše: ↑9.7.2020, čtv 10:50 >lubomir202: Na takovou blbost nepotrebujes instrukcni video... Staci trocha zrucnosti a selsky rozum a taky trochu citu v ruce az to budes skladat dohromaty. Snad ti nemusim pripominat, ze se to vsechno montuje do hliniku tak at pri zpetne montazi nestrhnes zavity.
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
pokud ten motor chytne a pak hned zdechne tak ti na 99 % zůstává zaseknutý EGR v otevřené poloze.
-
lubomir202
- Příspěvky: 50
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
-
lubomir202
- Příspěvky: 50
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
A beztak, keby už sme dojebali to EGR, tak to bude k vôli tomu návodu čo tu chalani dávali, že máš prevŕtať ten plastový kryt, aby si vybúchal von tú pohyblivú časť elektromotra na prečistenie, asi sme tam niečo skurvili a ani sme to von nedostali nakoľko to išlo dosť ťažko, a vôbec, ten bežeč mi fungoval správne, takže sme sa asi aj zbytočne do toho púšťali. Skúsime zaslepiť EGR a uvidíme tým pádom, či to je EGRkom alebo škrtiacou klapkou.
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Nebo jsi tam zpět málo natloukl ten střed egru a tím ti pořád tlačí na mechanickou část a je přiotevřená. Ale to jsi měl vidět, když jsi to dával dohromady.
Chrysler 300C 5,7 Hemi John Varvatos
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw
Alfa 159 sw 2,4jtd Ti 154 kw
EX-Lancia Kappa sw 2,0 20v turbo
EX-Alfa 166 jtd 110 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 99 kw
Ex-Lancia Lybra sw 2,4 jtd 110 kw
-
lubomir202
- Příspěvky: 50
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Myslíš tak že by ta ovládacia tyčka s tým vysúvacím knoflíkom troška vytŕčala?? Veď sme s tým ani nepohli, tĺkli sme do toho plastového krytu zvrchu kladivom tam jak sme spravili tu dieru s vrtákom a zaistili sme celý kus vo zveráku, a ani za boha to vytĺcť, nevytŕčalo to, možno tak milimeter. ja si myslím že sme skurvili ten elektromotor ked už tak...
-
lubomir202
- Příspěvky: 50
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom
Čau prosím ťa, pozri sa ešte ked budeš mať čas na debatu na konci tohto vlákna, že čo si o tom myslíš.... niečo sa dojebalo...
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
To netuším, proč vám to nešlo. Já to normálně navrtal, položil EGR na pootevřený svěrák, aby šla vytlouct ta ovládací část a jen jsem dal do díry kolik, pár ran kladivem a bylo to venku. Každopádně bych se taky přikláněl pořád k tomu EGRu. Pokud je zaseknutý v otevřený poloze, tak asi odpojení nepomůže, protože tím nedojde k zavření.
Alfa Romeo 159 SW,1.9 JTDm 16V
-
lubomir202
- Příspěvky: 50
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
To hej, to uz sme si uvedomili, preto ak to aj po dnešku nepojde spravit, zaslepim EGR zo spodu jak je privodna trubka, a neskor si dam za 150€ odpojit EGR cez RJ tak aby mi to nehlasilo chybu a cele to kurvitko bude tym padom vybaveneProtector píše: ↑13.7.2020, pon 17:34 To netuším, proč vám to nešlo. Já to normálně navrtal, položil EGR na pootevřený svěrák, aby šla vytlouct ta ovládací část a jen jsem dal do díry kolik, pár ran kladivem a bylo to venku. Každopádně bych se taky přikláněl pořád k tomu EGRu. Pokud je zaseknutý v otevřený poloze, tak asi odpojení nepomůže, protože tím nedojde k zavření.
-
lubomir202
- Příspěvky: 50
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Čaute, takže nakoniec všetkého môžem skonštatovať, že nie vždy za každú cenu sa oplatí vŕtať do správne fungujúcej elektromotorovej časti EGR (pohyblivá tyč z bežcom) len k vôli tomu aby sa prečistilo vnútro, ako môžete vidieť obrázok, ohýbali sme 5mm hrubé šróby, kladivami príklepy jak piča, vo zveráku sme to skúšali vylisovať ale ta pohyblivá časť sa nepohla ani o milimeter. Skurvili sme bežec, už nebehá tak hladko, a tým pádom sme znemožnili správne fungovanie EGR. Preto bol v otvorenej pozícii a auto mi chcípalo. No nič, zaslepili sme prívod plynov a odteraz už EGR nepotrebujem, dám si ešte elektronicky odpojiť EGR aby mi nevykazovalo kontrolku motora a mám s ním nadobro pokoj.
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Správně fungující části EGR? Vždyť jestli ti to cukalo a po zaslepení je to ok, tak asi moc správně nefungovala, ne? Já jsem to dělal poprvé podle toho návodu a nebyl žádný problém.
Alfa Romeo 159 SW,1.9 JTDm 16V
- Foli
- Štamgast
- Příspěvky: 628
- Registrován: 16.11.2008, ned 16:02
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
A víš proč jsi to zkurvil? protože jsi to udělal špatně. Určitě jsi chtěl vymlátit jen tu tyčku, jenže ta opravdu nejde. měl jsi to ve svěráku tak, aby jsi vymlatil jen tu tyčku, ale musiš vybouchnout i ten střed kolem tyčky, průměr cca 20 mm, ne jen 2 mm tyčku. Proto jsi ohl šroub, proto ti to nešlo, proto jsi to zničillubomir202 píše: ↑14.7.2020, úte 07:27 Čaute, takže nakoniec všetkého môžem skonštatovať, že nie vždy za každú cenu sa oplatí vŕtať do správne fungujúcej elektromotorovej časti EGR (pohyblivá tyč z bežcom) len k vôli tomu aby sa prečistilo vnútro, ako môžete vidieť obrázok, ohýbali sme 5mm hrubé šróby, kladivami príklepy jak piča, vo zveráku sme to skúšali vylisovať ale ta pohyblivá časť sa nepohla ani o milimeter. Skurvili sme bežec, už nebehá tak hladko, a tým pádom sme znemožnili správne fungovanie EGR. Preto bol v otvorenej pozícii a auto mi chcípalo. No nič, zaslepili sme prívod plynov a odteraz už EGR nepotrebujem, dám si ešte elektronicky odpojiť EGR aby mi nevykazovalo kontrolku motora a mám s ním nadobro pokoj.
Život není peříčko ... ale pořádný péro, který s náma neustále vyjebává. AR 159, 2,4 JTDM rok 2007
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Priznam se, ze jsem neco podobneho cekal, jen jsem to nechtel psat nahlas. O vikendu jsem mel trochu casu tak jsem se do toho cisteni egr pustil taky. Jednak jsem to uz delsi dobu nedelal a jednak ze zvedavosti protoze mi furt nebylo jasny proc tu civku navrtavate kdyz je to evidentne cele v hajzlu (viz video navod). Potreboval jsem se presvedcit o tom, ze je to naprosta picovina. No a taky, ze je. Hovorim teda za 2.4 a tam jsem toho nazoru, ze v momente jakmile vam tam podfukuji saze az k ovladaci casti a tim ji pridiraji (sama od sebe se jen tak nepridre) tak je to na vyhozeni... Leda ze by jste s tim vymenili i to bronzove futro co tam je mezi klapkama a pruzinou. To by pak mozna melo smysl. V kazdem pripade jakmile se saze dostanou az k ovladaci casti tak zakonite jdou i do motoroveho prostoru. Jak to ma 1.9 nevim a v ruce jsem to nemel, ale u 2.4 je to jasne.
Fiat Tipo 1.7D - nezapomenu na jedno z nej. auticek.
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
Ruzny zvuky, smrady ze me vychazi a uhlikovou stopu vytvari.
Vagonka, Nuninka, Bestie
-
lubomir202
- Příspěvky: 50
- Registrován: 16.8.2019, pát 21:03
Re: Alfa 159 trhanie motorom v nízkých otáčkách
Veď ja som len vďačný za to že sme to tam dokurvili, lebo keby to funguje, tak by som sa neprinútil k tomu aby som zaslepil EGR, ale to je to najlepšie riešenie čo môže človek urobiť, je tam úplne zbytočne, zbytočne len púšťa spaliny späť do sania a robí trable. Snáď mi aj to trhanie motorom skončí, dám časom vedieť, či to pomohlo. Ak mi to nebude trhať, je zaslepenie EGR najlepšia možnosť a už mi môže byť jedno či funguje dobre alebo nie.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů